صفحه 1:

صفحه 2:
مباني کا رآفر بني دکتر محمود احمد پور داربانی ‎www.karafariniir‏ ‎ahmadpord@gmail.com‏

صفحه 3:
تحصیلات: دكتراي مدیریت منابع انساني تربیت مدرس سوابق تجربي: 30سال مدیریت سازمان هاي بزرگ سوابق علمي: عضو هیات علمي دانشگاه تهران دانشکده كارآفريني تالیفات: تعداد 2 اجلد کتاب در خصوص کارآفريني آدرس سایت: .۰16016161110 ۲۷۳۲۷۲۷ پست الكترونيکي: ۱۱۵100۱6۱۵۱۱۰0۱۱ تلفن : 77513690 تلفن همراه : 09121111767

صفحه 4:
كسب و كار ايترنتي جدكل امتراتزي

صفحه 5:
كتاب هاي دکتر احمدپور اين كتاب رئيس شماست کارآفريني

صفحه 6:
كتاب هاي دکتر احمدپور © کارآفرینی

صفحه 7:
كتابهاي دکتر احمدیور

صفحه 8:
تکالیف دانشجویان #"تهیه برنامه مسیر شغلی 20سال آینده هر دانشجو و ارایه آن در کلاس تهیه يك مقاله در زمینه مباحث کارآفريني تا پایان ترم © تهيه كزارش بازار كردي از منابع کتابخانه اي. سایت هاء مجلات و کتاب هاي كارآفريني (هر دانشجو يك کتابخانه اسایت) © ترجمه و ارایه يك مقاله از مجله 160۲ مرنطعسممممرمطعع ۳۴1۳ ‎L and practice)‏ 442 آشنايي با لغات تخصصي ® تهیه گزارش و معرفي یک سایت خارجي در رابطه با كارآفريني #تهیه گزارش از مصاحبه با يك کارآفرین #قراز دادن تکالیف هر دانشجو در گروه ابنترنتي و ارائه آن جهت ثبت در سايت كارآفريني ‎el 4 (Www.karafarini.ir)‏ فرد دانشجو

صفحه 9:
برنامه ريزي مسیر شغلي برنامه‌ريزي مسیر شغلي. يعني پیش بيني و انتخاب شغل براي آينده‌ي خویش. تعیین اهداف شغلي. گامي هوشمندانه به سوي موفقیت است. در واقع اهداف شغلي هدف نهایی تمام فعاليت‌هايي است كه شما ادر حال حاضر به آنها دست مي زنيد. 9۰ درحرکتید. همه مسایل. معنای خود را از ست مي‌دهند ‎foe‏ ‏از اهداف شغلي آينده‌ي خود آگاه باشید و بدانید كارهاي كنوني شما چه ارتباطي با اهداف نهايي‌تان دارد. انگيزه‌ي لازم را براي فعاليت‌هاي خود بيدا مي كنيد.

صفحه 10:
برای اینکه اهداف شغلی خود را مشخص ‏ : کنید» از خود بپرسید ‏ ©* در عرض 5 سال آينده مي خواهم كجا باشم؟ ©* در عرض 10 سال آينده به كجا خواهم رسيد؟ والي آخر... © *رشته تحصيلي من جكونه مرا به نقطه و هدف مورد نظرم نزديك خواهد كرد؟ ©* جه اتفاقهابي ممكن است مانع رسيدن من به اهدافم شود؟ ©* جه كارهابي را بايد به انجام برسائم تا بر اين موانع غلبه كنم؟

صفحه 11:
نقش تربیت در روباي شغلي ت فرد و زندگي خانوادگي و اجتماعي. در این تصورات. موثر است. انسان براساس تجربیات خود. مشاهده‌ي موفقیت‌های بزرگ انسان‌هاء امکانات و فرصت‌هاي در دسترس و محدودیت‌ها و تهديدهاي موجود در جهان روباهاي خود را به تدریج. ارزيابي مي‌کند و امکان پذيري تحقق آنها را مورد توجه قرار مي دهد در این فرآیند. هم روياهاي گذشته‌ي خود را غربال مي كند وهم روياهاي جديدي مي سازد .همدي خواسته‌هاي خود را در يك تصوير هماهنگ و مطلوب جمع مي كند و آن تصویر را به عنوان چشم انداز خود تعربف مي‌نماید.

صفحه 12:
چراهاي موفقیت چرا یک مدیراز مدیر دیگر موفق تر است؟ چرا یک شرکت از شرکت دی گرعملکرد بهتردارد؟ چرا یک سازمان از سازمان دیگر عملکرد بهتر دارد؟ چرا یک کشور از یک کشور دیگر بهتر است؟

صفحه 13:
كشوري توسعه یافته مي باشد اقتصاه موفق شركتهاي موفق چگونه مي توان شركتهاي موفق را ایجاد کرد؟ ‎(١‏ خالقین این شرکتها جه کسانی هستند؟ ۲) جگونه این شركتها با تغييرات محيط بين الملل خود را وفق مى دهند؟

صفحه 14:
» توسعه ©. كسب و كان ©. كاافريني “6. ارتباط بين توسعه » کسب و کار » كارآفريني و اشتغال ©. تفاوت بين كسب و كار و كارآفريني ©. تفاوت بين كارآفريني و اشتغال 2 تفاوت بین رشد و توسعه

صفحه 15:
GEM Model فرآیند کار آفرینانه در رشد اقتصادی تعامل فرصتهاي كارآفرينانه و توانايي هاي کار آفرینانه برداشت خود رااز اين مدلها بيان فرمائيد

صفحه 16:
EM Model »Social /Cultural Political Context

صفحه 17:
National Economi c Growth (cop, jobs) ١ Major Established Firms (Primary Economy) Micro, Small and Medium Firms (Secondary Economy) نقش شركتهاي بزرگ و کوچك در رشد افتصادي General National Framework Conditions + Openness (External Trade) + Government (Extent Role) + Financial Markets (Efficiency) + Technology R&D (Level, Intensity) + Infrastructure (Physical) + Management (Skills) + Labor Markets Flexible) + Institutions (Unbiased, Rule of Law) Social, Cultural Political Context

صفحه 18:
فرآيند كار آفرينانه در رشد اقتصادي Entrepreneurial Framework Conditions + Financial Entrepreneurial Social, + Government Policies |+| Opportunities National * Government Programs Cultural og! eT 2 |] * Education & Training € Political + R&D Transfer [Entrepreneurial Growth Context + Commercial, Legal Infrastructure |") capacity (opr. + Internal Market Openness + Skills + Access to physical ‘Wromenre + Motivation سس لسع ‎Oched,‏ +

صفحه 19:
یاهاطدا‎ Entrepreneurship Monitor (GEM) Model #هدف 200) چیست؟ © برنامه تحقیقات دیده بان جهاني کارآفريني (00060)) يك ارزيابي سالیانه از سطح ملي فعاليتهاي کا رآفربني است. يك کار مشترك از مدرسه کسب و کار لندن و دانشکده بابسون که در سال 1999 با 10 کشور شروع شد و در سال 2000 به 21 کشور و در سال 2001 به 29 کشور و درسال 2002 به 37 کشور و درسال 6 به 39 کشور ارتقا بافت

صفحه 20:
GEM #برنامه تحقیق بر مبناي ارزبابي هماهنگ از سطح فعاليتهاي کارآفريني ملي همه كشورهاي شرکت کننده است که این برنامه شامل جستجوء نقش کارآفريني در رشد اقتصاد ملي است. #آنجه كه در اين تحقيقات جالب است مقايسة جهاني کشورها از نظر سطح فعاليتهاي كارآفرينانه است. بيشتر از 120 محقق در بروزه 6)809) فعال هستند. . محققاني كه داراي نام كاربري وكلمه عبور هستند به برنامه مصاحبدهاء رویه جم عأورى داده و ديكر جزييات مورد نياز براي تجزيه و تحليل سيستماتيك دسترسي دارند.

صفحه 21:
مهمترین هدف ‎BED‏ تشریح رابطه ي بین رشد اقتصادي کشور ها و كارآفريني است که جهت رسيدن به آن ياسخ به سه سؤال ضروري است: © تاجه ميزان سطح فعاليت هاي كارآفرينانه بين كشور هاي مختلف متفاوت است؟ ©آيا فعاليت هاي كارآفرينانه منجر به رشد اقتصاد و دارايى هاي ملى مى شود؟ = : = چه چيزي سبب مي شود که كشوري کارآفرین شود؟ چه عواملي افزايش یا کاهش فعالیت هاي کا ارآفرینانه مي شوند؟

صفحه 22:
پیوستن ايران به 8101 6 ‎www.gemiran.ir‏ در سال 2007 (18 مهر 1386) . با پیوستن ایران. تعداد كشورهاي عضو 90900) به 47 کشور افزایش یافت. دانشکده کارآفريني دانشگاه تهران متولي اجرابي برنامه پژوهشي 0 در ایران مي باشد.

صفحه 23:
0 شرکت برتر ایران را در سال گذشته بيابید و معرفي 0 شرکت برتر جهان را در سال گذشته بیابید و معرفي کنید. ارتباط بین توسعه . کسب و کار . کارآفريني و اشتغال تفاوت بين كسب و كار و كارآفريني تفاوت بين كارآفريني و اشتغال تفاوت بين رشد و توسعه هر دانشجو یک كشور از 60800 را انتخاب و ارائه كند.

صفحه 24:
تعریف کسب و کار چیست؟ Trade or) © 45 & (Business) j& 9 ‏“قفاوت كسب‎ (Commerce *مفاهیم مختلف 121151179655 چیست؟

صفحه 25:
6 تعریف : کسب و کار عبارت است از خربد و فروش کالا ها . تولید کالا با عرضه ی خدمات به منظور بدست آوردن سود است.

صفحه 26:
با کسب و کار كك کسب و کار - دلالی. آقا زاده بودن, راهت طلب. ثروت باد آورده. سرمایه دار زالوصفت نمی باشد. پیامبر گرامی می فرماید: الكاسب حبيب الله فرهنگ کسب و کار: خرآیند آشنایی از کودکی درخانواده تا ورود به نهادهای کسب و کار اصول کسب و کار + آشنایی با نام شرکتها آشنایی با نام محصول آشنایی با نام بنیان گذار آشنایی با مهارتهای کسب و کار

صفحه 27:
نگاه کسب و کارانه حساس شدن نسبت به محيط اطراف خود در زمينه انواع كسب وكار مردم جكونه از طريق ايجاد كسب و کار پول در مي آورند.

صفحه 28:
انواع کسب و کار بر اساس اندازه #کسب و كارهاي کوچک © كسب و كارهاي متوسط © كسب و كارهاي بزرك

صفحه 29:
کسب و كارهاي کوچک کسب و كارهايي هستند که کمتر از 50 نفر در استخدام دارند. #بانک مركزي ایران نیز کسب و کار هاي زیر 100 نفر نيروي کار را به عنوان بنگاههاي کوچک و متوسط تلقي مي کند.

صفحه 30:
#به کسب و کاری گفته می‌شود که تعداد افرادی که در آن کار مي کنند. بين 50 نا 500 نفر باشند. © تقسيم بندي بنكاههاي كوجك و متوسط بدين قرار است: #بنگاه خرد(9-1 نفر ) #بنگاه کوچک(49-10 نفر) #بنگاه متوسط (249-50 نفر)

صفحه 31:
Owe كسب 9 كارهاي بزرک #به آن دسته از كسب و كارهابي اطلاق مي كردد كه بيش از 500 نفر كارمند داشته باشند و از نظر اندازه. سود و فروش. معمولا ارقام بالابى را به خود اختصاص مى دهند.

صفحه 32:
2 انواع کسب و کار کسب و کار خانگی ‎Home Business‏ کسب و کار خانوادگی 30617655 وانحصع۳ کسب و کار )2.3( ‎Rural Business‏ Virtual Business: ¢ jlo 5 5 wuS E- Business ‏كسب و کار اینترنتی و‎ .1 ‏كسب و کار بدون کارخانه‎ 2

صفحه 33:
عناصر کسب وكا #كسب و كار توليدى ‎manufacturing‏ #كسب و كار خدماتى ‎Service‏ #کسب و کار تجاري ۲7۵06 #فناوري هاي جدید(160 ۲۲.۳80 ,۲660۲ مصول<..)

صفحه 34:
تسد ۱ : صول کسب و کار جه ِ بي مي باشد؟

صفحه 35:
اصول کسب و کار # آشنایی با نام شرکت‌ها آشنايي با نام محصول آشنايي با نام بنیان گذار # آشنايي با مهارت‌هاي کسب و کار

صفحه 36:
#به نظر شما مهارتهاي كسب و كار آينده ساز غير از تحصیل که در موفقیت هر شخص اثر گذار است چه مي باشند؟ ۱ ؟انواع مهار تها چیست؟

صفحه 37:
نظامهاي آموزشي متولي مهارتهاي زیر مي :باشند مهار تهاي زندگي #مهارتهاي فني #مهارتهاي كسب و كار #دانشهای آکادمیک

صفحه 38:
5مهارت کسب و کار 1تسلط به زبان کسب وکار به‌عنوان زبان تجارت. صنعت و تکنولوژي 2آشنايي كافي در زمینه تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات: آشنايي با کامپیوتر. اینترنت, نرم‌افزارهاي عمومي و تجارت الکترونیک قمهارت‌هاي مديريتي فرد بتواند واحد(های) کسب وکار را سرپرستی و اداره نماید. 4مهارت‌هاي بازاريابي فرد قادر به انجام خرید و فروش کالا یا خدمت در محیط واقعي بوده و با بازاريابي الکترونیک آشنايي داشته باشد. 5دانش مالي - اقتصادي فرد توانايي انجام تحلیل هزینه- فایده براي ‎as‏ ی بنگاه تجاري را دارا باشد. با مد مالي بنگاه تجاري آشنايي داشته قادر به تجزيه و تحلیل مسایل اقتصادي مبتلابه جامعه باشد.

صفحه 39:
مهارتهاي کسب و کار #در واقع مهارت‌های پنج گانه فرد را قادر به راه‌اندازی کسب وکار در محیط پرچالش امروز کرده و ضمن هدایت صحیح. موجب پیشرفت آن نیز مي‌شود. 1. اکنون زبان چيني در حال تبدیل شدن به يك زبان کسب وکار است زیرا چین در حال تبدیل شدن به قطب تولیدی دنیاست. نکته جالب در این رابطه که تا حدودي صحت ادعاي فوق را تأييد م يكند اين است كه هم‌اکنون تعداد سايت‌هاي به زبان چيني بیش از سايت‌هاي انگليسي زبان است.

صفحه 40:
0 باه ۵6 ۶881۳10۵6۲۹۵۵ ران 0۵ (1@10) Third ‏مس‎ ‎hip: wwww.ot.ord pubicleadish/bureadsta/ classi sic.bto ® Tabulation category A: ® Agriculture, hunting and forestry © 01: Agriculture, hunting and related service activities © 02: Forestry, logging and related service activities

صفحه 41:
© Tabulation category B: © Fishing © 05: Fishing, operation of fish hatcheries and fish farms; service activities incidental to fishing

صفحه 42:
Owe ® Tabulation category C: ® Mining and quarrying © 10 Mining of coal and lignite; extraction of peat © 11 Extraction of crude petroleum and natural gas; service activities incidental to oil and gas extraction, ® excluding surveying ©12 Mining of uranium and thorium ores © 13 Mining of metal ores © 14 Other mining and quarrying

صفحه 43:
۵1۵10۳ 061600۳۲1 © Manufacturing © 15 Manufacture of food products and beverages © 16 Manufacture of tobacco products © 17 Manufacture of textiles © 18 Manufacture of wearing apparel; dressing and dyeing of fur © 19 Tanning and dressing of leather; manufacture of luggage, handbags, saddlery, harness and © footwear © 20 Manufacture of wood and of products of wood and cork, except furniture; manufacture of articles © of straw and plaiting materials © 21 Manufacture of paper and paper products © 22 Publishing, printing and reproduction of recorded media © 23 Manufacture of coke, refined petroleum products and nuclear fuel

صفحه 44:
‘Manufacture of chemicalsand cl © 25 Manufacture of rubber and plastic products © 26 Manufacture of other non-metallic mineral products © 27 Manufacture of basic metals © 28 Manufacture of fabricated metal products, except machinery and equipment © 29 Manufacture of machinery and equipment NEC (not elsewhere classified) © 30 Manufacture of office, accounting and computing machinery © 31 Manufacture of electrical machinery and apparatus NEC © 32 Manufacture of radio, television and communication equipment and apparatus © 33 Manufacture of medical, precision and optical instruments, watches and clocks © 34 Manufacture of motor vehicles, trailers and semi-trailers © 35 Manufacture of other transport equipment © 36 Manufacture of furniture; manufacturing NEC © 37 Recycling

صفحه 45:
© Tabulation category E: © Electricity, gas and water supply © 40 Electricity, gas, steam and hot-water supply © 41 Collection, purification and distribution of water

صفحه 46:
© Tabulation category F: © Construction © 45 Construction

صفحه 47:
Owe © Tabulation category G: © Wholesale and retail trade; repair of motor vehicles, © motorcycles and personal and household goods ©50 Sale, maintenance and repair of motor vehicles and motorcycles; retail sale of automotive fuel ©51 Wholesale trade and commission trade, except of motor vehicles and motorcycles ©52 Retail trade, except of motor vehicles and motorcycles; repair of personal and household goods

صفحه 48:
© Tabulation category H: © Hotels and restaurants © 55 Hotels and restaurants

صفحه 49:
© Tabulation category I: © Transport, storage and communications © 60 Land transport; transport via pipelines © 61 Water transport © 62 Air transport © 63 Supporting and auxiliary transport activities; activities of travel agencies © 64 Post and telecommunications

صفحه 50:
© Tabulation category J: © Financial intermediation © 65 Financial intermediation, except insurance and pension funding © 66 Insurance and pension funding, except compulsory social security © 67 Activities auxiliary to financial intermediation

صفحه 51:
Owe © Tabulation category K: © Real estate, renting and business activities © 70 Real estate activities © 71 Renting of machinery and equipment without operator and of personal and household goods © 72 Computer and related activities © 73 Research and development © 74 Other business activities

صفحه 52:
Tabulation category L: Public administration and defence; compulsory social security © 75 Public administration and defence; compulsory social security ® Tabulation category M: Education © 80 Education © Tabulation category N: Health and social work © 85 Health and social work

صفحه 53:
ulation category O: O1 and personal service acti ® 90 Sewage and refuse disposal, sanitation and similar activities © 91 Activities and membership organizations NEC © 92 Recreational, cultural and sporting activities © 93 Other service activities © Tabulation category P: Private households with employed persons © 95 Private households with employed persons ® Tabulation category Q: Extra-territorial organizations and bodies © 99 Extra-territorial organizations and bodies

صفحه 54:
53 Aww iE pa ‘ater Cet FE Ole كسب وكا ايتترنتي مه كسب و كار روستاني الس مساج كسب و كارهاي ویک و موس ‎‘SME‏ كسب و هي بزرک ‎bare‏ ‏الا خر واردات صادرات فروشي | فووضي كشاورزي

صفحه 55:
> — کسب و کار خانگي ‎Home Business‏ #به هر نوع فعالیت اقتصادي, در محل سکونت شخصي. که با استفاده از وسایل و امکانات منزل, راه‌اندازی شود. کسب و کار خانگی می‌گویند. #کسب و كار خانكي از بخش‌هاي حياتي و ضروري فعاليت‌هاي اقتصادي كشورهاي پیشرفته محسوب مي‌شود.

صفحه 56:
مزاباي کسب و کار خانگي * راحت‌تر بودن تربیت بچه‌ها * آزادی و استقلال عمل بیشتر * داشتن فرصت و زمان بیشتر * ساعات کاری انعطاف پذیر * تناسب با ویژگی‌های جسمی افراد ‏ * عدم نیاز به مجوز معلول و کم‌توان * پایین بودن هزینه‌ی راه‌اندازی * احتمال موفقیت بیشتر * پایین بودن میزان ریسک * تناسب با اقشار مختلف * امکان کار کردن پاره وقت

صفحه 57:
كسب و کار خانوادگی ۴۵0۱۱۷ ‎Business‏ کسب و کار خانوادگی. یک نوع کسب و کار است که صاحبان آن با هم خویشاوند و فامیل باشند. به عبارت دیگر به کسب و كارهايي گفته مي شود که افراد یک خانواده و خویشاوندان اقدام به تشکیل آن مي نمايند. اين نوع کسب و کار ها را مي‌توان در بسياري از کشورها همچون ایتالیا مشاهده نمود.

صفحه 58:
ee £ عوامل محبطي سرمایه گذاري مجدد عوامل موثر در کسب و کار خانوادگي - يگانگي ناسايي و درگيري *انتظارات و اهداف حاکمیت و مالکیت “تمركق *سازكاري هدف (اهداف يكسان) “افقهاي بلندمدت

صفحه 59:
Owe کسب و کار روستايي 65۱655 ۳۰۷۲۵۱ #کارآفريني روستايي اساساً تفاوتي با کارآفريني در شهر ندارد جز اینکه باید آن را در فضاي روستا تصور نمود که مجموع سه گزاره زبر است: ©1. نيروبي كه ساير منابع را براي پاسخگويي به يك تقاضا بي‌پاسخ بازار ج مي‌کند ی خلق و ایجاد چيزي از هیچ ©3. فرآيند خلق ارزش. به وسيله امتزاج مجموعه واحدي از منابع درراستاي بهرهكيري از يك فرصت

صفحه 60:
كسب و كار مجازي #اين نوع كسب و كار. جديد بوده و با ييدايش كامييوترء اينترنت و توسعدي جامعدي خدماتي به عنوان يكي از سريع ترين كسب و كارها از نظر تعداد. سود و حجم در عرصه‌ي تجارت جهاني مطرح مي باشند.

صفحه 61:
_ See The Hong Kong Advantage Michael J. Enright David Dodwell

صفحه 62:
تولید بدون کارخانه ® تولید بدون کارخانه که اصالتا ايراني است امروزه در دنیا به نام جين شناخته می‌شود و جالب است بدانید میلیون‌ها فرصت شغلی را در آنجا فراهم کرده است. =

صفحه 63:
کسب و کار اينترنتي چیست؟ #کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات يا خدمات در اینترنت گفته مي‌شود. یک سایت اينترنتي, تنها براي فروش محصول یا خدمات به کار نمي‌رود. بلکه مي‌تواند نقش‌ها و کار كردهاي مختلفي داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردي دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد. مي‌توانید با معرفي آن محصول در سایت خود. دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از اين طريق به اهداف خود دست يابيد.

صفحه 64:
+ 9 ‏ی‎ ae) ‎ita dala -‏ ا ©- اقتصاد ملى اقتصاد جهانى ‎Web Economy

صفحه 65:
eae dey Entrepreneurial Internet Revolution Revolution Digital Revolution

صفحه 66:
1trepreneurial-Internet-Digit. ‏ما مر‎ (EID)

صفحه 67:
# Time for new technologies to reach 25% of the U.S. + population MARSTON ‏تمت 46 ام الت‎ Telephone (1875) 2 Automobile (1885) 5B years ‏تم ۱ 3 ریدرا 1۵) اذل بععز‎ Raclio (1908) ‏لك‎ ‎Television (1925) 26 years YOR (195%) Bai edi) PC (1975) dayeans: (۱2 source: Wail Street Journa! i June 1

صفحه 68:
Internet Internet Revolution Revolution, ۳ 1 1۹ et ete Ao tat A lott nt 7 بدن | 1 تار ادا لاف ا لمات a ea A و راو یبد و یس اس مه ی ی ۱ ‎Se aaa aE Me ae aa an‏

صفحه 69:
= Digital Revolution ۱ OO ee ee

صفحه 70:
dern Revolutionar== و ‎Jeffrey Bezos‏ | .سم 03 ۱ 7

صفحه 71:
EID’s are transforming the * economy with creative destruction In 2000, 10 of the top-25 most ® valuable companies in the U.S. ١ are EIDs ORACLE MCI WORLDCOM|

صفحه 72:
Government U.S. government funded the original ® Internet Software that made the WWW possible was ® .developed at CERN laboratory in Europe U.S. moved swiftly to change copyright ® .laws to protect intellectual capital U.S. government has taken a “hands-off” " Stance with Internet entrepreneurship .U.S. deregulated its telephone industry ® Antitrust suit against Microsoft ®

صفحه 73:
he covernment U.S. government funded the original ® ‏اوت اك‎ Software that made the WWW possible was ® -developed at CERN laboratory in Europe U.S. moved swiftly to change copyright laws ® .to protect intellectual capital U.S. government has taken a “hands-off” # -stance with Internet entrepreneurship .U.S. deregulated its telephone industry " Antitrust suit against Microsoft ®

صفحه 74:
eee Reel eels oy America is quick to reward its ‏اس‎ entrepreneurs 107 2 31۱۳۹۸۲2 ۹۱0 ۱( ‏تفه ای ت۱۵‎ incl from software, Wlost are billior OAM 7 777 770 JO, wt least 93 of the top-400 seened the ۱35 ۱ ٩: 9113۱ ۷۹61۰۱۹۱۱۹۲۰ 011951 1

صفحه 75:
Ye Economy Booming U.S. economy facilitated .the fast adoption of the Web Now the Web is a significant driving ® force in the growth of the new .economy .Web is new channel of distribution ® .Keeps prices low - .Reduces transaction costs - .Increases productivity - .Speeds delivery; reduces inventory -

صفحه 76:
> 4 Education ۳۹ education institutes have been ®

صفحه 77:

صفحه 78:
تفاوت کسب و کار اينترنتي با تجارت الکترونيك 6 2 به مجموعه فعليقاومر بوط به كسبو كار از جمله مباح ازا و يلبي مللي خريد و فروش ايتباط با مشتريان خدمات پساز فروش همكيوبا سرمليهكنارلزو... كه از طريقشبكهي لمينترن نجام میگ سیرد. ‎E- agile jo tog te pled.‏ 6 تنها شاملمسلیلمربوط بسه خرید و فروش از طریقلینترنتمي‌ساشد و خود. زبرمجموعطیاز 11511655 ۳-13 ملست

صفحه 79:
انواع كسب و كارهاي اينترنتي #ایجاد اجتماعات آنلاین - خرید. فروش و حراج كالاهاي مختلف تبلیغات اينترنتي ارایه‌ی خدمات ‎ee‏ به دیگران ایجاد امپراطوري اطلاعات, اخبار و آموزش

صفحه 80:
انواع كسب و كارهاي اينترنتي ©6- تهيه و ارايدي نرم افزارهاي مختلف ©7- جند رسانداي يا مالتي مديا 9- پیوستن به شبکه‌هاي واسطه گري 6- خدمات مربوط به انمیل = - سرمایه گذاري مشترك

صفحه 81:
واژه کا رآفرین : از کلمه فرانسوي سم ۳۵) به معناي متعهد شدن ‎(Oudertake)‏ نشات گرفته است . روند تحول زندگي از دوران نغارنشيني تاکنون به شیوه هاي متفاوتي توصیف شده است؛ اما آنچه که در تمامی تحلیل ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش “ عامل ( () 0۳ ) با در وآقع همان نیرو است . امروزه متوجه شده ایم که این " عامل آینده نیز نقش آنرا کار آفرینان ایفاء خواهند نمود . است که پیشرفت مادی را سبب شده تغییر " از ابتدا تاکنون وجود داشته و در

صفحه 82:
ریف کا رآفرین . زوزف شومييتر 1934 :5612111222161 05672 ل رين نيروي محركه وموتور توسعه اقتصادي مي باشد . وي مشخصه .بن رانوآوري مي داندوفرایند کار آفريني را #تخریب 35 ‎Creative)"‏ ‎“(Destruction‏ ۱ مي نامد . بعبارت دیگر ويژگي تعیین کننده در كارآفريني همانا انجام كارهاي جدید و یا ابداع روشهاي نوين وي نوآوري در هر يك از زمينه هاي - ارائه كالاي جديد ‎bs‏ کار ‎ ‏آفريني محسوب مي شود . ‏- ارائه روشي جدید در فرایند تولید ‏- گشایش بازاري تازه ‏- یافتن منابع جدید ‏- ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت ‎ ‎

صفحه 83:
ی (احمدپور 1999) * کارآفرین فردی است که با تشخیص فرصت و تبدیل ايده و فکر جدید به يك كسب و کار ( کسب و کار خانگی . کسب و کار اینترنتی. کسب و کار خانوادگی» کسب و کار کوچک و متوسط...) و با بسيج منابع كه توأم با مخاطره مالی . اجتماعی آبرویی و هیثیتی می باشد محصول و خدمت جدید به بازار ارائه می نماید.

صفحه 84:
۱- ایده و فکر جدید - خلاقیت ۲- ایجاد کسب و کار- چگونه طرح کسب وکار ( ۴۵ ) و مراحل اجرا را طی کنیم. ( بسیچ منابع و مخاطره یعنی چه ؟) ۳- محصول و خدمت جدید به بازار- نوآوری - بازار

صفحه 85:

صفحه 86:
آیا کار آفرین یک شغل است ؟ مدير كاركر سرمايه كذار 0 كارشناس

صفحه 87:
کسی که در اطرافیان ما صاحب کار خانه باشد چه می نامیم؟! شغل او چیست؟ مالک- کار خانه دار - سر مابه دار - پولدار -ز الو صفت اما كارافرين نمى كونيم.

صفحه 88:
انتفاعي و بدنبال ثروت ‎profit - Making &‏ ‎Opportunity Seeking‏ موسات غیرانتفاعي ‎Non - Profit Institutions‏ ~ Individual ‏فردي‎ ‎Entrepreneursh ip ‏دولتي‎ yy ‏_غيرانتفاعي - انسان دوستانه‎ Govgernmental Non - Profit & = Organization Philanthropy = = 1 ‏کار آفريني <- اجتماعي 506121 ای‎ $3 Entrepreneur ‏فراکا رآفريني یا کار آفريني سازمان‎ ship Intrapreneurship or _ ag joa Venturing ‏شركتي ( سازمانئ‎ 2۳ ‏این‎ ae changing the Competition Rules Corporate = Entrepreneurship ازمان کا رآفرینانه ‎Entrepreneurial Organization‏

صفحه 89:
تعریف مفهومي کا رآفرینی اجتماعی * زمينه نوظهورى است که بويزه در ميان سازمانهاى غير انتفاعى رايج كرديده و فعاليت هاى اجتماعى مخاطره آمیز, کسب و کار با هدف اجتماعی و فعالیت های مخاطره آمیز در زمینه توسعه اجتماعی را Austin & Stevenson,2006).05 (4 ols e خلق ارزش اجتماعی خلق ارزش اجتماعی به عنوان یکی از پیامدهای کارآفرینی اجتماعی تابعی از نوآوری» رفتار پیش نگرانه و مدیریت ریسک می باشد. که بوسیله متغفیرهای محیطی» رسالت اجتماعی, بقا و ماندگارسازمان محدود می ‎(Mort&Weerawardena, 2000)...‏

صفحه 90:
Owe سابقه تاربخي کا رآفريني #دوره‌ي اول: قرون 15 و 16 ميلادي «صاحبان پروژه‌هاي بزرگ» #اولين تعاريف كارآفريني در این دوره ارایه مي‌شود. این دوره. همزمان با دوره‌ي قدرتمندي ملاکین و حکومت‌هاي فتودالي در اروپا است. در این دوره. کارآفرین كسي است که مسئولیت اجراي پروژه‌هاي بزرگ را بر عهده مي كيرد و البته در اين راه مخاطره‌اي را نمي‌پذیرد. زیرا عموما منابع. توسط حكومت محلي تامين مي شود و او صرفا مديربت مي كند. نمونه‌ي بارز کار آفرین در این دوره. معماران مسئول ساخت كليساء قلعه‌ها و تاسیسات نظامی هستند.

صفحه 91:
دوره‌ي دوم: قرن 17 ميلادي «مخاطره‌پذیري» #در این دوره, همزمان با شروع انقلاب صنعتي. . بعد جدیدي به کارآفريني اضافه شد: مخاطره. کانتیلون يكي از اولین محققین این موضوع. کارآفريني را این گونه تعریف مي‌کند: «کارآفرین كسي است که منابع را با قیمت نامشخص مي‌خرد. روي آن فرايندي انجام مي‌دهد و آن را به قيمتي نامشخص و تضمین نشده مي‌فروشد. از اين رو مخاطره‌پذ یر است.» کارآفرین در اين دوره. شامل كساني نظیر بازركانان. صنعتگران و دیگر مالکان خصوصي مي‌گردید.

صفحه 92:
دوره‌ي سوم: قرون 18 و 19 ميلادي و اوابل فرن بیستم «تمایز کار آفرینان از دیگر بازیکران صحنه‌ی اقتصاد» #در این دوره. ابتدا کا رآفرین از تامین كننده‌ي سرمایه متمایز مي‌گردد. يعني كسي که "مخاطره" مي‌کند. با کسي که سرمایه را تامین مي‌کند. متفاوت است . ادیسون به عنوان يکي از كارآفرينان اين دوره. پایه‌گذار فناوري‌هاي جدید شناخته مي‌شود. ولي او سرمايه‌ي مورد نیاز فعاليت‌هاي خود را از طریق اخذ وام از سرمایه‌گذاران خصوصي تامین مي‌کرد. همچنین در این دوره. ميان كارآفرين و مدير كسب و كار نيز تفاوت كذارده مي شود . كسي كه سود حاصل از سرمايه را دريافت مي‌کند با شخصي که سود حاصل از توانمنديهاي مديريتي را دريافت مي‌کند. تفاوت دارد.

صفحه 93:
دوره‌ي چهارم: دهه‌هاي مياني بیستم ميلادي «فو آور ‎MS‏ #مفهوم نوآوري در این دوره به یک جزء اصلي تعریف کارآفریني تبدیل مي شود. از تعآريف برآمده از اين دوره مي توآن به موارد زیر اشاره کرد: ©- كارآفرين فردي نوآور و توسعه‌دهنده‌ي فناوري‌هاي به کار گرفته نشده است (جوزف شومپیتر 1934). - کار آفربنان. کسب و کاري جدید را شروع مي‌کنند در حالي که ‎a‏ برخلاف آنان. تغییرات اندكي در محصولات موجود مي‌دهند. #مفهوم نوآوري مي‌تواند شامل همه چیز از خلق محصولي جدید تا ایجاد یک نظام توزیع نوین پا حتی ایجاد یک ساختار سآزمانی جدید براي انجام کارها باشد . اضافه شدن این مفهوم به خاطر افزایش رقابت در بازار محصولات و تلاش در استفاده از نوآوري براي ایجاد مزیت رقابتي در کسب و كارهاي موجود و بقاي آنهاست.

صفحه 94:
دوره‌ي پنجم: دوران معاصر (از 1980 تاکنون) «رویکرد چند جانبه» #در این دوره. همزمان با موج جدید ایجاد کسب و کارهاي کوچک و رشد اقتصادي و شناخته شدن کارآفر ني به عنوان تسریع کننده‌ي این ساز و کار؛ توجه زيادي به این رشته جلب شد. تا این زمان. کار آفربنی فقط از دیدگاه محققان اقتصادي مورد بررسي قرار مي‌گرفت. ولي در این دوره. توجه اسان نیز به این رشته معطوف گردید. عمده‌ي توجه ©- کار آفريني. روند پوبايي در جهت ایجاد و افزایش سرمایه است. این کار توسط ‎os‏ انجام مي‌شود که مخاطره‌ي از دست دادن زمان يا فرصت‌هاي شغلي دیگر را با هدف ایجاد ارزش براي یک محصول پا خدمت مي‌پذبرد.

صفحه 95:
نظریه شومپيتري Joseph Schumpeter 1934( ‏#ژوزف شومپیتر(‎ #طبق نظر وي. کارآفرین. نيروي محرکه و موتور توسعه‌ي اقتصادي است. وي مشخصدي كارآفرين را نوآوري مي داند وفرايند كارآفريني را “-تخريب خلاق "سمي‌نامد . به عبارت دیگر. ويژگي تعيين كننده در كارآفربني. همانا انجام كارهاي جديد ويا الداع روش هاي نوين در انجام كارهاي جاري است. روش نوین, همان "- تخریب خلاق "7 مي‌باشد.

صفحه 96:
: ‏کار آفريني محسوب مي‌شو‎ ops - ارایه‌ی کالاي جدید #- ار ي روشي جدید در فرایند تولید ©- كشايش بازاري تازه #- یافتن منابع جدید ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت * بنابراين كارآفريني و كسب و كارهاي مخاطره‌آمیز, محرك توسعه‌ي اقتصادي است و كارآذ ن كه در رأس كسب و كارهاي مخاطره آميزند. در جست و جوی فرصت ها هستند و خلاقیت. ابزاری براي موفقيت آنان محسوب مي شود. 1

صفحه 97:
we 100 #به منظور توسعه شخصیت کارآفرینان. ویلیام دي. بایگراو مدیر مرکز مطالعات کالچ بابسون ده ویژگی شخصیتی کار آفربنان را با ده راژه انگليسي که همگي با حرف(1 آغاز مي شوند مشخص کرده و آنها را ‎D 0‏ نامیده است.

صفحه 98:
Owe :Dreamt,,° ‏کار آفرینان. در مورد آنچه آینده از آنها و تشکیلات اقتصاديشان مي‎ # خواهد. بصیرت دارند و مهم تر اینکه. آنها براي اجرا کردن روباهاي خود توانا هستند. #قاطعیت: 1۳60151768655 کار آفربنان تعلل نمیکنند. سریع تصمیم میگیرند و سرعت آنها يك عامل كليدي موفقیتشان میباشد.

صفحه 99:
Owe Doers: Joc Jal® #وقتي درمورد كاري تصميمگيري میکنند. آن را با حداکثر سرعت ممکن. اجرا میکنند. ۰ #عزم اراده: 0 حصتصصه‌اع1 #با تعهد کامل. سرمايهخيزهاي خود را اداره میکنند. آنها به ندرت تسلیم میشوند؛ حتي زماني که با برخي موانع حل نشدني مواجه مي شوند. ۰

صفحه 100:
Owe Dedication: ,s ‏وقف‎ © #به طور کامل. خود را وقف کارشان میکنند؛ این کار بعضي اوقات براي روابط آنها با دوستان و خانوادهشان بسیار گران تمام ميشود. آنها بدون خستكى. كار مى كنند زماني كه يك كارآفرين تصميم ميكيرد كه تشكيلاد اقتصادي را راه اندازى كند؛ دوازده ساعت كار در روز و هفت روز در هفته. چندان غیرمعمول نیست. Devotion: © © كارآفرينان. عاشق كارشان هستند. همين عشق است كه آنها را در دشواريها نكه مي دارد و همين عشق به محصول و خدمت است كه آنها را در فروش و عرضدي آنها اثربخش مي كند

صفحه 101:
ات: كلتهناء12 ©كفته ميشود كه شيطان در ريزه كاريها نهفته است! اين مساله. هرگز در راه اندازي و رشد يك سرمايهخيز صحت ندارد. كارآفرين بايد از جزیبات مهم کار خود به خوبي اطلاع داشته باشد. Destiny:cu35 »w © #آنهامیخواهند بیش از این که به يك کارفرما متكي باشند؛ بر سرنوشت خود تسلط داشته باشند.

صفحه 102:
Owe Dollars :J,,° اصلي کارآفرینان نیست. پول بیشتر يك معیار براي موفقیت آنهاست. آنها بر این عقیدهاند که چنانچه موفق شوند؛ پاداش خودشان را دریافت خواهند کرد. Distribution :~ 55° کار آفرینان. مالکیت تشکیلات اقتصادیشان را با کارکنان مهمي که

صفحه 103:
ويژگيهاي کار آفرینان ويژگي‌هاي روان‌شناختي #ويژگيهاي جمعیت شناسي کارآفربنان

صفحه 104:
ويژگي‌هاي روان‌شناختي #نياز به توفيق طلبي #مركز كنترل دروني © تمايل به ريسك و مخاطره #نياز به استقلال #كرايش. به خلاقيت و نوآوري © تحمل ابهام

صفحه 105:
Owe ويزكيهاي جمعيت شناسي كار آفرينان #ويذكي هاي مرتبط با سابقه و ييشينه سن. شرایط زندگي در دوران زندگي. سال ازدواج. تعداد مشاغل قبلي. عضوبت در سازمان‌هاي حرفه‌اي و تجاري, در حاشیه قرار گرفتن (در جامعه) به دلایل جسماني و اجتماعي. سال‌هاي آموزشي رسمي. حمايت‌هاي جانبي از سوي خانواده یا مدیران قبلي و اعتقاد به اخلاقیات و وجدان کاري.

صفحه 106:
ويژكيهاي جمعیت شناسي کار آفرینان #ويژگي‌هاي تجربي #داشتن تجربه‌ي كاري و نارضايتي از شغل ی اخراج ی

صفحه 107:
نگاه کار آفر بنانه: کارآفرینان. افرادی هستند که فرصت‌ها را درك می‌کنند و خلاء‌ها را می‌بینند. درك فرصت‌ها توسط این افراد. ممکن است از طریق بازار گردي (ار تباط با محیط زندگي. بازار و ...) و با ارتباط با افراد (در جلسات) با نگاه به تلویزیون» رسانه‌ها, شبکه اینترنت و ... حاصل شود. که به آن نگاه کاررآفربنانه (يا نگاه جستجوگرانه. نگاه فرصت گرابانه. در بي شکار فرصت و...) گفته مي شود.

صفحه 108:
Ow نگاه کار آفرینانه: خلاء‌هاي بازار با نگاه کار آفربنانه. به خوبي دیده مي‌شود و انگيزه‌اي براي اقدام به راه‌اندازي کسب و کار مي باشد؛ به عبارت بهتر. افرادي که تمایل به ایجاد کسب و کار دارند. بايستي این نگاه را در خود تقوبت نمایند. با توسعه و ترویچ این دیدگاه در درون خانواده‌ها. مدارس و ... به تقویت این نگاه که در کل منجر به نوآوري و ایجاد کسب و کار مي شود. کمك خواهد شد.

صفحه 109:

صفحه 110:
دانش گرا(مدار) a فنی و حرفه ای . | کسب و کارگرا و کار دانش کارآفرین

صفحه 111:
عزم اراده مستفل و آقای خود بودن رئيس خود بودن توفیق طلب کردن

صفحه 112:
- احترام به ارزش كار 0 9 - درآمد ارزش است - پول در آوردن خوب است - خرید و فروش - مدیریت. - مدیریت اداره چند نفر - بازار - دانش و دانایی - زبان انگلیسی - رویایی کردن کسب وکار

صفحه 113:

صفحه 114:
كار آآفردٍ - عامل ايجاد و توزيع ثروت ؛ برانكيزنده توسعه اقتصادی جامعه و موتور رشد و توسعه اقتصادی . - عامل اشتغال زایی . - عامل انتقال تکنولوژی . - عامل ترغیب و تشویق سرمایه گذاری . - عامل شنافت ؛ ایجاد و کسترش بازارهای جدید . - عامل تعادل در اقتصاد پویا . - عامل تحول «تجدید هیات ملی ومحلی ( کارآفرینی فراتر از شغل و حرفه است. یک شیوه زندکی است )

صفحه 115:
aga - عامل کاهش بوروکراسی اداری ( كاهش يشت ميزنشينى و مشوق عمل كرايى و ...) - عامل نوآورى و روان كننده تغيير . - به عنوان يكى از عوامل توليدمثل زمين ؛ سرمایه ؛ انسان 9 ... - عامل تحريك و تشويق حس رقابت . - عامل تحريك ؛ تركيب و مهيا كردن عوامل توليد . - عامل ساماندهی منابع و استفاده اثربخش از آنها . - عامل یکپارچگی و ارتباط بازارها . - عامل رفع خلل ؛ شکافها و تنگناهای بازار و اجتماع .

صفحه 116:
7 صل موفقيت كارآفريتى 7 1- همكام بودن با تغييرات جهانى اقتصاد ملى به اقتصاد جهانى 2- كسب و كار كرا بودن 5 كسب 3- بازارگرا بودن (مهارتهاى كسب و كار) 4- مدیریت استراتژیک جامعه سنن به جامعه اطلاعائن 5- دانايي - مديريت دانش (مهارتهاى ‎uth‏ محور) 6- نوآوری { انقلاب كارآفرينى 7- رشد (مهارتهای کارآفریننه)

صفحه 117:
۱ فرد سازمان 5 دارد؟

صفحه 118:
تأثیر در فرد مهارتهاى كسب و كار: پنج مهارت آینده ساز شهروند عضو جامعه اطلاعاتی 2 Ree) مهارت 0: ۱۲:اینترنت+ ی ]| ‎Selec bes Seka) 2)‏ ۱ مهايت ©: بازاريابى : خريد و فروش و -»© ‎Marketing‏ مهاریت 0: اقتصادی مالی: هزینه منفت کردن هرفعالیت

صفحه 119:
تأثیر در سازمان ورود به عرصه جامعه اطلاعاتى 0- اتوماسيون بيشتر ادارى و ساختارهاى سازمانى. ‎ene 3‏ در خط توليد. ©- تغيير جهت هاى استراتزيك و نوع بازى رقابتى.

صفحه 120:
تأثیر در کشور ‎ee CE EBY)‏ لت 0- استراتزى توسعه كشورها ۳ Tee seo) ‏م‎ 0 Oo EBB COIS Wis Sl nent ies nes)

صفحه 121:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان