صفحه 1:
صفحه 2:
مبنای نهم: اندیشه ورزی
لا فکر تلاش و پویشی است که به هنگام مواجهه انسان با معماها
جریان می گیرد.
۱
7 اگر قومی به سبب نداشتن تفکر مورد نکوهش قرار گرفته اند برای
نداشتن تفكر نيست بلكه براى نداشتن تفكرى معين است.
صفحه 3:
Jasi: 10 Lol
یله را ا 0
میتوان گفت هر تعقلی .تفکر است اما هر تفکری » تعقل نیست .
7 عقل جز بر بستر علم نمی روید و برای عاقل بودن باید عالم بود.
۵ تعقل مستلزم تبیین است .
صفحه 4:
روش های تربیتی
قرآن با سه روش مرسوم در تفکر سر نزاع دارد
١-مسلك حس كرايى محض :شكوفايى فكر ادمى در اشباع حواس
۲ سک استدل محس ا ل سي AIS
SIS eons als enemy eed
Soni SCAT ate ce coe el
صفحه 5:
ene es
ile روشتزکیه
روشتعلیم حکمت-2
صفحه 6:
0
eee Ess
|
جدا کرد .
لا كاه انديشه حق است اما صاحب انديشه قصد باطلى دارد.
Uy CeCe tay as ل
ل عجب به معناى بزرك جلوه دادن توانايى هاى خويش و كوجك
شمردن ديكران است .
00
صفحه 7:
روش تعلیم حکمت
Per eeu CU Sere eon Ire ye tar Creme np Poe
. عمل به حق نائل شد
7 قرآن ادمی را دعوت به مواجهه حسی با هستی کرده است
0 rer eres Renee ie
۱ ane) etry cerry ea
سا هستى دو نظامه'نيست و .شرك در آن راه ندارد.
صفحه 8:
خدا
لا نسيان انسان در قران به دوكونه است :
3 1- از روى تعمد
7 2 از روی ror pe rite)
صفحه 9:
اصل 1 كد
| ev Ane er Cmor io] sce Fraal
أن علم دارد به او ياداورى كرد.
7 تذکر دو ثمر دارد
1- علم فراموش شده را یادآور می شود
2- علم فراموش نشده اما بى خاصيت را زنده مى
كند
صفحه 10:
روش های تربیتی
1- موعظه ی حسنه
Pa ore Cer Pag B)
روشعبریناموزی-3
صفحه 11:
روش موعظه حسنه
ا
0
زبان موعظه باید نرم باشد که سبب لجاجت نشود
1 پند نباید در جمع گفته شود .
صفحه 12:
0 ياداورى نعمت ها
۳
|
در این شیوه کوشش آن است که انسان با خود روبرو شود .
ne Seee) ا eC Reel م
خداست .
صفحه 13:
روش عبرت اموزى
. ريشه کلمه عبریت به معنای گذشتن است aL
روش عبرت اموزی روشی آیه ای است. -(
ROWE) CU لا عبرت مستارم جشمى بينا عقلى ناك و اذى
ec ioe ا ا ا ا
دجار اشتباه شود .