تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 93 اسلاید مناسب برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی بسیار کامل و کاربردیژ

زهرا

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
‎FAT)‏ ا ‎ee Bl Fg DET) Pet‏ قرا ‎ ‏کلاس های درس - کارگاه - آزمایشگاه - سالن سخنرانی یا همایش - کتابخانه - سالن سمعی و : يصرى - سالن: امتجانات مى باشد ‏اتاق های اداری - مديريت و معاونين - آرشيو و بايكانى - اتاق هاى مشاوره تحصيلى - اتاق اساتيد و .معلمان - اتاق جلسات بخش سرایداری و نگهداری نیز می باشد ‏سرویس های بهداشتی - سلف سرویس - انباری و موتورخانه - زمین و سالن ورزشی - زمین های .بازی و محوطه - راة رو ها و پلة ها -آبخوری- شرویس ها و تاسیسات بهداشتی

صفحه 5:
شکل استاندارد کلاس های درس به شکل مریع مستطیل است که ابعاد انها با توجه به نوع درس و مقطع تحصیلی افراد استفاده کننده متفاوت . می شود مطایق, استاآندازد های جهاتی قصاهای لازم برای کلانین هآی :درس نظری 5/6 در 5/8 متر مريع بوده است در اين كلاس ها كه اصطلاحا كلاس ‎sb‏ ‏درس سنتی از آنها یاد می شود فضاهای لازم به ازای هر دانش آموز 2 متر مریع بوده است. و این درحالی است که اگر چنین کلاسی ‎Shy‏ کلاس های آزاد و هنری مورد استفاده قرار گیرد به ازای هر نفر 5/4 متر مریع

صفحه 6:
كلاس هاى درس بايد بين 7/2 تا 4/3 در نظر گرفته شود و ایجاد .هركونه تراس يا بالكن متصل به كلاس درس ممنوع مى باشد همچنین دیواره های کلاس تا ارتفاع 5/1 متر لازم است با سنگ پوشیده شود و از ارتفاع 5/1 متر به بعد با رنگ های روشن و براق پوشیده شود و همچنین پوششی که در کف کلاس به کار می رود بايد غیر قابل نفوذ بوده و لغزنده نباشد که به راحتی قابل شستشو . بوده و غير براق باشد تا از کثیف شدن مداوم آن جلوگیری شود

صفحه 7:
مطلوبترین آن وجود شوفاژ مرکزی به وسیله آب داغ است . در هر كلاس بايد . شوفاژ را زیر یا میان پنجره ها قرار داد . درجه حرارت کلاس قبل از شروع درس باید حدود هیجده درجه سانتیگراد باشد بهترين آن حنك كننده عای, ‎exile Sips‏ , زیرا موجب سرو صدا نمی شود و كارايى خوبى دارد. مى توان از كولرهاى كازى نيز استفاده كرد . كولرهاى آبى ‎jog sales es shoal Lue gia Lows‏ محيظ ساى :نا كرماى ريا جندان.كارامد بيست و 90 تون غائر وبعايل:ناهتردة كمك أكنسدة؛ :الست

صفحه 8:
ورودي اولین مكاني است که دانش آموز به آن برخورد کرده و آخرین مكاني اس که در هتكام خروع با آن ازتباط دارد.. بس يك عتصر مهم در طراحي مي‌باشد. در واقع اين 7 د که داتش آفوزان زا متوچه درون و بیزونندزسته:مي‌کند و آتأن احساس من‌کنتد که وارد فضايي متفاوت شده اند. در نتيجه ورودي بايد طراحي شود. . همچنین بايد داراي خاصيت ‎٠‏ ب باشد در ورودی به ساختمان مدرسه ( راهرو) بايد عریض باشد و چنانچه تعداد دانش أاموزان بيش از سيصد نفر باشند بايد بیش از يك راهرو وجود داشته باشد 5 ) به ازاى هر سيصد دانش اموز يك راهرو نياز است )

صفحه 9:
۱ اتاق مدیر 1 اتاق‌معاونین2 7 اتاق‌دبیران4 لبدار خانه 5 آزمایشگاه.6 اتاق‌سرپرستی7 لتاق مشاوره.8 نما: خانه 9 قو ثم تو تو قم تو تو قو يم 20 25 15 20 10 50 19 50 0.اتاق کامپیوتر 1 1,انباری 1 499.12 1 ‎w.c.13‏ 1 4 سرایداری 1 5.کلاس ها 14 16.حياط 1

صفحه 10:
: استانداردهاى ‎SK j9‏ مدرسه :مكان احداث مدرسه در شهر ها , ساختمان‌مدرسه باید هسته ی ك‌مجتمع مسكونوياشد . از نزديكومدرسه به.1 توا ما خی و اصلوشهر, بخاطر آلودگی‌هوا , سر و صداعزیاد و سولنح رلنندگی‌باید يرهيز که . مدوسه بايد حداقل کصد متر از خیابان اصلی ف اصله داشته باشد .2 نز لت هجوسه در اقترییکای نا زاقآتانلید ,و در سطله اوآ زلم ورجور ازکتا فان با لماکو یر 3 . سر و صدا و شلوغ همچون‌قبرستانو ... باشد مدیسه باید با ساختمان‌هاعاطرافخود حداقلب یسنو پنج متر فاصله داشته باشد تا.4 . روشناییو ت-هویه مطلوبرا داشته باشد درختان‌ب ند که موجبکاهش‌روشناییدر کلاس‌درس‌می‌شوند , نبایستی‌در نزدیکی‌ساختمان 5 ag ee ‏ول‎

صفحه 11:

صفحه 12:
oes |

صفحه 13:
Patumwan Demonstration School — =

صفحه 14:
we 0

صفحه 15:
فضاهای|داریعموما بهتر اسندر طبقاتاولو دوم قرار گیرند تا عبور و مرور دلنش‌آموزانو به طور کلافرادعکه در . ف ضایآموزشی رفنآمد می‌کنند را مد نظر قرار دهند جاگیریکلاس‌هاعدرس با توجه ‎al‏ لیمتفاوناستدر مقطع لبتدلییب هتر اسنکه کلاس‌ها در طبقاته ائین) قرار گیرند اما در مقطع راهنمایوو دبیرستانب | توجه به سردلنشآموزازيايه هاويا ار در طبقاتها.لثر و يايه هاكيائين . تر در طبقاته آئین‌تر قرار می‌گیرند آزمایشگاه و کارگاه ها با توجه به لینکه معمولا داراعوسایل نگین‌هستند بهتر استدر طبقاتپ ائینیو زیر زمینت_عبیه ‎٠‏ شوذ ابخانه با لینکه 4_ضایی‌استکه نیاز به سکونو دید ب برونی‌خوپودارد لیم لستدر طبقاتيائينىقرار» كرد ويا لينكه أكر ديد و نظر خویوررو: اختمان‌داريم آنرا در با لفرین‌طبقه و ظره طرا. نماز خانه نیز بهتر اسندر طبقاتپ ائینو نزدیکبه حیاط تعبیه شود و سرویس‌هاءب هداشتی‌خارج از ف ضاءآموزشی در حیاط تعبیه شود و همچنین‌سا نامتحاناتو اجتماعاتم اید در طبقاتهمکف و زیر زمیزو در اولویندوم در طبقاتب | لثر قرار رد

صفحه 16:
ديوارها بايد با رنگهای 1 و سقف به رز فيد .رنق آمیزی ‎digas‏ . گوشه های کلاسها را باید به صورت گرد ساخت تا .ياك نمودن آن آسانتر و در ضمن مطمئن تر باشد به همین دلیل دیوار را تا يك و نیم متری از سطح زمین باید با رنگ «روغن , رنگ آمیزی کرد

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:
طراحی کف سقف و جداره ها

صفحه 20:

صفحه 21:
1 ۳۳ ادلی يلكان )3 فضاى تعداد پله هر پلکان: باید از 3 پله کمتر باشد ( وجود 1 یا 2 پله باعبرهم خوردنن ظم و تعادل‌حرکتیدر بین‌افراد میشود) 8 برلويككانييشاز 3 يله بايد نرده طراحوو اجرا شود ايتفاع نرده براويزركساللن90 سانتىمتر و براوكودكان75 تا80 . سانتىمتر است فاصله میازپله و سقفآنن باید از 2 متر کمتر باشد (لینف اصله عمودی اندازه گیرعمی‌شود)

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
اصولی که باید در طراحی نور و پنجره برای ۰ محل: جره نباید طورکب‌اشد ۲ » در موقع باز شدنمزاحمنلیجاد کند 17 پنجره هاییکه در لنتهاعراهرو ها کریدور ها و پلکان‌ها نصبمیگ ردند بایستیاز کفداراعاریتفاع 80 سانتومتر بوده و در -2 غیر لیتصورت اید دارلعترده چوپو نا ف لزومناسبه اشد . حدلقللبعاد ‎lu‏ جره باید داراع0‌5 سا عرضو 60 سا ارتفاع بسوده با , ساسا ب ووو عور كاين آیدحتاقل‌نمکری اشدسلا از لیجاز جایه در وسط كلاس جلوكير وش ود -! 5 استفاده از بازتابنده نور در کلاس‌هاعدرسب راعچلوگیرعاز ورود نور خیره کننده به ک لاس‌مناسباستو باید تعبیه -5 . شود در تامس‌هواعت ازه کل س‌معمولا بآید از سبیستم هاوتنهویه استفانه تفنودو بساز کنروودیبو پ نچره"کتااس‌رله حلمناسبی6 : اشد در کلب رایکلاس‌هاعدرس‌به طور کلیی نجره با مساحن30 تا 60 در: بضاعن ما و یا حدود 15 تا 20 درصد مساحت7 . کلاس‌مناسباست استطراحیکلاس‌ها به طورعباش بر از سمنچییتابد. پنجره هایکلاس نباید طورعسا ند که «نور مستقیم به چشم شاگردان بتابد. اين کار باعث صدمات جدی به چشم می شود و همچنین مانع دیده شدن تابلوی کلاس می شود

صفحه 25:
هوای اتاق بایستی در يك ساعت به ازای هر ردآنش امول يست متر مکعب تعویض شود . یعنی در هر ساعت بایستی چهار بار تعویض هوا داشته تهویه می تواند طبیعی و یا مصنوعي باشد . در تهویه طبیعی , با قرار .دادن ينجره هايى كه قسمت بالاى ان به طرف داخل نیم باز است در تهوبه مصنوعی که مکمل تهويه طبيعى است در کارگاه و آزماینتگام » وجود آن اجبارت و الراتی اسنت

صفحه 26:
ia 1 ۳ = ۱ = 1 ۹

صفحه 27:
mm

صفحه 28:
نور يردازى |

صفحه 29:
نور يردازى

صفحه 30:

صفحه 31:
70 0

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
0/921 ۷ ۸۱۹ Chakboars Bockrases besast® a well of wincows 01 for conta, lunch, ett

صفحه 35:
Plan 2: improved classroom ده ,وبا ‎Bio-ence‏ Rare | ‏یت‎ هه = ۰ Yours

صفحه 36:

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:
tex = = 0 fa a

صفحه 51:
م م8 ص ص ص م8 تم م 0003 100 نت دك تك حت د aaa aa aa ا ‎a aa‏ ‎Saag‏ a ‏ده‎ a

صفحه 52:

صفحه 53:
caf cay! CF cep Cap cae ‏و‎ | be be ‏دقع دقع‎ 1 11111۳ i ie bal

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:

صفحه 57:

صفحه 58:
‎=a‏ نی مدارس: نمونه اى از فضاى بيرونى ‎

صفحه 59:

صفحه 60:

صفحه 61:
۷17 111 ۱۷۷۸۷ -۱ eon wo)

صفحه 62:

صفحه 63:

صفحه 64:

صفحه 65:

صفحه 66:

صفحه 67:

صفحه 68:

صفحه 69:

صفحه 70:

صفحه 71:

صفحه 72:
۱ ‏وت رب‎ SO oe ۳ he ۳ o ‏ا‎ ۳ - 9 aa

صفحه 73:

صفحه 74:

صفحه 75:
بايد دارای در ورودی جداگانه باشد 3 يهناى راهروها بايد حداقل دو و چهاردهم (4/ 2) متر باشد و جنانجه سالن ويزه ای جهت زنك تفريح دانش آموزان در نظر گرفته نشده باشد بهتر تر است كه راهرو هارا عریضتر ساخت . تا بتوان در فصول بارندگی از آن استفاده کرد . مدارس دو طبقه باید دارای دو راه پله یکی اصلی و دیگری فرعی باشد . ضمنا باید پهنای را پله 6/1 متر باشد و پس از دوازده پله يك استراحتگاه وجود داشته باشد. هر عرض يله بايد بيست و دو تا بيبست و چهار سانتی متر باشد و ارتفاع آن چهارده تا پانزده سانتی متر برای مدارس ابتدائی و راهنمایی و هفده سانتی متر برای دبیرستانها

صفحه 76:
رعایت ایمنی مهمترین اصل در فضاهای :ایمنی درون زمین های ورزشی .از جمله مواردی است که به وجود میزان ایمنی در درون زمین های ورزشی ارتباط دارد استفاده از موزاییک ۶ 1 ی حیاط مدرسه یا آسفالت با کیفیت کم که به دلیل وجود شن و خاک کنده شده از آن باعت لغزیدن دانش آموزان هنگام فعالیت های ورزشی .می شود نیز ازدیگر موارد منفی ایمنی در اين زمینه ذکر شده است فقدان وجود < ای پنج که حور قرار دارند و وجود | به صورت روکار و نصب + و ايجاة خاذته قرارذاريد نيز تكرانى قابى رابه جهت خادثه أفرنى ايجاذ م 16لا

صفحه 77:
اولين جنبه در بررسی ميزان ایمنی ار نظر تجهیزات و لوازم ورزشی؛ ‎٠‏ رعايت اصول ست استانداردهای وضع شده برای وسایل 9 یت وزن» حجم, جنس . اندازه, ارتفاع, . طول: استحگام و.. اشت دومین جنبه رعایت اصول ایمنی تجهیزات, معاینه و وارسی و در نهایت تعمیر و ترمجم روزانه وستانل بازی: پسن:از اتجام تجرینات با مستابقات:آاست سومین جنبه نیز رعایت اصول بهداشتی و نگهداری درست و مواردی چون تمیز گر ‎ipl‏ است

صفحه 78:
‎aad‏ از فضاى ورزشی ‎

صفحه 79:
15 0 ves ‏نمونه از فضاى ورز‎

صفحه 80:
زشى مدارس: نمونه از فضاى ورز

صفحه 81:
1 Wes ‏نمونه از فضاى ورز‎

صفحه 82:
نمونه از فضاى ورزشى مدارس:

صفحه 83:
ni See ST

صفحه 84:

صفحه 85:
۴ عاط :كت هعدطاه داداوز وج تجح 2 |

صفحه 86:

صفحه 87:

صفحه 88:

صفحه 89:
ضوابط تعيين اندازه ميز و نيمكت:

صفحه 90:
ارتفاع ‎ub aden‏ طوزی باشد که دانش آقور هنگام:نشستن دحمامی کف پایشت با زمیندر ماس باشد. جه ‎aul‏ بايش . أويزان باشد : اندازه ارتفاع آن بايد برابر طول ساق با باشد . يعنى بيست:و هشت درصد طول قد دانش آموز عرض نيمكت بايد دو سوم طول ران دانش آموز باشد , یعنی بیست درصد طول قد وى . اين اندازه مناسب موجب بهبود و جريان حون بوتر در ياها مئ.شود : .حاشيه.جلوى نيمكت. بايد مدور بوده :وحدوذ :دو تاسه سانتى متر يالا تر از حاشيه .عقب . آن باشد . درازاى نيمكت بايستى جهل تا شصت سانتى متر به ازاى هر دانش آموز باشد لازم است که تکیه كاه انحناهای فیزیولوژیکی ستون فقرات را دنبال کند و باید نیمکت در قسمت کمری ستون فقرات کمی تحدب به طرف جلو داشته باشد . تکیه گاه باید تا حاشیه پایینی استخوان کتف برسد و خمیدگی کلی ده تا پانزده درجه به . طرف عقب داشته باشد

صفحه 91:
وضعیت بدن در هنگام نشستن «.نوشتن و خواندن باید طبق: ضوابط بهداشتی بوده و برخاستن و ایسنادن دانش آموز به راحتی انجام گیرد . اندازه ميز و نيمكت را بايد متناسب با قد دانش آموز , انتخاب کرد . حتى در يك كلاس . درس , همه دانش آموزان هم قد نيستند و بايد حداقل در سه اندازه مختلف ميز و نيمكت موجود باشد . حداكثر فاصله دانش آموز آخر با تخته بايد نه متر باشد : نگهداری لباسها ( پالتو , كت و ... ) و جتر در كلاس درس جايز نيست . مسئله را به جند روش مى توان حل كرد . وجوديك محل مرکزیب راعن گهدارعل باس ب راءهمه دلنش‌آموزان 1 . برای‌هر کلاس‌بل‌محل‌در رلهرو و جلویک لاس ب راعن صبچوبلباسیها در نظر گرفته شود.2 میاندو کلاس‌ف ضایی_راعلین‌کار در نظر گرفته شود .(به ازلء‌هر دلنشآموز 3/ متر مریع ).3

صفحه 92:
مجتمع آموزشی دخترانه ی رفاه شرق با بهره گیری از بهترین امکانات و تجهیزات و همچنین کادر و معلمین مجرب در زمینه ی آموزشی و فرهنگی در سال تحصیلی۹۴-۹۵ با ثبت نام از دانش آموزان پایه ی هفتم شروع به فعالیت نموده .است احداث در زمر فوق ظعاو تفا ها ما3 ۳[زمین ۱۰۰۰ یه يسكتبال.واليبال و بدمینتون) سایت کامپیوتری بهره گیری از کلاس های هوشمند سالن آمفی تثاتر با گنجایش ۲۵۰ نفر کتابخانه

صفحه 93:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
35,000 تومان