سایر تحقیق و پژوهش

فیزیولوژی خون

fiziooloozhi-khon

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فیزیولوژی خون”

فیزیولوژی خون

اسلاید 1: فیزیولوژی خون

اسلاید 2: گلبولهای قرمزعمل عمده گلبولهای قرمز انتقال هموگلوبین است که به نوبه خود اکسیژن را از ریه به بافت حمل می کند

اسلاید 3: گلبولهای قرمز دیسک های مقعر الطرفین به قطر 7/8 میکرومتر و ضخامت 2/5 میکرومتردر ضخیم ترین قسمت و 1 میکرومتر در مرکز . حجم متوسط گلبولهای قرمز 95-90 میکرومتر مکعبغلظت گلبولهای قرمز در مرد طبیعی در هر میکرولیتر 5.200000±300000و در زن طبیعی 4.700000±300000هماتوکریت : نسبت درصدی از حجم خون که توسط گلبولهای قرمز اشغال می شود بطور طبیعی 45-40% و میزان هموگلوبین در مردها بطور متوسط 15 گرم در 100 میلی لیتر و در زنها 14 گرم در 100 میلی لیتر و هر گرم هموگلوبین با 1.34 میلی لیتر اکسیژن ترکیب می شود. پس در مرد طبیعی 20 میلی لیتر اکسیژن و در زن طبیعی 19 میلی لیتر اکسیژن در هر دسی لیتر خون بصورت ترکیب با هموگلوبین حمل می شود

اسلاید 4: مغز تمام استخوانها عملا تا 5 سالگی گلبول قرمز تولید می کنند اما مغز استخوانهای بلند به جز قسمتهای نزدیک به استخوان بازو و درشت نی به چربی تبدیل شده و از سن 20 سالگی گلبول قرمز تولید نمی کندبعد از سن 20 سالگی بیشتر گلبولهای قرمز در مغز استخوانهای غشایی مانند مهره ها- استخوان جناغ- دنده ها و استخوان لگن تولید می شود که با زیاد شدن سن تولید گویچه سرخ در این استخوانها هم کاهش می یابد

اسلاید 5: نخستین سلول قابل تمیز در گویچه های سرخ پرواریتروبلاست که چندین بار تقسیم شده و تعداد زیادی گویچه سرخ بالغ تولید می کندسلولهای تقسیم اول اریتروسیت بازوفیل که هموگلوبین اندکی دارد اما در نسلهای بعدی تا غلظت 34 گرم درصد از هموگلوبین پر می شود که موجب کوچک شدن هسته و خارج شدن از سلول می شود همزمان رتیکولوم اندوپلاسمی جذب می شود سلول در این مرحله رتیکولوسیت نام دارد (دارای مقدار اندک ماده بازوفیل ودستگاه گلژی- میتوکندری)

اسلاید 6: اکسیژناسیون بافتی ضروریترین تنظیم کننده تولید گلبولهای قرمز است. هر حالتی که موجب کاهش انتقال اکسیژن به بافت شود سرعت تولید گویچه سرخ را افزایش می دهد. فاکتور اصلی که تولید گلبولهای قرمز را تحریک می کند هورمون اریتروپویتین است. یک گلیکوپروتئین. در غیاب اریتروپویتین هیپوکسی هیج اثر تحریکی بر تولید گویچه سرخ ندارد یا بسیار کم دارددر حالتی مانند خونریزی مغز استخوان بلافاصله شروع به تولید مقادیر زیاد گلبول قرمز می کنددر حالت صعود به ارتفاعات نیز مقدار اکسیژن هوا کاهش می یابد و تولید گلبول قرمز افزایش می یابد بیماریهای مختلف دستگاه گردش خون که موجب عدم جذب اکسیژن توسط عبور خون از ریه ها می شود نیز سرعت تولید گلبولهای قرمز را افزایش می دهد مانند نارسایی قلبی و بسیاری بیماریهای ریوی.

7,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید