کشاورزی و دامپروری باغبانی و زراعت

محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف

mahsolate_keshavarzi_az_tolid_ta_masraf

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف”

محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف

اسلاید 1: کورش ولی زاده

اسلاید 2: زراعتزراعت:یعنی پرورش گیاهانی که بعد از کاشت دانه،حد اکثرتایک سال محصول می دهند.مانند:گندم-جو- برنج-گوجه فرنگی1-غلَات:گندم-جو-ذرَت-برنج2-حبوبات:لوبیا-نخود-عدس3-محصولات جالیزی:گوجه فرنگی-خیار-خربزه-هندوانه-بادمجان4-گندم:خوراک روزانه و غذای اصلی مردم ماست.این گیاه یک ساله وبه دوشکل بهاروپاییزکشت می شود.در اکثر نواحی آب وهوایی ایران و درهمه ی استان ها کشت می شود. این محصول به صورت دیم و آبی کشت می شود.زراعت و باغداری دوفعالیت مهم کشاورزی است

اسلاید 3:

اسلاید 4: ادامهبرنج: خوراک روزانه مردم ماست.این گیاه یک ساله در نواحی مرطوب ونسبتا معتدل کشت می شود.بیش از نیمی از محصول برنج ایران در استان های شمالی کشت می شود.استان های مازنداران- خوزستان- فارسسیستان-بلوچستان

اسلاید 5:

اسلاید 6: حبوبات و محصولات جالیزیبعد از غلات مهم ترین منبع غذایی حبوبات و محصولاتجالیزی هستند که تقریباً در همه ی استا نهای كشور ما كشت می شود.

اسلاید 7: كشت گلخانه ای امروزه یكی از رو شهای نو در كشاورزی، ایجاد گلخانه یا یكمحیط مصنوعی برای كشت گیاهان است. با ایجاد گلخانه می توانیمهر محصول را در هر منطقه ی آب و هوایی و در همه ی فصول سالكشت كنیم. زیرا آ ب وهوای گلخانه و گرما و نور و رطوبت را خودمانبا دستگاههای مختلف، متناسب با نوع محصول تنظیم می كنیم. كشتگلخانه ای در مقایسه با سایر كشت ها از نظر صرفه جویی در مصرفآب بسیار بهتر است.در گلخانه ها انواع میو هها و محصولات جالیزی،سبزیجات و قارچ های خوراكی را کشت می کنند. ویا گل و گیاهانزینتی پرورش می دهند.

اسلاید 8: باغداریكشت و پرورش انواع درختان میوه در ایران، از قدیمرایج بوده است. بخشی از میوه های سردسیری و هسته دارمانند هلو، زردآلو، آلو و آلبالو به صورت خشكبار وبعضی محصولات گرمسیری مانند خرما و پسته ی ایران به دلیل مرغوب بودن به خارج از کشور صادر می شود.

اسلاید 9: امام جعفر صادق (علیه السلام)فرمودند:کشاورزی و درختکاری کنید. به خدا قسم هیچ کاری برای مردم ، حلال تر و پاکیزه تر از آن نیست.

اسلاید 10: محصولات کشاورزی چگونه به دست ما می رسد؟کشاورزان پس از برداشت، باید محصول خود را به دست مشتری برسانند.بعضی از محصولات باید زودتر به بازار مصرفبرسند. آیا می توانید چند مثال بزنید؟بعضی از محصولات برای فروش به بازا رهای نزدیک مزارع کشاورزی برده می شوند. بعضی دیگررا در انبا رها یا سردخانه ها نگهداری و ذخیره می کنند وسپس با کامیون و وانت به میادین میوه و تره بار و شهرهای دور و نزدیک می برند.

اسلاید 11: درست مصرف کنیمما باید به اندازه ای که مصرف می کنیم، بخریم. بعضی اوقات خانواده ها زیاد خرید می کنند و میوه ها و سبز ی ها را در یخچال انبار می کنند. ممکن است این مواد خراب و دور ریخته شوند. ما نباید اسراف کنیم. در بعضی از مهمانی ها و مجالس غذا بیشتر از نیاز مهمان تهیّه می شود.خداوند در قرآن کریم درباره ی کسانی که اسراف می کنند چه فرموده است؟ما پس از هر بار غذا،خوردن خداوندرا شکر می گوئیم. چرا؟

اسلاید 12: سپاس موفق باشید

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید