کسب و کارمدیریت و رهبریبرنامه‌ریزی

مبانی سازمان و مدیریت: برنامه ریزی

صفحه 1:

صفحه 2:
دانشگاه جامع علمی کاربردی بهزیستی مبانی سازمان و مدیریت مهدی آراسته ساب 0۵ 00 ۵ ۰ ٩۲ ‏پاییز‎ ‎©

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:

صفحه 6:
‎ee Ie aa‏ سا ا ا ل ‎Ren)‏ ‏«كودى كه بودم مى خواستم دنيا را تغيير دهم. بزركتر كه شدم ‎eet ed‏ و ‎(MCS eo"|‏ ۳ ‎nC rene ry)‏ ل 30 ديدم و تصميم كرفتم شهرم را ‎SS ered‏ ‎De eM ccd ‏متحول کنم. اینک که در آستانه‎ SNe ed aad ‏لل ی ما‎

صفحه 7:
برنامه ریزی اساس برنامه ریزی بر آگاهی از فرصتها و تهدیدهای آتی و چگونگی استفاده از فرصتها و مبارزه با تهدیدهاست. فلسفه برنامه ریزی: ‎CO‏ ‏فلسفه برنامه ریزی به عنوان یک نگرش و یک راه رف كه متعن تعدي صمل بر نان اديه تر ل ل عزم راسخ به برنامه ریزی منظم و مداوم می باشده بخّش انفکاک نایذبر مدیریت است. ۰

صفحه 8:

صفحه 9:
ضرورت برنامه ریزی ٩همه‏ نهادها در محیطی متحول فعالیت می کنند. ٩میان‏ موثر بودن(انجام کارهای درست) و کارایی (درست انجام دادن کارها) تفاوت هست و این دو در مراحل انتخاب هدفها و آنگاه در چگونگی کسب آنها توأم مى باشند. (دراکر)

صفحه 10:
تعریف برنامه ریزی 1- تعیین هدف, یافتن و ساختن راه وصول به آن. © وه ارد در مورد اينکه چه کارهایی باید انجام د. 3- تجسم و طراحی وضعیت مطلوب در آینده و یافتن و ساختن راهها و وسایلی که رسیدن به آن را فراهم کند. 4- طراحی عملیاتی که شیثی یا موضوعی را بر مبنای شیوه ای که از پیش تعریف شده, تغییر بدهد. برای دست یافتن به هدف مورد نظر» بايد قبل از تلاش فيزيكى يا اقدام به انجام کار تلاش ذهنی يا برنامه ریزی کافی صورت بگمود:

صفحه 11:
اهداف برنامه ریزی 7 افزايش احتمال رسیدن به هدف از طریق تنظیم فعالیتها 9افزایش جنبه اقتصادی تمرکز بر روی مقاصد و اهداف و احتراز از تغییر مسیر تهیه ابزاری برای کنترل

صفحه 12:
جرخه برنامه. اجراء ارزيابىء: اصلاح www.mgtsolution.com

صفحه 13:
ات یر

صفحه 14:

صفحه 15:
برنامه ریزی شالوده مدیریت را تشکیل می دهد ٩برتامه‏ ریزی, اهداف تمام تلاشهای گروهی را معین کرده, برنامه های دستیابی به آن اهداف را نیز طرح می كند تا مدير بداند جه نوع ساختار سازمانى بايد انتخاب كند.

صفحه 16:
انواع برنامه ریزی ‎٩‏ ۱- برنامه ریزی اساسی(استراتژیک) ‏© دوراندیشی سازمان یافته ای است که مراحل زیر را در بردارد: ‎٩‏ الف) تعیین ماموریتها و اهداف دوربرد ‎٩‏ ب) تفکیک ماموریتها به هدفهای کمی و کیفی کوتاه مدت. که این عمل را هدفگذاری می نامند. ‏© ج) تعيين خط مشى ها و سياستها ‏9 د) طرح ريزى و برنامه ريزى | ‎

صفحه 17:
۳۲- برنامه ریزی اجرایی(عملیاتی) ‎٩‏ الف) تهیه برنامه کوتاه مدت (تعیین بودجه و زمان بندی) ‎٩‏ ب) تعیین معیارهای عملکرد و موقعیت : کمیت. کیفیت و هزینه 2 ج) بازبینی و تعیین موارد انحراف د) تهیه برنامه جدید

صفحه 18:
۳- برنامه ریزی تخصصی(برنامه ریزی در سایر وظایف مدیریت) ‎٩‏ الف) برنامه ریزی و کنترل تولید (مدیریت تولید) 0 ب) برنامه ریزی نیروی انسانی ‎ee‏ برنامه ریزی مالی

صفحه 19:
دیدگاههای متداول در برنامه ریزی ۱ 1 ° ‎.١‏ برنامه ریزی (مدیریت) برمبنای هدف و نتیجه 9 برنامه ریزی (مدیریت) بر مبنای استثنا برنامه ریز ی اضطراری ‎

صفحه 20:
گامهای عمده ای که در برنامه ریزی باید برداشت ‎٩‏ مرحله ۱. آگاهی از فرصتها (مسائل و نیازها) 0 مرحله ۲. تعیین اهداف کوتاه مدت ‎٩‏ مرحله ۳. کسب اطلاعات کامل درباره فعالیتهای مورد نظر 6 مرحله ۴. دسته بندی و تحلیل اطلاعات 2 مرحله ۵. تعیین فرضیه ها و شناخت ‎Bilge‏ ‏© مرحله ۶ تعیین بدیلها 7 مرحله ۷ ارزابی بدیلهای گوناگون © مرحله 8. انتخاب بدیل 2 مرحله ٩.تدوین‏ برنامه های فرعی © 7 مرحله ۱۰. تنظیم تفصیلی توالی فعالیتها و جدول زمان بندی

صفحه 21:
گامهای عمده ای که در برنامه ریزی باید برداشت مرحله ۰۱۱ بیان برنامه ها به کمک ارقام به وسیله تخصیص بودجه مرحله ۱۲. پیگیری پیشرفت کار

صفحه 22:

51,000 تومان