کسب و کار فروش و بازاریابی

قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی

ghavaede_hoghoghiye_nazer_bar_bazar_yabiye_electronic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی”

قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی

اسلاید 1: قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکیاستاد : جناب دکتر فیضی دانشجو : فاطمه داودپور پاییز93

اسلاید 2: تعریف بازاریابی : 1. باور عمومی : پیشبرد فروش و تبلیغات (تعریف کامل :هدف نهایی فروش + وظایف مسبب توسعه فروش : تشخیص نیازهای مشتری / تولیدکالاهای مرغوب / قیمت گذاری) 2. پیتر دراکر (پدر مدیریت نوین ) :هدف بازاریابی افزایش فروش با تکیه بر آگاهی وشناخت مشتری برای همخوانی با نیازهای مشتری

اسلاید 3: تعریف بازاریابی اینترنتی : بازاریابی + مجازی بودن ارتباط بی واسطه ، دوسویه ، باقابلیت ذخیره سازی بازیابی مجدد پاسخگویی با مشتری ازطریق واسطه های الکترونیکی مدیریت اطلاعات بخشی ازتجارت الکترونیک روابط عمومی خدمات مشتریان بخش فروش آغاز بازاریابی اینترنتی : اوایل دهه 90

اسلاید 4: تحولات بازاریابی درابعاد مختلف : بازاریابی سنتی : تاکید برجنبه عرضه اطلاعات عنصری پشتیبانی تمرکز کوتاه مدت یک به چند آمیخته بازاریابی سنتی بازار غیرکارا بازاریابی اینترنتی : اقتصادی: تاکید برجنبه تقاضا خلق ارزش: اطلاعات فی نفسه ارزش مدار زمان: تمرکز بلند مدت ارتباطات: یک به یک فعالیت بازاریابی: بازاریابی آمیخته مدار یا آمیخته بازاریابی اینترنتی طبیعت بازار: بازار کارا

اسلاید 5: اصول بازاریابی اینترنتی :

اسلاید 6: قواعد مشترک وکاربردی درتبلیغات الکترونیکی :اطلاع رسانی به مصرف کننده مناسب و به روز بودن داده ها حفاظت از امنیت فایلهای داده ها دستیابی مصرف کننده به داده های مربوط به او ضرورت افشای هویت تبلیغ کننده حق انتخاب برای مصرف کننده

اسلاید 7: قانون تجارت الکترونیک:- باب سوم فصل دوم در قواعد تبلیغ24/10/1382 - شرایط سلبی : مواد 50 - 51 – 54 1. ماده 50: خودداری تأمین کنندگان از ارتکاب فعل یا ترک فعلی که به مشتبه شدن یا فریب مخاطب منتهی شود. این ماده تأمین کننده را ملزم می کند که از اعتماد مخاطب سوء استفاده نکند. مجازات : 20 میلیون تا 100 میلیون ریال (ماده 70)

اسلاید 8: ماده 51: تامین کنندگانی که برای فروش کالا وخدمات فعالیت می کنند، نباید سلامتی افراد را به خطر بیندازند. مجازات : 20 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال (ماده 70)اعمال حداکثر مجازات در مورد تامین کنندگان (تبصره 1 )

اسلاید 9: ماده 54 : تامین کنندگان نباید از خصوصیات ویژه معاملات به روش الکترونیکی جهت مخفی نمودن حقایق مربوط به هویت یا محل کسب خود سوء استفاده کنند . مجازات : 20 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال (ماده 70)

اسلاید 10: - شرایط ایجابی : مواد 52 - 53 - 55 ماده 52 : تامین کننده باید به نحوی تبلیغ کند که مصرف کننده بطور دقیق ، صحیح و روشن اطلاعات مربوط به کالا وخدمات را درک کند. مجازات : 20 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال (ماده 70)لزوم درک اطلاعات مربوط به کالا و خدمات برای مصرف کننده نحوه انجام تبلیغات را قانون تعیین کرده است .

اسلاید 11: ماده 53 : در تبلیغات باید هویت شخص یا بنگاهی که تبلیغات به نفع اوست ، روشن و صریح باشد .مجازات : 20 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال ( ماده 70)ذی نفع تبلیغات ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد . سهولت اقامه دعوا از سوی مصرف کننده

اسلاید 12: ماده 55 : تامین کنندگان باید تمهیداتی را برای مصرف کنندگان در نظر بگیرند تا آنان راجع به دریافت تبلیغات به نشانی پستی و یا پست الکترونیکی خود تصمیم بگیرند .مجازات : 20 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال (ماده 70)اعمال حداقل مجازات ( تبصره 2 ) آزادی انتخاب روش دریافت تبلیغات از طریق آدرس پستی یا پست الکترونیکی توسط مصرف کنندگان

اسلاید 13: ماده 56: تامین کنندگان باید در تبلیغات مطابق با رویه حرفه ای خود عمل نمایند ، ضوابط آن بموجب آیین نامه ای است که در ماده 79 این قانون خواهد آمد.نکته :قانونگذار اصطلاح رویه را بدون استفاده از قیدی مانند ”موجود“به کاربرده است واین باعث شده است ماده صراحت و دقت لازم را نداشته باشد. ماده 57: تبلیغ وبازاریابی برای کودکان ونوجوانان زیرسن قانونی بموجب آیین نامه ای است که در ماده 79 این قانون خواهد آمد. عدم تصویب آیین نامه و در نتیجه مغفول ماندن کلی ماده

اسلاید 14: آیین نامه (ماده 79):تکلیف وزارت بازرگانی درشناسایی وارائه پیشنهاد زمینه های مرتبط باتجارت الکترونیک + تایید شورای عالی فناوری اطلاعات + تصویب هیات وزیران اجراء بند ب ماده 79(ماده56،57)پیشنهاد وزارتخانه بازرگانی+ فرهنگ وارشاداسلامی + سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور+ تصویب هیات وزیران

اسلاید 15: آئین نامه اجرایی نحوه معرفی ، ارائه اطلاعات علمی و بازاریابی  فرآورده های دارویی و بیولوژیک - اصول ومبانی (ماده3) معرفی فرآورده های دارویی : 3.1 هدف افزایش آگاهی جامعه پزشکی/ ارتقای سلامت جامعه / در راستای منافع بیمار 3.2 عدم تضاد با معیارهای منطقی وعلمی تجویزدارووعدم سلب استقلال رای ونظرپزشک وممنوع بودن هرگونه پیشنهاد درقبال تجویز، توصیه ،خریدوتهیه فرآورده ها 3.3.ذکریافته های حاصل از ارزیابی کلینیکی،تحقیقات ومطالعات بالینی پس ازورود به بازارودریافت مجوزهای قانونی 3.4 مجازنبودن معرفی مستقیم فرآورده های دارویی ازطریق رسانه های عمومی ازقبیل تلویزیون ( معرفی دارو صرفاً در نشریات و پایگاههای اینترنتی علمی تخصصی پزشکی اختصاصی برای جامعه پزشکی )

اسلاید 16: - ضوابط : 1.معرفی فرآورده های دارویی توسط موسسات دارویی دارای مجوزفعالیت وزارت بهداشت شرکت دارویی تولیدکننده:دریافت پروانه ساخت شرکت دارویی وارداتی: دریافت شماره ثبت دارو یارانه ای : اخذ مجوز ازمعاونت غذا ودارو 2.عدم معرفی داروهای تایید نشده وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی 3.الزامی بودن ذکرمنابع وماخذ ودارای پشتوانه علمی معتبر (الزامی بودن ذکرمنابع علمی ادعایی درصورت درصورت درخواست اداره کل معرفی دارو ومنابع غذایی )

اسلاید 17: داروگیاهی وفرآورده طبیعی : عدم شمول مقررات موادمخدر و روانگردان : مشمول مقررات- مسئولیت : موسسات دارویی مسئول مستقیم پیامدهای ناشی ازمصرف مستقیم یاغیرمستقیم فرآورده های دارویی خود + تدابیرلازم مسئولین فنی برای نظارت برامور - معرفی و ارائه اطلاعات در مورد محصولات خود -مسئولیت عملکرد نماینده علمی برعهده موسسات دارویی - عدم تضاد روشهای معرفی شده مصرف دارو باموازین شرعی،قانونی، اخلاقی و حرفه ای

اسلاید 18: نتیجه گیری :1. بازاریابی الکترونیکی ادامه دهنده بازاریابی سنتی درجذب وحفظ مشتری 2.تعریف دوباره ارتباط بین مشتری وفروشنده به دلیل فناوری ارتباطات و اطلاعات 3.تقویت ارتباط میان مشتری وفروشنده ازطریق درک خواسته ها و نیازهای مشتری و وابسته نمودن به کالاها و خدمات فروشنده 4.لزوم شناخت صحیح فروشنده ازمشتری بدلیل ارتباط تک به تک 5.شناخت بیشترفروشندگان از علایق،نیازهاوخواسته های مشتریان = موثر وبهتر عمل کردن فرآیند بازاریابی الکترونیکی 6. بازاریابی الکترونیک موفق= عضوثابت وپایداراستراتژی شرکت = پیشرفت شرکت در دنیای الکترونیک

اسلاید 19: منابع : 1. قانون تجارت الکترونیک 2. آیین نامه نحوه اطلاع رسانی وبازاریابی فرآورده های دارویی وبیولوژیکی 3.تبیین مفهوم بازاریابی اینترنتی، صابرمقدمی وغلامحسین خورشیدی، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی شماره 28، پاییز1382 4. رویکردی جدید آمیخته بازاریابی الکترونیکی، مصباح الهدی باقری کنی وهمکار،شماره 2 دوره 9، تابستان1384 5. بازاریابی الکترونیکی بین المللی ، ترجمه امیرحامد رضایی ، سایت پرداخت www.pardakht.ir6.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید