صفحه 1:
اراژه ر«نده: دکتر جواد سندري 000

صفحه 2:
نقش های کار آفرینان (فلسفه وجودی کار آفرینی) " عامل ایجاد و توزیع ثروت برانگیزنده توسعه اقتصادی جامعه با ‎eSB Stes ook]‏ 00 " عامل اشتغا ل زایی . " عامل انتقاال تکنولوژی . ۱ Sarl ese ae عامل شنا ختء ايجا د و كسترش بازارهاى جديد . ا لح ‎Bel‏

صفحه 3:
‎eo‏ ا ا ات اك عمل گرایی و .). ‏عا مل نوآورى و روا ن كننده تغيير. ‏" به عنوان یکی از عوامل تولید مثل زمین. سرمایه. انسان و ‎ve‏ ‏عامل تحریک و تشو یق حس رقابت . ‎SRO ae Se hee ee ae 0 eee eel Pa ‏عامل يكيارجكى و ارتباط بازارها . ‏' عامل رفع خللء شكا فها و تنكناهاى بازار و اجتماع .

صفحه 4:
امواج كار آفرينى ‎SO‏ ل ا 000 ‎Jal zgo‏ 2 ۱) انفجار عمومی مطا لعه و تحقیق ی ات ‎er eee te Td‏ ‎PDE rey As‏

صفحه 5:
سرت رم 2 ارائه رشته های آ موزش کارآفرینی در حوزه های مهندسی و بازرگانی است. شروع از دهه 60 و تاکنون در 500 دانشکده در امریکا - کانادا ‎i Gee‏ 2 تشویق رشد شرکتهای کوچک افزلیش علاقمندی دولت.به تحقیق در زمینه بنگاههای کوچک 3) تحقيق در زمينه نوآورى هاى صنعتى

صفحه 6:
Rc POMP TC eT ener Bei eeep) or Oye mel Rvy) ‏فقرزداثى‎ -١ ‏ابجاد رفاه عمومی‎ -۲ 1 ‏و‎ ‏استقلال اقتصا دی‎ -۴ ‏و غیره‎ -۵ ‏“ح5إإ“ بي ثزصسآمس_,ش_سشض_ض“شضظثئثٌآس“ِ أ« «#نّظ]>س'""إ“إ7(' ١5ص بلبيمئ بخة#/وج|<|<‎ “ش”>7ثُ73اك“»٠‎

صفحه 7:
2 ذر مکاتب ۳۹ - اقتصاددانان هميشمبه دنبال يافتن علمل اصلى ايجاد و توزيع ثروت يا عامل ‎ole!‏ 05,1 ا 9 ‎drole‏ )099 !20 قبل از انقلاب صنعتى ا لیستهلیا سوداگرایان: هر جامعه‌ای طلا و نقره بیشتری جمع کند از نظر اقتصادی موفق تر است . تجارت منشاء ثروت جامعه. eee Sot SP en ER ee see ۱ dt BE oe re he aC EE at eee ese ey)

صفحه 8:
ا ا 500000 ‎Ineety pen Penie Rt‏ ا ا 0 ا جامعه مهارتر باشد. 0 ‏ا ا 2 ا ا‎ A جان باتیست سی : ( 1803) سودننا شي از کارآفرین با سود غا شی از سرمابه متفاوت است. مكاتب نئوكلاسيكها و نها ثيون : سازوكارهاى بازار به توزيع يكسان درآمد در ميان عرضه كنندكان -: خريداران -< مالكان و كاركران منجر عى شود. لين ساز و كارها طورى عمل مىكنند كه قيمت كالاها برطبق ا ا ا ا

صفحه 9:
نقش های کارآفرینان از نظر نتوکلا سیکها : 0 en RPC OL Sa CORON a eer e) ‏و فروش را انجام مى دهد. كارآفرين يك هماهنك كننده و واسطه‎ ‏است.‎ ‎Pe Cop IS Cre ee Ps PN LY Os Cy eRe |‏ نقشها شامل : تحمل كننده ابهام -: هماهنك كننده -: ريسك يذير- كاهش دهنده هزينه -دنوآور -: مسئول رشد و افول شركت. ‎el aL TCS A Sent eS a coe en)‏ 22ت ‏يف ذ 1 ‎pyre‏ ا ‎ee‏ از ۱3 ‎

صفحه 10:
كار آفرينى در مکاتب اقتصادی مکتب سنتی انریش ا 05000 شومییتر 1934 : کارآفرین یک نوآور و توسعه دهنده فنآوریهای بکار گرفته نشده مى باشد. ل ا ل ‎PCCM CP Sree neers WP‏ شادی ناشی از خلق و رضایت حاصل از تجربه استادی در کار داشته باشند. 9 فرادی که در تجارت هستند قادر به انجام آن نمی باشند .او پدیده نوینی را PRUE pe | ye or eee BT) شومییتر 1961: کارآفرین شخصی است مبتکر و کسی است که تکنولوژی نو و جد ید را توسعه می دهد و دست به تخریب خلاق می زند.

صفحه 11:
PC) reed Cea ۳۳۳ مكتب شيكا كو : ‎١‏ قتصاددا نان آمريكايى | تاردرک : کزاترس رک ‎Heol‏ در ال ‎one uly‏ كارآفرينى رياست يا مد يريت نيست بلكه وظيفه هماهنكى است او يك وظيفه کاملاً تجاری را انجام می دهند.

صفحه 12:
فیشر : کارآفرین با انجام پیش بینی از طریق تفکر ذهنی, احتمال عدم ‎esl ets‏ ی دهد و به حاطر تلا ‎sss‏ خاصی را 33 دی مکتب نها دیون : معنقد بودند که اقتصاد باید به عنوان یک ا م ا ‎Been Peg CeCe Ta MTFs ie‏ .مورد بررسی قرار گیرد به طور کلی نهاد گرایان وظیفه کارآفرینا نه را عمد تا به عنوان یک .فعالیت مدیرانه در قلمرو سازمانهای متوسط و بزرگ می نگرند

صفحه 13:
مکتب نوین آتریش: ملیز : کارآفرین انسانی است که نسبت به تغییرات در اطلاعات بازار ‎ee ones‏ ا ‎POMEL yes Ce eee pCa yey eee are ter‏ مديريتى و در روح ابتكار بيشتر نهفته است.

صفحه 14:
جمع بندی ‎nel eee kere eed ae esT‏ ۱ ‎Own Re Rene Cem ep ROE Ti Peron esr)‏ ا ا ال ‎Breese Se STOR NET ConNrd‏ 4- در مکاتب مختلف اقتصادی دو کار کرد مهم کار آذ توجه قرار گرفته است. ینی بعنی ایجاد و توزیع ثروت توسط آن ها مورد 5- مجموعا در نظريه هاى اقتصادى سه دوره متمايز را مى توان تشخيص داد. دوره اول طرح موضوع كارآفرينى در اقتصاد و اوج كيرى آن. دوره دوم كم رنك شدن اين موضوع در مباحث اقتصادى و 0 re ome a ee ed ne PN ‏ا‎ ORE ‏ساز و کاری است که تخصیص بهینه منابع با استفاده | ز فرصتیهای تجاری همراه با مخاطره را میسر‎ 5-57 7- محدود بتها ی شناختی و ادراکی انسان و تا 5 58 عوامل اجتما عى بر ادراك و بردازش اطلاعات موجب

صفحه 15:
2 قر مکاتب غير ۳ را 0 شرکتهای آنان. فرض اصلی این است که ویژ گیهای کار آفرینی قابل آموزش نيستء بلكه امرى طبيعى و ذاتى است. خلا صه تحقیقات در مورد وبژگیهای کار آفرینان : ۱ STO eat cine ee ae

صفحه 16:
۱ eal i ae) Oy ee Tee Tee Selb ‏ا‎ ‎Bom ‏رل‎ eye] ۲- تنها تعداد کمی از مطالعات» یک تعریف واحد را بکار برده اند. Se Beret Ne Soe RS eT tat ‏نمونه‌هایی غیرهم سنخ شده است‎ ۴- تا کید بیش از حد بر ویژگیها و غفلت از سایر عوامل اجتماعی و ee teenie Re Fb) eT Tes)

صفحه 17:
کار آفرینی » مكاتب 0 اقتصادى ا ا لك ا ل ا ل ا 0 ا تس | تلا ‎NN CIB ear SIE LID Le TTC eT‏ محیطی و ویژگیهای رفتاری فرد شامل تجارب - سن - خانواده - ‎cme‏ رب وعوامل مت مه للم لس رایس

صفحه 18:
۱ Ap ser te Be LD) Per ‏و‎ ‎Pe SDR eR Dane KS me ede) ‏فر در بايكاه اجتماعى‎

صفحه 19:
جمع بندى Pe ‏ا ا 2 ل ا‎ erp 00 Fe ees ‎SITS OS Be eC ST aS‏ ليك داره ‎

صفحه 20:
RT ee By me ny re LR Seen) pov IRTP) ۱۹۴۸-۱۹۹۴ ‏طی سالهای‎ 52-8 60-2 75-1960 90-1975 94-1990

صفحه 21:
52-8 و 75-1960 90-1975 94-1990

صفحه 22:
اه مه کر رس ‎BY ole A‏ ۱ صادرلتصنعتیسه صئیع کوچکتعلقدارد 6050 -2 .نسیروی‌شاغل ی خش‌صنعتشاغلیرسفیع ک و چکهستند 3/2 -3 ارزش‌تسولیدلتبه صنلیع کوچکتعلق‌دارد 4-3360

صفحه 23:
ره ‎TOR Lowen Pe Sl eer eee TE REE‏ 0 ‏ا ا ا‎ or Ee ea تركيه .كإواحدهاوصنعتى كوجكهستند 9096 -1 ۱ Pen ot eer ‏ل‎ er an ‎eS al a eer bree Seated Le‏ ل لل

صفحه 24:
9 ‎ese mE Ree L/S‏ ا ‎Own Re‏ ‎BOS Sete gir] cer npee ere |e er] Pa‏ 3- 5506کل صادرات هند به صنايع كوجك تعلق دارد. 4- 4096 ارزش افزوده بخش صنعت به صنايع كوجك تعلق دارد. 5- بیش از 130 موسسه. سازمان. نمایندگی و موسسات حمایتی مرتبط با صنابع کوچک فعالیت میکنند. 6- 9096 نوآوريهاى صنعتى به صنايع كوج تعلق دارد.

صفحه 25:
ایران 1- 9260 ‏.وحدهای‌صنعتیدر مقیاسک و چکهستند‎ DELLS RTS Coat es Pa 1 ney Ups Ser) MES REPLIES Ear oan ev One Say Boe MRD SET ee | ae pce Ory Oe sean VO ESE een) SER b/oewike Tene wien (ee Suey Te TOC ey PACS Reece ce Ten eee oe ese) me ven REEL Owe et Coat eat a Uren Ce Pe CE 4- 9060 ‏ک و چکسر بوط میشود‎ a ene pear cr ONS wv

صفحه 26:
و ‎er Meee ser ae eae Bs ILA)‏ ۱ IT ‏ا‎ ae Ree Sei) bere) COSY epee re Re) CGC baer Bee ‏فا‎ 3- 5270 ارزش افزوده تولیدات صنعتی به صنابع کوچک تعلق دارد. 4- 5/37 ۶ ارزش افزوده صنعتی متعلق به صنایع کوچک است. 5- 5/4250 رشد اقتصادی دهه گذشته (از بخش صنعت) به صنابع کوچک تعلق دارد.

صفحه 27:
کره جنوبی .واحدهاوصنعتىك و جكهستئد 7390 -1 “اا م 0 0 ‏مال‎ cn en ee مواد اولیه مورد نیاز شرکتصنلیع ک وچکلقه‌اریت وسط صئیع 569 -4 بزرگ تامین می شود .قطعه و کل نیمه ساخته صنعتیبه ولحدهایک وچکلختصاص‌دارد116 -5 .تاسیسات صنعتوبه صلیع ک وچکتعلق‌دارد ‎8/97٩6‏ -6 :تسولید نا خل س‌صنعتیسه صنلیع کوچکف علقدارد 5/3950 -7 .ارزش‌لفزوده ب خش‌صنعبسه صنلیع کوچکت_علقدارد 8-6/426 .صاد رلتصنعنوبه ‎eine‏ » 6/38% -9

صفحه 28:
‎Dl a dP hl eee a)‏ و ‏“اختصاص بخشى از خريد هاى دولتى به صنايع كوجك ‏هر ساله فهرستی از کالاهای مورد نیاز سازمان های دولتی تهیه می‌شود که بايستى منحصرا از صنايع كوجك خريدارى كردد. اين كالاها در سا ل را | ‏آفراهم کردن و چاپ و پخش فهرستی از سازمانهای دولتی و نیمه دولتی که بایستی بخشی از کالاهای خود را از صنایع کوچک بخرند. ‏7فراهم کردن اقلامی که ساخت آنها منحصراً به صنایع کوچک واگذار شده است و چاپ و بخش آن بین صنابع کوچک و متوسط.

صفحه 29:
* فراهم كردن فهرست واحدهاى توليدى كوجكببا ذكر نام و نشانى -:نوع تخصص - مشخصات و كيفيت فراورده ها و ظرفیت تولیدی هریک از آنها ۱ * در اختیار گذاردن اعتبار و سرمایه های ریسکی به شرکتهای کوچک. * در اختيار كذاردن زمين -: محل كار و تسهيلات براى تاسيس واحدهاى كوجك. ال ل ا لت ل تکنولو ژی. * ایجاد مراکز مشا وره - پیگیری و نقویت کارآفربنان. PER ONT ‏ا‎ re |

صفحه 30:
ol ‏میلیون از 72/45 میلیون نفر جمعیت شاغل در‎ : ‏ان‎ ‎00 cer) Ng | eso Ree Teme A] cer) 43 bas po po gad (yates yo We feliro JS 5192% : 1977-1971 Row rye ree cme lc) زار ۱۲ :۰ ‎ae‏ از کل تولید کشور مربوط به صنایع کوچک و ‎a‏ سط ات است.

صفحه 31:
هند ار 7 ار کل عادرات مروط ‏ عنام کرحت ود آلمان 1 .۰ : 9990 صنایع ‏ لمان را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می دهند. ۱ eee cae tee ke sen ae

صفحه 32:
1986-0 : كار كاههاى كوجك اقتصادى 214 برابر شده است يعنى از 0 واحد به بيش | ز 12 ميليون واحد افزايش يافتهداست. فرانسه ‎١ 5096 : 1991‏ زكاركنان صنعتى در صنايع كوجك و متوسط بكار مشغولند. در حالیکه در سال 1974 این میزان 25 بوده است. ‎۱ ‏ا‎ gee ern Aes SCE! ‏شده است و دراين ميان 4050 از مشاغل را شركتهاى كوجك زير 0 نفر ایجاد کرده اند

صفحه 33:
۱ نرخ سرمایه گذاری - رمايه كذا 5 ‎bas‏ رد ب 7 ‎Sse‏ ‏شركتهاى بزرك 9624 9 بعد | ز بحران : نرخ سرمايه كذارى - 1 1 ميزان سرمايه كذارى شرکتهای کوچک 9:۱0 و ارزش افزوده شرکتهای بزرگ 6:13 101 : 2596 صادرا ت قرانسه توسط شركتهاى كوجك و متوسط انجام شده است.

صفحه 34:
كار آفرينى ذر ایران: كذشته - تمدن بى نظير و بر محتواى ايران زمين ۱ Fe Fe PCL ey ee - نزدیکترین آموزشها به آموزش کار آفرینی در ایران شا مل آموزشهای فنى و حرفه اى - رشته هاى كار و دانش - طرح كاراد - رشته هاى ‎ee Te oT ISTE eC SB) Neo‏ - جشنواره های مختلف همانند جشنواره خوارزمی و شیخ بهایی را می‌توان در راستای کار آفرینی دانست (ترویج). اط با کار آفرینی قبل از سا ل ۱۳۵۷ چیزی

صفحه 35:
کار آفربنی در ابران : گذشته ر ‎SLT are Se Ree‏ ‎ne SR oo Yee RD Dh of OC‏ 0 ‎ee‏ ‏- در سال ۱۳۵۲ منحل شد - در سا ل ۱۳۵۴ مجدداً تاسیس شد - در سال ۱۳۶۲ منحل شد - در سال ‎118٠١‏ سازما ن صنا بع كوجك در نقش سيا ستكذار و حمايت ‎Rha dacs‏

صفحه 36:
كار آفرينى در ايران : حال - فعالیتهای کار آفرینی حدودا در سال ۱۳۷۵ آغاز شد و ل ا يت 0 برُوهشهاى كار 7 فرينى الف: طرحهای پژوهشی ‎iad]‏ ا ا 2 7- قدوين تجربيات كارآفرينان ايرانى ۳- طراحی دوره های آموزش کا رآفرینی بصورت رسمی و غبر رسمى

صفحه 37:
ل ۱۳ ۵- پژوهش در زمینه انکوبا تورها و پار کهای علمی و تحقیقاتی #- استراتزيهاى قوسعه كار آفرينى در كشور و دانشكاهها ۱ ‏ا‎ Sy Tk ل ا ا ل ‎Pe PBC‏ ۱ در زمینه ويزكيهاى شخصيتى كارآ فرينان ایرانی » كار آفرينى آفرینی زنان؛ کار آفرینی

صفحه 38:
Rae ere Sed ‏آموزشی کار آفرینی:‎ OS eS Rene ‏آگاهی بخشی‎ ۱۳ Se dead ‏بر گزاری دوره های کوتاه مدت کار آفرینی زنان‎ -۳ ‏دبیرستانها فت كارو‎ Be PB ed orld

صفحه 39:
فعا لیتهای ترویجحی GalKisle 9 of ‏را‎ PT Cnn ian Fe eR Teed SL fee al eB) ‏ل‎ alt ۵- بر گزاری همایشهای مختلف در ارتباط با کا رآفرینی من ‎Pa‏ ‏۷- در

صفحه 40:
كار آفرينى ذر ایران 0 آینده - ایجاد و توسعه انکو با تور ها - توسعه پا ر کهای تحقیقاتی و تکنو لو ژ یکی - دایر شدن دوره های رسمی و غیر رسمی آموزش کا رآفرینی در دانشگا هها و مدارس - ظهور و فعا لیت مشاوران و مربیان کا رآفربنی - توسعه جشنواره های کار آفرینی - شکل گیری وف ‎oye‏ ۳

صفحه 41:
ee SB Ae I Tro) RE eee DOB Te are Tn to eal ۱ fe MOE ES yf BS te ee Se dat 3 os -F ۱ ROCKO ren Tria) ‏بهرهبردارى - اخذ تسهيلات - خريد و فروش ماشين آلات‎ 2- انحصار دولت وشركتهاى دولتى و فضاى تنك فعاليت براى شر كتهاى

صفحه 42:
‎tae‏ اه سس ‎ ‏ل ل ‏ال ا ۱ ‏2- مانع بر سر راه رشد شرکتها ‎۱ AB aS erate Ne erat nes b) ‏نقش ضعیف رسانه های گروهی خصوصا صدا و سیما‎ -4 ‎ee Ren Ua Rear re Beeler tas Eo) ‏6- عدم وجود سازما ن مقتدر متولى كارآفرينى

صفحه 43:
Pee pC eS eres Uf ا ‎ee eC DEE Se aCe‏ 19- عدم وجود آموزشهاى واقعى كارآفرينى ا 6 ال ا ا ا ۱ ۱ eat ere Sy eee)

صفحه 44:
موانع و مشکلات واحد های کوچک و متوسط تولیدی ‎Sy ey‏ كه ‎eT RO Peer eer ye tid‏ ‎ere ee en Peony ein‏ ۳- عدم توانایی رقا بت با کالای مشابه خارجی ۴- عدم ارتباط سیستماتیک بین این قببل واحدها در راستای بهره‌گیری از دانش فنی و تجربیات یکدیگر ۵- عدم بهره مندی از مشاوره های فنی و اقتصادی اساتید مجرب و ‎Tecra‏ مسا ‎TOS Tt Spee‏

صفحه 45:
تفس ‎CO eed‏ در جمهوری اسلامی ایران ‎Se Tes eT and‏ اد سس ی شبکه توانمند تخصصی بمنظور برنامه‌ریزی در امر صادرات سر سا 1-1 0 1 21111 ۰- فقدان یک مدیریت توا نمند و کار آمد در را س بسیاری

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان