صفحه 1:

صفحه 2:
به نام خداوند جان و خرد.

صفحه 3:
سرفصل های بخش ‎Sai) Jol‏ و اندیشه) كتاب دين و زندكى ‎١‏ ‏درس اول : هدف آفرينش درس دوم: بريرواز درس سوم : پنجره ای به روشنایی تهيه و تنظيم : درس چهارم : آیندة روشن ‎ig Mya‏ درس پنجم : منزلكاه بعد استعدادهای درخشان درس ششم : واقعة بسزرگ ( شهید هاشمی نزاد ۲) درس هفتم : فسرجام کار ‎Lata satel eel‏

صفحه 4:
ذرس ينجم منزلكاه بعد دين و زندكى ‎١‏ ‏باية دهم متوسطة دوم

صفحه 5:

صفحه 6:
2 ran) 0 ورن اف عبر قلخ ‎a‏ ‏ه أحسَنٌ اليد َيه الم منوت وف وک نیاق چوک ‎rhode ih ype‏ موت الت رون اه نم تک اک

صفحه 7:
۳ زین ونم رنب نون( فا ‎CLANS yt 1‏ نهر ‎“pts‏ ‏هر کم 14 | 1 4 97 ی لمفلحون رون رازم یل ین خر شمه نج خلدون 2 تلفع وجوههم از ارو نهاكلحرت ©

صفحه 8:
Ca mw 17 bye Bye, ew HG Sy KS A Us gh Sel tg aw “iy 7 See 2 1۳ At ‏اخجنابا‎ 3 le ‏علينا سفوثنا ووم‎ ode ‏ند ظلِموٌ رم تال خسنا فيا ولاعلمون‎ UNS Ce ole glad G

صفحه 9:
خی رونت کرام شم با و و فش نم ‎QOS‏ ‎res)‏ م لوم بماصبرقا تم شم لفون ‎SEG‏ ‎Ley SE pg)‏ الا ‎igh‏ er) رفس مایم ۱۳ انش ‎oS SSID‏

صفحه 10:
تمَلّمون 2 ‎ii Gui Lag‏ اک 44 besa tend ‏فا‎ Gat 5 ‏م7 هم مگ‎ ‏لها خلارهان‎ te ‏رش لکرير وم‎ bys ‏لاینلح‎ 41 WG he thee Lab ‏لم به‎ Gaels ‏فِروَارحَوَلَتَ‎ 5.55

صفحه 11:
وقتی انسان ها می میرند. چه اتغافی برایشان می افتد؟ آیا ار تباطشان با دنیا قطع می شود؟ آیا به صورت مستقیم وارد جهان آخرت می شود ؟ چه مرحله ای درپیش دارد؟ آن مرحله چه نام دارد ؟ جه ویژگی هایی دارد ؟ چه رابطه ای میان دنیا و آن مرحله وجود دارد ؟ پیشوایان در این مورد چه دید گاهی دارند ؟

صفحه 12:
ضا دريانورد دا عبالرضا نريئور: : چند نکته * برزخ در لغت به معناى فاصله و حايل ميان دو جيز است . عالم برزخ میان زند کی دنیایی و حیات اخروی قرار گرفته است و آدمیان پس از م رگ وارد آن می شوند و تا قيامت در * قرآن کریم از وجود عالمی پس از مر کت به نام عالم ‎es cae:‏ ی * توفى يعنى : فرشتگان حقیقت وجود انسان را که همان روح است «توفی» می کنند. یعنی آن را به طورتمام و کمال دریافت می نمایند.۱

صفحه 13:
۱ 7 ‏مد ات گر را‎ ee ‏پاک هر‎ WS La al 3 an 1 a” ۲ 1 iat ‏م‎ 7 Doge ey dl pix tt

صفحه 14:
dom 9: : آنگاه که مرک بکی از آنها فرا رسد می گوید پرورد کارا ! مرا با زکردانید . باشد که عمل صالح انجام دهم آنچه را د ر گذشته ترک کرده ام هركز! اين سخنى است كه او مى كويد و پیش روی آنها برزخ و فاصله ای است . تا روزی که برانگيخته می شوند عباارضط رفایژونون ‎SLT‏ ۱۰۰ و ‎۹٩‏

صفحه 15:
نکات مهم درباره آبات . تقاضاعپ از کشسرلعانجام آنچه تر کنکرددلست 1 . آگاهینسانس رکاستوذرلنجام ک‌ایهاونسیک-2 . بیره رگو قیامقاصله اعاستکه برزخ نام‌دارد -3 روح هم چانبسه حیاتخود ادلمه می‌مهد و از آگاهی-4 . برخوردار است ادعاعاصلاح ک‌ایها در با زکشلزسوی‌گنه کارلندر -5 . حد حرف است و عملی نیست برخ دورة عمنسو از دسئنسانکایوپر نمی‌آید -6 . عدم بذير ثردوخولسكتهكارلزبرلوبا كشت 7

صفحه 16:
گرچه بدن پس ازم رک حیات خود را ازدست | مى دهد اما روح هم جنان به فعاليتش ادامه .ی دهد

صفحه 17:
ار تباط انسان درعالم برزخ با ‎ow Wo‏ از مرك ادامه دارد و برخی اعمال انسان با مرت پرونده اش بسته نمی شود و پیوسته به آن .افزوده مى كردد بخشی از پاداش و مجازات در برزخ انجام می شود . اگر نیکو کار باشد از لذت ها برخوردار می شود و گربد کار باشد از رنج و دردهای آن متألم

صفحه 18:
گنه مهم درمورد کفتگوی فرشتگان ‏ اين كفتك بيانكر رفع نشان دهندة موانع آكاهى درك و مشاهدة دربوزخ است امورى است كه که با توفی مین ۱ انجام مى شود . نبوده است

صفحه 19:

صفحه 20:
> پیام و نکات آیه ۳ ‎re‏ 1 اعمال ماتقدم و نامة اعمال انسان که ‎eo‏ و آکاهی از در اصل عین عمل ر روز قب انسان است و شخص اعمال ماتأخر بیانگر ازکارهای خود وجود ار تباط ميان . باخبر می شود دنیا و عالم برزخ . پس از مرگ است عبارضا دریئود

صفحه 21:
عبارضا ره ) آثار و اعمال انسان داراى نتايجى €

صفحه 22:
+ آثار و ننایج اعمالی که محدود به دوران 5 ...اعمال بسته می شود . مثل نماز و روزه اعمالی که آثار وننایج آنها حنی بعد از مرگ ما نیز باقی می ماند؛ حتی با مرگ انسان نیزپروندة آن اعمال . هم چنان گشوده است 1 هدية كتاب با کنابخانه» »ایحاد آداب غلط . ‏آموزش «طالب منید به تولید ونشرمطالب‎ F ‏دیکران غیراخلاقیی ابجاد انحراف‎ 96355...

صفحه 23:
جند حديث * پیامبرا کرم(ص) : هر کس سنت وروش نیکی يا زشتی را درجامعه جاری سازد تا وقتی که دردنیا مردمی به آن سنت عمل می کنند. ثواب با گناه آن را به حساب فرد نیز می گذارند بدون اینکه از اجرانجام دهنده یا از گناه عامل آن» کم شود . * پیامبراکرم(ص) : بعداز پیروزی در جنگ بدر خطاب به کشتکان کفار گفت : آنچه پرورد گار به ما وعده داده بود حق يافتيم» آیا شما نیز وعدة پروردگار حق یافتید؟ اصحاب گفتند: ای رسول خدا چگونه با مرد گان سخن می گویی . فرمودند : آنان جه اين كلام از شما شنواترند و فقط نمی توانند پاسخ \ دهند

صفحه 24:
عبالرضا دریئورد چند حدیث اس * حضرت علی بعدازجنگ صفین روبه قبرها کردو فرمود: ای" 7 | آرميد كان در خااك» شما دررفتن برما بيشى كرفتيد وما از بى / ۱ | کزیدند, همسرانتان ازدواج کردند و اموالتان ميان وارثان تقسيم | شد شما چه خبری دارید سپس رو به یاران خود کرد و گفت : اگر | به آنان اجازة سخن گفتن داده می شد خبر مى دادند و می | گفتند که بهترین توشه تقوا است . | *شخصی از امام کاظم(ع) دربارخ وضع مقمنان پس ازم رکش پرسید : ايا مؤمن به ديدار خانوادة خويش می ‎CAT‏ ۱ | 4 = 7 5 ال ار سن حقدر ؟ فرهودلن : برحسب مقدار | | فضيلت هايش ء برخى ازآنان هر روز و برخى هر دو روز | <2 ‏وبرخى هر سه روز و كمترين آنان هر جمعه.‎ A

صفحه 25:
* امام صادق(ع) فرمود : هنگامی که مرده ای را درقبر می گذارند. شخصی براو ظاهر می شود و به او می گوید : ما دردنیا سه چیز بودیم رزق تو که با پایان یافتن مهلت زنددگی ات دردنیا قطع شد. خانواده ات که تو را رها کرده اند و با کشتند و من که عمل تو هستم و باتو مى مانم آگاه باش که من درمیان این سه در نزد تو از همه بی ارزش تر و و پیام احادیث : ۱- اشاره به حیات برزخی دارند . ۲- ارتباط برزخ با دنیا پس از مرت نیزهم چنان برقرار است .۰ ۳- مومنان دربهشت برزخی و کافران در جهنم برزخی که تجلی کوچکی از بهشت و جهنم آخرت است روزگار می گذراند . ۶- دربرزخ شعور و آ گاهی وجود دارد و روح فعالیت آ گاهانهٌ خود را هم چنان ادامه میی دهد .

صفحه 26:
: اندیشه و تحقبق منظور از کلمة « تسوفی در قرآن‌کريم چیست و برلی) کشاره به کلم بعد از وجود لنساناستفاده شد ملس پاسخ: فرشتگان حقیقت وجود انسان را که هان روح است «توو بی» می کنند یعنی آن را به طورتمام و کمال دریافت . دو مورد از ويزك هادها لم برزخ را بيانكنيد -© پاسج: محدوده عمل اسان در بررح سبت به دیا محدود است . اولین مرحلة پاداش و مجازات در برزخ انجام می شود ویژگی های صفحه ۵۵ کتاب عبالرضا درپانورد

رایگان