کسب و کار اقتصاد و مالی

متره و برآورد از اول تا آخر

mtreh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
اندازه‌گیری و محاسبه مقادیر مورد نیاز یک پروژه و یا کارهای انجام شده در یک ساختمان را متره می‌گویند. افرادی که این محاسبات را انجام می‌دهند، مترور Metror می‌گویند. برای متره کردن باید بدانیم هر مشخصات را به چه واحدی اندازه‌گیری کنیم. اگر مقادیری که پس از محاسبات به دست آمده را قیمت‌گذاری کنیم، برآورد انجام داده‌ایم. هرچه میزان متره و برآورد انجام گرفته، از دقت بالاتری برخوردار باشد، امکان برنامه‌ریزی صحیح برای تهیه مصالح، ماشین‌آلات، تجهیزات و تامین به موقع منابع مالی برای اجرای کار بیشتر فراهم می‌گردد. یکی از دلایل عمده بروز مشکل در روند اجرای پروژه‌ها، ایجاد وقفه در آنها و طولانی شدن زمان اجرای پروژه، عدم اعمال دقت لازم در متره و برآورد اولیه کار می‌باشد. متره و برآورد پروژه بر عهده مهندسان مشاور می‌باشد که می‌بایست مقادیر کارهای اجرای پروژه را تعیین و در جداول مربوطه منعکس نمایند و هزینه اجرای کارها را به تفکیک نوع کار (انبیه تاسیسات، مکانیکی، تاسیسات برقی، جمع‌آوری فاضلاب، خطوط انتقال آب و ..) محاسبه نماید.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
397 بازدید, 6 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “متره و برآورد از اول تا آخر”

متره و برآورد از اول تا آخر

اسلاید 1: متره و برآورد از اول تا آخررضا قاسمی ده‌چشمهاستاد: دکتر خانعلی

اسلاید 2: تعریف متره و برآورداندازه‌گیری و محاسبه مقادیر مورد نیاز یک پروژه و یا کارهای انجام شده در یک ساختمان را متره می‌گویند. افرادی که این محاسبات را انجام می‌دهند، مترور Metror می‌گویند. برای متره کردن باید بدانیم هر مشخصات را به چه واحدی اندازه‌گیری کنیم.اگر مقادیری که پس از محاسبات به دست آمده را قیمت‌گذاری کنیم، برآورد انجام داده‌ایم. هرچه میزان متره و برآورد انجام گرفته، از دقت بالاتری برخوردار باشد، امکان برنامه‌ریزی صحیح برای تهیه مصالح، ماشین‌آلات، تجهیزات و تامین به موقع منابع مالی برای اجرای کار بیشتر فراهم می‌گردد. یکی از دلایل عمده بروز مشکل در روند اجرای پروژه‌ها، ایجاد وقفه در آنها و طولانی شدن زمان اجرای پروژه، عدم اعمال دقت لازم در متره و برآورد اولیه کار می‌باشد.متره و برآورد پروژه بر عهده مهندسان مشاور می‌باشد که می‌بایست مقادیر کارهای اجرای پروژه را تعیین و در جداول مربوطه منعکس نمایند و هزینه اجرای کارها را به تفکیک نوع کار (انبیه تاسیسات، مکانیکی، تاسیسات برقی، جمع‌آوری فاضلاب، خطوط انتقال آب و ..) محاسبه نماید.

اسلاید 3: تعریف متره و برآوردمتره و برآورد پروژه‌های عمرانی به دو صورت انجام می‌گیرد:الف)‌ متره و برآورد بازب‌) متره و برآورد بستهالف) روش متره و برآورد باز:کلیه مصالح و کارگران لازم از صورت متره‌ها استخراج و در جداولی وارد می‌گردد. سپس قیمت‌های واحد روز هر کدام را در آنها ضرب و در انتها قیمت کل کار تعیین می‌گردد.به عنوان مثال، دیواری به طول ۲ متر، ارتفاع ۱ متر و ضخامت ۳۵ سانتی‌متر داریم. در آنالیز به روش باز داریم:۱٫ ۰٫۳۵×۱×۲=۰٫۷m3 (حجم دیوار چینی)۰٫۷×۶۰۰=۴۲۰ (عدد)

اسلاید 4: تعریف متره و برآوردب) روش متره و برآورد بسته:در این روش ابتدا کارها بر اساس نوع و ماهیت و واحدهای اندازه‌گیری درنظر گرفته شده برای آنها تفکیک می‌گردند. مثلاً آجرچینی، بتن‌ریزی، خاک‌برداری، سیمان‌کاری، آرماتوربندی و … بر اساس نقشه‌های اجرایی مشخص و سپس وارد فرم‌های موسوم به ریزمتره می‌شود. دفترچه‌های فهرست بها در رشته‌های اقلام مصرفی در پروژه‌ها را در هر سال دارد و با ضریب قیمت در آیتم‌های ریزمتره برآورد پروژه مشخص می‌گردد.

6,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید