کسب و کار مدیریت و رهبری

مبانی تاریخی مدیریت

mabaniye_tarikhiye_modiriyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی تاریخی مدیریت”

مبانی تاریخی مدیریت

اسلاید 1: مباني تاريخي مديريت بــر اساس يادداشت‌هاي Cheryl Wyrick

اسلاید 2: خلاصة بحث - از تفكر مديريت كلاسيك چه چيزي مي‌توان فرا گرفت؟ - رويكردهاي علاقه‌مند به منابع انساني سازمان چه سهمي در بسط علم مديريت داشتند؟ - نقش تحليل كمّي در مديريت چيست؟- چرا ديدگاه سيستمي و تفكر اقتضايي هنوز هم مفيداند؟- مديريت با ورود به قرن 21 با چه روندها و سمت‌وسوهايي مواجه شده است؟

اسلاید 3: رويكردهاي كلاسيك به مديريت  مديريت علمي _ فردريك تيلور- براي هر شغل قواعد حركت، مراحل اجرايي كار استاندارد شده، و شرايط كار مناسب تعريف كنيد- كارگران را با دقت كامل و بر مبناي توانايي‌هاي صحيح آن‌ها براي شغل انتخاب كنيد- با دقت كارگران را آموزش دهيد تا كار را انجام دهند و انگيزه‌هاي لازم را به آن‌ها بدهيد - با برنامه‌ريزي دقيق كار كارگران، از آن‌ها حمايت كنيد

اسلاید 4: رويكردهاي كلاسيك به مديريت  اصول اداري _ هنري فايول- آينده نگري: برنامة كامل اقدامات لازم براي آينده- سازمان: تأمين منابع براي اجراي برنامه- هدايت: گزينش، هدايت، و ارزيابي كاركنان براي رسيدن به بهترين نتايج كار - هماهنگي: سازگار كردن اقدامات مختلف با يكديگر- كنترل: حصول اطمينان از اين كه همه چيز طبق برنامه پيش مي‌رود

اسلاید 5: رويكردهاي كلاسيك به مديريت  اصول اداري _ مري پاركرفولت Mary Parker Follett- گروه‌ها سازوكاري هستند كه از طريق آن‌ها افراد ذكاوت و دانايي خود را تلفيق كرده و در خدمت هدف بزرگي قرار مي‌دهند - سازمان‌ها به مثابه “كمون‌ها” يا “جماعات با اهداف مشترك” - شغل مدير آن است كه به ديگران در سازمان‌ها كمك كند كه هماهنگ باشند و همبستگي منافع ايجاد كنند

اسلاید 6: رويكردهاي كلاسيك به مديريت  سازمان بوروكراتيك (ديوان‌سالارانه) _ ماكس وبر - بروكراسي فرم سازماني ايده‌آل، با قصد منطقي، و بسيار كارآمد مبتني بر اصول منطقي، نظم، و اختيارات مشروع  سازمان‌هاي بوروكراتيك - ويژگي‌ها تقسيم كار شفاف سلسله‌مراتب فرماندهي روشن قواعد و رويه‌هاي اجرايي رسمي غيرشخصي بودن مشاغل مبتني بر توان‌مندي و شايستگي  بوروكراسي - جوانب منفي مربوط به عدم مزيت‌هاي ممكن بوروكراسي

اسلاید 7: رويكردهاي كلاسيك به مديريت  رويكردهاي منابع انساني به مديريت - مطالعات هاوس تورن Hawthorne مطالعات اوليه براي بررسي رابطة انگيزه‌هاي اقتصادي و شرايط فيزيكي كار با مقدار بازده رابطه‌اي پيدا نشد “عوامل روان‌شناختي” در اين تجربه‌ها تأثير گذاشت

اسلاید 8: رويكردهاي كلاسيك به مديريت  مطالعات هاوس‌تورن - مطالعات اتاق آزمون خط مونتاژ طوري طراحي شد كه اثر “عوامل روان‌شناختي” آزمون‌هاي قبلي را به حداقل برساند عواملي كه به بهره‌وري بيشتر منجر شد - آتمسفر و فضاي كار گروهي - نظارت مشاركتي - طرز تلقي كاركنان، روابط بين افراد، و فرايندهاي گروهي نتايج مطالعات نهايي- افراد بازده را كم مي‌كنند تا ساير افراد گروه از آن‌ها ناراحت نشوند- درس‌ها حركت به سمت مسائل اجتماعي‌وانساني به مثابة كليد افزايش بهره‌وري تأثير هاوس‌تورن - افرادي كه از بقيه جداسازي شده و تحت مراقبت خاص قرار گرفتند، آن‌طور كه انتظار مي‌رفت عمل كردند

اسلاید 9: رويكردهاي كلاسيك به مديريت  نهضت روابط انساني - مديراني كه از روابط انساني خوب استفاده مي‌كنند به كارايي و بهره‌وري بالاتر مي‌رسند- نظرية نيازهاي انساني مازلو Maslow نياز نارسايي و كمبود فيزيولوژيك يا روان‌شناختي فردي است كه مي‌خواهد چيزي را ارضاء كند اصل كمبود - نياز اراضاء‌شده انگيزة رفتار نيست اصل پيشروي- يك نياز هنگامي به عامل انگيزش تبديل مي‌شود كه نياز سطح پايين‌تر ارضاء شده باشد- نظرية نيازهاي انساني مازلو فيزيولوژيك امنيت اجتماعي احترام شكوفانندگي خود

اسلاید 10: رويكردهاي كلاسيك به مديريت  تئوري X و تئوري Y _ مك‌گريگور - طبق تئوري X، مديران معتقدند كه كارگران كار را دوست ندارند بلندگرايي ندارند غيرمسئوول‌اند در مقابل تغيير مقاومت مي‌كنند ترجيح مي‌دهند كه هدايت شوند - طبق تئوري Y، مديران معتقدند كه كارگران كار را دوست دارند قادرند خويشتن‌دار باشند مسئووليت‌پذيراند خود رهبراند

اسلاید 11: رويكردهاي كلاسيك به مديريت  تئوري X و Y _ مك‌گريگور - مديران رسالت دارند كه كاركنان خود را به كمال رسانند - مديران معتقد به به تئوري X، كارگران ناراضي و وابسته تربيت مي‌كنند - مديران معتقد به تئوري Y، كارگراني مي‌سازند كه با عملكرد بالا و با ابتكار عمل به‌گونه‌اي كه از آن‌ها انتظار مي‌رود، رفتار مي‌كنند مفهومي مهم براي استفاده از عبارت “قدرت‌بخشي” و “تفويض‌ اختيارات”

اسلاید 12: رويكردهاي كلاسيك به مديريت نظرية شخصيت و سازمان _ آرگريس Argyris- رفتار مديران در سازمان‌هاي سلسله‌مراتبي سنتي با شخصيت افراد بالغ پخته ناسازگار است

اسلاید 13: رويكردهاي كمّي به مديريت  مباني علم مديريت - كاربرد علمي فنون رياضي به مسائل مديريتي پيش‌بيني رياضي مدل‌سازي موجودي‌ها برنامه‌ريزي خطي نظرية صف روش‌هاي شبكه شبيه‌سازي

اسلاید 14: رويكردهاي مدرن به مديريت  تفكر سيستمي - سيستم مجموعه‌اي از اجزاي به‌هم پيوسته كه با هم كار مي‌كنند تا هدف مشتركي را تحقق بخشند- سيستم فرعي اجزاي كوچك‌تر يك سيستم بزرگ‌تر - سيستم‌هاي باز سازمان‌هايي كه با محيط خود در فرايند مداوم تبديل داده‌ها (منابع) به ستاده‌ها دادوستد مي‌كنند

اسلاید 15: رويكردهاي مدرن به مديريت  تفكر سيستمي - محيط خارجي منبع بازخور مشتريان و نيز منابع مؤثر بر عمليات و خروجي‌ها - محدوديت گشايندگان واحدهايي كه وظيفة آن‌ها كار با خارج از سازماني‌ها و مطلع شدن از تحولات محيطي بيروني است

اسلاید 16: رويكردهاي مدرن به مديريت  تفكر اقتضايي - پاسخ‌هاي مديريتي با موارد زير منطبق مي‌شود فرصت‌هاي منحصر به فرد براي شرايط مختلف ديگر چيزي به‌نام “تنها راه‌حل” براي مسائل مديريتي وجود ندارد

اسلاید 17: روندها و سمت‌وسوهاي جديد  كيفيت و سرآمدي عملكرد - كيفيت توان پاسخ‌گويي به نيازهاي مشتريان صددرصد از موارد (Total Quality Management (TQM- مديريت كيفيت كامل رويكرد جامع به ارتقاي دائمي كيفيت براي سازمان كل

اسلاید 18: روندها و سمت‌وسوهاي جديد  آگاهي جهاني - تلاش براي كيفيت و سرآمدي عملكرد نتيجة اقتصاد جهاني‌شدة به‌شدت رقابتي است

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید