سایر سرگرمی و طنز

مبانی بازی سازی (جلسه دوم)

mabaniye_bazisazi (2)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی بازی سازی (جلسه دوم)”

مبانی بازی سازی (جلسه دوم)

اسلاید 1: مبانی بازی‌سازیجلسه دوم

اسلاید 2: آناتومی ساخت بازیمکانیک‌های پایهقصه و روایت داستانتعامل

اسلاید 3: آنچه گذشت! ایده‌ها از کجا می‌آیند؟چطور می‌شود ایده‌ها را پیاده کرد؟ایده‌های بازی در کدام سبک از سبک‌های مرسوم جا می‌گیرند؟مخاطب این بازی کیست و چه انتظاراتی از آن دارد؟برای شروع ساخت بازی از کجا شروع کنیم؟

اسلاید 4: مجموعه مستندات طراحی بازیهر چیزی که به بازی مربوط است باید در «مجموعه مستندات طراحی بازی» (Game Design Document – GDD) ثبت بشود. داستان بازیمحدودیت‌های فنیسبک بازیشخصیت‌هامراحلدشمن‌هاطراحی‌های مفهومیدشمن‌ها – دوست‌هامکانیک‌های پایهمکانیک‌های فرعیحال و هوای بازیکلیدهای بازیزاویه‌ی دوربینمستندات فنی

اسلاید 5: طرح تولیدمجموعه مستندات بازی جزوی از طرح تولید بازی است.طرح تولید (Production Plan) شامل این اسناد است:- مستندات طرح پیشنهاد(proposal)/طرح مفهومی(concept)/طرح دید کلی(vision)- مجموعه مستندات طراحی بازی- مجموعه مستندات طراحی هنری- مجموعه مستندات طراحی فنی- طرح برآورد ریسک پروژه

اسلاید 6: طرح پیشنهادیپیش از نوشتن کامل مجموعه مستندات طراحی بازی باید اول به فکر قبض‌های آب و برق و حقوق سرسام‌آور آرتیست‌ها بود!برای ارایه‌ی پروژه به سرمایه‌گذار باید چیزی جلوی او بگذارید که دید شما را به او برساند. به این چیز Vision Document می‌گویند.در این مجموعه مستندات باید کلیات بازی و ایده‌ی اصلی به همراه قدرت هنری و فنی به طور کامل ارایه شود.نگران نباشید کسی ایده‌ی طلایی شما را نمی‌دزدد!

اسلاید 7: پروتوتایپپیش از رفتن به مرحله‌ی تولید و ثبت کامل جزییات طراحی بازی، بهتر است یک نسخه‌ی «پروتوتایپ» آماده شود.نسخه‌ی «پروتوتایپ» در واقع «اسباب بازی» شماست.ویژگی‌های اصلی بازی در پروتوتایپ ساخته می‌شوند و بعدا دور انداخته می‌شوند.پس از تمام شدن نسخه‌ی پروتوتایپ باید بفهمید که ایده‌های اصلی بازی کار می‌کنند یا نه. پروتوتایپ به برآورد ریسک پروژه کمک بزرگی می‌کند.یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در تهیه‌ی پروتوتایپ مشخص و نهایی می‌شود نوع گرافیک و ظاهر بازی است.

اسلاید 8: مجموعه مستندات بازیمهم‌ترین کار اعضای تیم بازی‌سازی در ابتدای پروژه نوشتن یک مجموعه مستندات کامل برای بازی است.- نوشتن اولین نسخه از مجموعه مستندات بازی بلافاصله پس از تمام شدن فاز ایده‌پردازی آغاز می‌شود.- کامل و گویا بودن مجموعه مستندات بازی بسیار مهم است. این موضوع را وقتی می‌فهمید که تیم‌های مختلف هر کدام برداشت اشتباهی از مجموعه مستندات داشته باشند!- مجموعه مستندات بازی باید به تک‌تک اعضای گروه وظایف‌شان را توضیح بدهد و هر کس دقیقا بداند خواص چیزی که روی‌اش کار می‌کند چیست.

اسلاید 9: فصل اول: معرفی بازیمجموعه مستندات بازی باید با معرفی گیم‌پلی آغاز شود.- تا می‌توانید گیم‌پلی و چالش‌ها را کامل‌تر توضیح بدهید.- سبک بازی و خصوصیات این سبک را توضیح بدهید.- هدف از ساخت بازی را شرح بدهید و به آن وفادار باشید.- مخاطب بازی را مشخص کنید.- حال و هوای بازی را منتقل کنید.

اسلاید 10: تعاریفگیم‌پلی:«گیم‌پلی» یا «روند بازی» عبارتست از همه‌ی کارهایی که گیمر در بازی انجام می‌دهد.شالوده‌ی اصلی گیم‌پلی را چالش‌ها تشکیل می‌دهند.موانعی که جلوی گیمر را می‌گیرند تا به هدف دست پیدا نکند.چالش‌ها:

اسلاید 11: انواع چالش‌ها- چالش‌های وابسته به زمان- چالش‌های چالاکی- چالش‌های استقامتی- چالش‌های وابسته به حافظه/دانش- چالش‌های وابسته به زیرکی/منطق- چالش‌های مربوط به مدیریت منابع

اسلاید 12: خصوصیات چالش‌ها فراموش نکنید که بیش‌تر گیمرها باید بتوانند چالش‌های بازی را پشت سر بگذارند!- چالش‌ها باید با سبک بازی هم‌خوانی داشته باشند- چالش‌ها باید قابل دیدن باشند- چالش‌ها باید در طول بازی کامل‌تر و پیچیده‌تر شوند

اسلاید 13: تمرینفصل اول مجموعه مستندات بازی مورد نظرتان را بنویسید. این فصل باید حتما شامل بخش‌های زیر باشد:معرفی بازیسبک بازیمخاطب بازیحال و هوای بازیهدف از ساخت بازی

اسلاید 14: مجموعه مستندات طراحی بازی – فصل 2در فصل اول کلیت بازی معرفی شد. حالا در فصل دوم به سراغ جزییات می‌رویم. فصل دوم به طور کلی راجع به «مکانیک‌های پایه» (Core Mechanics) صحبت می کند.هنگام نوشتن مکانیک‌های پایه به این فکر کنید که بازی‌کننده‌ی بازی شما در این بازی چه می‌بیند و چه می‌کند.

اسلاید 15: مجموعه مستندات طراحی بازی – فصل 2در فصل دوم این بخش‌ها باید به طور کامل توضیح داده شوند:زاویه‌ی دوربین و دید گیمر در بازیمکانیک‌های اصلی و کارهای اصلی گیمر در بازیکنترل بازی و نقشه‌ی کلیدهاواسط کاربری بازی

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید