سایر تحقیق و پژوهش

قیمت گذاری کالاها.روشها و ملاحظات قیمت گذاری

ghimt-gozari-kala

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قیمت گذاری کالاها.روشها و ملاحظات قیمت گذاری”

قیمت گذاری کالاها.روشها و ملاحظات قیمت گذاری

اسلاید 1: قیمت گذاری کالاها روشها و ملاحظات قیمت گذاریاستاد:دانشجو:

اسلاید 2: مقدمهمصرف کننده ای که میخواهد از فروشگاه سیرز یک دستگاه ضبط نوار ویدیویی بخرد، در این فروشگاه خود را با تعداد زیادی از انواع مدل و قیمت روبرو می بیند. در جدیدترین کاتالوگی که توسط این فروشگاه عرضه شده است، ۱۴ مدل مختلف وی سی آر با ۱۲ قیمت مختلف وجود دارد. دامنه قیمت این وی سی آرها از ۲۱۹/ ۹۹ تا ۶۲۹ / ۹۹ دلا، متغیر است. با اینهمه تفاوت اقيمت، هم مصرف کنندگان برای انتخاب از میان این دستگاهها، با مشکلاتی مواجه می شوند و هم فروشگاه سیرز برای تعیین قیمت آنها با معضلات زیادی مواجه است، چرا که این فروشگاه طی فرآیند پیچیده قیمت گذاری، باید عوامل بیشماری را در نظر گیرد.

اسلاید 3: هنگام تعیین قیمت، نخستین مسئله ای که فروشگاه سیرز باید در نظر داشته باشد اهداف کلی بازاریابی و نقشی است که در ترکیب عناصر بازاریابی به قیمت محول شده است. آیا فروشگاه در قیمت گذاری وی سی آر باید هدف کسب حداکثر سود را دنبال کند یا بهتر است به دنبال تصاحب حداکثر سهم بازار در بلندمدت باشد؟ آیا باید بین دو خط مشی قیمت بالا و حجم فروش پایین؟ و قیمت پایین و حجم فروش بالا کدام را انتخاب کند؟ این فروشگاه بسیار بزرگ، باید هزینه ها را نیز در نظر داشته باشد. این هزینه ها عبارتند از: هزینه های تولید وی سی آر یا خرید آنها از سایر تولیدکنندگان و هزینه های حمل، انبارداری، نگهداری موجودی و فروش آنها و هزینه تأمین خدمات برای مصرف کنندگان این فروشگاه همچنین باید قیمت را به گونه ای تعیین کند که ضمن پوشش هزینه های فوق، به اهداف موردنظر خود نیز دست یابد.

اسلاید 4: بنابراین، فروشگاه سیرز برای تعیین قیمت وی سی آر خود، باید عواملی نظیر اهداف کلی بازاریابی، هزینه، قیمتهای تعیین شده توسط رقبا، تصورات ذهنی مصرف کنندگان و سطح تقاضا را نیز مدنظر قرار دهد. ولی تعیین یک قیمت پایه، فقط آغاز کار است. در مرحله بعدی، فروشگاه باید مطابق موقعیتهای متفاوت خریداران، قیمتهای تعیین شده را تعدیل کند. از آنجا که مصرف کنندگان از نظر ارزشی که برای خصوصیات مختلف وی سی آر قائل می شوند، با یکدیگر فرق میکنند، فروشگاه نیز باید برای هر قسمت بازار، مدل و قیمت جداگانه ای تعیین کند. قیمت مدل ۱۱۷ کانال VHS با دو هد و بدون هیچ گونه اضافات دیگری، ۲۹۴/ ۹۷ دلار تعیین شده است. در مقابل این مدل، یک مدل درجه یک نیز وجود دارد. این مدل ۱۲۰ کانال است و چهار هد دارد و استریو است. دستگاه کنترل از راه دور آن ۳۵کاره است و در حین کار قابل برنامه ریزی است. این مدل هم قابلیت تصویر در تصویر دارد، هم دارای اسکن چندکاناله و هم از ویژگیهای ثابت دیگری برخوردار است. قیمت این مدل، ۶۲۹/ ۹۹ دلار تعیین شده است. در واقع، این فروشگاه دارای مدلهایی است که با هرگونه درآمد و سلیقه مصرف کننده سازگاری دارد.

اسلاید 5: خط مشی قیمت گذاری فروشگاه زنجیره ای سیرز، نقش بزرگی در موفقیتها و ناکامی های شرکت در طول چند دهه گذشته داشته است. این فروشگاه در ابتدا یکی از بزرگترین خرده فروشی های ایالات متحده آمریکا محسوب می شده است. فروشگاهی که محصولاتی بسیار با کیفیت و با قیمتی بسیار مناسب عرضه می کرد. در اواخر دهه ۱۹۶۰، سیرز تصمیم گرفت در نوع اقلامی که عرضه می کند تجدید نظر کند و قیمتهای خود را افزایش دهد. این تصميم باعث شد بسیاری از مشتریان فروشگاه برای خرید به سایر فروشگاههایی که قیمتهای پایین تری داشتند، مراجعه کنند. پس از آن، فروشگاه تصمیم گرفت برای جلب مشتریان از حراجی های هفتگی استفاده کند. با این وجود، مشتریان فروشگاه، همچنان به سوی فروشگاههای ک.مارت و وال مارت و سایر فروشگاههایی که قیمت کالاهایشان نسبتا پایین بود، متمایل می شدند. سهم بازار سیرز در طول سالهای ۱۹۸۰، به ۳۳ درصد کاهش یافت و بزرگترین خرده فروشی ایالات متحده تدریج خود را با مشکلاتی مواجه دید.

7,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید