صفحه 1:
بنام خداوند بخشنده و مهربان
بخش دوم مباحث رفتار سازمانى
صفحه 2:
مقدمه بحث . یادآوری و آگاهی
ی ترکیب دو موضوع 20
۱
تمکنر بخش دوم بر کدام بعد نفوذ
ا ا
صفحه 3:
صفحه 4:
بخش دوع مباحث رفتار سازمانی :
تقویت مهارت های رفتاری ننود
وراههای شناسته انطباق و ارتباط راغبانه
از ريق خلق ض رصت و تعامل اث بخش در
ارتباط با ديكران
صفحه 5:
7 1 برقراری
ار تباطات
9
انطباق
صفحه 6:
رهبری را توانایی اعمال نفوذ بر گروه
و سوق دادن آن به اهداف مورد نظر
تعر يف میکنند
این قدرت یا اعمال نقوذء همراه با آداب و رسومى است نظيس IAS
بى مسدد مدیمریت در یک سازمان»
که قدرتی به نام قدرت مقام را بمرای مدیس به هسراه دارد وده
مى توان كفت ثنوذ نتيجه ای است که از بکارگیری قدرت حاصل می
شود. به عبارت ديك
فراكرد اثر كذارى بر افكار» عواطف و رفتارمخاطب رااعم
از اينكه رييس شما باشد يا كارمند ويا همكار همتراز يا ... »
نفوذ مى كويند.
صفحه 7:
مباحثی از رفتار سازمانی که به تعامل ما با
دیگران کمک می کند:
ارايه شخصیتی سالم در مراوده با دیگران
تاملی در گروه و گرایش های متنوع آن و سایر مباحث
نظیر تعارض, کارتیمی و...
شناخت مباحث میم قدرت و رهبری در کار با دیگران
شناخت میارت های ارتباطی و نحوه مدیریت ارتباطات
با دیگران
بکار گیری تاکتیک های نفوذ و تشخیص رفتار های
سیاسی
صفحه 8:
تجز یه و تحلیل مراوده ای
Transactional
Analysis
منابع درس:
.محتوای درسی فصل ۶ رفتار سازمانی پیشرفته قابل دسترس در سایت آموزش مجازی دانشگاه تهران
۲.فصل هفتم کتاب مدیریت رفتار سازمانی د کتر علی رضاییان به عنوان مبع کمکی
صفحه 9:
هدف اصلی بحث : کسب توانایی در مهارت های
تشخیص و انطباق و ارتباطات از روی تمایل از
طریق
شخصبت سالج؟ < - شخصیبت مخرب؟
صفحه 10:
۰
نکات مهم :
٩ مراوده - کنش + واکنش
۲ تعامل - مراوده توام با آثر گذاری
۲ با انجام هر مر اوده یک شناسایی برای طرفین حاصل میشو۵(تامل در ارباط
بحث با مدل کامیابی نر آخرد). ۵ اساسا مراودات هر فرد نمایشی است که وی
در زندگی اجرا می کند.
۴ برنامه زندگی. نمایشنامه ای است که فرد بر اساس تجربیات کودکی و
راب تعاملی با فراد مهم زندگی اش aot OBL of مب اتاد
با بازیگر بودن يا تماشا گر بودن در تدزین برنامه زندگی یا 00)
۵ اگر در اين حس شناسایی فره احساس خوبی داشته بته باشد آن را شناسایی
مثبت و اگر احساس خوبی نداشته باشد شناسایی منفی مینامند.
۶ بین عدم شناسابی و شناسایی منفی دومی مطلوبتر است و مردم
شناسایی را میطلبند حتی اگر حالت منفی آن باشد:
رضاییان ص ٩۱۰و ۱۸۰),
۷ مدیران آگاه باب عنایت داشته باشند که با شناسایی منشا مراوده ها
همواره راه را برای کسب شناسایی مثبت باز بگذارند تا چنین مسألهای
(کسب شناسایی منفی )برای سازمان پدید نیاید. 0
bly, بحت با نیز احقرام
صفحه 11:
رفتارهای
آدمی
رفتارهای اا
se گذارییه
یه سای
رفتارهای
رفتارهای هیجانی _
Creme gua |
ی
.
+
4
۳
های قیودی (باید /
دوران کودکی از
طریق والدین؛ مریبان و .... است.
ارزشهای cake در آن الزاما
ارزشهای واقعی نیست بلکه ارزشهای
آموخته شده است.
كنش كه آمد واكنش اتوماتيك و بدون
فکر است.
عاقبت کار سنجیده می شود.
واکنش مبتنی بر احساس است.
فردی است.
فرد بدون توجه به عاقبت کار واکنش
نشان میدهد.
صفحه 12:
نو too جیت دادن رفتار دیگران بدون تحقیر آنان
هن فا سل ک اد23 > - درک دیکوان و هدایت همراه با عدم ایجاد اخماس
نادرست بودن
-حمله به رفتار و شخصيت ديكران 000
-ايجاد ابن احساس به افراد كه رفتارشان و ذاتا خودشان خوب
ey
تكليف و بايد نبايد كردن براى خود و ديكران
-قضاوتگری رفتار دیگران همراه با سرزنش و تحقیو( تابل در
سنجی در بحث خودآگاهی)
جالات _, من بزركسالى؟. قول توا
مه عن بزتالى'._وفار منطقي؛ ول ویو
Mosby ats
کارا
Sy, ما
و۷ هن کودکی۶ مخالف صریح؟
مس ۱ \ Capidava
5
ae ود
= 9
سرب ناساز كار (همراه با ابه تعويق انداختن
Goce وت ی ۳
bale جشم كفتن و عمل
نکردن
خود را به گیچی زدن ۴
صفحه 13:
ok not ‘ok
نقاد بصبر آگاه و wis. نقاد
تسب هو
ooh والدینی یی نایدی
Sigs, :سهد
A “Be 0
هی رس و مايه
منزوی
8 ok not pk
حسابكردانا و هار شک
ott tate, OK NOt 3 چنکجو
داقع ومدفمته <---05 26
0 ok not ok
تسليم ite, مذاکره کننده مقتدر
تن ۱۵ ok not
ی يدو تمكو
صفحه 14:
سایر مسایل قابل توجه در مراوده ها
انواع مماوده (باز و بسته آو(درست
و نادرست ) ۱۷:۷۳
۳ ماوده های ضمنی م۷
۳ بازی روانی ۷۸«
6 تحلیل ماوده در رهبری و نیاز مطرح
كن
Cyd ص ۱۸۰تاص۱۸۲ همه متابع از کتاب مدیریت رفتار سازمانی
دکتررضاییان
صفحه 15:
sa,
شناسایی بهتر ین تنوع حالت
های ذهنی افراد درز نحیره
کار آفر ینی (پیوست)»
بخش از حالت های ذهنی plus
در رابطه با اين زنجيره بايد
توسعه داده شود؟
\
\
\
NG
صفحه 16:
زنجیره تولید ارزش در کار آفرینی 6۳1۳ Entrepreneurship Value
خلق
فرصت ۳ ۲
ايده تن تولید. عملیاتی
پردازی خلاقبت| eats} 0 دانش - کردن
اولیه oe دانش
شناسایی
وشکار
فرصت
.تحول و بالندكى ايده و دانش در طول زمان
معرفى محصول 8
al Morea)
به مخاطبین va