صفحه 1:
کاربرد روانشناسی در ورزش ۳ گرایشهای رفتاری ورشکاران نخبه / دكتر قاسم رحيمى ا

صفحه 2:
در سال ۱۹۸۸ تیم رئال مادرید در حالی که در بازی رفت در خانه حریف ۶ بر صفر باخته بود در بازی بر گشت و دراوج شکفتی در زمین خود با نتیجه ه بر صفر پیروز شد و به مرحله بعدی مسابقات راه یافت علت این اختلاف فاحش در چیست؟ در سال 2006 دقيقا يك ماه قبل از شروع مسابقات جام جهاني فوتبال در المان » مربي با تجربه تیم فرانسه به جاي ارتفاعات آلپ برد تا در آنجا به اسكي و تفریح بپردازند چرا ؟

صفحه 3:
Lic ۱ ‏صر اساسي در ورزة‎ = ‏ررس‎ a ‏آما‎ * ‏دگي جسماني‎ ‏آمادگي رواني‎

صفحه 4:
روان شناسي ورزش علم جديدي است که پيچيدگيهاي خاص خود را دارد و در صدد آن است تا با کنترل عوامل باز دارنده رواني و تقویت عوامل مثبت رواني مثل برانگيختگي پتانسیل ورزشکار را به حداکثر برساند

صفحه 5:
روان شناسي ورزش * هو كردن تما شاچیان چه اثری در اجرای ورزشکار دارد؟ تشویق چه اثری دارد؟ * چگونه تماشاگران تم رکز یک ورزشکار را به هم می زنند؟ ‎LT *‏ برانگیختگی دارای سطح بهینه ای است؟ ‏* آيا سطح برانگیختگی در ورزشهای مختلف , متفاوت است؟ ‏۶ حضور یک شخصیت مهم در بين تماشاگران چه تاثبری در اجرای ورزشکار دارد؟ ‎

صفحه 6:
بسياري از مربیان به تجربه دریافته اند كه افزايش مهارتهاي فني به تقویت مهارتهاي ذهني و عاطفي در خاصي برخوردار است

صفحه 7:
نیازهای روانی ورزشکاران که باید توسط مرییان مورد توجه قرار گیرد برانگیختکی بازیکنان به صورت فردی با گروهی کاهش اضطراب و افزايش احساس هیجان و وفاداری به مربی و تیم تقویت اعتماد به نفس (عسط0۳ -02) و عزت (GeF- Gteaa), ai پرورش رهبری و انسجام تیمی افزایش پایداری در عملکرد با تقوبت انرژی روانی مثبت افزايش تحمل نسبت به شکستها و فشارها و نا امیدیها به کار گیری تکنیکهای و روشهای کنترل اضطراب مثل ریلا کسیشن, تمر کز «خود هیپنوتیزمی, مراقبه» تصویر سازی ذهنی و غیره

صفحه 8:
روان شناسي ورزش در سالهای اخیر رشته روان شناسی به رشته ای درخور توجه برای فعالیتهای ورزشی حرفه ای مبدل شده است این رشته در سال ۱۹۸۶روانشناسی ورزشی توسط انجمن روان شناسی امریکا اعتبار دانشگاهی كسب كرد و در همان سال يك روان شناس ورزشی برای هر تیم امریکایی شر کت کننده در مسابقات المییک تعیین گردید.

صفحه 9:
خدمات روان شناس ورزش * خدمات بالینیی * خدمات آموزشی ۰ خدمات پژوهشی انتظار نمی رود که روان شناس تیم همانند یکی از دستیاران مربی در زمین ورزش حضور یابد بلکه باید با تعامل مستقیم با مسئولین ومربیان تیم به توصیف ؛تبیین وپیش بینی نگرشها . احساسات و رفتار باز یکنان بیردازد.

صفحه 10:
گرايشهاي رفتاري ورزشکاران نخبه * در زمان مسابقه از کل پتانسیل خود استفاده ممی کنند در حالی که ممکن است در جلسات تمرین این گونه نباشد. * برای شرایط بحرانی دارای طرح و نقشه هستند. * قبل از مسابقه بر وظایف و مسئولیتهای خود تم ر کز میکنند. * ترجیح می دهند که در زمان گرم کردن مربی خود را در کنار خود داشته باشند. * از مسابقه با رقیب احساس دلهره نمی کنند. * قبل از سابقه عصبی و دارای تنش هستند اما ابن تنش تحت کنترل است.

صفحه 11:
گرايشهاي رفتاري ورزشکاران نخبه استرس موجود را به نیروی انگیزشی تبدیل می کنند. در زنان ایجاد بحران به اعصاب خود مسلط و سربعا آرامش خود را به دست می آورند در زمان گرم کردن بر مسئولیتهای خود تمر کز می کنند. با شرایط غیر عادی و پریشانی قبل و حین مسابقه به خوبی تابع حریف نیستند و سعی می کنند حریف مقابل را تابع خود کنند یعنی سرنوشت ساز هستند.

صفحه 12:
گرايشهاي رفتاري ورزشکاران نخبه در زمان خستگی به خوبی خود را اداره میی کنند. نیازهای‌بدنی خود رابه خوبی می شناسند و آن را تقویت تسلیم ناپذ برند داوری ضعیف را تحمل می کنند. از زمانهای موجود در بین رقابت به خوبی استفاده میی کنند در مراحل پایانی سابقه کنترل بازی را در اختیار دارند و پا پس نمی گذارند. از اطلاعات به دست آمده در هر مسابقه درس می گیرند و در آینده از آن استفاده می کنند.

صفحه 13:
رویکرهای مقابله با استرس (الگوی ‎(Pope‏ ‏انشل 1990 * 2-۷ : عواطفخود را کنترلکنید. ‎bs ofo: Orcuaizicy °‏ را سانماندهی‌کنید توجدبه موضوعانتمهم و عدم تسوجه بسه موارد کسملهمیت 5 ا ست لبط مو جمود طرح دیزی ‎:Cxevuicy °‏ بااطمينازو لعتماد به نضرراجع بهاجراى

صفحه 14:

51,000 تومان