سایر تحقیق و پژوهش

فیزیولوژی دستگاه گوارش‌

fiziooloozhi-07

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “فیزیولوژی دستگاه گوارش‌”

فیزیولوژی دستگاه گوارش‌

اسلاید 1: فيزيولوژي دستگاه گوارش‌بخش ششم‌

اسلاید 2: هدف كلي آشنايي با عملكرد دستگاه گوارش

اسلاید 3: فهرست عناوینگفتار 1 : دهان و عمل آن در گوارش گفتار 2: معده و فعاليت آن گفتار 3 : گوارش شيميايي در روده گفتار 4 : رودة بزرگ

اسلاید 4: پيشگفتارغذايي كه ما مي‎خوريم پس از تغييرات در سطح سلولي به صورت واكنشهاي شيميايي در ساختن آنزيمها ، تقسيم سلولي‎، رشد، ترميم‎ و توليد حرارت به كار گرفته مي‎شود. موادغذايي پس از تغييرات شيميايي و مكانيكي از طريق ديوارة روده‎ها جذب خون مي‎شوند. خون موادغذايي جذب شده را به سلولها انتقال مي‎دهد.روندهاي تجزية مكانيكي و شيميايي مواد غذايي عبارت‎اند از: دريافت غذا، جويدن‎، بلع‎، حركات دودي‎، جذب و دفعدريافت غذا، يعني وارد كردن غذا به دستگاه گوارش از طريق لبها و دهان (مكانيكي‎).جويدن‎، يعني حركات جويدن براي خردكردن مواد غذايي بزرگ و مخلوط كردن آن با بزاق (جويدن عملي مكانيكي و فعاليت‎ بزاق عملي شيميايي است‎).بلع‎، قورت دادن غذا (فروبردن غذا مكانيكي‎).حركات دودي‎، يعني انقباضات موجي منظم كه منجربه حركات غذا در لولة گوارش مي‎شود (مكانيكي‎).جذب‎، يعني عبور مولكولهاي كوچك غذا از ميان ديوارة رودة كوچك‎، ورود آنها به دستگاههاي گردش خون و لنفاتيك و جذب‎ آنها به سلولها (مكانيكي و شيميايي‎).دفع‎، يعني دفع عناصر زايد مواد غذايي كه مدفوع خوانده مي‎شود (مكانيكي‎).

اسلاید 5: بخشهاي مختلف مجاري گوارشي عبارت‎اند از: حفرة دهان‎، حلق‎، مري‎، معده‎، رودة كوچك و رودة بزرگ‎. اندامهاي ضميمه‎ متشكل از دندانها، زبان‎، غدد بزاقي‎، كبد، كيسة صفرا و لوزالمعده‎اند.   وظايف دستگاه گوارش به‎طور كلي‎، كار دستگاه گوارش دريافت غذا، ايجاد تغييرات در آن و آماده كردن غذا براي جذب است و اندامهاي ضميمة اين دستگاه‎ عمل گوارشي را تسهيل مي‎كنند. قسمتهاي مختلف دستگاه گوارشبخشهاي مختلف دستگاه گوارش در شكل 6ـ1 ديده مي‎شود. به‎طور كلي‎، مي‎توان دستگاه گوارش را به دو قسمت مجاري لولة‎ گوارشي و اندامهاي ضميمه تقسيم كرد. طول مجاري گوارشي در حدود 9 متر است كه از دهان شروع مي‎شود و تا مقعد ادامه مي‎يابد.شكل 6ـ1 اندامهاي مختلف دستگاه گوارش و بخشهاي ضميمه را نشان مي‎دهد.

اسلاید 6: گفتار 1 دهان و عمل آن در گوارشهدفانتظار مي‎رود كه پس از مطالعة اين گفتار بتوانيد:1. فعاليت دهان را در عمل گوارش غذا مشخص كنيد.2. تأثير بزاق را در عمل گوارش غذا مشخص كنيد.3. سه مرحله عمل بلع را مشخص كنيد.  دهان حفرة بيضي شكلي است كه از يك طرف به لبها و از طرف ديگر به حلق ختم مي‎شود. دهان از قسمت فوقاني به فك بالا، سقف‎ دهان و در قسمت پايين به فك تحتاني و زبان محدود است‎. در حفره‎هاي استخوانهاي فكهاي بالا و پايين دندانها قرار دارند. سقف‎ دهان از دو قسمت سخت در جلو و نرم در عقب تشكيل شده است‎. قسمت نرم سقف دهان به طرف حلق مانند پرده‎اي است كه در وسط آن زايده‎اي مشخص به نام زبان كوچك آويزان است‎.زبان در دهان در قسمت جلو آزاد و در قسمت عقب به استخوان لامي متصل است‎. حركات آن به كمك اين استخوان انجام مي‎شود. غدد ضميمة دهان عبارت‎اند از: سه جفت غدة بناگوشي‎، تحت‎فكي و زيرزباني كه ترشح آنها بزاق را تشكيل مي‌دهد. 

8,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید