کسب و کار

کاربرد آزمون های روانی در صنعت

karbord_azmonhaye_ravani_dar_sanat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد آزمون های روانی در صنعت”

کاربرد آزمون های روانی در صنعت

اسلاید 1: كاربرد آزمونهاي رواني در صنعت

اسلاید 2: عناوين بحثويژگي هاي كلي آزمونهاحوزه هاي كاربرد آزمونها در صنعتمعرفي دو آزمونارائه نمونه ايي از آزمون هاي اجراء شده

اسلاید 3: جك ولش: در سال‌هاي متمادي مديريت در GE، خيلي بيش از پيش به اين نكته پي بردم كه، تا چه حد موفقيت من به كساني‌كه استخدام كرده بودم بستگي دارد. از نخستين روزهاي كار خود، به اهميت پيدا كردن افراد شايسته پي بردم. آشكار بود كه وقتي فردي بزرگ را پيدا و استخدام مي‌كردم، جهاني از تفاوت پديد مي‌آمد. بسياري از اشتباهات استخدامي من برخاسته از پيش داوري‌هاي نادرست من بود. در ابتدا، من عاشق موقعيت و موفقيت‌هاي تحصيلي افراد بودم، اما بتدريج دريافتم كه تحصيلات فرد، به تنهايي چيز زيادي درباره جستجوگري، تعهد، هيجان و چالش گري فرد را نشان نمي‌دهد.

اسلاید 4: در بررسي سال 2012، 67درصد از كارفرمايان گفته‌اند كه عدم تناسب شخصيت، عاملي بوده است كه عذر كاركنانشان را بخواهند. در همين تحقيق، تقريبا همين تعداد از كاركنان نيز گفته‌اند كه در جستجوي Better cultural fit كار خود را ترك مي‌كنند.

اسلاید 5: سه پرسش چرا آزمون؟آزمون رواني چيست؟شرايط آزمون خوب كدام است؟

اسلاید 6: تعریف آزمون روانی آزمون روانی، وسیله‌ای است عینی و استاندارد شده که برای اندازه‌گیری نمونه‌ای از رفتار یا خصایص آدمی به‌کار می‌رود. در این تعریف، منظور از عینی آن است که روش اجرا، نمره دادن و تعبیر و تفسیر نتایج آزمون بر اساس قواعدی معین و مشخص صورت می‌گیرد و قضاوت و نظر شخصی در آنها بی‌تاثیر است. اصطلاح استانداردشده بدین‌معناست که آزمون قبلا در مورد گروه نمونه‌ای از افراد مورد نظر در بوته آزمایش گذاشته شده و نتایج پژوهش‌های مربوط به آن از راه روش‌های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و روایی و اعتبار آن تعیین شده است. به‌علاوه دارای هنجارهایی است که نمره‌های خام آزمون بر مبنای آنها تعبیر و تفسیر می‌شوند. مقصود از نمونه‌ای از رفتار یا خصایص آن است که در هر آزمون، نمونه‌های کوچکی از رفتار یا خصایص فرد که به دقت انتخاب شده است مورد مشاهده و اندازه‌گیری قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال روان‌شناس برای اندازه‌گیری استعداد ریاضی یک فرد می‌تواند نمونه‌هایی از توانایی وی را در حل مسایل، محاسبات کمٌی و یا استدلال ریاضی مورد مطالعه قرار دهد.  

اسلاید 7: عوامل موثر در پاسخ گويي به آزمونها 1- ويژگي هاي آزمودني باورها و نگرشهاامكان تعمد در فريب دادنعدم درك صحيح از اجراء آزموناحساس موقتي بودن فرآيند اجراء آزمون و مقاومت

اسلاید 8: 2 - ويژگي هاي آزماينده تخصص تعهد حرفه ايي

اسلاید 9: كاربرد آزمونهاي رواني در صنعت جذب ( آزمونهاي هوش، شخصيت و سلامت عمومي رواني) جابجاي ها ( آزمونهاي شخصيت و آزمونهاي ويژه) ارتقاء ( آزمون هوش هيجاني ، شخصيت و آزمونهاي ويژه) تشخيص و درمان ( آزمونهاي تخصصي)

اسلاید 10: انواع آزمونهاي رواني1 - مدادي كاغذي ( تستي)2- فرافكن

اسلاید 11: انواع آزمونهاي پر مصرف در محيط كار1- آزمونهاي سنجش هوش (IQ)2-آزمونهاي سنجش سلامت عمومي رواني (SCL90-GHQ)3-آزمونهاي سنجش تيپهاي شخصيتي (MBTI-NEO-HARTMAN)4-آزمونهاي سنجش اضطراب و فرسودگي شغلي (منابع استرس شغلي- اضطراب كتل و فرسودگي شغلي مسلش)5- ازمونهاي سنجش هوش هيجاني (EQ) شامل بار اون و گلمن6- آزمونهاي تشخيصي (MMPI)7- ساير آزمونها : قدرت رهبري ، خلاقيت و......

اسلاید 12: . رنگهای اين كارت درهم هستند، احتمالا طرح اصلی رورشاخ است . جواب خوب می تواند يك آتش  با دود باشد ، يا يك انفجار ( اما ادعا می شود افراد پارانويد بيشتر به يك قارچ سبز كم رنگ كه يك ابر در مركز خط بالا ی آن قرار گرفته است توجه می كنند) ، يك نقشه ، يا يك گل ، يا آناتومی . اگر كارت را نود درجه بچرخانيد،  شما در نواحی صورتی رنگ در پايين سر يك انسان را می بينيد. جوابهای بد دراين لكه در نواحی نارنجی می تواند بصورت يك هيولا يا مردان در حال جنگ باشد، كه نشان دهنده‌ي رشد اجتماعی ضعيف است.

اسلاید 13: كارت شماره‌ی چهار كارت پدر نام دارد. در اولين نگاه مشكل است كه در اين لكه يك تصوير تك را ببينيد. پوتين ها تقريبا آشكارا رويت می شوند؛ در بين آنها سری شبيه سگ يا اژدهای چينی آشكارا ديده می شود. بسياری از موضوعات در اين لكه بصورت پوست حيوان مشاهده می شوند مجموعه توصيفات ديگر شامل : خرس، گوريل، و يا مردی كه كت سنگين برتن دارد هستند. توصيفات بد شامل: هيولا يا خرس در حال حمله يا گوريل هستند. در نظريه‌های رورشاخ توصيفات شما نسبت به اين لكه تصور شما را نسبت به پدرتان يا مراجع قدرت  فرا فكنی می كند.

اسلاید 14:   چگونگی سرعت جواب دادن شما نشان دهنده‌ی اين است كه شما چگونه به خوبی با موقعيتهای جديد بر خورد خواهيد كرد. بهترين واكنش اين است كه بلا فاصله بيشترين پاسخهای عمومی را ارائه نماييد. پاسخهای مناسب چوب، پروانه،بيد درختی يا حشرات، و (در وسط لكه)شكل يك زن هستند. همچنين ماسك، برج فانوس دريايی، و صورت حيوان پاسخهای عمومی هستند، اما برخی از طرحها آنها را اشارات پارانويايی تفسير می كنند. هر چيز نامناسبی كه درباره شكل زن وسط گفته شود جزو پاسخهای بد محسوب می شود.  و غالبا به عنوان فرافكنی تصور شما نسبت به خودتان در نظر گرفته می شود

اسلاید 15: هدف اين كارت سنجش توانايی سازماندهی شماست . كارت شماره ده مجموعه‌ی رنگارنگ و با هويتی مشخص است - آبی عنكبوت ، خاكستری خرچنگ، يك جفت دانه چوب افرا در محدوده‌ي نارنجی ، سبز مانند پيله های ابريشم ، وسبز كم رنگ سر خرگوش ، زرد و نارنجی تخم مرغ نيمرو شده- و از شما انتظار می رود كه آنها را نام ببريد. اما روانشناسان همچنين در جستجوی جوابهای جامع و كامل تری هستند، و بعضی اوقات شما می توانيد آنها را بصورت يكپارچه ببينيد . دو تا از جوابهای فراگير خوب : زندگی دريايی و منظره‌ای كه از طريق ميكروسكوپ ديده می‌شود هستند. اگر شما آنها را بصورت فوران آتش يا دود پيپ توصيف كنيد ، ممكن نشان دهنده‌ي تثبيت در مرحله‌ي دهانی باشد.

اسلاید 16: MBTI (Myers-Briggs Type Indicator)

اسلاید 17: ترجيحات افرادE - Iبيشتر توجهمان كجاست و از كجا انرژي مي گيريم؟EXTROVERT - INTROVERTT - Fچگونه تصميم گيري مي كنيم؟THINKING - FEELINGS - Nچگونه اطلاعات خود را درك مي كنيم؟SENSATION - INTUITIONJ - Pشكل زندگي ماJUDGING - PERCEVING

اسلاید 18: برونگرائيعلاقمند به صحبت و تبادلهرچه بيرون است برايشان جالب استلذت بردن از گروه هاعلاقمند به تنوعبلند فكر كردنلذت بردن از بحثمي خواهند كانون توجه باشندمعاشرتيمتلون و تأثيرپذيراز بيرونغافل از درون خود

اسلاید 19: درونگرائيعلاقمند به تنهائيلذت بردن از صحبت دو نفرهاول فكر بعد حرفتوجه به درونساكت و تودار و ديرجوشتوجه به يك موضوع مداومدر خود فكر كردنمحتاط

اسلاید 20: توجه به اطلاعات موثق و ملموس با حواس پنجگانهتوجه به جزئياتواقع بين و عملياعتماد به تجربه گذشتگانعملگراخيلي از عقل دم مي زنندداراي نظم ودورانديشي و برنامه ريزيشمي ، شهودي ها در برابر حسي هاتوجه به بينش و فراستتوجه به الهام وتصورتعمق كنندهاعتماد به حرف دلترتيب خاصي را پيگيرنميكنندتجسم خلاق

اسلاید 21: دلي مهربان دارندهمدردي بلدندمؤدباستاد قدردانيموضوعات را گاه شخصي مي كنندبه روابط بها مي دهندخيلي نگران احساس ديگران هستندخونگرم و اجتماعي انددر روابط عمومي و مشاوره و برقراري آشتي بين افراد شاهكارندفكري ، انديشمند در برابر عاطفي ، احساسي هامسائل را تحليل مي كندبا منطق مجاب مي شودرك و صريحبا مغز نصميم مي گيرندعدالت برايشان مهم استاستاد استناد هستندسرو كارشان با اعداد و نمودارها و تحليل سيستم هاموضوعات را شخصي نمي كنندزياد به تأثير تصميمشان بر ديگران اهميت نمي دهند

اسلاید 22: انعطاف پذيراول تفريح بعد كارعدم سختگيريتمايل به شروع پروژه دارنددوست دارند اول اطلاعات بيشتر جمع كنند بعد تصميم بگيرندتصميم گيري برايشان سخت استاز اينكه به خاطر تصميم خود يا بقيه گير بيفتند هراس دارندمنظم در برابر ادراكيعلاقه به نظم دارندبرنامه ريزي از قبل اول كار بعد تفريحهدف گرازود مي خواهند تصميم بگيرند و از بلاتكليفي بدشان مي آيداز كار نيمه تمام متنفرند

اسلاید 23: ۱۶ تیپ شخصیتیدر جمعیت ایالات متحده آمریکا۱۶ تیپ شخصیتیدر جمعیت ایالات متحده آمریکا۱۶ تیپ شخصیتیدر جمعیت ایالات متحده آمریکا۱۶ تیپ شخصیتیدر جمعیت ایالات متحده آمریکاجدول ۱۶ گونه شخصیتی را ایزابل مایرز ایجاد کرد که خود یکINFP بود.جدول ۱۶ گونه شخصیتی را ایزابل مایرز ایجاد کرد که خود یکINFP بود.جدول ۱۶ گونه شخصیتی را ایزابل مایرز ایجاد کرد که خود یکINFP بود.جدول ۱۶ گونه شخصیتی را ایزابل مایرز ایجاد کرد که خود یکINFP بود.ISTJ 11–14%ISFJ 9–14%INFJ 1–3%INTJ 2–4%ISTP 4–6%ISFP 5–9%INFP 4–5%INTP 3–5%ESTP 4–5%ESFP 4–9%ENFP 6–8%ENTP 2–5%ESTJ 8–12%ESFJ 9–13%ENFJ 2–5%ENTJ 2–5%تخمین درصد ۱۶ تیپ شخصیتی در جمعیت ایالات متحده2010تخمین درصد ۱۶ تیپ شخصیتی در جمعیت ایالات متحده2010تخمین درصد ۱۶ تیپ شخصیتی در جمعیت ایالات متحده2010تخمین درصد ۱۶ تیپ شخصیتی در جمعیت ایالات متحده2010

اسلاید 24: نمودار انواع تيپهاي شخصيتي 250 نفر از كارشناسان يكي از شركتهاي خودرو سازي ايران (1393)

اسلاید 25: MMPIMinnesota multiphasic personality inventory

اسلاید 26: مقیاس های روایی :  1-مقیاس L      نمره زیاد 4 از 5 در این مقیاس نشانگر این است که فرد می خواهد چهره زیبایی از شخصیت خود را به نمایش بگذارد 2-مقیاس  f 11از 15  این مقیاس نشانگر آشفتگی فکری وخود کم انگاری می باشد . نمره بالا در این مقیاس نشانگر عدم فهم سوالات ، عدم همکاری واشتباه آزمودنی است  

اسلاید 27: مقیاس روایی k نمره بالا 12 از 16: فرد به کسی اعتماد ندارد  دارای مشکل اجتماعی فراوان می باشد روابط بین فردی ضعیف   دارای زندگی فاقد نظم وترتیب  فرد تحمل بی نظمی دیگران را ندارد  .دونکته بالینی هرگاه نمره fبالاتر از k باشد فرد سعی دارد خود را بدتر از آنچه هست نشان دهد وتمارض می کند هرگاه نمره f پایین تر از k باشد فرد سعی میکند خود رابهتر از آنچه هست نشان دهد و مشكلات عاطفي خود را انكار مي كند

اسلاید 28: مقیاس های بالینی  -خود بیماری انگاری Hs Hypochondrasis- افسردگی D- هیستری                                                                             Hy- انحراف اجتماعی Pd   psychopathic deviation- پارانویا                                                                               pa  - ضعف روانی عصبی psychasthenia pt- اسکیزوفرنی                                                                    Sc        -   مانیا Ma مردانگي- زنانگي masculinity femininity mf درونگرايي social introversion si

اسلاید 29: 1-مقیاس بالینی خود بیمار انگاری Hs نمره بالا 10 از 14 فرد نگران سلامتی خود است حتی اگر هیچ آزمایش پزشکی دلیلی بر بیمار بودن فرد نداشته باشد شخص بازهم سوظن میکند   واکنش افراطی به ناراحتی های معده وتپش قلب دارد2-مقیاس بالینی افسردگی D نمره بالا 13 از 20 تمایل به گوشه گیری وتنهایی    اندوه وغمگین  به تفریح علاقه ای ندارد  روابط اجتماعی محدود   ---    کندی روانی حرکتی  --    تصور منفی نسبت به خود   ----      خود را بی رازش وگناهکار تلقی میکند  ----      اشتها ی بد     --      غم واندوه در گستره ی زندگی حاکم است  --    حالت بی قراری دچار کم خوابی وبدخوابی است .

اسلاید 30: 3- مقیاس بالینی   هیستریانیک Hy نمره بالا 16 از25 این افراد نشانگان حسی حرکتی  بیمارگونه دارند   این علایم بدون ضایع عضوی است.      این افراد نسبت به ناراحتی های خود بینش ندارند  -- باعلایم جسمانی دوست دارند جلب توجه کنند نشانگان عضوی مانند اختلال بینایی ، شنوایی ، فلج دست وپا ، گرفتگی صدا  ، ناراحتی معده وروده 4-مقیاس بالینی  انحراف اجتماعی سایکوپات Pd نمره بالا 13 از 19: احساس مسولیت ضعیف  -- بحران هویت  -- برنامه زندگی ندارد -   تغییر مکرر  --   ازتجارب زندگی درس عبرت نمی گیرد  ---  پرخاشگر وعصبانی است   -- به مواد مخدر ومشروبات الکلی علاقمند است  ---    روابط اجتماعی ضعیف ویا زودگذر وسطحی  --  این افراداغلب داری هوش میان فردی پایین هستند به همین دلیل ارتباط اجتماعی کمی دارند

اسلاید 31: 5-مقیاس بالیني   پارانویا Pa نمره بالا 11 از 14 بی اعتمادی – گوش به زنگ آماده    بدبینی وسوظن شدید به دیگران    حساسیت به موارد جزیی وبی مورد   در رفتارهای اجتماعی سخت گیر وغیر قابل انعطاف است  -   روابط خشک با دیگران   بد اخلاق وعصبانی ورفتار های دیگران را زیر ذره بین دارد6-مقیاس خستگي روانی عصبی Pt نمره بالا 14 از 16 مضطرب --  ناتوان درتمرکز --   بیانگر اینست که فرد اختلال اضطرابی دارد --   دلهره وتشویش –  ترس های بی مورد  -- تپش قلب  -- تنگی نفس ، تعریق  --- رنگ پریدگی دست و صورت --   درانتظار رویدادهای بد درزندگی--- بی قراری

اسلاید 32:  7-مقیاس  اسکیزوفرنی Sc نمره بالا14 از 20 : فرد گوشه گیر وانزواطلب   --  افکارغیر عادی وعجیب وغریب دارد ---   همیشه از وضعیت خانوادگی شکایت می کند --  خود را غریب ویکه وتنها احساس می کند ---    احساس می کند عضو جامعه خود نیست --- این فکر را دارد که مردم اورا درک نمی کند--- درمورد هویت وشخصیت خود تردید دارد ----  خود را فرد بی ارزش می داند -  نمره بالا از نشانگان اسکیزوفرنی می باشد  8-مقیاس بالینی  مانیا Ma نمره بالا 10 از 11 فرد بسیار پرتحرک   خلق  بسیارشنگول بسیار پر انرژی وخستگی ناپذیر --- درجمع متکلم الوحده است  -- دایما شغل خود را عوض می کند  ---   هیچ احساس گناهی نسبت به کارهایش ندار-دطرح ونقشه ای برای آینده ندارد --  در حال زندگی می کند وبی خیال آینده است --- حواس پرت  --  آرزوی بلند پروازی  - پوشیدن لباس های غیر عادی وآرایش  توجه آمیز --- کم خوابی وپرانرژی بودن

اسلاید 33: تشخيص تر كيبي مقياسها حالت پارانوييد نمره بالا در مقياسهاي pa,hy گرايش به خودكشي: نمرات بالا در d,pd,pt,sc بيماران نوروتيك:نمرات بالا در d,hs,pt, ,hy بيماران سايكوتيك:نمرات بالا درpt,sc, pa,maنمرات بالا در hy,pd نشانگر عواطف كودكانه، رشد اجتماعي ضعيف و رشد عاطفي محدود است

اسلاید 34: SCL90محتواي اين آزمون 9 بعد مختلف را مي سنجد: 1- شكايات جسماني 2- وسواس و اجبار 3- حساسيت در روابط متقابل 4- افسردگي 5- اضطراب 6- پرخاشگري 7- تر س مرضي8- افكار پارانوئيدي 9- روان پريشي

اسلاید 35: مقاومت يا عدم همكاري مراجع زماني است كه مراجع در اكثر سوالات گزينه ” به هيچ وجه “ را انتخاب كرده است . محدوده سلامت روان چنانچه نمره شاخص GSI در محدوده 0.17 تا 1.77 باشد فرد در محدوده سلامت روان جاي مي گيرد . اين بدين معني است آزمودني در شرايط فعلي علائم آسيب روانشناختي را بروز نداده است .در آستانه آسيب روانشناختي چنانچه نمره شاخص GSI در محدوده1.77 تا 2.17 باشد فرد در محدوده آسيب روانشناختي جاي مي گيرد. اين بدين معني است كه مراجع در حال حاضر تنش و فشاري را احساس مي كند .داراي آسيب روانشناختي چنانچه نمره شاخص GSI بالاتر از2.17 باشد فرد در محدوده آسيب روانشناختي جاي مي گيرد . اين بدين معني است كه مراجع در حال حاضر دچار اختلال در عملكرد روانشناختي است و بايد از خدمات مشاوره و روانشناختي بهره مند گردد.

اسلاید 36: رديفواحد سازمانيمقادير GSIمقادير GSIمقادير GSIمقادير GSIمقادير GSIمقادير GSIمقادير GSIمقادير GSIجمع افرادرديفواحد سازمانيعدم همكاريعدم همكاريسلامت روانيسلامت روانيدر آستانه آسيبدر آستانه آسيبداراي آسيبداراي آسيبجمع افرادرديفواحد سازمانيتعداددرصدتعداددرصدتعداددرصدتعداددرصد1توليدي24916%119781%151%100.8%14712پشتيباني توليد23424%68773%101%60.8%9373اداري تشكيلاتي825%2475%--4-364توزيع و فروش637%1062%----16جمع كلجمع كل49720%191877%251%200.8%2460

اسلاید 37:

اسلاید 38: نحوه پاسخ دهي و نمره گذاري آزمون1- لطفا ابتدا به سوالات به دقت پاسخ دهيد2-پاسخ مورد نظر خود را در ستونهاي مربوطه ( الف، ب و يا ج) با كشيدن دايره به دور اعداد داخل سطرها، مشخص نماييد3-حاصل جمع اعداد مشخص شده مربوط به هر كدام از حروف انگليسي (.....E-F-I-J) را به صورت جداگانه در صفحه دوم پاسخنامه بنويسيد4- از بين هر كدام از جفتهاي حروف كه در كادر صفحه دوم پاسخنامه آمده ، آن حرفي كه امتياز بالاتري دارد مشخص نماييد5- چهار حرف داراي بيشترين امتياز را مشخص و پس از نوشتن آنها در كنار يكديگر،در صورت تمايل آن را اعلام و يا به صورت مكتوب و محرمانه ارائه فرماييد

اسلاید 39: ENFJويژگي ها كلي دوست دار مردم ارتباط برقرار كننده ماهر و سخنرانان موفق نقاط قوت: مهارت عالي در برقراري ارتباط اشتياق و علاقه در جلب همكاري ديگران برخورد همدلانه و توانايي شناسايي نيازهاي ديگران كل نگر تعهد عميق به كاري كه به آن معتقدندنقاط ضعف: اكراه در كار كردن در پروژه هايي كه با ارزشها يشان همخواني ندارد تمايل به آرمان سازي روابط با ديگران اجتناب از تعارض و تمايل به ناديده انگاشتن ناخوشايندي ها

اسلاید 40: INFJويژگي ها كلي زندگي در دنياي ايده ها مستقل، انديشمند نقاط قوت: احساس حميت در كار قاطعيت و مهارت سازماني قدرتمند اراه راه حلهاي بكر توانايي درك مفاهيم پيچيده ميل به مولد بودننقاط ضعف: نداشتن انعطاف كافي دشواري كار كردن در شرايط رقابت آميز و تنش دار اكراه در بررسي مجدد يا تغيير دادن تصميمات اتخاذ شده دشواري در ايجاد نظم و ترتيب در كاركنان زيردست

اسلاید 41: ENFP هر چيزي امكان دارد كارفرماهاي مادرزاد از كار كردن براي خودشان لذت مي برندنقات قوت: انديشيدن در باره آنچه بيرون از چارچوب است شجاعت دست زدن به ريسك . امتحان كردن مطالب جديد و غلبه بر موانع توانايي تغيير دادن دستور العمل ها اطلاع يابي سريع از خواسته و انگيزه ديگراننقاط ضعف: دشواري در تعيين اولويت ها اكراه در انجام دادن كارهاي روزمره به روش سنتي نداشتن نظم و ترتيب در هنگام رسيدگي به جزييات امور تمايل به از دست دادن سازمان و تشكيلات

اسلاید 42: INFP آرام و پر از احساس آرمانگرا و وفادار احساسات خود را به شكل مكتوب بيان مي كنند تا كلامينقاط قوت: خوب فكر كردن و پرداختن به موضوعي واحد در هر لحظه توانايي كار كردن به تنهايي در صورت نياز كنجكاوي و مهارت رسيدن به اطلاعات مورد نظر مهارت در كار كردن با اشخاص به طور انفرادينقاط ضعف: نياز به كنترل پروژه و در غير اين صورت از دست دادن علاقه دشواري در تعيين اولويتها آرمان گرايي زياد

اسلاید 43: ENTJ قدرت رهبري و تصميم گيري منطقي و تحليل گرا سررشته امور را در دست دارندنقاط قوت: توانايي در ديدن امكانات و احتمالات درك مباحث پيچيده ميل و انگيزه فراوان براي موفق شدن شجاعت دست به كار شدن و به سمت هدف حركت كردننقاط قابل بهبود: ناشكيبايي با كساني كه سرعت و درك شما را ندارند تصميم گيري شتابزده بي علاقه به جزييات گرايش به بهبود دادن كسي كه علاقه به اين كار ندارد و تمايل به وقت صرف نكردن براي تشكر از همكاران

اسلاید 44: INTJ كمال طلب اعتقاد به شايستگي و صلاحيت پذيرش مطلق باورهاي خودنقاط قوت: لذت بردن از چالش هاي پيچيده نظري شايستگي در حل مسائل منطقي و عيني اعتماد داشتن به خود پنداره انگيزه فراوان براي رسيدن به سطح شايستگي بالا و توانايي به تنهايي كار كردننقاط قابل بهبود: بي علاقه شدن به پروژه ها بعد از تكميل شده فرآيند خلاق تمايل به كار كشيدن از ديگران به حدي كه از خود كار مي كشند نداشتن انعطاف در ايده ها كم توجهي به واقعيت ها

اسلاید 45: ENTP كار آفرينان ماهر هيجاني و مبارز گوش به زنگنقاط قوت: توانايي عالي در برقراري ارتباط با همفكران مهارت عالي در حل مساله شجاعت در قبول ريسك توانايي تحمل رد شدن و خوشبين و مشتاق ماندن توانايي پرداختن به پروژه هاي متعدد در آن واحد توانايي زياد در سازگارينقاط قابل بهبود: دشواري در سازمان دهي و اولويت بندي احتمال مبالغه در توان منديها توجه به آنچه امكان پذير است و بي توجهي به آنچه انجام آن مشكل است ناشكيبايي با كساني كه صلاحيت و شايستگي ها را زير سوال مي برند

اسلاید 46: INTP نبوغ در حل مساله دقيق و انتقاد گر مستقلنقاط قوت: علاقه مندي به در نظر گرفتن امكانات جديد فهم در ايده هاي پيچيده و بسيار انتزاعي استقلال راي و شجاعت در قبول خطر توانايي تحليل منطقي در شرايط بحراني خلاقيت و برخورد غير شخصي با مسائلنقاط قابل بهبود: بي علاقگي به تشكيلات اعتماد به نفس بيش از اندازه دوست نداشتن انجام كارهاي سنتي دشواري در انتقال ايده هاي دشوار به شكل ساده

اسلاید 47: ESTJ اهل تجارت و كسب و كار هشياري عالي نسبت به امور انجام دادن كارها به نحو احسننقاط قوت: توجه به جزييات توجه به اهداف سازماني ميل به درست انجام دادن كارها اعتقاد به ارزش ساختار سنتي و توانايي كار كردن در محدوده آن داشتن احساس مسئوليتنقاط قابل بهبود: بي ميلي در استفاده از نقطه نظرهاي جديد و آزمون نشده مقاومت در برابر تغيير كم توجهي به نيازهاي آينده دشواري در گوش دادن به نظرات مخالف

اسلاید 48: ISTJ جدي، مسئول و قابل اعتماد عمل گرا و واقع بيننقاط قوت: توانايي تنها كار كردن داشتن اخلاق كاري روشن و واضح قصد جدي براي رسيدن به اهداف خود عقل سليم و ديدگاه هاي واقع بينانهنقاط قابل بهبود: بي تمايلي به تغيير جهت دادن در صورت نياز نداشتن انعطاف كافي عدم توجه به نيازهاي آتي

اسلاید 49: ESFJ تلاش براي حسن شهرت الگو پذيري از هر كسي كه خوششان بيايد اماده خدمت به ديگراننقاط قوت: انرژي زياد و ميل به انجام دادن كارها توانايي همكاري و ايجاد رابطه تاييد رفتار خوب ديگران رعايت رويه و مقررات جاري توجه به جزييات و واقعيتها نقاط قابل بهبود: حساسيت به انتقاد بي ميلي به آزمودن نقطه نظرهاي جديد توجه به لحظه اكنون به جاي آينده دشواري در كار كردن به تنهايي ميل به جانبداري مايوس شدن در غياب تحسين و تمجيد

اسلاید 50: ISFJ انجام وظيفه افتخار آنهاست وفادار و پايبندنقاط قوت: مسئول و سخت كوش علاقه به خدمت كردن به ديگران صميميت و وفاداري در محدوده ساختارهاي سنتي حس قوي مسئوليت پذير علاقه مند به كاربرد روشهاي آزموده شده و روشهاي مشخصنقاط قابل بهبود: دشواري در ابراز وجود بي ميلي در قبول ايده هاي جديد دشواري در پذيرش انتقاد قبول مسئوليت بيش از اندازه گرايش به مايوس شدن اگر احساس كنيد كه ديگر مورد نياز نيستيد

اسلاید 51: ESTP سهل انگار لذت از لحظه اكنون خوش برخوردنقاط قوت: حافظه عالي براي حفظ اطلاعات و واقعيتها توانايي جالب و خوشايند نمودن كار انعطاف پذيري و استقبال از قبول ريسك لذت بردن از انجام پروژه هاي جديد علاقه مند به قبول تفاوتها و توانايي هم جريان شدن با ديگراننقاط قابل بهبود: عدم تمايل به تدارك مقدمات عدم حساسيت به احساسات ديگران تمايل به تكانه ايي بودن مقاومت در برابر ايجاد اهداف بلند مدت ضعف در مديريت زمان

اسلاید 52: ISTP صريح و صادق با امكانات موجود بهترين كار را انجام مي دهند اهميت دادن به موضوعات غير شخصينقاط قوت: توانايي كار با وظائف تعريف شده و مشخص توانايي منظم كردن داده هاي اطلاعاتي توانايي اطلاع يابي از كارهايي كه بايد انجام گيرد مهارت در تطبيق خود با تغييرات ناگهانينقاط قابل بهبود: مكدر و بيحوصله شدن سريع دشواري در ديدن نتايج بلند مدت كارها علاقه بيش از حد به برقراري ارتباط كلامي نداشتن شكيبيايي براي پرداختن به نظريه هاي مجرد و پيچيده

اسلاید 53: ESFP شاداب و بانشاط سخاوتمندنقاط قوت: توانايي سازگاري با تغيرات و تحولات حساس به خواسته ها و اميال ديگران عضو خوب فعاليتهاي گروهي وفاداري به كاركنان و سازماني كه در آن كار مي كندميل به همكاري و كمك به ديگراننقاط قابل بهبود: دشواري در تنهايي كار كردن توجه به ظواهر و بي توجهي به جنبه هاي عميق تر امور بي علاقه گي به رويه و مقرارت فراوان دشواري در نظم و انضباط دادن به كارها

اسلاید 54: ISFP تودار و كم حرف محتاط و متواضع عدم علاقه به رهبري و پيرونقاط قوت: تطبيق با موقعيتهاي جديد حساس به خواسته هاي ديگران توجه به جزييتاني كه با اشخاص سر و كار دارد تمايل به حمايت از اهداف سازماني توانايي ارزيابي شرايط جاري و توجه به اقداماتي كه بايد صورت گيردنقاط قابل بهبود: دفاع نكردن از نقطه نظرات خود كلافه شدن تحت تاثير پروژه هاي بزرگ دشواري در انتقاد كردن از ديگران و تصميم گيري هاي مهم تمايل به شخصي كردن انتقادات و جنبه هاي منفي

اسلاید 55: پايان

اسلاید 56: hm.sheikh8086@gmail.com

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید