کسب و کار مدیریت و رهبری

مأموریت، چشم انداز، هدف سازمان

mamoriyat_chashmandaz_va_hadafe_sazman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مأموریت، چشم انداز، هدف سازمان”

مأموریت، چشم انداز، هدف سازمان

اسلاید 1: تصمیمات استراتژیک نامنظم 1استاد محترم:جناب آقای دکترذبيحي تهیه وتنظیم :زارع،براتيمأموریت،چشم انداز،هدف سازمان

اسلاید 2: عناوین مطالبسازمانمدیریت استراتژیکرسالت یا ماموریت (Mission )چشم انداز(( Visionاهدافتفاوت ماموریت وچشم اندازچشم انداز ورسالترسالت و اهداف ارائه یک مثال منابع

اسلاید 3: سازمانسازمان پديده اي اجتماعي به شمار مي آيد که به طور آگاهانه هماهنگ شده و داراي حدود نسبتا مشخصي بوده و براي تحقق هدف يا اهدافي براساس يک سلسله مباني دائمي فعاليت مي کند.     سازمان هنگامي پديد مي آيد که افرادي باشند که :1- هدف مشترکي داشته باشند 2- بتوانند با يکديگر ارتباط برقرار کنند3- مايل باشند که براي نيل به هدف همکاري نمايند. بنابر اين شروط لازم و كافي براي ايجاد يك سازمان، وجود يك نياز اجتماعي و وجود انگيزه‌هاي فردي براي به هم پيوستن و تشكيل سازمان است. از آن نياز اجتماعي كه سازمان براي ارضاي آن ايجاد شده است به رسالت، يا فلسفه‌ي وجودي، سازمان تعبير مي‌شود. رسالت یا ماموریت كلي‌ترين هدف سازمان است و ساير اهداف سازماني از آن سرچشمه مي‌گيرند. 

اسلاید 4: مدیریت استراتژیکتحقق هدف سازمان مستلزم تعامل مناسب بين منابع آن يا انجام فعاليت هاي مناسب است . به لحاظ تقدم  و تاخر منطقي، سازمان طي مراحل زير طراحي مي شود : - شناسايي رسالت سازمان - تعيين فعاليت هايي که انجام آن تحقق رسالت سازمان را به دنبال دارد - تعيين منابع مورد نياز براي انجام فعاليت ها استراتژی : مسيري را كه سازمان در نظر دارد چارچوب فعاليتهاي خود را در آن ايجاد كند تا به اهداف مورد نظر دست يابد استراتژي مي گويند.

اسلاید 5: مدیریت استراتژیکفرايندي است كه به وسيله آن مديران هدف درازمدت يك سازمان را برقرار كرده، اهداف عملكردي خاص را تنظيم نموده، راهبردهايي را به منظور دستيابي اين اهداف، در پرتو همه شرايط داخلي و خارجي مربوط تدوين نموده و براي اجراي برنامه هاي عملي منتخب عهده دار مي شوند. مدیران با بهره‌گیری از نتایج تجزیه و تحلیل محیطی اقدام به تعیین جهت‌گیری‌های سازمانی می‌نمایند. «ماموریت سازمانی » (Organizational Mission) ، «چشم‌انداز سازمانی » (Organizational Vision) و «هدف سازمانی » (Organizational Objectives) شاخص‌های عمده جهت‌گیری سازمان محسوب می‌شوند.

اسلاید 6: رسالت یا مأموریت mission

اسلاید 7: رسالت یا ماموریتMission مأموريت يا رسالت هر سازمان، در واقع علت اصلي تشكيل و دليل تأسيس آن است. رسالت سازمان، مقصد اصلي و منحصر به فردي است كه نوع، قلمرو عمليات، محصول و بازار سازمان و مشتريان سازمان را از ديگر سازمان­ها متمايز مي كند.يعني رسالت(هدف‌هاي كلي سازمان)، بيان‌كننده ارزش‌ها، آرزوها و فلسفه وجودي سازمان است.هر سازمان در پاسخ به يك سري نياز ايجاد ميشود و هدف آن رفع آن نياز مي باشد بنابراين قبل از هر اقدام بايد مشخص شود كه چه نيازهائي منجر به تشكيل سازمان گرديده است .

اسلاید 8: اهمیت رسالت هدف نهائي سازمان را عملا مورد تاكيد قرار مي دهد. مبنا و معيار تخصيص منابع محسوب ميشود. جو شناخته شده اي را بر سازمان حاكم مي كندراهنماي تدوين برنامه ها وفعاليت هاي همه واحدها و افراد قرار ميگيرد . زمينه انعطاف پذيري سازماني را فراهم آورد و از عبارت كلي تر استفاده شود بطور مثال بجاي استفاده از انجام واكسيناسيون هپاتيت ب از عبارت واكسيناسيون بيماريهاي قابل پيشگيري با واكسن ، بجاي توليد دانش مربوط به هپاتيت از توليد دانش مورد نياز جامعه پزشكي و بجاي تربيت كاردان و كارشناس از تربيت نيروي انساني متخصص استفاده شود برنامه ارزيابي فعاليتها و نتايج حاصله را جهت دهي مي نمايد .

اسلاید 9: بيانيه رسالت سازماني چيست؟بيانيه رسالت يا Mission statement در حقيقت فلسفه وجودي سازمان را مشخص كرده وبه سوالات زير پاسخ مي دهد : - سازمان براي پاسخ دهي به چه نيازهائي بوجود آمده است. - براي پاسخ دهي به نيازها چه ماموريت و وظايفي را بر عهده گرفته است . - هدف و يا اهداف غائي از اجراي فعاليتهاي فوق چيست . - مشتريان اصلي و مصرف كنندگان نهائي خدمات و يا توليدات سازمان چه كساني هستند. - براي تحقق اهداف فوق و در انجام وظايف رعايت چه ارزشها و باورهائي لازم وضروري است.

اسلاید 10: بیانیه رسالت برای چیست؟کینگ و کلیلند هفت پاسخ ارائه داده اند: - حصول اطمینان از وحدت نظر نسبت به مقصود در درون سازمان. - تامین دلیل برای ایجاد انگیزه در استفاده از منابع سازمانی. - تدوین مبنا و یا معیاری برای تخصیص منابع سازمانی - ایجاد یکنواختی یا جو سازمانی - ارئه یک نقطه مرکزی برای کسانی که می توانند با مقصود و جهت سازمانی هم هویت شوند. - تسهیل تبدیل هدفهای بلند مدت و کوتاه مدت به ساختار کار - تعیین مقصودهای سازمانی و تبدیل آن به هدفها

اسلاید 11: ویژگیهای رسالتدامنه‌ رسالت یك سازمان ، ممكن است خیلی محدود و یا خیلی گسترده باشد. كلی و گنگ بودن رسالت یك سازمان این مزیت را دارد كه انعطاف پذیری مدیران را در جهت بكارگیری خلاقیت و نوآوری ، افزایش می دهد . رسالت یك سازمان باید واقع بینانه ، صریح ، برانگیزاننده متمایز كننده و معنی دار باشد. رسالت یك شركت باید قابل حصول ، واضح و روشن و عامل انگیزش كاركنان بوده و كسب و كار و شركت را از شركت های مشابه متمایز سازد. رسالت یك شركت ، نمی تواند سودآوری و فروش باشد زیرا سودآوری و فروش ، كسب و كار شركت را تعریف نكرده و معنی دار نمی باشند. در نگاهی دیگر ، رسالت یك سازمان باید موضوعات انگیزش ، ارائه تصویری از سازمان و فلسفه ای هدایت كننده را در برگیرد.رسالت یك سازمان باید دیدگاههای متفاوت استراتژیست ها را همگرا نموده و پاسخی به انتظارات مشتریان باشد. زیرا رسالت سازمان، براورده كردن نیازهای مشتریان است .

اسلاید 12: اجزاي بيانيه ماموريتبيشتر كارشناسان و افراد صاحب‌نظر در مديريت استراتژيك چنين مي‌پندارند كه مفاد ماموريت سازمان بايد داراي نه ويژگي برجسته باشد: - مشتريان: مشتريان شركت چه كساني هستند؟ - محصولات يا خدمات: محصولات و خدمات عمده شركت چيست؟ - بازارها: از نظر جغرافيايي، شركت در كجا رقابت مي‌كند؟ - فن‌آوري: آيا شركت از پيشرفته‌ترين فن‌آوري‌ها استفاده مي‌كند؟ - توجه به بقا، رشد و سودآوري: آيا شركت براي رشد و سلامت مالي از تعهد لازم برخوردار است؟ - فلسفه: باورها، ارزش‌ها، آرزوها و اولويت‌هاي اخلاقي اصلي شركت چيست؟ - ويژگي ممتاز: شركت داراي چه مزيت رقابتي يا شايستگي ممتاز است؟ - توجه به تصور مردم: آيا شركت نسبت به مسائل اجتماعي، جامعه و محيطي واكنش مناسب نشان مي‌دهد؟ - توجه به كاركنان: آيا كاركنان به عنوان يك قلم دارايي ارزشمند براي شركت به حساب مي‌آيند؟

اسلاید 13: چشم انداز vision

اسلاید 14: چرا چشم انداز؟ جمله معروفی است كه میگوید: اگر ندانيد كجا می خواهيد برويد، بعيد است كه بتوانيد به آنجا برسيد. 14

اسلاید 15: اگر توانستيد كاري را تصور كنيد حتما مي توانيد آن را انجام دهيد15

اسلاید 16: چشم انداز Vision يك تصویر ذهني از اينكه سازمان به چه شكلي در آينده توسط علاقه مندان آن ديده خواهد شد و با آنان چگونه رفتار خواهد كرد . مربوط مي شود به اينكه : چه مي تواند باشد ؟ بهتر است چه چيزي باشد ؟ چشم انداز وضعيت و موقعيت شرکت را در محيط آينده آن تعريف مي كند. چشم انداز روياي تشكيل و ايجاد سازمان مي باشد.به ترسيم كشيدن تحقق آرمان ، روياها و اهداف و ماموريت سازمان را چشم انداز سازمان مي باشد .چشم انداز در كلان سازمان زمان بردار نيست .چشم انداز در زمان كوتاه نيز قابليت تدوين دارد. براي تحقق اهداف و كسب موفقيت بايد تصویر روشني از آينده داشته باشيم. یعنی علاوه بر اینکه افق چشم انداز باید طولانی باشد در عین حال چشم انداز باید  تصویری روشن ازآینده را نیز برای ما بیان نماید. چشم انداز جایگاهی است که به راحتی رقبا نمی توانند به آن دسترسی نمایند. چشم انداز آينده واقع گرايانه، قابل تحقق و جذاب را برای سازمان مدنظر قرار می دهد. و بيان صريح سرنوشتي است که سازمان بايد بسوي آن حرکت کند.

اسلاید 17:  تبيين چشم انداز: همه اعضای سازمان  بايد چشم انداز را ببينند و چشم انداز به همه افراد سازمان بايد منتقل شود. و در وجود آنان نهادینه گردد.الگوسازي چشم انداز: به چگونگي انجام و دستيابي چشم انداز  مي‌پردازد يعني هم سيستم‌ها و روشهاي ما بايد در راستاي چشم انداز باشد. بايد مسيرهايي که ما را به چشم انداز  مي‌رساند مشخص شود آموزش‌، خدمات، سيستم وروش‌، مذاکرات و... همه باید در مسير چشم انداز باشند.ضمانت اجرا، ايجاد تعهد نسبت به چشم انداز: به منظور اجرای اثربخش چشم انداز لازم است که کنترل استراتژيک صورت بپذيرد که به آن مميزي چشم انداز مي‌گويند. با طراحي معيارهاي كارآمد و ارزيابي مستمر فرآيندها و اقدامات و مقايسه آنها با چشم انداز سازمان، موقعيت سازمان با آنها را مورد ارزيابي قرار مي‌دهيم. اگر مراحل فوق در سازمان مد نظر قرار گیرند رهبری  تحول آفرین در سازمان ایجاد می گردد.

اسلاید 18: رهبری تحول آفرينTransformational Leadershipخلق چشم اندازCreating a visionتبيين چشم اندازCommunicating the visionالگوسازی چشم اندازModeling the visionايجاد تعهد نسبت به چشم اندازBuilding commitment to the vision18

اسلاید 19: پيامدهاي چشم اندازتدوين چشم‌انداز اثرات مهمي در سازمان به همراه خواهد داشت كه اهم آنها به شرح زير مي‌باشد: - در مواجهه با مسايل پيش آمده سازمان فوق فعال خواهد بود . - بكارگيري ابتكار عمل و خلاقيت در سازمان افزایش خواهد یافت. - با مشخص شدن هدف غايي تلاش های افراد و فعاليت هاي سازماني جهت می یابند. - هدايت نيروهاي بالقوه و بالفعل و ايجاد هم نیروزایی در آنها. - اولويت بندي تخصيص منابع و بهره گيري از امكانات و فرصت ها. - جلوگيري از بروز بحران هاي احتمالي و اتلاف منابع .

اسلاید 20: فوايد طراحي چشم انداز مناسب و اثربخشاگربه نحو اثربخش بين اعضا پذيرفته شود، نوعي انسجام بين اعضا پديد مي‌آورد. موجب تسهيل يادگيري در سازمان مي‌شود (پيتر سنگه) رهبري سازمان را تسهيل مي‌كند، نبايد متكي به فرد بخصوص باشد. رهبران كارآفرين رهبري كه چشم‌انداز را در ايجاد سازمان گسترش مي‌دهد و دنبال مي‌كند.

اسلاید 21: اهميت چشم‎انداز اهميت چشم‎انداز از ابعاد گوناگوني قابل بررسي است، اما مهمتر از همه آن كه چشم انداز دو كاركرد اصلي را براي هر فرد يا سازمان دارد: نخست آن كه از به بيراهه كشيده شدن‎ها جلوگيري مي كند و دوم آن كه همواره اميد را در فرد يا سازمان براي نيل به اهداف تعيين شده تقويت مي‎نمايد از آنجايي كه چشم‎انداز بر اساس اهداف فردي و سازماني تدوين مي‎شود و اولويت‎هاي كوتاه و درازمدت در آن مورد توجه قرار مي‎گيرد، مي‎‎تواند مانند يك خط كش تصحيح كننده حركت‎هاي فردي و سازماني باشد. هر تصميم يا اقدامي را مي‎توان بر مبناي چشم‎انداز مورد بررسي و ارزيابي قرار داد و به تفكيك درست از نادرست پرداخت. حتی بايدها و نبايدها نيز در هنگام تدوين چشم‎انداز مشخص مي‎شوند و ديگر نيازي به آزمون و خطاهاي متوالي و تكراري نيست. اين خود نقش و سهمي قابل توجه در جلوگيري از به هدر رفتن منابع انساني و سازماني دارد.

اسلاید 22: اهداف Objectives

اسلاید 23: اهداف((Organizational Objectives اهداف سازماني آندسته از پايانه ها (مقاصد ) است كه هر سازماني با ”بودن“ و ” فعاليت هاي“ ‌خود مي خواهد به آن ها دست يابد . - عبارتند از مجموعه شاخص‌هايي که مقدار آنها بايد در طول دوره برنامه‌ريزي تغيير نمايد.- عبارتند از مجموعه محورها و موضوعات مرتبط با سازمان يا محيط آن که بايد در طول دوره برنامه‌ريزي تغيير نمايد.در زبان انگليسي واژگاني نظير Purposes , Objectives , Goals , Ends, Target , Aims وجود دارد كه البته در مفهوم و در عمل با هم تفاوت دارند . در زبان فارسي اغلب “ اهداف ” و گاهي هم “ مقاصد ”‌ گفته مي شود.

اسلاید 24: اجزاء مفهومي اصلي در بيان اهداف سازمانروند تغييرات:مثال: افزايش، کاهش، تثبيت، ...موضوع و محور تغييرات:مي‌تواند مشتمل بر هر يک از شاخص‌هاي سازماني يا مفاهيم و موضوعات کلان‌تري باشد که مبتني بر شاخص‌ها تعريف مي‌گردد.مثال: حجم فروش، سهم در بازار فروش، رضايت‌مندي مشتري( که مي‌تواند وابسته به حجم فروش و تعداد شکايت مشتريان باشد) ، ارتقاء آگاهي،‌ ...مقدار تغيير: معمولا به کميت مقدار تغيير در مقدار شاخص‌ها يا مفاهيم مبتني بر آنها را بيان مي‌نمايد. بهتر است به صورت مطلق بيان گردد.

اسلاید 25:  انواع اهدافاهداف عملکردي: عبارتند از اهدافي که موضوع تغييرات در آنها مبتني بر شاخص‌هاي عملکردي يا مفاهيم مبتني بر اين نوع شاخص‌ها تعيين گردند. افزايش تعداد توليداهداف وضعيتي:عبارتند از اهدافي که موضوع تغييرات در آنها مبتني بر شاخص‌هاي وضعيت سازمان يا مفاهيم مبتني بر اين نوع شاخص‌ها تعيين گردند. افزايش بهره‌ورياهداف دروني:عبارتند از اهدافي که موضوع تغييرات در آنها مبتني بر شاخص‌هاي وضعيت محيط يا مفاهيم مبتني بر اين نوع شاخص‌ها تعيين گردند. افزايش حجم بازاراهداف بيروني:عبارتند از اهدافي که موضوع تغييرات در آنها مبتني بر شاخص‌هاي وضعيت محيط يا مفاهيم مبتني بر اين نوع شاخص‌ها تعيين گردند. افزايش تقاضا

اسلاید 26:  انواع اهدافاهداف کمي:عبارتند از اهدافي که مقدار يا روند تغييرات آنها به صورت کمي (عددي) بيان گردد. کاهش هزينه‌ها به ميزان 10 درصد، کاهش حجم دارايي ثابت به ميزان 15 درصداهداف کيفي:عبارتند از اهدافي که مقدار يا روند تغيير آنها به صورت توصيفي و در قالب عبارات تعيين گردد.: افزايش ميزان رضايت مشتري اهداف درازمدت:عبارتند از مجموعه اهدافي که روند تغييرات در راستاي آنها به کندي صورت گرفته و مستلزم صرف مدت زمان زيادتري مي‌باشد.

اسلاید 27: انواع اهدافاهداف کوتاه مدت:عبارتند از مجموعه اهدافي که روند تغييرات در راستاي آنها را مي‌توان در مدت زمان کمتري به نتيجه رساند.اهداف ماموريتی:عبارتند از مجموعه اهدافي که دستيابی به آنها به معنای تحقق ماموريت و موفقيت سازمان مي‌باشد.اهداف راهبردی:عبارتند از مجموعه اهدافي که تحقق آنها به معنای جهت گيری صحيح و مطلوب سازمان برای دستيابی به موفقيت می باشد.

اسلاید 28: تفاوت ماموریت و چشم انداز1. تمرکز بر مسیر آینده2.چیزی که میتوانیم باشیم3. نیاز هایی از آینده که میتوانیم پاسخگو باشیم و هنوز شناسایی نشده اند1.تمرکز بر فعالیتهای جاری2. چیزی که الان هستیم3. نیازهای جاری مشتریان که در حال حاضر پاسخ می گوییمماموریتچشم انداز

اسلاید 29: چشم انداز ورسالت چشم انداز از جنس رهبري است ولي رسالت از جنس مديريت است.رسالت و اهداف بطور کلي تعيين اهداف سازمان بايد در جهت تحقق حداکثري ماموريت‌هاي سازمان صورت پذيرد.تحقق حداکثري ماموريت‌هاي سازمان، بر اساس شرايط محيطي مي‌تواند در دوره‌هاي مختلف، داراي اشکال متفاوت صورت پذيرد.مصاديق اشکال متفاوت انجام ماموريت: انجام فعاليت‌هاي متفاوت سازماني، ارائه ترکيب‌هاي متفاوت محصول، ارائه حجم متفاوت از محصولاتاهداف سازمان، علاوه بر تفاوت در مقدار شاخص‌هاي موجود مي‌تواند مشتمل بر در نظرگرفتن مجموعه جديدي از شاخص‌ها بر مبناي وضعيت آينده نيز تعريف و در نظر گرفته شود.علت اصلي امکان تفاوت بين عنوان شاخص‌هاي سازمان در وضع موجود و وضع آينده، متفاوت بودن شکل انجام ماموريت آن در زمان‌هاي مختلف مي‌باشد.اهداف سازمان در مقايسه با ماموريت آن، معمولا داراي طول عمر کمتري است.

اسلاید 30: اهداف از ماموریتها و چشم اندازها نشئت می گیرند و بستگی به جواب سه سوال ذیل دارد : در حال حاضر ،کجا هستیم ؟ به کجا می خواهیم برویم ؟ برای رسیدن به هدف چه باید بکنیم؟ برای هدفگذاری اطلاع ازماموریت ها چشم انداز و وظایف سازمانها لازم و ضروری است . اهداف باید در تحقق ماموریت و وظایف سازمانی باشد .

اسلاید 31: اجزاي رسالت دپارتمان بهداشت ايالت اينداناي آمريكامفاهيم كليدي رسالت آن دپارتماناجزاي متن رسالتتربيت وكمك فني – برنامه هاي پيشگيري وآموزش بهداشت- بازبيني وتحليل داده هاي بهداشتي –تدوين سياست هاوبرنامه ريزي وارزيابي 2- مهمترين خدمات درون مرزهاي ايالت اينديانا 3-محدوده جغرافيايي عملياتاحترام فردي –خدمات با كيفيت – نئآوري هويت شخصي –اعتماد واستانداردهاي اخلاقي بالا 4- ارزش هاي ويژه رهبري پويا از طريق كاربرد علوم بهداشت عمومي واپيدميولوژي وانتظار كارآيي بيشتر عملكردها 5- فلسفه روشن توجه مهم به پيوستگي با دنياي خارج 6-ساير اجزاء مهم مردم اينديانا- به ويژه نيازمندان بر اساس شاخص هاي بهداشتي ووضعيت اقتصادي1- هدف ويژه: مشتري وجامعه31

اسلاید 32: بیانیه چشم اندازشعبه بين الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهيد بهشتی در 5 سال آينده به عنوان بهترين شعبه بين الملل (از نظر کمی و کيفی) در سطح شعب بين الملل دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواهد بود و در طی اين مدت الزامات و بستر مناسب برای دستيابی به چشم انداز ايران در سال 1404 را مهيا می نمايد. اين شعبه در افق سال 1404 بعنوان موفق ترين مرکز آموزشی-پژوهشی بين المللی منطقه خواهد بود. 

اسلاید 33:  ماموريتها آموزش نيروی انسانی (دانشجويان) در رشته های مرتبط با  سلامت به روش حضوری و مجازی پژوهش و تحقيقات پيرامون موضوعات  مهم در رشته های زير گروه علوم پزشکی و سلامت جذب دانشجويان خارجی و ايرانی مقيم خارج از کشورايفای نقش فعال در ارتقای سلامت جامعه  ايجاد قطب علمی در منطقه خليج فارسارتباط و همکاری آموزشی- پژوهشی با دانشگاههای معتبر دنيا و سازمانهای  فرهنگی، علمی، صنعتی و اقتصادی کشور ايجاد بستر مناسب مشارکت و سرمايه گذاری در امور آموزش، پژوهش و ساير امور و صنايع وابسته 

اسلاید 34: اهدافتامين نيروی انسانی متخصص مورد نياز نظام سلامت  توليد علم و دانش در علوم مرتبط با سلامت  پيشگيری از خروج دانشجويان و منابع مالی و معنوی کشور با ارايه آموزشهای حضوری و مجازی   ارتقا سطح کمی، کيفی سلامت در منطقه            ارسال و انتقال علم و فرهنگ اسلامی به کشورهای حوزه خليج فارس  تجاری سازی صحيح علم

اسلاید 35: منابعمدیریت استراتژیک-فردآر.دیوید-ترجمه دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابیمدیریت و برنامه ریزی استراتژیک-دکتر محسن اکبرپور شیرازی برنامه استراتژیک و کاربرد آن در مدیریت-مهندس عباس شیخ ابومسعودیتئوری سازمان رابینز-ترجمه دکتر الوانی-دانایی فردرابطه مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی –دکتر رضا سید جوادینبرنامه ریزی استراتژیک،تبیین بیانیه رسالت-دکتر ناصر محمدیپورتال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

اسلاید 36: با تشکر از توجه شمامدیریت استراتژیکبهار 90

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید