علوم انسانی و علوم اجتماعی سیاست و قانون‌گذاری

قوانین و مقررات حمل و نقل بین المللی

ghavanin_va_moghararate_haml_va_naghle_beinol_melali

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قوانین و مقررات حمل و نقل بین المللی”

قوانین و مقررات حمل و نقل بین المللی

اسلاید 1: قوانین و مقررات حمل و نقل بین المللی

اسلاید 2: کنوانسیون cmr

اسلاید 3: مقدمهسالانه‌ چند صد ميليارد دلار كالا در جهان‌ مبادله‌مي‌شود تا نيازمنديهاي‌ گوناگون‌ ساكنان‌ نقاطمختلف‌ جهان‌ تامين‌ شود. رشد چشمگير حجم‌مبادلات‌ تجاري‌ در قرن‌ اخير، هر چند متاثر ازافزايش‌ مازاد توليد در برخي‌ كشورها و نيزگسترش‌ فعاليتهاي‌ بازاريابي‌ بين‌المللي‌ است‌، امادر عين‌ حال‌ نمي‌توان‌ سهم‌ عمده‌ سيستم‌ حمل‌ ونقل‌ جهان‌ را در زمينه‌سازي‌ براي‌ افزايش‌ حجم‌مبادلات‌ تجاري‌ ناديده‌ گرفت‌ . بخش‌ حمل‌ و نقل‌ پديده‌اي‌ است‌ پويا، فراگيرو پيچيده‌ كه‌ رشته‌هاي‌ مختلف‌ آن‌ ريشه‌هاي‌حيات‌ اقتصادي‌ بشر را تغذيه‌ مي‌كند و به‌ آن‌ روح‌و دوام‌ مي‌بخشد. لئون‌ سه‌1 اقتصاددان‌ معروف‌اظهار مي‌دارد حمل‌ و نقل‌ شالوده‌ تمام‌ فعاليتهاي‌انساني‌ است‌ . ارمغان‌ اين‌ بخش‌ براي‌ نوع‌ بشردستيابي‌ به‌ زندگي‌ بهتر و شايسته‌تر در سايه‌امنيت‌، رشد و بالندگي‌ بيشتر در سايه‌ روابطانساني‌ آسانتر و شرايط كار و تجارت‌ باصرفه‌تراست‌. درجه‌ ارتقا و اعتلاي‌ جوامع‌ امروزي‌ بامعيارهاي‌ ارقام‌ توسعه‌ بخش‌ حمل‌ و نقل‌ و ميزان‌بهره‌وري‌ افراد جامعه‌ از امكانات‌ و تسهيلات‌ اين‌بخش‌ سنجيده‌ مي‌شود و در صدر مقايسه‌اي‌اعتبارات‌ جذب‌ شده‌ در اين‌ بخش‌ از اقلام‌مشخصه‌ تعالي‌ فرهنگي‌، اقتصادي‌ و اجتماعي‌ملتها به‌ شمار مي‌آيد. حمل‌ و نقل‌ كارامد و موفق‌ زمينه‌ساز اقتصادسالم‌ است‌. حمل‌ و نقل‌ از امور زيربنايي‌ و يكي‌ ازاجزاي‌ مهم‌ چرخه‌ توليد ـ مصرف‌ است‌. هر چندفعاليتهاي‌ حمل‌ و نقل‌ (عمليات‌ تغيير مكان‌كالاها) خود بخشي‌ از فرايند توليد است‌ درطبقه‌بندي‌ بخشهاي‌ اقتصادي‌ از بخشهاي‌ خدماتي‌محسوب‌ مي‌شود. بعضي‌ محققان‌ رشد بخش‌حمل‌ و نقل‌ را منوط به‌ رشد توليد و برخي‌ ديگررشد توليد را منوط به‌ رشد بخش‌ حمل‌ و نقل‌مي‌دانند. در هر حال‌ با گسترش‌ جوامع‌ بشري‌ وپيچيده‌ شدن‌ روابط اجتماعي‌ و اقتصادي‌، تعيين‌اين‌ كه‌ توليد مقدم‌ است‌ يا حمل‌ و نقل‌ كار مشكلي‌است‌.

اسلاید 4: سازمانها و ارگانهای مرتبط با حمل و نقل بین المللی در داخل و خارج کشور و کنوانسیونها و قوانین مربوطه

اسلاید 5: بطور کلی حمل و نقل در سراسر جهان دارای دو بخش داخلی و بین المللی می باشد که این امر به چهار حالت زیر و یا مجموعه ای از آنها انجام می شود و هر کدام از این بخشها زیر نظر سازمانی مجزا و با قوانین مربوط به آن انجام می پذیرد که متولی آن در ایران وزارت راه و ترابری می باشد .1- حمل و نقل جاده ای ( زیر نظر سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور ) 2- حمل و نقل هوایی ( زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری )3- حمل و نقل ریلی ( زیر نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران )4- حمل و نقل دریایی ( زیر نظر سازمان بنادر و کشتیرانی )در حمل و نقل بین المللی با توجه به شرایط خاص خودش به غیر از سازمانهایی که ارتباط مستقیم کاری باآن دارند با سازمانها و ارگانهای دیگری در داخل و خارج از کشور ارتباط کاری دارند که تعداد مهمی از آنها قید می گردد .

اسلاید 6: سازمانها و ارگانهای مرتبط با حمل و نقل بین المللی در داخل کشور .1-1 اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران .2-1 گمرک جمهوری اسلامی ایران .3-1 کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران .4-1 نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .5-1 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران .6-1 وزارت امور خارجه .7-1 انجمنهای مختلف صنفی .8-1 کلیه سفارتخانه های دنیا .9-1 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران .10-1 شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران .11-1 شورای عالی هماهنگی ترابری .12-1 شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور .13-1 کمیته ساماندهی ، هماهنگی و توسعه ترانزیت .

اسلاید 7: سازمانها و ارگانهای مرتبط به حمل و نقل بین المللی در خارج از کشور ( جاده ای – هوایی – دریایی – ریلی )سازمانها و ارگانهای مرتبط با حمل و نقل بین المللی در خارج ازکشور بالغ بر 50 سازمان می باشد که بطور نمونه تعدادی از مهمترین آنها به شرح ذیل اعلام می گردد .1-2 اتاق بازرگانی بین المللی ( ICC )2-2 سازمان تجارت جهانی ( ( GATT3-2 سازمان هواشناسی جهانی ( WMO )4-2 سازمان جهانگردی جهانی ( WTO )5-2 سازمان همکاری های اقتصادی ( ECO )6-2 فدراسیون بین المللی شرکتهای حمل و نقل بین المللی فورواردر ( FIATA )7-2 اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ( IRU )8-2 فدراسیون بین المللی اتومبیل ( IAF )9-2 فدراسیون بین المللی راهها ( IRF )

اسلاید 8: 10-2 اتحادیه بین المللی کنگره های راه آهن ( IRCA )11-2 سازمان بین الدول برای حمل و نقل بین المللی راه آهن ( OTIF )12-2 کمیته بین المللی حمل و نقل راه آهن ( IRTC )13-2 اتحادیه بین المللی راه آهن ها ( UIC )14-2 سازمان همکاریهای راه آهن ها ( OSSHD )15-2 سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO )16-2 اتحادیه بین المللی بنادر و لنگرگاهها ( IAPH )17-2 اتحادیه کشتیرانی کشورهای اسلامی ( ISA )18-2 کشتیرانی اکو19-2 کمیته آ سه ان20-2 فدراسیون بین المللی کشتیرانی ( ISF )21-2 سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ( ICAO )22-2 انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ( IAIA )23-2 شرکت هواپیمایی اکو

اسلاید 9: کنوانسیونها و قوانین مرتبط با حمل و نقل بین المللی ( جاده ای – هوایی – دریایی – ریلی )در حمل و نقل بین المللی قوانین مشترکی وجود دارد که کشورها در بعضی از موارد بصورت عام و در بعضی موارد بصورت خاص می بایست آن را رعایت نمایند که بالغ بر 60 کنوانسیون- موافقتنامه و پروتکل می باشد که تعدادی از مهمترین آنها به شرح ذیل اعلام می گردد .

اسلاید 10: قوانین گمرکی مجموعه ای از قوانین گمرکات هر کشوری می باشد که در داخل همان کشور از آن تبعیت می نمایند .

اسلاید 11: اصطلاحات بازرگانی بین المللی (اینکوترمز ) مجموعه ای از مقررات رسمی اتاق بازرگانی بین المللی می باشد که برای تفسیر اصطلاحات بازرگانی بکار گرفته شود .

اسلاید 12: کنوانسیون TIR مجموعه از قوانین بین کشورها می باشد که هر کشوری که عضو این کنوانسیون باشد. وسیله نقلیه حامل کالاتحت کنوانسیون فوق از بازرسی در مرزها جلوگیری بعمل می آید مگر در موارد مشکوک .

اسلاید 13: کنوانسیون CMR مجموعه ای از قوانین است که ناظر به روابط بین حمل کننده، فرستنده و گیرنده می باشد .

اسلاید 14: کنوانسیون کالای خطرناک ( ADR ) مجموعه ای از قوانین است که جهت یکسان سازی و هماهنگ کردن حمل و نقل کالاهای خطرناک در سطح قاره اروپا می باشد

اسلاید 15: موافقتنامه ترانزیت تجاری سازمان همکاری اقتصادی ( ECO ) مجموعه ای از قوانین ترانزیت تجاری است، بین هشت کشور عضو اکو .

اسلاید 16: قانون هارتر مجموعه ای از قوانین دریایی می باشد که جهت جلوگیری از سوء استفاده صاحبان کشتی و حمل کنندگان دریایی می باشد

اسلاید 17: کنوانسیون لاهه یا هیک مجموعه ای از قوانین جهت یکسان سازی قوانین دریایی در سراسر جهان می باشد .

اسلاید 18: کنوانسیون ویزبی مجموع اصلاحات قوانین لاهه می باشد .

اسلاید 19: کنوانسیون لاهه ویزبی اصلاحات قوانین لاهه در خصوص حمل کانتینر توسط کشتی می باشد .

اسلاید 20: کنوانسیون هامبورگ قوانین اصلاح شده کنوانسیون لاهه - ویزبی می باشد

اسلاید 21: کنوانسیون یورک آنتورپ قوانینی است که در مواقع ضروری براساس نظر کاپیتان کشتی جهت نجات کالاهای کشتی بعضی از کالاها را به دریا می ریزند .

اسلاید 22: کنوانسیون هواپیمایی بین المللی کشوری ( شیکاگو ) قوانین بین کشورها می باشد که هر کشور عضو این کنوانسیون حق حاکمیت تام مطلق هر یک از کشورهای عضو را نسبت به فضای هوایی آن کشور به رسمیت می شناسند .

اسلاید 23: کنوانسیون ( ورشو ) مجموع قوانینی است که جهت یکسان سازی مقررات حمل و نقل هوایی می باشد .

اسلاید 24: پروتکل گواتمالا و گوادالاخارا قوانین اصلاح شده کنوانسیون ورشو می باشد

اسلاید 25: کنوانسیون توکیو قوانین جرایم و برخی از اعمال ارتکابی در هواپیمامی باشد

اسلاید 26: کنوانسیون لاهه قوانین جلوگیری از تصرف غیر قانونی هواپیما می باشد

اسلاید 27: کنوانسیون مونترال قوانین جلوگیری از اعمال غیر قانونی علیه امنیت هواپیمایی کشورها می باشد .

اسلاید 28: مقاوله نامه بین المللی CIM قوانین مربوط به حمل و نقل کالا با راه آهن می باشد .

اسلاید 29: مقاوله نامه بین المللیCIV قوانین مربوط به حمل و نقل مسافر و توشه می باشد .

اسلاید 30: مقاوله نامه حمل و نقل بین المللی با راه آهنCOTIF مجموع قوانین اصلاح شده CIM و CIV می باشد .

اسلاید 31: اسناد حمل در کنوانسیون های بین المللی کنوانسیون ها و اسناد بین المللی د رخصوص سندی که دلالت بر انقعاد قرارداد حمل ونقل داشته باشد، ضوابط متعددی را برقرار کرده اند.

اسلاید 32: کنوانسیون CIM به موجب ماده 12 این کنوانسیون ارسال کننده موظف است که برای هر واگن یک  بارنامه تنظیم کند. الگوی این سند حسب مقررات راه آهن مربوط معین می شود. سند مذکور باید حاوی مندرجات مفصل مذکور در ماده 3 کنوانسیون باشد. تنظیم دقیق این سند بسیار مهم است زیرا فقط ارسال کننده و مرسل الیهی که به موجب آن معین می شوند حق اقامه دعوا خواهند داشت. به موجب ماده 4 کنوانسیون در قرارداد حمل جاده ای نیز تنظیم بارنامه ضروری است. اما، فقدان یا نقص تنظیم آن، وجود یا اعتبار قرارداد حملی را که موضوع مقررات کنوانسیون باشد تحت تاثیر قرار نمی دهد.

اسلاید 33: حمل جاده ای

اسلاید 34: CMR حمل بين المللي كالا از طريق جاده و با وسيله نقليه زميني است و بايد محل دريافت و تحويل كالا در2كشور مختلف باشد و حداقل يكي از طرفين عضو كنوانسيون باشد.در اکثر کشورهای اروپايی حمل جاده ای بين المللی بر اساس کنوانسيون قرارداد حمل بين المللی کالا از طريق جاده که در سال 1956 در ژنو به امضا رسيد و به CMR معروف است انجام می پذيرد . مقررات حمل جاده ای کشورهايی هم که به اين کنوانسيون نپيوسته اند تفاوت اساسی با قواعد مندرج در اين کنوانسيون ندارد .هنگامی مقررات CMR کاربرد پيدا ميکند که کالا از طريق جاده از نقطه ای در سرزمين يک دولت عضو به نقطه ای در سرزمين يک دولت عضو ديگر حمل گردد . در مواردی که بخشی از اين سفر از طريق دريا باشد ، باز هم حمل و نقل تابع مقررات حمل جاده ای يعنی CMR  خواهد بود مشروط بر اينکه کالا از وسيله نقليه جاده ای تخليه نشود ، به عبارت ديگر وسيله نقليه جاده ای يا بار خود وارد کشتی گردد .

اسلاید 35: کنوانسیون های حمل و نقل

اسلاید 36: کنوانسیون CMR این کنوانسیون جهت تأمین منافع و حقوق دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای و یکنواخت کردن شرایط حاکم بر قرارداد حمل و نقل بین المللی جاده ای ایجاد شده است .

اسلاید 37: قانون كنوانسیون CMR این كنوانسیون كه دولت ج. ا. ا. به موجب مصوبه مورخ 29/04/1376 مجلس شورای اسلا‌می به آن ملحق شده است طی ماده 33 خود اشاره‌ای دارد به این‌كه می‌توان اختلا‌فات ناشی از قرارداد حمل را در صلا‌حیت دیوان دا وری قرار داد. مشروط به این‌كه اعمال مقررات كنوانسیون از طرف داوران در شرط مزبور پیش‌بینی شده باشد. در بیان اهمیت ارجاع اختلا‌فات به داوری در میان شركای شركت‌ها نیز باید متذكر شد كه غالب موسسات و شركت‌های با مسئولیت محدود، شرط داوری را به هنگام تاسیس شركت طی ماده‌ای در اساسنامه خود گنجانیده‌اند. متن اساسنامه‌ای كه توسط سازمان ثبت شركت‌ها برای شركت‌های با مسئولیت محدود به صورت یك فرم خام آماده شده است طی ماده 24 یا 25 خود به این موضوع پرداخته بدین توضیح كه اختلا‌فات حاصله بین شركاء و شركت از طریق حكمیت و داوری حل و فصل خواهد شد. بنابراین شركای شركت‌های با مسئولیت محدود نیز به هنگام بروز اختلا‌فات فی ما بین خود كه به نحوی از انحاء به شركت مربوط می‌شود، می‌بایست اختلا‌فات خود را از طریق داوری و حكمیت حل و فصل نمایند.

اسلاید 38: سند حمل طبق CMR قرارداد حمل زمينی بايد از طريق سند حمل ابرام گردد ، اگر چه عدم وجود اين سند يا هرگونه بی قاعدگی در آن تأثيری در اعتبار قراردای که مشمول کنوانسيون خواهد بود ، سند حمل جاده ای بايد در سه نسخه اصلی و به امضای فرستنده و حمل کننده ، صادر گردد . اولين نسخه به فرستنده کالا تحويل داده ميشود . دومين نسخه همراه کالاست و نسخه سوم نزد حمل کننده باقی می ماند .سند حمل جاده ای نه قابل معامله است و نه سند مالکيتی محسوب ميشود و تنها نشانه اوليه انعقاد قرارداد حمل و شرايط قرارداد مزبور و دريافت کالا توسط حمل کننده است . فرض بر اين است که کالا و بسته بندی آن در وضعيت مطلوبی قرار دارند و هنگاميکه حمل کننده آنها را تحويل ميگرفته ، علائم و شماره های آنها با اظهارات مندرج در سند حمل انطباق داشته است .فرستنده حق دارد دستوراتی در مورد کالا بدهد ، بدين ترتيب که از حمل کننده بخواهد جريان حمل کالای در راه را متوقف سازد ، محل تحويل کالا را تغيير دهد يا کالا را به شخصی غير از گيرنده ای که نام او در سند حمل آمده است تحويل دهد . اختياراتی که مقررات CMR در خصوص متوقف ساختن کالای در راه به فرستنده ميدهد نبايد با حق فروشنده برای متوقف ساختن کالای در راه ، طبق قرارداد فروش ، اشتباه گرفت .

اسلاید 39: در مقررات CMR اين حق در برابر حمل کننده وجود دارد و ارتباطی به ورشکستگی خريدار پيدا نميکند ، در حاليکه طبق قرارداد های فروش بين المللی چنين حقی تنها در صورت ورشکستگی خريدار قابل اعمال است . اين حق هنگامی ساقط ميشود که نسخه دوم سند حمل به گيرنده ای که نامش در سند حمل قيد گرديده ، تسليم شود يا اينکه گيرنده از حمل کننده بخواهد که در برابر رسيد ، نسخه دوم سند حمل کالا را به او تحويل دهد . گيرنده همچنين محق است ترتيباتی را در مورد کالا مقرر دارد ، به شرط آنکه فرستنده اين حق را در سند حمل برای وی محفوظ نگهداشته باشد . فرستنده ای که مايل است ترتيبات جديد را در مورد کالا مقرر دارد بايد نسخه اول سند حمل را به حمل کننده ارائه دهد تا دستورات جديد در سند مزبور ثبت گردد .  وی همچنين بايد به حمل کننده تضمينات لازم را جهت جبران خسارات احتمالی بدهد . سند حمل جاده ای در چارچوب اعتبارات اسنادی قابل ارائه به بانک می باشد(ماده 28 عرف ورويه متحد الشکل اعتبارات اسنادی )

اسلاید 40: مدیریت شرکت های ترابری این برنامه جهت استفاده مراکز و شرکت های باربری تهیه گردیده است که شامل چهار بخش زیر می باشد که هر بخش را به صورت جداگانه تشریح می نماییم:مدیریت قراردادهامدیریت اطلاعات رانندگانمدیریت بارنامه (cmr)مدیریت کاربران سیستم

اسلاید 41: مدیریت قراردادهادر این بخش امکاناتی جهت ثبت، نمایش، ویرایش و حذف قرارداد با یک شرکت یا یک فرد قرار دارد. یکی از مهمترین ویژگی های این بخش استفاده از اطلاعات قراردادهای قبلی می باشد که باعث سهولت در ثبت قراردادهای جدید می گردد. گزارش گیری های قابل دسترس و ساده بر اساس نام شرکت، تاریخ و همچنین امکان چاپ هر قرارداد از دیگر ویژگی های این بخش می باشد.

اسلاید 42: مدیریت اطلاعات رانندگان در این قسمت شما می توانید اطلاعات شخصی رانندگان طرف قرارداد با شرکت را ثبت نمایید، امکان استفاده از اطلاعات سایر رانندگان جهت ثبت اطلاعات و نیز جستجو براساس مولفه های مختلف رانندگان (اعم از: نام، نام خانوادگی و شماره شناسنامه) از ویژگی های مهم این قسمت می باشد.

اسلاید 43: مدیریت بارنامه (cmr)این قسمت جهت انجام عملیات مربوط به cmr ها که شامل موارد زیر می باشد تهیه گردیده است: الف) ثبت، ویرایش و حذف cmr ها ب) نمایش کلیه cmr ها و گزارش گیری های متفاوت براساس شماره قرارداد و تاریخ cmr ها به صورت جداگانه و همزمان، براساس اطلاعات رانندگان ج) چاپ cmr ها به صورت تکی و دسته جمعی و براساس گزارش گیری ها و یا بدون استفاده از گزارشات سیستم د) از نکات قابل توجه این بخش بازخوانی اطلاعات قرارداد و رانندگان و همچنین انجام محاسبات لازم، محاسبه بدهکاری و بستاکاری رانندگان به هنگام ثبت cmr ها به صورت خودکار و نیز چاپ cmr ها جهت بایگانی می باشد.

اسلاید 44: مدیریت کاربران سیستم ثبت، حذف، ویرایش و تغییر حدود دسترسی کاربران و تغییر کلمه عبور توسط خود کاربران از امکاناتی می باشد که در این بخش فراهم گردیده است. تائین قیمت ؟ تائین قیمت برای طراحی قفل ؟

اسلاید 45: بیمه

اسلاید 46: بیمه مسئولیت شركتهای حمل و نقل بین المللی كالا (CMR) راه نامه C . M . R سندی است كه در مسیر حمل با كامیون مورد استفاده قرار می‎گیرد و مخصوص حمل كننده می‎باشد. سند مزبور تحت مقررات و كنوانسیون بین المللی حمل و نقل جاده ای یا مقررات بین المللی حمل كالا از طریق جاده صادر می گردد و حدود مسئولیت متصدیان حمل جاده ای را مشخص می نماید.شركت ها و مؤسسات حمل و نقل بین المللی براساس قانون بیمه ایران و كنوانسیون حمل و نقل بین المللی كالا از طریق جاده (سی. ام. آر) می‎تواند با استفاده از این پوشش مسئولیت خود را در مقابل صاحبان كالا بیمه نمایند.

اسلاید 47: بیمه تأمین تعهدات شركت های حمل و نقل بین المللی در مقابل گمرك ایرانبراساس توافق بعمل آمده بین شركت های بیمه و گمرك جمهوری اسلامی ایران، شركت های حمل و نقل بین المللی كه در امر ترانزیت كالا فعالیت دارند می‎توانند با عقد قرارداد تحت شرایطی، تعهدات خود را در مقابل گمرك كه شامل حقوق و عوارض گمركی و سود بازرگانی، جریمه فقدان تمام یا قسمتی از كالای ترانزیت كه طبق مفاد قانون امور گمركی، آیین نامه اجرایی آن و دستورالعمل های متكی بر قانون كه بیمه گذار متعهد پرداخت آن به گمرك ایران می‎باشد را بیمه نمایند.

اسلاید 48: تعهدات بيمه گذار بيمه گذار متعهد است:1/7- كليه حمل هاي خود را كه براي آنها بارنامه جاده اي داخلي وزارت راه و ترابري صادر مي نمايد, تحت اين قرارداد بيمه نمايد.2/7- يك نسخه از تصوير (كپي ) حواله سازمان پايانه ها و حمل و نقل كشور را كه جهت دريافت بارنامه بنام وي (بيمه گذار) صادر ميگردد همواره و حداكثر در مدت پنج روز از تاريخ صدور حواله به بيمه گر تحويل نمايد. 3/7- ظرف مدت سه روز پس از پايان هر هفته , حق بيمه بارنامه هاي صادره طي آن هفته را به بيمه گر پرداخت نموده و فهرست و مشخصات بارنامه هاي صادره (شامل : تعداد, شماره سريال , مبلغ كرايه حمل و تاريخ صدور ) را به بيمه گر تسليم نمايد. 4/7- در صورتيكه مسئوليت بيمه گذار در يك حمل بيش از مبلغ دويست ميليون ريال باشد, بيمه گذار مي تواند جهت اخذ پوشش كامل , مراتب را قبل از حمل و طبق فرم پيوست اين قرارداد , به اطلاع بيمه گر برساند, در غير اينصورت حداكثر تعهد بيمه گر معادل دويست ميليون ريال خواهد بود.5/7- همزمان با صدور بارنامه مدارك رانندگان و خودروها را كنترل نمايد.6/7- در ذيل حواله بار مشخصات مربوط به راننده شامل شماره كارت آمار , شماره گواهينامه , نشاني محل سكونت و شماره تلفن وي را درج نمايد.7/7- كليه اطلاعات مربوط به بارنامه هاي مورد نظر را حداقل تا يكسال نزد خودنگهداري نموده و هر زمان كه بيمه گر لازم بداند , اطلاعات مورد نياز را در اختيار وي قرار دهد.

اسلاید 49: 8/7- مراقبت هاي لازم را كه هر كس عرفا از منابع خود به عمل مي آورد , نسبت به محموله و حفظ حقوق و منافع بيمه گر به عمل آورد و كالاي مورد حمل را در مسير هاي مجاز و متعارف , حمل و به مقصد برساند.9/7- در صورت وقوع حادثه موارد زير را رعايت نمايد: 1/9/7- مراتب را در اولين فرصت و حداكثر ظرف مدت پنج روز از تاريخ اطلاع كتبا به بيمه گر (اولين و نزديكترين شعبه بيمه گر ) اطلاع دهد.2/9/7- هيچگونه مسئوليتي را نسبت به حادثه و خسارت , بدون جلب موافقت بيمه گر قبول ننمايد.3/9/7- بدون اطلاع و موافقت بيمه گر , تغييري در وضعيت خسارت بعمل نياورد مگر اقدامات و تغييراتي كه براي نجات كالا و جلوگيري از توسعه خسارت ضروري بوده و عرفا بايد انجام پذيرد.10/7- اسناد و مدارك زير را تهيه و در اسرع وقت به بيمه گر تسليم نمايند:1/10/7- گزارش مقامات انتظامي محل وقوع حادثه .2/10/7- بارنامه و صورت بسته بندي محموله .3/10/7- فاكتور خريد محموله يا هرگونه مدارك قانوني ديگري كه دال بر تعيين ارزش محموله باشد.4/10/7- هرگونه ادعاي خسارتي كه از طرف مدعي به وي اعلام شده باشد.5/10/7- هرگونه مدرك ديگري كه جهت تشخيص مسئوليت بيمه گذار و يا ميزان خسارت موثر بوده و يا به هر نحوي در رابطه با خسارت , مورد نياز بيمه گر باشد.ماده 4- موارد استثناء

اسلاید 50: بيمه گر نسبت به خساراتی كه بطور مستقيم و ياغير مستقيم در نتيجه عوامل زير به كالای مورد حمل وارد آمده باشد,تعهدی ندارد:عمل  عمد يا مجرمانه بيمه گذار (شامل كاركنان و نمايندگان وي )بيمه گر خسارات ناشي از سرقت كلي محموله حين حمل , توسط راننده را پرداخت و حق و حقوق خود جهت تب و بايافت خسارت از راننده را محفوظ نگه مي دارد.بليات طبيعي مانند سيل , طوفان , زلزله , آتشفشان , صاعقه .جنگ , شورش, اعتصاب , بلوا, ضبط و مصادره , ياغيگيري و سرقت مسلحانه .تشعشعات راديو اكتيو و فعل و انفعالات هسته اي .عيب ذاتي كالا.هرگونه خسارات غير مستقيم و عدم النفع .حمل هايي كه به هر دليل براي آنها بارنامه صادر نشده است

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید