مهندسی شهرسازی

محلات پایدار- نمونه موردی

mahale_paydar_nemoodar_moredi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۲ اسلاید Sustainable Schiebroek-Zuid رتردام، هلند بررسی تجارب جهانی محلات پایدار از نقطه نظر معیارهای محلات پایدار شامل محلات : Ekostaden Augustenborg مالمو، سوئد Vauban فرایبورگ، آلمان EVA-Lanxmeerکلمبورگ، هلند GWL-Terrein آمستردام، هلند Dockside Green کانادا
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
873 بازدید, 1 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “محلات پایدار- نمونه موردی”

محلات پایدار- نمونه موردی

اسلاید 1: بررسی تجارب جهانی محلات پایدار

اسلاید 2: Sustainable Schiebroek-Zuid رتردام، هلندطرح توسعه محله Schiebroek-Zuidیک برنامه و توسعه و تبدیل پایدار مساکن اجتماعی پس از جنگ در شهر رتردام است. این پروژه یک نمونه انعطاف­پذیر برای تبدیل محله به یک منظر پایدار و خود­اتکا است که پاسخ­های نوآورانه انرژی، برنامه­های کشاورزی شهری، برنامه­های اجتماعی و اقتصادی و راهبردهای با توسعه انطباقی را فراهم می­آورد .(Except Integrated Sustainability, 2011, p.104) به عنوان یک پروژه پیشگام، پروژه­ی محله پایدار Schiebroek-Zuid یک رویکرد الگو برای تبدیل یک گونه مسئله­دار رایج به یک اجتماع زیبا، عدالت محور، پایدار و تاب­آور را فراهم می­سازد. این محله با استفاده از تکنولوژی­های ثابت و راه­های هوشمندانه در ترکیب با محرک­های بیولوژیکی برای تامین خودکفایی محله در تامین آب، برق، گرما، پردازش زباله و 70 درصد از تامین غذای محلی تلاش می­کند. چند ویژگی مهم این محله به صورت خلاصه بیان خواهد شد.

اسلاید 3:  متابولیسم چرخه­ای بستهاین طرح با ترکیب برنامه­های اجتماعی- اقتصادی و تکنولوژی­­های ثابت یک متابولیسم شهری بسته و چرخه­ای را خلق می­کند. همه انرژی و آب به صورت محلی تامین شده و اکثر نیازها در محله تامین می­گردد. کشاورزی محلی یک محرک بیولوژیکی است که بسیاری از جنبه­های برنامه را مانند تولید انرژی، تغذیه، آموزش، تفریح، برنامه­های اجتماعی و فعالیت­های اقتصادی محلی را به جلو هدایت می­کند.(Vight, Elias van der Valk, Matthew Fraser, & Tom Bosschaert, 2015)

اسلاید 4: توسعه اجتماعی و اقتصادیاین اقدامات شامل بسیاری از برنامه­های اجتماعی برای گروه­های هدف در محله مانند سالمندان خردسالان، نوجوانان، مهاجران و کار آفرینان است. بازارگاه یک مرکز اجتماعی بوده و به عنوان قطب مرکزی برای فعالیت­های جدید محلی عمل می­کند. در عین حال، کارگاه­های انعطاف­پذیر فضاهایی را برای اجتماع گروه­هایی که می­توانند در هر زمینه­ای از کارگاه­های صنایع دستی تا دفاتر و از آشپزخانه تا فروشگاه­ها استفاده شوند ایجاد کرده اند .(Vight et al., 2015) 

اسلاید 5: خودکفایی محلهبا استفاده از ترکیبی از نیروگاه­های سوخت بیوگاز، تاسیسات خورشیدی و جذب گرما از گلخانه­های پشت بام این منطقه می­تواند تمامی برق و گرمای مورد نیاز خود را تامین کند. محوطه­سازی خوراکی در علفزارها و چمن­زارهایی که قبلا خالی بوده­اند در سراسر منطقه می­تواند اتصال معناداری میان ساکنان و محوطه­های طبیعی ایجاد کند .(Vight et al., 2015)یک ویژگی کلیدی برنامه این است که به جای تخریب اکثر ساختمان­های موجود محله ­آن­ها را نوسازی و مرمت کرده و سبب کاهش تخریب­های اجتماعی و تاثیرات زیست محیطی کمتر در مقایسه با بازسازی­هایی که با تخریب آغاز می­گردند می­شود.  

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید