پزشکی و سلامت تغذیه

لبنیات و انواع آن

labniaat0

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “لبنیات و انواع آن”

لبنیات و انواع آن

اسلاید 1: لبنیات و انواع آن

اسلاید 2: تعریف لبنیاتلبنیات به آن دسته از مواد غذایی گفته می‌شود که از شیر به دست می‌آیند. معمولاً ماده اولیه تولید انواع لبنیات، شیر گاو است. اما گاهی از شیر سایر پستانداران همچون بز، گوسفند، گاومیش، و … استفاده می‌شود. فراورده‌های لبنی می‌تواند به صورت سنتی یا صنعتی که فرایندهای پاستوریزه شدن و هموژنیزه شدن را می‌گذراند تولید شود.

اسلاید 3: انواع لبنیاتانواع این فراورده­ها عبارتند از:پنیر شیر بریده شده (ترش شده) حیوانات تهیه می­شود.ماست از تخمیر شیر توسط نوعی باکتری حاصل می­شود.سرشیر، چربی بسته شده شیر پس از جوشاندن شیر در روی آن بدست می­آید.خامه، چربی شیر است که از سرشیر گرفته می‌شود.کره، چربی شیر است که از هم زدن خامه حاصل می‌شود.

اسلاید 4: انواع لبنیاتکشک، از جوشاندن دوغ و صاف کردن و خشک کردن آب آن بدست می‌آید.تَرف یا سُج یا قره قروت، خوردنی­ای ترش مزه که از جوشاندن آب صاف شده کشک و خشکاندن آن بدست می‌آید.مَسکه (کره دوغی)، کره­ای که از زدن ماست و جدا کردن دوغ بدست می‌آید.دوغ، از زدن ماست و جدا کردن دوغ از مسکه بدست می­آید که این دوغ ترش­تر است.پینو، نوعی کشک استلور، پنیر دلمه شده سفت نشده ‌است که مزه­ای شیرین دارد

اسلاید 5: انواع لبنیات آروشه، خوردنی خوشمزه که از سودن پنیر تازه در روی دیگ آتش که به روغن می‌نشیند و افزودن آرد بدست می‌آید. دورده یا دووِه، باقی‌مانده ترش و شور مزه کره­ای که داغ شده و روغنش جدا شده ‌است.· روغن زرد یا کرمانشاهی، روغن خالص کره که از جوشاندن کره یا مسکه بدست می‌آید.· شکر پنیر، شیرینی­ای که از آمیختن آب پنیر و شکر و پختن آن فراهم می‌شود.· بستنی، خامه­ای که به آرامی یخ بسته ‌است.· شیر غنی‌شده، شیری است که با تبخیر، آب آن به کار رفته و قوام گرفته ‌است.· شیر خشک، با پراندن آب شیر به صورت صنعتی به دست می‌آید.· خامه ترش، خامه­ای که به وسیله باکتری تخمیر و ترشیده ‌است.· خامه مخصوص قنادی که از ترکیب خامه طبیعی به همراه شیر کره یا روغن به دست می‌آید

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید