کسب و کار

کسب وکار الکترونیکی در بازرگانی بین الملل

kasb_va_kare_electronici_dar_bazare_beinolmalal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کسب وکار الکترونیکی در بازرگانی بین الملل”

کسب وکار الکترونیکی در بازرگانی بین الملل

اسلاید 1: گردآورنده : محسن حلیمی آذر 1392 كسب وكار الكترونيكي در بازرگانی بين الملل

اسلاید 2: تعريف ساده : كسب وكار در حقيقت چيزي جز برقراري ارتباط با افراد نيست وافراد ميتوانند 24ساعت شبانه روز به راحتي بدون صرف هزينه در محيط وب باشند وهمچنين با وارد شدن بر گستره جهاني تجارت ميتوانند با كمترين وكوچكترين امكانات در هر نقطه از جهان به آن بپيوندند.

اسلاید 3: 1- كسب و كار الكترونيك كسب و كار الكترونيك تعاريف متعددي دارد كه در زير به برخي از آنها اشاره مي شود: كسب و كار الكترونيك وسيله اي است كه به استفاده كنندگان آن امكان رسيدن به مشتريان موثر و كارآمد را فراهم مي سازد؛ - كسب و كار الكترونيك توانايي هدايت تجارت از طريق شبكه هاي الكترونيك نظير اينترنت و شبكه جهاني است. 2.تجارت الكترونيكتجارت الكترونيك، به مجموعه فعاليتهايي اطلاق مي گردد كه مستقيماً به وسيله ارتباطات الكترونيكي (شبكه اي) پشتيباني مي شود.

اسلاید 4: 2.تفاوت كسب و كار الكترونيك و تجارت الكترونيككسب و كار الكترونيك به مفهوم كلي شامل به كارگيري فناوريهاي جديد براي برقراري ارتباطات زنجيره اي بين سازندگان، فروشندگان، عرضه كنندگان و به طور كلي ارائه دهندگان كالا و خدمات از يك سو و خريدار و مصرف كننده و يا به طور كلي مشتري از سوي ديگر است ولي تجارت الكترونيك به هر شكلي از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق مي شود كه در آن طرفين، بيشتر از طريق الكترونيكي با يكديگر در تماس هستند تا از طريق نقل و انتقالات فيزيكي. به عبارت ديگر، تجارت الكترونيك زيربخشي از كسب و كار الكترونيك در سازمانها است،

اسلاید 5: انواع كسب و كار الكترونيك كسب و كار الكترونيك بسته به اينكه طرفهاي معامله سازمانها يا افراد باشند به انواع زيرتقسيم مي شوند. در اينجا روابط بر مبناي اهداف تجاري شكل مي گيرد.1- شركت با مصرف كننده    Business-to-Consumer   =  B2C  2- شركت با شركت Business-to-Business   =  B2B        3-مصرف كننده با مصرف كننده     Consumer-to Consumer = C2C          4- شركت با دولت     Business-to-Government   =  B2G5- دولت با مصرف كننده       Government-to-Consumer  =   G2C      6- شركت با كاركنان    Business-to-Employment  =  B2E  7- شخص با شخص    Person-to-Person  =  P2P  8- مصرف كننده با شر كت    Consumer-to-Business  =  C2B 

اسلاید 6: كسب و كار الكترونيك به عنوان يكي از زير مجموعه هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالايي را تجربه كرده است. به طوري كه رويكرد سياست اكثر موسسات تجاري در پذيرش و به كارگيري كسب و كار الكترونيك در جهت ورود به بازارهاي جهاني و جذب مشتريان جديد موثر و كارا در اين راستاست. اما به كارگيري كسب و كار الكترونيك در فعاليتهاي تجاري نيازمند توجه به يك سري عوامل درون زا و برون زا ی تاثيرگذار بر آن است. به طوري كه توجه بنگاههاي تجاري به اين عوامل و برنامه ريزي در جهت استفاده مطلوب از فناوري كسب و كار الكترونيك ضمن آنكه موفقيت بهره برداري از آن را تضمين خواهد كرد، زمينه رشد بنگاههاي استفاده كننده را نيز فراهم مي كند. كسب و كار الكترونيك؛ يك الزام در تجارت جهاني

اسلاید 7: همانگونه كه در شكل ( 1) مشاهده مي شود ملاحظات بين المللي كه شامل صادرات، واردات فنــــاوري و... است در تعامل با كسب و كار الكترونيك، اثرتقويت كننده بر يكديگر دارند. در اين حالت بنگاه در سطح بين المللي با پذيرش كسب و كار الكترونيك واردات و صادرات خود را برمبناي اصول استاندارد كسب و كـــــار الكترونيك شكل مي دهد. از طرف ديگر قرار گرفتن كالا و خدمات در فضاي تجارت الكترونيكي موجب حذف فاصله بين مبدا و مقصد كالاها و خدمات مي گردد و تغييرات اساسي در بازارهاي هدف به وجود مي آورد. موفقيت در اين فرايند، منوط به مديريت كارا و حرفه اي اسـت. مديريت حرفـه اي با درك و شناخت از فضاي ارتباطات بين المللي، شيوه هاي كسب و كار الكترونيك را متناسب با ملاحظات بيـــن المللي تطبيق مي دهد.

اسلاید 8: فواید ويژگيهاي تجارت الكترونيكي : نزديك شدن ارتباطات؛ دستيابي به بازارهاي جديد؛ افزايش ميزان فروش و سود؛ حذف هزينه هايي مانند تهيه كاغذ، چاپ، بروشور و كاتالوگ؛ كاهش هزينه هاي معاملاتي و تداركاتي؛ بهبود مديــريت بر روابط مصرف كننده، عرضه كننده و كاركنان؛ كاهش آلودگي محيط زيست، ترافيك و ازدحام.

اسلاید 9: معايب كسب و كار الكترونيك -مسئله امنيت، امكان ورود به سيستم هاي شما از طريق آدرس پست الكترونيكي، سايت شبكه و دستيابي به اطلاعات مالي و غيره؛ -اختلال در برنامه كاري در صورت خرابي سيستم؛ -از دست دادن كنترل؛ -مشكلات و هزينه هاي به روز بودن با فناوريهايي كه به سرعت پيشرفت مي كنند.

اسلاید 10: ***براي اجراي يك تجارت الكترونيك موفق طراحي يك بازار الكترونيك امري ضروري و حياتي به نظر مي رسد در يك بازار الكترونيكي توليدات با توجه به نظر مشتريان تعريف مي گردد و اصطلاحات لازم نيز با توجه به نظر مشتريان صورت مي گيرد اين نظر سنجي از مشتريان يا مصرف كنندگان ازطريق اينترنت و با سرعت مناسب دريافت و پردازش مي گردد در حاليكه در بازار سنتي جايگاهي ندارد و به هيمن دليل است كه اجناس توليد شده شايد ماهها در انبار ها مي ماند تا به مرور زمان مشتريان نسبت به خريد آنها اقدام كنند . بازارهاي الكترونيكي

اسلاید 11: مزاياي بازارهاي الكترونيك كه باعث موفقيت سريع تجارت الكترونيك شده است : **مشتري مي تواند از طريق اينترنت نظريات ديگر مشترياني كه قبلاً از كالاي مورد نظر استفاده كرده اند را مشاهده و انتخاب هوشمندانه اي بنمايد. **خريد از فروشگاه و سايت تجارت الكترونيك و بازار الكترونيك در تمام ساعات شبانه روز و تمام ايام هفته امكان پذير مي باشد .

اسلاید 12: **قيمت كالاها در بازار هاي الكترونيك نسبت به بازارهاي سنتي كاهش چشمگيري پيدا مي كند **فشار و استرس زمان خريد از بازار هاي سنتي در بازار هاي الكترونيكي وجود ندارد . **امكان استفاده سريع مشتري از خدمات پس از خريد و آموزش هاي الكترونيك فراهم مي گردد **راه اندازي يك بازار الكترونيكي يا ارتقاء آن با توجه به نظر مشتريان نسبت به بازار فيزيك بسيار كم هزينه مي باشد .

اسلاید 13: در تجارت الكترونيكي با استفاده از امكانات اينترنتي و طراحي وب سايت مناسب ، امكان معرفي و ارائه يك محصول براي تمام مردم در نقاط مختلف جهان فراهم مي گردد و بنابراين يك محصول تنها براي يك شهر يا يك كشورقابل ارائه نمي باشد. به همراه ارائه يك محصول براي نقاط مختلف كره زمين ارائه فرهنگ مصرف و اموزشهاي مختلف براي مشتريان نيز فراهم خواهد شدجهاني نمودن تجارت

اسلاید 14: . ذكر اين نكته ضروري است كه با نگاه هوشمندانه مي توان فرهنگ مناسب اين كشور را نيز به همراه ارائه محصولات در تجارت الكترونيك صادر نمود اين پديده مي تواند جنبه هاي منفي و مثبت به همراه داشته باشد . در جنبه هاي منفي آموزشي نادرست به همراه صدور يك محصول از طريق اينترنت داده مي شود و در جنبه هاي مثبت يك كشور مي تواند به همراه صدور يك كالا از طريق اينترنت اصول فرهنگي و اعتقادي خودرا نيز ارسال نمايد

اسلاید 15: با راه اندازي شبكه هاي كامپيوتري در نقاط مختلف كره زمين با تكنيك بي سيم امكان اينترنتي مردم جهان با همديگر به راحتي فراهم شد وفرايند جهاني نمودن تجارت نيز تحقق عيني يافته است جهاني نمودن تجارت باعث اصلاح ساختاري وروابط تجاري واستاندارد سازي آن مي شود كه سازمان تجارت جهاني اين وظيفه را به عهده دارد .

اسلاید 16: نتيجه گيري: ورود به سازمان تجارت جهاني و قرار گرفتن در وضعيت رقابتي امري اجتناب ناپذير است. از اين رو استفاده از فناوريهاي نوين تجاري در بنگاههاي صادراتي مورد تاكيد قرار مي گيرد. از آنجا كه موفقيت در كسب و كار الكترونيك نيازمند توجه به عوامل جانبي و تاثيرگذار بر آن است. لذا مديريت حرفه اي و به كارگيري نيروي كار متخصص براي تقويت كسب و كار الكترونيك براي بنگاهها توصيه مي شود. از آنجا كه اينترنت، پيوستگي بيشتري بين نهادها و افراد ايجاد مي‌كند، به‌كارگيري تجارت الكترونيك انسجام و يكپارچگي قوي‌تري را بين مشتريان، عرضه‌كنندگان و تامين‌كنندگان در زنجيره ارزش ضروري مي‌سازد. به اين معنا كه بهره‌گيري از مزاياي تجارت الكترونيك تنها با تلاش‌هاي شركت در ديجيتال كردن زنجيره ارزش خود قابل دستيابي نيست بلكه آمادگي مشتريان، عرضه‌كنندگان، تامين‌كنندگان و ديگر همكاران تجاري شركت كه در تعاملات و معاملات الكترونيك نقش دارند نيز حائز اهميت است.

اسلاید 17: تمام عمر بستيم وشكستيم به جز بار پشيماني نبستيم جواني را سفر كرديم تا مرگ نفهميديم به دنبال چه هستيم

اسلاید 18: پايان

اسلاید 19: ***فهرست منابع1-WWW.KARAFARINY.COM2-WWW.SHABAKEH-MAG.COM3-WWW.GOOGLE.COM 4-كتاب كسب وكار الكترونيكي 5-هفته نامه بازاركار6-.پايگاه اطلاع رساني شبكه

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید