کسب و کار مدیریت و رهبری

مبانی سازمان و مدیریت: برنامه ریزی

Mabani_sazman_va_modiriyat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مبانی سازمان و مدیریت: برنامه ریزی”

مبانی سازمان و مدیریت: برنامه ریزی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: دانشگاه جامع علمی کاربردی بهزیستیمبانی سازمان و مدیریتمهدی آراستهپاییز 92Mehdi.Arasteh85@Gmail.com2

اسلاید 3: فصل چهارمبرنامه ریزی3

اسلاید 4: 4پيروزي به دور انديشي و محكم كاري است.پيش از اين كه نسبت به كاري تصميم بگيري، مشورت كن و قبل از اين كه وارد عمل شوي، فكر كن.

اسلاید 5: 5

اسلاید 6: 6بر سر گور كشيشي در كليساي وست مينستر نوشته شده است: «كودك كه بودم مي خواستم دنيا را تغيير دهم. بزرگتر كه شدم متوجه شدم دنيا خيلي بزرگ است من بايد انگلستان را تغيير دهم. بعدها انگلستان را هم بزرگ ديدم و تصميم گرفتم شهرم را تغيير دهم. در سالخوردگي تصميم گرفتم خانواده ام را متحول كنم. اينك كه در آستانه مرگ هستم مي فهمم كه اگر روز اول خودم را تغيير داده بودم، شايد مي توانستم دنيا را هم تغيير دهم»

اسلاید 7: برنامه ریزیاساس برنامه ریزی بر آگاهی از فرصتها و تهدیدهای آتی و چگونگی استفاده از فرصتها و مبارزه با تهدیدهاست.فلسفه برنامه ریزی:فلسفه برنامه ریزی به عنوان یک نگرش و یک راه زندگی که متضمن تعهد به عمل بر مبنای اندیشه، تفکر آینده نگر و عزم راسخ به برنامه ریزی منظم و مداوم می باشد، بخش انفکاک ناپذیر مدیریت است.7

اسلاید 8: 8

اسلاید 9: ضرورت برنامه ریزی همه نهادها در محیطی متحول فعالیت می کنند.میان موثر بودن(انجام کارهای درست) و کارایی (درست انجام دادن کارها) تفاوت هست و این دو در مراحل انتخاب هدفها و آنگاه در چگونگی کسب آنها توأم می باشند. (دراکر)9

اسلاید 10: تعریف برنامه ریزی1- تعیین هدف، یافتن و ساختن راه وصول به آن.2- تصمیم گیری در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام گیرد.3- تجسم و طراحی وضعیت مطلوب در آینده و یافتن و ساختن راهها و وسایلی که رسیدن به آن را فراهم کند.4- طراحی عملیاتی که شیئی یا موضوعی را بر مبنای شیوه ای که از پیش تعریف شده، تغییر بدهد.برای دست یافتن به هدف مورد نظر، باید قبل از تلاش فیزیکی یا اقدام به انجام کار، تلاش ذهنی یا برنامه ریزی کافی صورت بگیرد.10

اسلاید 11: اهداف برنامه ریزیافزایش احتمال رسیدن به هدف از طریق تنظیم فعالیتهاافزایش جنبه اقتصادیتمرکز بر روی مقاصد و اهداف و احتراز از تغییر مسیرتهیه ابزاری برای کنترل11

اسلاید 12: 12

اسلاید 13: 13

اسلاید 14: رویه های غیر مستقیم1- مسئله یابی از طریق کارکنان2- مسئله یابی از طریق مافوق ها3- مسئله یابی از طریق ارباب رجوع یا مشتری14

اسلاید 15: برنامه ریزی شالوده مدیریت را تشکیل می دهدبرتامه ریزی، اهداف تمام تلاشهای گروهی را معین کرده، برنامه های دستیابی به آن اهداف را نیز طرح می کند تا مدیر بداند چه نوع ساختار سازمانی باید انتخاب کند.15

اسلاید 16: انواع برنامه ریزی1- برنامه ریزی اساسی(استراتژیک)دوراندیشی سازمان یافته ای است که مراحل زیر را در بردارد:الف) تعیین ماموریتها و اهداف دوربردب) تفکیک ماموریتها به هدفهای کمی و کیفی کوتاه مدت، که این عمل را هدفگذاری می نامند.ج) تعیین خط مشی ها و سیاستهاد) طرح ریزی و برنامه ریزی استراتژیک16

اسلاید 17: 2- برنامه ریزی اجرایی(عملیاتی)الف) تهیه برنامه کوتاه مدت (تعیین بودجه و زمان بندی)ب) تعیین معیارهای عملکرد و موقعیت : کمیت، کیفیت و هزینهج) بازبینی و تعیین موارد انحرافد) تهیه برنامه جدید17

اسلاید 18: 3- برنامه ریزی تخصصی(برنامه ریزی در سایر وظایف مدیریت)الف) برنامه ریزی و کنترل تولید (مدیریت تولید)ب) برنامه ریزی نیروی انسانیج) برنامه ریزی مالی18

اسلاید 19: دیدگاههای متداول در برنامه ریزی1. برنامه ریزی (مدیریت) برمبنای هدف و نتیجه2. برنامه ریزی (مدیریت) بر مبنای استثنا3. برنامه ریز ی اضطراری19

اسلاید 20: گامهای عمده ای که در برنامه ریزی باید برداشتمرحله 1. آگاهی از فرصتها (مسائل و نیازها)مرحله 2. تعیین اهداف کوتاه مدتمرحله 3. کسب اطلاعات کامل درباره فعالیتهای مورد نظرمرحله 4. دسته بندی و تحلیل اطلاعاتمرحله 5. تعیین فرضیه ها و شناخت موانعمرحله 6. تعیین بدیلهامرحله 7. ارزابی بدیلهای گوناگونمرحله 8. انتخاب بدیلمرحله 9.تدوین برنامه های فرعیمرحله 10. تنظیم تفصیلی توالی فعالیتها و جدول زمان بندی20

اسلاید 21: گامهای عمده ای که در برنامه ریزی باید برداشتمرحله 11. بیان برنامه ها به کمک ارقام به وسیله تخصیص بودجهمرحله 12. پیگیری پیشرفت کار21

اسلاید 22: 22برنامه‌هاي سازماني را كه من ديده‌ام مانند مناسك رقص بارانند و تأثيري بر هواي پس از آن ندارند، اما كساني كه در آن شركت مي‌كنند فكر مي‌كنند تأثير دارد. افزون بر اين، بسياري از توصيه‌ها و دستورهاي مربوط به برنامه‌ريزي درباره بهتر كردن رقص است نه تغيير هوا.ایکاف راسل

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید