karborde_ravan_shenadi_dar_varzesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد روانشناسی در ورزش”

کاربرد روانشناسی در ورزش

اسلاید 1: به نام خدادكتر قاسم رحيمي آذر ماه 1386كاربرد روانشناسي در ورزشگرايشهاي رفتاري ورشكاران نخبه

اسلاید 2: در سال 1988 تيم رئال مادريد در حالي كه در بازي رفت در خانه حريف 4 بر صفر باخته بود در بازي برگشت و دراوج شگفتي در زمين خود با نتيجه 5 بر صفر پيروز شد و به مرحله بعدي مسابقات راه يافت علت اين اختلاف فاحش در چيست؟ در سال 2006 دقيقا يك ماه قبل از شروع مسابقات جام جهاني فوتبال در آلمان ، مربي با تجربه تيم فرانسه به جاي پرداختن به تمرينات سخت ، بازيكنان تيم ملي فرانسه را به مدت يك هفته به ارتفاعات آلپ برد تا در آنجا به اسكي و تفريح بپردازند چرا ؟

اسلاید 3: عناصر اساسي در ورزشتكنيك تاكتيكآمادگي جسمانيآمادگي رواني

اسلاید 4: روان شناسي ورزشعلم جديدي است كه پيچيدگيهاي خاص خود را دارد و در صدد آن است تا با كنترل عوامل باز دارنده رواني و تقويت عوامل مثبت رواني مثل برانگيختگي پتانسيل ورزشكار را به حداكثر برساند

اسلاید 5: روان شناسي ورزشهو كردن تما شاچيان چه اثري در اجراي ورزشكار دارد؟ تشويق چه اثري دارد؟چگونه تماشاگران تمركز يك ورزشكار را به هم مي زنند؟آيا برانگيختگي داراي سطح بهينه اي است؟آيا سطح برانگيختگي در ورزشهاي مختلف ، متفاوت است؟حضور يك شخصيت مهم در بين تماشاگران چه تاثيري در اجراي ورزشكار دارد؟

اسلاید 6: بسياري از مربيان به تجربه دريافته اند كه افزايش مهارتهاي فني به تنهايي مؤثر نيست بلكه توانايي در تقويت مهارتهاي ذهني و عاطفي در توسعه عملكرد ورزشكار از اهميت خاصي برخوردار است

اسلاید 7: نيازهاي رواني ورزشكاران كه بايد توسط مربيان مورد توجه قرار گيردبرانگيختگي بازيكنان به صورت فردي يا گروهيكاهش اضطراب و افزايش احساس هيجان و وفاداري به مربي و تيمتقويت اعتماد به نفس(Self- Confidence) و عزت نفس(Self- Steam) پرورش رهبري و انسجام تيميافزايش پايداري در عملكرد با تقويت انرژي رواني مثبتافزايش تحمل نسبت به شكستها و فشارها و نا اميديهابه كارگيري تكنيكهاي و روشهاي كنترل اضطراب مثل ريلاكسيشن، تمركز ،خود هيپنوتيزمي، مراقبه، تصوير سازي ذهني و غيره

اسلاید 8: روان شناسي ورزشدر سالهاي اخير رشته روان شناسي به رشته اي درخور توجه براي فعاليتهاي ورزشي حرفه اي مبدل شده استاين رشته در سال 1984روانشناسي ورزشي توسط انجمن روان شناسي امريكا اعتبار دانشگاهي كسب كرد و در همان سال يك روان شناس ورزشي براي هر تيم امريكايي شركت كننده در مسابقات المپيك تعيين گرديد.

اسلاید 9: خدمات روان شناس ورزشخدمات بالينيخدمات آموزشيخدمات پژوهشيانتظار نمي رود كه روان شناس تيم همانند يكي از دستياران مربي در زمين ورزش حضور يابد بلكه بايد با تعامل مستقيم با مسئولين ومربيان تيم به توصيف ،تبيين وپيش بيني نگرشها ، احساسات و رفتار بازيكنان بپردازد.

اسلاید 10: گرايشهاي رفتاري ورزشكاران نخبه در زمان مسابقه از كل پتانسيل خود استفاده مي كنند در حالي كه ممكن است در جلسات تمرين اين گونه نباشد.براي شرايط بحراني داراي طرح و نقشه هستند.قبل از مسابقه بر وظايف و مسئوليتهاي خود تمركز ميكنند.ترجيح مي دهند كه در زمان گرم كردن مربي خود را دركنار خود داشته باشند.از مسابقه با رقيب احساس دلهره نمي كنند.قبل از مسابقه عصبي و داراي تنش هستند اما اين تنش تحت كنترل است.

اسلاید 11: گرايشهاي رفتاري ورزشكاران نخبه استرس موجود را به نيروي انگيزشي تبديل مي كنند.در زنان ايجاد بحران به اعصاب خود مسلط و سريعا آرامش خود را به دست مي آورنددر زمان گرم كردن بر مسئوليتهاي خود تمركز مي كنند.با شرايط غير عادي و پريشاني قبل و حين مسابقه به خوبي مقابله مي كنند.تابع حريف نيستند و سعي مي كنند حريف مقابل را تابع خود كنند يعني سرنوشت ساز هستند.

اسلاید 12: گرايشهاي رفتاري ورزشكاران نخبه در زمان خستگي به خوبي خود را اداره مي كنند.نيازهاي بدني خود رابه خوبي مي شناسند و آن را تقويت مي كنند.تسليم ناپذيرندداوري ضعيف را تحمل مي كنند.از زمانهاي موجود در بين رقابت به خوبي استفاده مي كننددر مراحل پاياني مسابقه كنترل بازي را در اختيار دارند و پا پس نمي گذارند. از اطلاعات به دست آمده در هر مسابقه درس مي گيرند و در آينده از آن استفاده مي كنند.

اسلاید 13: رويكرهاي مقابله با استرس (الگوي cope) آنشل 1990 Control : عواطف خود را كنترل كنيد.Organizing :داده ها را سازماندهي كنيد. توجه به موضوعات مهم و عدم توجه به موارد كم اهميت Planning : براي پاسخ به شرايط موجود طرح ريزي كنيد.Executing : با اطمينان و اعتماد به نفس راجع به اجراي آنچه كه فكر مي كنيد صحيح است، عمل كنيد.

اسلاید 14: متشكرم

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید