علوم انسانی و علوم اجتماعیسایرسیاست و قانون‌گذاریوسایل نقلیه

قوانین و مقررات حمل و نقل بین المللی

صفحه 1:
قل بين المللى ات حمل و نقل بي قوانين و مقرر

صفحه 2:
کنو از نسیون ‎DIT‏

صفحه 3:
= a و و “ تولید مقدم است یا حمل و نقل کار مشکلی‌است.

صفحه 4:
سازمانها و ارگانهای مرتبط با حمل و نقل بین المللی در داخل و خارج کشور و کنوانسیونها و قوانین مربوطه

صفحه 5:
بطور کلی حمل و نقل در سراسر جهان دارای دو بخش داخلی و بین المللی می باشد که اين امر به چهار حالت زیر و یا مجموعه ای از آنها انجام می شود و هر کدام از این بخشها زیر نظر سازمانی مجزا و با قوانین مربوط به آن انجام می پذیرد که متولی آن در ایران وزارت راه و ترابری می باشد . ۱ حمل و نقل جاده اي از زنل نازمان حمل ونتل واه های ‎Cops‏ ‏۳ حمل و نقل هوایی ( زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری ) ۳ حمل و نقل ریلیٌ ( زیر نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران ) ۴- حمل و نقل دریایی ( زیر نظر سازمان بنادر و کشتیرانی) درحملن ‎1۱٩‏ للی * تراه به شرایط ‎MNS deren‏ كه ارتباط مستقیم کاری باآن دارند با سازمانها و ارگانهای دیگری در داخل و خارج از ابورا تباط ری درند کف تعداد مهمی از تهاقید می, گردفت.

صفحه 6:
سازمانها و ارگانهای مرتبط با حمل و نقل بین المللی در داخل کشور . ای بازرگانی و صایم ورممادن جمهوری اسلاعی آیران ۶ ۲ کرک جم)وی اسلامی اراد ۲-۱ كانون جهانكردى :و |توجبارانى جتيورى إبلادق ايان 5-1 تيروى انتظامي جمهورى ‎lal cae‏ ‎lias lau als ۸-۱‏ دنیا 1 شرکت هواپینایی جمهوری اشلامی ورن ‏۱۰-۱ شرکت کشتیرانی چمهوزی اسلامی ایران ‏11 شوراض عاد عله ۳ ری ‏۱ شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور . ۱۳-۱ کمته ساماندهی » هماهنگیو توسعه:توانزیت:

صفحه 7:
بیازمائیا و ارگانهای مرتبط به حمل و نقل ب

صفحه 8:
۱۰-۲ اتحادیه بین المللی کنگزه های ‎(ARC ) gal al,‏ ۱۱-۲ سازمان بین الدول برای حمل و نقل بین المللی راه آهن (۳16۶)) ۱۲-۲ کمیته بین المللی حمل و نقل راه آهن ( ©4080 ) ۱۳-۲ اتحادیه بين المللى راه آهن ها (. ©007) ۱۴-۲ سازمان همکاریهای راه آهن ها ( 008)8/109 ) ۱۵-۲ سازمان بین المللی دریانوردی ( 1600) ۱۶-۲ اتحادیه بین المللی بنادر و لنگرگاهها ( ,1694۴ ) ۱۷-۲ اتحادیه کشتیرانی کشورهای اسلامی"[ 160) ۲ کتسیرانی اکر Blas | ‏کمیته‎ ۲ ۲۰-۲ فدراسیون بین المللی کشتیرانی ( 1866۴ ۲۱-۲ سازمان بین المللی:هواییتایی کشوری ( 10690) ۲۲-۲ انجمن بین للمللی حمل و نقل هوایی ( 71087609) ۲ شرکت هواپیمایی اکو

صفحه 9:
کنوانسیونها و قوانین مرتبط با حمل و نقل بین المللی ( جاده ای - هوایی - دریایی - ریلی ) * در حمل و نقل بین المللی قوانین مشترکی وجود دارد که کشورها در بعضی از موارد ‎ee ye eames gape Seas‏ خاص مي بادسيت إن .را.رعايت كايند كه بالغ بر ‎2٠‏ كنوانسيون- موافقتنامه و يروتكل مى باشد كه تعدادی از مهمترين آنها به شرح ذيل اعلام مى كردد .

صفحه 10:
قوانین گمرکی gee oe tee 8 SO acl eae . ‏همان کشور از آن تبعیت می نمایند‎

صفحه 11:
اصطلاحات بازرگانی بین المللی (اینکوترمز ) مجموعه ای از مقررات رسمی اتاق بازرگانی بین المللی می باشد که برای تفسیر اصطلاحات بازرگانی بکار گرفته شود .

صفحه 12:
TIR ‏کنوانسیون‎ مجموعه از قوانین بین کشورها می باشد که هر کشوری که عضو این کنوانسیون باشد. وسیله نقلیه حامل کالاتحت کنوانسیون فوق از بازرسی در مرزها جلوگیری بعمل می آید مگر در موارد مشکوک .

صفحه 13:
كنوانسيون +0000 مجموعه اى از قوانين است كه ناظر به روابط بين حمل کننده. فرستنده و كيرنده مى باشد .

صفحه 14:
کنوانسیون کالای خطرناک ( ‎))900٩‏ مجموعه ای از قوانین است که جهت یکسان سازی و هماهنگ کردن حمل و نقل کالاهای خطرناک در سطح قاره اروپا می باشد

صفحه 15:
موافقتنامه ترانزیت تجاری سازمان همکاری اقتصادی ( 0۵60)) مجموعه ای از قوانین ترانزیت تجاری است. بین هشت کشور عضو لك

صفحه 16:
قانون هار تر * مجموعه ای از قوانین دریایی می باشد که جهت جلوگیری از سوه استتاه98 رک ۹ تاش

صفحه 17:
کنوانسیون لاهه با هیک مجموعه ای از قوائین جهت یکسان سازی قوانین دریایی در سراسر جهان می باشد .

صفحه 18:
کنوانسیون ویزبی موم قحا نا لزان لاهه من بانت 5

صفحه 19:
کنوانسیون لاهه ویزبی اصلاحات قوانین لاهه در خصوص حمل کانتینر توسط کشتی می باشد .

صفحه 20:
کنوانسیون هامبورگ قوانین اصلاح شده کنوانسیون لاهه - ویزبی می باشد

صفحه 21:
کنوانسیون یورک آنتورپ قوانینی است که در مواقع ضروری براساس نظر کاپیتان کشتی جهت نجات کالاهای کشتی بعضی از کالاها را به دریا می ریزند

صفحه 22:
کنوانسیون هواپیمایی بین المللی کشوری ( شیکاگو ) قوانین بین کشورها می باشد که هر کشور عضو این کنوانسیون حق حاکمیت تام مطلق هر یک از کشورهای عضو را نسبت به فضای هوایی کش وروت رسمنت هی ‎ON‏

صفحه 23:
کنوانسیون ( ورشو ) مجموع قوانینی است که جهت یکسان سازی مقررات حمل و نقل هوایی می باشد .

صفحه 24:
پروتکل گواتمالا و گوادالاخارا * قوانین اصلاح شده کنوانسیون ورشو می باشد

صفحه 25:
کنوانسیون توکیو قوانین جرایم و برخی از اعمال ارتکابی در هواپیمامی باشد

صفحه 26:
کنوانسیون لاهه قوانین جلوگیری از تصرف غیر قانونی هواپیما می باشد

صفحه 27:
کنوانسیون مونترال قوانین جلوگیری از اعمال غیر قانونی علیه امنیت هواپیمایی کشورها ما

صفحه 28:
مقاوله نامه بین المللی 010 قوانین مربوط به حمل و نقل کالا با راه آهن می باشد .

صفحه 29:
مقاوله نامه بین المللی ‎CAO‏ قوانین مربوط به حمل و ‎JB‏ مسافر و توشه می باشد .

صفحه 30:
مقاوله نامه حمل و نقل بین المللی با راه ‎COME 521‏ Ext OI ‏۷10و‎ oat CIE ‏مجموع وانین‎

صفحه 31:
اسناد حمل در کنوانسیون های بین المللی کنوانسیون ها و اسناد بین المللی د رخصوص سندی که دلالت بر انقعاد قرارداد حمل ونقل داشته باشد» ضوابط متعددی را برقرار کرده اند.

صفحه 32:
كنوانسيون 1400© * به موجب ماده ۱۲ ان کنوانسیون ارسال کننده موظف است.که برای هر واگن یک بارنامه تنظیم کنكا الگوع] این سند حسبمقررات (آهی:مربوط,معی فق شود مذکور باید حاوی متدرجات مفصل مذکور در ماده ۳ کنوانسیون باشد. تنظیم این سند پسیار مهم است ریرا فقط ارسال کننده و مرسل البهی "که به موجب آن معین می شوند عن اقاففه وا خواهند داشک. * به موجب ماده. ۴ کنوانسیون در قرارداد حمل جاده ای نیز تنظیم بارنامه ضروری اس ما فقدان با نقص با 11 وجود يا اعتبار(فوارداد حملیارا که موضوع مقررات کنوانسیون,باشد تحت تاثیر قرار نمی دهد.

صفحه 33:
حمل جاده اى

صفحه 34:
COR * حمل بین المللی کالا از طریق جاده و با وسیله نقلیه زمینی است و باید محل دریافت و تحویل کالا در۲کشور مختلف باشد و حداقل یکی از طرفین عضو کنوانسیون باشد. * در اکثر کشورهای اروپایی حمل جاده ای بین المللی بر اساس " کنوانسیون قرارداد حمل بین المللی کالا از طریق جاده " که در سَال ۱۹۵۶ در ژنو به امضا رسید و به ‎)٩‏ معروف است انجام می پذیرد . مقررات حمل جاده ای کشورهایی هم. که به این کنوانسیوق#تپیوسته اند تفاوت اساسی با قواعد مندرج در این کنوانسیون ندارد * هنگامی مقررات ‎)2600٩‏ کاربرد پیدا میکند که کالاازطزیق جاده از نقطه ای در سرزمین یک دولت عضو به نقطه ای در سرزمین یک دولت عضو دیگر حمل گردد . در مواردی که بخشی از این سفر از طریق دریا باشد ‏ باز هم حمل و نقل تابع مقررات حمل جاده ای بعنی ‎)(606٩‏ خواهد بود مشروط بر اینکه کالا از وسیله نقلیه جاده ای تخلیه نشود . به عبارت دیگر وسیله نقلیه جاده ای یا بار خود وارد کشتی گردد .

صفحه 35:
کنوانسیون های حمل و نقل

صفحه 36:
كنوانسيون +0000 * اين كنوانسيون جهت تأمين منافع و حقوق دست اندركاران حمل و نقل جاده اى و یکنواخت کردن قرازظط عاکم بر قرارداه جهو وو نة[] إن العللى جاده اق .كاد القده

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
در مقررات 2000۲ این حق دربرابر حمل کننده وجود دارد و ارتباطی به وزشکستگی خریدار"پیدا نمیکند ‏ در حالیکه طبق قرارداه های فروش"بین المللی: ‎ls ese‏ صورت ورشکستگی خریدار قابل اعمال است. این حق هنگامی ساقط میشود که نشخه دوم سند حمل ,یه گیرنده ۶ که نامس در ‎SSE‏ قلد گردیده. سلی مشود با اینکة گتونده از حمل کننده بخواهت که در برابر رسید.. نسخه دوم سند حمل کالا را به او تحویل دهد . گیرنده همچنین محق است ترتیباتی را در مورد کل مقرر داری . به شرط آنکه فوسننده این حق زا در شید حمل برایدوی محفوط تگپیاد ‎we‏ فرشتده ای]هکه گنل لت ترتیبات جدید را در مورد کالا مقرر دازد باید نسجه اول سند حمل را به حمل کننده ارائة دهد تا دستورات جدید در سند مزبور ثبت كردد . وى همجنين بايد به حمل كننده تضمینات لازم را جهت حبران خسارات اجتمالی بذهدی‌شند حمل جاده ای در چارچوب اعتبارات اسنادی قابل ارائه به بانک می باشد(ماده ۲۸ عرف ورویه متحد الشکل اعتبارات اسنادی )

صفحه 40:
۲ مدیربت شرکت های ترابری این برنامه جهت استفاده مراکز و شرکت های باربری تهیه گردیده است که شامل چهار بخش زیر می باشد که هر بخش را به صورت جداگانه تشریح می نماییم: مدیریت قراردادها مدیریت اطلاعات رانندگان مديريت بارنامه ‎(rer)‏ مديريت كاربران سيستم

صفحه 41:
مدیریت قراردادها در اين بخش امکاناتی جهت ثبت. نمایش» وبرایش و حذف قرارداد با یک شرکت یا یک فرد قرار دارد. یکی از مهمترین ویذگی های این بخش استفاده از اطلاعات قراردادهای قبلی"می باشد که باعت سهولت در بت قرارداه‌های جدید می گردد. گزارش گیری های قابل دسترس و ساده بر اساس نام شرکت. تاریخ و همچنین امكان جاب هر قرارداد از دیگر ویژگی های این بختش می باشد.

صفحه 42:
مدیربت اطلاعات رانندگان * دراین قسمت شمااشی توانید اطلاعات شخصی رانندگان طرف قرارداد با شرکت را ثبت نمایید» آمکان اشتفاده از اطلاعات سای رانندگان هت ثبت اطلاعات وائیز جستجو براساس مولفه های مختلّف رانندگان (اعم از: نام. نام خانوادگی و شماره شناسنامه) از ویژگی های مهم این قسمت می باشد,

صفحه 43:
مدیریت بارنامه (2۳) این قسمت جهت انجام عملیات مربوط به جع ها که شامل موازد زیر هی باشد تهیه گردیده است: الف) ثبت ویرایش و حذف ۲۳7 ها ب) نمایش کلیه 77۲ ها و گزارش گیری های متفاوت براساس شماره قرارداد و تاريخ >< ها به صورت جداكانه.و همزمان؛ براساس اطلاعات راتندگان ج) جاب 7 ها به ضورت تکی و"دسته جمعى و براساس كزارش كيرى.ها.وديا بدون استفاده از گزارشات سيستم د) از فکات قابل توجه این بخش بازخوانی اطلاعات قرارداد و رانندگان و همچنین انجام محاسبات لازم» محاسبه بدهکاری و بستاکاری رانندگان به هنگام ثبت ۳ ها به صورت خودکار و نیز چاپ 7۳۳7 ها جهت بایگانی مي باشد.

صفحه 44:
مدیریت کاربران سیستم ثبت» حذف ویرایش و تغییر حدود دسترسی کاربران و تغییر کلمه عبو و و وک ایکا این بخش فراهم گردیده است. تائین قیم ؟ تائین قیمتبرای طراحی قفل ؟

صفحه 45:

صفحه 46:
بیمه مسئولیت شرکتهای حمل و نقل بین ‎(COR) YU (Led!‏ راه نامه 0 :956(۳(),سندی است کهردررمسیر حع0ق کامیون مذ رد انلتفاهه فزار بیگیرد و مخصوص حمل کننده میباشد. سند مزبور تحت مقررات و کنوانسیون بین المللی حمل و نقل جاده اي یا مقررات بين المللى حمل كالا از طریق جاده صادر می اكردد و حدود] لشتوات ال مس ف حمل حاده آی رااقتحصرمی نماند. شركت ها و مؤسسات حمل و نقل بين المللى براساس قانون بیمه ایران و کنوانسیون حل خلس لكات كات اررق ,جاده (سى. المكإر) ميتوائد با استقاذه از اين يوشقن مسئولیت خود رلدیمقب صاحبار کال كما

صفحه 47:
بيمه تأمین تعهدات شرکت هاى حمل و نقل بين المللی در مقابل گمرک ایران براساس توافق بعمل آمده بین شرکت های بیمه و گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ شرکت های حمل و نقل بین المللی که در امر ترانزیت کالا فعالیت دارند میتوانند با عقد قرارداد تحت شرایطی: تعهدات خود را در مقابل گمرک که شامل حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی, جریمه ققّدان تمام یا قسمتی از کالای ترانزیت که طبق مفاد قانون امور گمرکی: نامه اجرایی آن و دستورالعمل های متکی بر قانون که بیمه گذار متعهد پرداخت آن به گمرک ایران میباشد را بیمه نمایند.

صفحه 48:

صفحه 49:
* ۸/۷-مراقبت های لازم را كه هر كس عرفا" از منابع خود به عمل می آورد , نسبت به محموله و حفظ حقوق و منافع بيمه كر ب به عمل آورد و کالای موره حمل را در مسیر های مجاز و متعارف , حمل و به مقصد برساند © مدموا

صفحه 50:
‎dow‏ گر نسبت به خساراتی که بطور مستقیم و باغیر مستقیم در نتیجه عوامل زیر به کالای مورد حمل وارد آمده باشد,تعهدی ندارد: ‎Cs 5 ct) SS ‏عمل عمد يا‎ © ‏* بیمه گر خسارات ناشی از سرقت کلی محموله حین حمل , توسط رانتده را پرداخت وحق و حقوق خود جهت تب و بایافت خسارت از,راننده را محفوظ نگه می دارد. ‏* لیات طبیع] مانند سيل یقن ولرله , اقا ماققه ! ‏* جنگ , شورش/ اعتصاب ,بلوا, ضبط و مصادره : یاغیگیری و ضرقت متلحانه ‏۰ تشعشعات راددو آکنیو و فعل وانفعالات هسته ای ‏عیب ذاتی کالا. ‏هر کف ا اك علو شيفم وعدم البق ‎eee Pee Ye ee ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان