پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

قوانین و مقرارت حرفه ای در پرستاری

ghavaaniin-va-moghararat-dar-parastaari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قوانین و مقرارت حرفه ای در پرستاری”

قوانین و مقرارت حرفه ای در پرستاری

اسلاید 1: قوانين و مقرارت حرفه اي در پرستاري

اسلاید 2: علم اخلاقرفتار، منش و انگیزه های خوب و شایسته را مورد مطالعه قرار می دهد.

اسلاید 3: اخلاق پرستاری اخلاق حرفه ایاخلاق انسانی، اسلامی

اسلاید 4: اخلاق حرفه ای: مجموعه تظاهرات رفتاری است که یک پرستار از آن حیث که پرستار است باید انجام دهد.اخلاق انسانی و اسلامی :مجموعه رفتارها و ویژگیهایی است که یک پرستار بعنوان اینکه یک انسان و یک مسلمان است باید انجام دهد یا از آن اجتناب کند.

اسلاید 5: قواعد اخلاق حرفه ایتلاش و کوشش در کسب دانش و مهارتهای پرستاری جدیدتوجه به عواطف و احساسات بیمارتوجه به اعتقادات مذهبی بیمارپاسخگویی: توانایی فرد برای پاسخ دادن به عملکرد خودمسئولیت پذیری: انجام کارها با عملکرد صحیحرازداریحمایت: سلامتی، ایمنی و حقوق بیماران

اسلاید 6: قواعد اخلاق حرفه ایبرخورد مناسب با بستگان بیمارعدم چشم داشت مادی و مالی به بیماربرخورد صحیح با کادر پزشکی و همکاران و مسئولین مرتبط با بیماررفتارهای مناسب قبل و بعد از مرگ بیمار

اسلاید 7: اخلاق انسانی و اسلامی1-توکل و اخلاص2- امانت و درستکاری 3- عفّت و پاکدامنی 4- فروتنی5- بردباری6- خوشروئی و خوش خلقی

اسلاید 8: اصطلاحات بنیادین در علم اخلاقاستقلال فردی: عدم وابستگی یک شخصسودمندی: انجام کارهای مثبت در جهت یاری رساندن به دیگرانمضر نبودن: پرهیز از زیان رساندنعدالت: انصافتعهد: توافق به وفای به عهد مثلا توجه به درد بیمار

اسلاید 9: رضايت آگاهانهداوطلبانه ، آزادانه ، فرد واجد صلاحيت (بيمار) بدنبال دريافت اطلاعات كافي بصورت مشاركتي در تصميم گيري درمان خود عمل مي نمايد.

اسلاید 10: براي معتبر بودن رضايت اخذ شده سه اصل بايد مد نظر باشد.اطلاعات كافي در اختيار بيمار گذاشته شود.بيمار صلاحيت لازم را براي دادن رضايت داشته باشد(قيم يا ولي براي اطفال )تصميم بيمار داوطلبانه و اختياري باشد.

اسلاید 11: باورهاي متداول براي بي توجهي به رضايت آگاهانه :بيماران عمدتا متوجه اطلاعات پزشكي نمي شوند.معمولا بيماران نمي خواهند در تصميم گيري شركت كنند.بعضا بيماران تصميم هائي مي گيرند كه به مصلحت آنها نيست.گرفتن رضايت آگاهانه عملا مشكل است.

اسلاید 12: استثنائات رضايت آگاهانهموارد اورژانسبيماران بيهوشعقب افتادگي ذهني و بيماران روانيبرخي شرائط خاص(معاينه رانندگان، معاينه بهداشتي كودكان در مدارس ....)

اسلاید 13: آیا میتوان مانع ترخیص بیمار شد؟شیرخوار 10 ماهه ای با ضربه به سر در یک مرکز درمانی بستری می باشد و وابستگی کامل به دستگاه تنفسی دارد پدر بیمار تقاضای ترخیص بیمار را از مرکز درمانی دارد و علیرغم تمامی توصیه های کادر درمانی ،حاضر به پذیرش ادامه حضور فرزندش در بیمارستان نیست و مکرراً درخواست خود را تکرار می نماید مشکل اصلی این است که ترخیص چنین بیماری مساوی با مرگ وی می باشد. آیا کادر درمانی اجازه دارند مانع خروج چنین بیماری گردند؟

اسلاید 14: آیا میتوان مانع انتقال بیمار شد؟ بیماری دربخش مراقبتهای ویژه یک بیمارستان خصوصی چند روزی است که بستری می باشد به دلیل هزینه زیاد این بیمارستان خانواده وی ، دیگر توانایی مالی پرداخت این هزینه ها را ندارند و تقاضای ترخیص بیمار با رضایت شخصی جهت انتقال وی به یک مرکز درمانی دولتی را دارند با توجه به وابستگی بیمار به دستگاه ها و احتمال زیاد ایجاد عوارض و حتی فوت وی در زمان انتقال، وظیفه کادر درمانی چیست؟ و آیا این مرکز درمانی می تواند مانع ترخیص بیمار گردد ؟ و اگر بیمار ترخیص گردد و دچار عارضه شود آیا مرکز درمانی مسئول شناخته می شود یا خیر؟

اسلاید 15: رضایت شفاهی رضایت شفاهی (رضایت واقعی ، آشکار یا صریح) نوعی رضایت است که در آن بیمار به صورت شفاهی به شما اختیار ارایه مراقبت یا انتقال را می دهد . این نوع رضایت باید «رضایت آگاهانه» باشد نه اینکه به بیمار خطرات بالقوه و فواید درمان و علت نیاز به درمان گفته نشود و بعد از آن بیمار رضایت خود را ابراز کند. اساس قانونی این روش بر این فرض استوار است که بیمار حق دارد بداند که با بدنش چه می کنند این بیمار باید به سن قانونی (در بیشتر کشورها 18 سالگی) رسیده باشد و قادر به تصمیم گیری منطقی باشد .15

اسلاید 16: رضایت ضمنی یا تلویحی رضایتی است که بیمار آن را با عمل خود نشان دهد وقتی بیمار آستین خود را برای تزریق بالا می زندهنگامی که یک فرد شدیداً بیمار ، مجروح یا بیهوش است و قادر به دادن رضایت نیست یا هنگامی که زندگی فرد با خطر جدی مواجه است (مثل خونریزی شدید، شکستگی جمجمه زخم گلوله سوختگی وسیع انسداد مثانه یا روده تراکئوستومی)، قانون فرض می کند که بیمار به مراقبت و انتقال به مرکز پزشکی رضایت داده است .رضایت ضمنی محدود به شرایط اورژانسی واقعی می شود .16

اسلاید 17: رضایت از افراد صغیر به علت این افراد صغیر ممکن است بلوغ یا قوه تشخیص را برای دادن رضایت معتبر نداشته باشند ، قانون یکی از والدین یا قیم قانونی او را ملزم به دادن رضایت نسبت به درمان یا انتقال می کند . طبق قانون برای درمان یا انتقال فرد صغیر باید از قیم قانونی یا والدین رضایت گرفته شود با این وجود ، نباید هرگز نسبت به انجام مراقبت زندگی بخش ، تعلّل کرد .17

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید