صفحه 1:

صفحه 2:
مدمه © اند لض ‎a‏ ختمیری ان, کتاب" فاطمه فاطمه است" اثر استاد دکتر 9 ول ده بخش که بخش اول شامل سخنرانی دکتر شریعتی در موسسه ارشاد وبخش دوم آن" زندگی تحلیلی" حضرت ‎Dilys (eye MeL‏ * استد لت در بخش اول از کتاب خویش با طرح حدود 26عنوان به بررسی و تحلیل جامعه و تغییرات موجود در الگوی رفتاری جامعه می پردازد وپس از طرح اين گونه مسائل الگویی متفاوت از الگوهای موجود در سطح جامعه و با در نظر گرفتن حقوق زنان ارائه میدهد وی اين لوي ‎ws‏ ‏بخش دوم از کتاب خویش به "زندگی تحلیلی" از ‎ai) hs) Abt jaan‏ علیها)می پردازد.

صفحه 3:
سنخنی با خوانند * با اندکی دقت و ریز بینی"در جامعه می توان دریافت که زنان در یک بررداشت کلی از نظر ایدولوژی وجهان بینی و ساخت فکری بر سه كروة تفسيم مى شوند كه عبارتند از گزوه اول شامل زناني است كه در قالبهاى سنتى قديم باقى مانده اند وكروه دوم شامل ان دسته از زنانى است كه قالبهاى وارداتی جدید را پذیرفته اند و اما كرد مييقوم, که دارای جساسیتهای ویژه ای میباشند که در صورت عدم راهنمایی درستِ وخدم دستیابی به الگوی مناسب دچار منیکلات فراوان خواهندشد با نام,زنان قالبی" انها که نه میتوانند ان رد کف * با توجه به مطالب بالا بحثی در گروه سوم که موضوع بحث ما خواهد بود سول که مطرح ات بح جكونة بودن در كر گروه سوم می باشا که البته فاطمه با بودن خود ياسخ | ۵ ان است که ما دواین کتاب به سور مفصل به ‘ 0 ‎OLY! IG)»‏ در زند خواهیم پرداخت

صفحه 4:
چگونه باید بود؟ * "در جامعه ما زن بسرعت عوض میشود"و یکسری عوامل او را از انچه هسث دور میسازد در این میان حادترین سوالی که برای زن اگاه مطرخ ات "چگونه بودن"است که نه میخواهد به ان شکل موروثی درآید ونه به ان شكل وارداتى جديد ودر اين ميان نبايد از ياد ببريم كه ما مسلمانيم وداراى تاريخ وفرهنك ومذهبى غنى وشلخصيّتهائ بزركى همجون فاطمه (سلام الله عليها ) که با کیک گرفتن از این داراییها میتوان در اين "رنسانس"متواقق) ده اما,درراینآمیان کسی که از او غفلت داشته ایم واز او فقط به ذگر مصيبتهاى او اكتفا کرده ايم وزندگینامه مختصر وی او کسی نیست جز حضرت فاطمه (سلام اه علیها)با آن شخصیت مقدستوبزرگ که الگویی تمام نما از یک انسان بزرگ است. که عظمت وی تمام بشریت. را کافیست

صفحه 5:
:نبواغ و حقیقت پرستی "به عقیده من پژزگترین افتخاری که.ملت ما در طول تاريخ خويش ميتواند بدان ببالد افتخاری که مظهر گویا ودرَخقنان لبوغ و هوشیاری اواست درست و اندیشه عمیق و مقاومت در برابر زور وظلم وبازشناختن فریب ودروغ باز کردن مشت خیانتکاران غاصب غالب یان در برابر نظام حاکم وتحت تاثیر قرار فتن در برابر هجوم پیوسته امواج تبلیغاتی وفریبنده مذهب و روحانیت وابسته به تک خلافت وباز یافتن حقیقت مجهول ‎Ga‏ ‏وضعيف وپنهان در پس پردههای - 0 4 ملسي است كه ‎Pee‏ این جریان: وپر هیاهو"فریاد دردمند مردی تنها خویش ریب را شنید و: ‎Gal gay‏ لحظة هولناى وسياه لوازي از تاريخ على (عليه ‎(ee‏ انتخاب کرد" ملت ما اتشیع یِعنی اسلام ناب یعنی اسلام منهای خلافت وعربیت واشرافیت" را با اگاهی برگزید اگاهی از اینکة سک اه جذایشق تاپذیر عدل وامامت است ودانست که "علی بر محم3 اضاقه نشده آنتتا وغل را گرفته ایم تا محمد را گم نکنیم" وبا تمام نبوغ و هوشیاری و استقلال شخصیت وشنهامت اخلاق وعشق به فضیلت باتحمل تنام زنجها وخون دانتهابه راه خویش ادامه داد

صفحه 6:
عقل"وعشق هر مذهب ونهضت وانقلابی از دو عنصر ترکیب میشود: عقل وعشق»و به گفته الکسیس کارل عقل چراغ یک اتومبیل که راه می نماید و عشق موتور است که آن را به حرکت در می آورد و هر یک بی دیگر هیچ استو موتور بی چراغ,و, عشق کور خطر ناک و فاجعه و مرگ و در یک نهضت با,مغز روشتفکران و دانشمندان می اندیشمدووبا قلپ,مردمش«عشق می ورد و اسلام از این جدا نیست.در قرآن نمی توان دانست مرز میان عقل و ایمان کجاست و شهادت را زندگی جاوید می شمارد و به مکه و نوشته سوگند می خورد و علی در اسلام ترکیب عفل و عشق است,

صفحه 7:
شاه عشق .اشک تاريخ اينكوته زد وزيست ؛ متفكران ودانشمندائش ‎Wein) lie‏ 3 وتوده مردمش مظهر وفاداری به حقیقت واخلاص وعشق واما امروزه توده مردم ما همچنان عشق میورزند همچنان به اين خانه وفادارند ان به در این خانه چشم دوختهاند سر بر دیوار خانه فاطمه وفرزندان فاطمه نهاده اند با درد مینااتدطاو یک مگریزنواشکی که نه‌از روی برنامه وهدف بلکه بخاطر-تجلی احساسات وحالتی جبری وفطری از یک عشق,واین, عشق کامل نظ شود جز با تعهدی که آنایشمندان باید در خود ایجاد کنند وبا ان تقد مانم از هدر رفتن ای احساتتات وعلایق پاک شوندواگر اين تعهد از بین برود اینگونه میشود که "ملتی ایمان وعشق دارد قران ونهجالبلاغه داد و علی وفاطمه دارد وحسین وزینب دارژوتاریخ سرخ داردو سرنوشتش سیاه است

صفحه 8:
* وبا تمام عشقی که به فاطمه وزینب دارد "یک جمله از سخنانش را نمیداند ویک خط از شرح حالشان را نخوانده ازفاطمه فقط کوبیده شدن در بر پهلويش راامیداند,واز زینب ساعتی را که از خیمه به سراغ شهیدی میرود انهم فقط از صبح عاشورا تا ظهر عاشورا" * باید دانست که با تعهد ژاندراک دختر احساساتتی خیالباف در فرانسه الهام بخش ازادی ونماد مقاومت می شود وبی تعهد" که رسالتی سنگینتر از رسالت حسینرا بر دست علی وار خویش,گزفته است وان ادامه دهنده نهضت كربلا عليه نظام ‎tae ae,‏ در اوضاعى كه قهرمانان انقلابى مرده اند ومردا ييشكام إسلام دم فرو 7 000000000 كه كرى ميشواتركه بایدنبر ای او كريه رد

صفحه 9:
ai, O- * اگر روزی دیدیم که ملتی با وجود داشتن "محمد وعلی وفاطمه وحسین وزینب و عدالت امامت تهقوا اجتهاد وشهادت که هر کدام ملتي را زندگیوبیداری وحماسه میتواند بخشید هیچکدام اثری ندارد" بایدمقصر را عالم بدانیم» عالم است که باید به مردم بیآموزد كه امام کیست؟ امامان جه كساني بودندوجه مى اندي یدند و چه میگفتند و وي 0 مبزیستند وا در ثلارج چه تقشم داشتند و مکتبشان چه بود و در برابر چه نظام و رژیمی قرار گرفته بودند و چگونه مبارزه اي کردند؟ واگر عالم ‎ROSE Ae 00000‏

صفحه 10:
‎a‏ د که تازه شروع به رشد و تکامل کرده ‎ced leg Sop» oe‏ که با مر لو أن ی دی ميان بين كروه اول و كروه دوم تعارض وجود يد 1 علاوه بر افزوده شدن بر كرو ِ = مادران و دختران كه از دو ذ ‏فاصله ‎ ‎ ‎Rieti ws. ‎

صفحه 11:

صفحه 12:
متد/ویژه پیغمبر ‎CH‏ پمپ شیامل سخنان(َعایناعمال و فعل پيامبر و تقریر است و در کل سخن و فا به نام سنت اسدتةاو در اين میان اصل سومی نیز فهمیده می شود و آنا ‎ ‏پیامبر ذر برابر یک پدیده اجتماعی و اصلاح واتغییرآن به گونه ای عمل کرده و روشی خاص دارد . ‏در تغییر رفتار جامعه سه كونه متد وج 0 ‏متد سنتى :که قائل به به حفظ و.نگهبانی ازبسنت(است ‏متد انقلابی : که قائل به فقو ريشه کن کرد سنت هاست. ‏مند اصلدحی : .که حالت میانه دارد و قائل بر تغتیر. سنتها ۰ ته بصورت انقلابی بلکه به مرور, و تدریجی اسبت. و اما متد پیامیر که سنتی را که ريشه در اعمال جامعه دا و۳ ۱۲۳ ۱۳۹0 ۳ بزاه نی لور ‌طیمی عل نم که و آن را حفظ مى كنند ولى محتوا و روح و فلسفه عملئ اين سنت خرافى را به ث افى و نزاديرستانه بود و براى تحليل بت يرستق بوذ بيامبر با حفظ اصل عمل فلسفه آن را تبدیل به یک سنت که موجب وحدت بشرى إبيياثاته كرد. ‎

صفحه 13:
رئالیمخ و ايده آليسم یکی از خضوصیات اسلام این است که در رویایی با واقعیتهای عینی و جبری جامعه آنها را مَیَ بیند و وجودشان را اعتراف می کند ولی آنها را نمی پذیرد و در صدد تغییر آن برمیاید و ماهیتشان را به صورت انقلابی دگرگون می کند در مسیر آیدهاهایش موبره و آنها را افسار هن کند و در مواجهه با واقعیلت اجتماعی مکتبهای ایده آلینیتی همه تکیه گاهها انحصارا بر ارزشهای متعالی و ایده الهای مطلق و مطلوب است و هر واقعیتی را که ‎BS ab ube sy uu ule‏ 5 انکار میکند و یا آنها ريشه کن مى كنذ . غريزه جنسى لت جویی ‎sia AS Sail Ee y‏ ناه الم اخلاقى (رهد) وا مذهمى لسيحيث ‎lel (Gee‏ ر ابرق لالكيرند و وقوعش را به هر شكلى انكار م مى كند . . بر أعكس' ملكتب راش 1 1 1 دار 00 راقسيت (رثاليتن)اند مى بكبرادرو/فقط به دلیل اينکه واقعیت خارجی يافته اند » و به آن دل می بندند و ایمان می ‎SMG,‏ ۹ 9۹ "سازگارند به کی طرد می

صفحه 14:
دوا ‎Calls‏ ادم ریزی در جامعهادر پس این سول که در باب تغيير جه بايد كرد ؟دو دیدگاه وجود دارد تیپ نو ل که تیپی"اسنت که متعصبانه سنت را به نام مذهب واخلاق عليرقم در ذ كران وماك ميخواهة تحميل كلد .. ۰ وتيب دوم شامل افرادى است كه در براير تغييرات جامعه هيجكونه اقدامى نمي کنند و قائل به روشنفکری و تجددمابی وازادی خواهي هستند وبا تیپی از نوع شبه فرنگی در بیان خواسته هایشان زن ما را نه به ان شکل زن اروپایی که مستقل وازاد وبا شخصیت انسانیل است بلکه به شکل آن زن اروپایی که ابزار است وایرای انتقالجنسی,به‌کار می اید می:خو اهند اين سنت كُراى ‎Sal‏ ‏متفدم و آسرمایهدار متجدد فرنگی با هم عملا همکاری میکنند ‎GABE‏ 35 مدرب ‎eae,‏ انه تعصب وارتجاع میزنند رگووهی به زن ‎OM‏ ازادی میدهند وان هم نه ازادی از نوع آزاد دارای شخصيت بلکه آزادی از نوع ازادی جننتن ورین بندروباری ودر نهایت یلپ زن مارا تبدیل به یک تیپ بی شخصیت بی هویت بی بلذ وبار میکنند

صفحه 15:
apa ‏فرهنگی و پایگاه اجتماعی عصر‎ oii gags " | در این عصبرززنان از پوسته خانواده و روح جمعی بیرون آمدند و به زن مستقل اقتصلای و اجتماعی تبدیل شند::و: تفکرات و احساسات منفعت طلبی فردی و بینش وأقعیت بین جانشین احساسات و عواطف عمیق و غیر منطقی زن شد و در نهایت این تخير زب راي أزادى هاي امكتهاى اجتماعى فراوان رساك م از يران جديش كرد و او را تنها كذاشت. در نظام خانواده با اين بينش زن مرد را برمى كزيند و مرد زنش را ‎gates dle‏ که زن و مرد را کد هر دس کی خر انان ‎١‏ بد توم كم می خواند عامل جنسی »عاطفی و عشق.و محبت و پیوند اجتماعی و سنت ومیل به انيس و همدم و هم سخن و کششهای ‎Sige ye‏ توصیف ناپذیره؟ نیست. امروز صدای دعوتشان مرده استقا پل ینت ایک مصاحبه عاقلانه سست:و بی خود يا ضرورت قانونی و یک ‎me el)‏ ‎oe‏ © باز زتعتاس ديار ‎١!‏ ‏عقل و یات افرادی چون دکارت .دور کهیم .لکود برنارد و ق حسابكرى جاانشين عواطفب غریژی و احساس مذهبی و فردیت روابط اجماعی خانواده » قبیله وملت)و من گرایی جانشین روح جمعی و ‎a‏ ت ارزش و بالاخره طبیعتجانشین مابعدالطبیعه و به تعبیر فرانسیس بیکن قدرت جانشین, جقیقت ند

صفحه 16:
ستمگرو: ستم پذیر ۶ "حضرت علی (ع) میفرماید برای بوجود امدن ففر دو نفر مسئولندیکی ظالم ودیگژانکه ظلم را میپذیرد "وگر نه ظلم یک طرفه نمیتواند بوجود بیاید وظامٌ با نبود ونه تنها درظلم که فساد وانحراف وهمه بیچارگی ها وشکستها نیز به همکاری دو جانبه نیازمند است تا ایجاد شود واگر امروز زن دیوانه وار رنگ عوض ميكند بايد بدانيم كه درست است كه أل یک بنو/ استعمٌار واستثمار فرهنگی اقتصادی بیگانگان دخالت3آرد ولی خودمان نیز در‌این کار با او همدستی کزده آیم وزل17فزواروش داده ایم و او به سادگی صییش میکند تقوا وعفت زن را چنین با دیوار وزنجیر حفظ کردهايم ونه بهعنوان یک انسان با اندیشه وشعوروشناخت وبا اینکار زنی ساخته ایم که از زندگی فقط خانه داری و بچه زابیدن وبزرگ کردن بچه واحتمالابا ترربیت,غیر,اصولی ۰ را میداند واين زن مادر فرزندانی میشود که در اینده مخواهند نقش بگیرند ودر این نقش يذيرى با انزجار»از اوضاع مادر واز زن بودن

صفحه 17:

صفحه 18:
* بر ما تحمیل شده است آنکه می تواند کاری بکند و در نجات نقشی داشته باشد نه زن,سنتی است که در قالبهای کهنه آرام و رام خفته است و نه زن عروسکی جدید که در قالبهای دشمن سیر و اشباع شده بلکه زنی که سنتهای متحجر قدیم را که به نام دین اما در واقع سنت قومی و ارتجاعی است که در روح و اندیشه و رفتار اجتماعیش حکومت داده اند می شکند و می تواند خصوصیات انسانی تازه را انتخاباً کند کسی است که شعارهای ساده شده از ذهن های مشکوک آمروز به عنوانن شعارهای وارداتی فریبنده به شوق و شعفش در نمی آورد و در ماسکهای آزادق چهره گریه و وحشتناک ضد معنویت و انسانیت و ضد استقلال معنوی و انسانی و ضد زن و حرمت انسانی زن را می بیند و خطر آن را در مي یابد و عظمت درا بزرگتر از آن می داند واینجاست که هر دو را طرد میکند و بدنبال مناسب می گردد * و این سوال در ذهنش به وجود میاید که الگویع باید چه کسی باشد ؟

صفحه 19:
‎J‏ فا هرا

صفحه 20:
۴ حضرت فاظطعه,چهارمین وکوچکترین دختر پيامبر بود و در دوره ای از قاریخ تولد.یافت که تظم قبله آی عرب از دوره مادر سالاری گذشته وه دوره پدر سالاری رسیده بود حاکمیت خانواده وخاندانها از آن پدریزرگ بود و اساسا مذهب آنها سنت پدرانشان و ملاک درستی عقیده نگاه به گذشتگان وابا واجدادشان بود وقومشان همه برای حفظ سنت پدری در برابر انقلاپ پیامبران ایستاده بودند که ان نوعي سنت تقلیدی و موّروئی بر پایه اصل يدر سالاری بود * از سوی دیگرزندگیقلتلاق که در صحراق خشن شکل گوفته بود و روابط قبیله ی ‎oli‏ رشان 99۳۳6 می آورد و به پسر موقعیتی بخشیده بود که پایهاقتصادی و نظامي و اجتماع داشت وپسربودن خود به خود ذات برتری يافته وصاحب ارزشهای معنوی و شرافت اجتماعی واخلاقی و انسانی شده بود وبزای هنت بودن حقیر شده و ضعف او به ذلت تبدیل شده بود و دختر موجودی معلول و مایه ننگ پدرو بازیچه هوبن"جنسی مرد.و,بنده منزل شوهر شده بود و دختر را موجودی که دل مرد خوش غبرتا 9 می ار وانه که باید هميشه ودر همه احوال به فکر او و مراقبت از او باشد بدل کرده بود

صفحه 21:

صفحه 22:
ان در عصر جاهلیت برزسی ,ریشه/های زفله‌به گوَرٌ کرد * این افکار در مورد زنها ریشه اقتصادی داشت و ترس از فقر اين افكار را در جامعه رواج داده بود به طور مثال شخصی نزد پیامبر رفت وگفت :هر دختری که برايش متولد شده زنده به كور کرده یکی از مهاجران از اوبا يحني سبك يرسيد :تود که از همه پولدار تری چه چیزی تو, را وادار به این کار کرد وی که از آشرآف وبا پیامبر سخن میگفت از,ببوال اين مهاجر سا که ۱ ی 3 داب اف 3 فرامؤاشن کزّده بود بدش امد وگفت : تا با شخصی مثل تو ازدواج نکند ...و قران هم میگوید کشتن دختران فقط به خاطر ترس از تهیدستی و حفظ منافع اقتصبادی بوده است

صفحه 23:

صفحه 24:
و اما تاریخ محمذ وعلی وفاطمه * اکنون قریش که بزرگترین قبيله عرب است همه مفاخر خويش را به دو خانواده ی بنی امیه وبنی هاشم داده است بنی امیه ثروتمند تر و بنی هاشم ابرومند تر» بعد از عبد المطلب و ضعف نفوذ وقدرت وثروت در زمان ایوطالب رقابت شدیدی ‎gail Gls‏ خانواده در گرفته است و بنین امیه مکوشد تا وارت تمام مناصب,ومفاخر, قریشن گردد وبنی هاشم رت از نر معنوی نیز شکتنت دهد تنها خانواده ای که ذر بنی ها 2 حیسیتی تازه یافته خانواده محمد است نواده عبدا ‎si goo: OE,‏ مگ برايش موقعیت اجتماعی استواری"فر اهم آورده

صفحه 25:

صفحه 26:
وبعد ازآن دختران آيا خدیجه که سنی ازآن گذشته وپیر شده فرزند دیگری خواهد آوردءبله ۰ اما فرزند چهارم هم دختر بود واوکسی نبود جزفاطمه و بعد از مدتی سهآدختر,دیگر نیز مردند و جز فاطمه اینگونه بود که مردم به خیال خام خود محمد را ابتر میگفتند مردی را که پسر نداشت ابتر میخواندند یعنی عقیم وبی د م ودنباله وکوثر نشانه بسیاری نعمت وفرآوانی خیر وبرکت بود وزیادی اولاد بود ‎a lala‏ 039 عنوان وارث ففاخلا خاندنتخویش و صاحب ارزشهای نیکان خویش وادامه شجره تبار واعتبار پذر و جانشین مقر 9و3 إن 1ت كه خداوند سوره اى كوت را در شان فاقلمه نازل کرد و خداوند درمقابل كفار كه ييامبر را ابتر ميخواندند به ذريه بسیار بشارت داد. ‎ ‎

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:
i ‏ووس‎

صفحه 31:
فاطمه ام پدرش: = بارها فاطمه دید که پیامبر همچون پدری مهربان در انبوه مردم باز می ایستد وآنها را به نرمی میخواند و آنان او را به سختی میراندند ‎sls‏ را دشنام,میدادند اور تنها وبی کس اما آرام وضبور,به جمع دیگزی میرود ودر پایان خسته و بی ثمر به خانه میرود تا اندکی استراحطک ای ویدار ی مید هد کته او را همراهی میکند

صفحه 32:
او

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:
ال 2 ]فا رتکد 2 ‎y Ne Ox ated‏ زمانی که دو خواهر فاطمه به خانه شوهر رفتند او به مادر كفت هرگز من پدرم را رها نخواهم کرد وهیچکس مرا از او جدا نخواهد کرد آما او بعد اژ مرگ مادرش احسابن "کرد که رانالتی بزرگ دارد وعمق پیمان فاطمه با پدر چنین شروع شد که فهمید پدرش دعوتش را آغاز کرده و نخستین سالهای عمرش پا نخننین تدالهای بعنت و سختی های رسالت همراه شده بود. در این شرایط سخت تقدیر پسری را در حا لی که پذر داشت به خانه محمد می کشاند: علی نباید در خانه پدر بماند باید در خانه مخمد کنار فاطمه باشد .سرنوشتش با این دختر و پدر پیوندی عجیب می خورد تا از لحظه ای که بعثت شروع و رنج و سختی می افتد و در کند » تا در صحنه های جنگ احد »خیبر»بدرو. تضّمین کننده پیروزی اسلام باشد و بسیاری از کارهای دیگر.

صفحه 36:
ai, O- * بعد از سيزده سال سختی و شکنجه و مبارزه هجرت به مدینه آغاز شد و مسلمانان به مدینه رفتند و محمد و ابوبکر در خفی از مکه خارج شدند وهمچنین فاطمه و ام کلثوم با هم دوتایی از شهر خارج شدند ,ناگهان یکی از اشراف قریش (حورث بن نقید) خود را به آن دو رساند و از مرکب.به سختی به زمینشان زد و فاطمه كه ضعيف بود سه سال حبس و؛اشكنجه و سختى در شعب ابوطالب بدنش را ضعیف کرده بود صدمه بسیار ديد .آن چنان بود که محمد وعلی (ع) از این کار چنان آزرده شده بودند که ریختن خون آن شخص را مباح اعلام کردند,بحتی اگر بر دیوار کعبه باشد.

صفحه 37:

صفحه 38:
ai, O- * حضرت علی با فاطمه ازدواج کرد وبعد از چند مدت دید كه فاطمه زیاد کار مي کند و از او خواست تا به کنار پیغمبر برود و از او تقاضای خدمتکاری بکند ولی پیامبر خدمتکار بر آنها نداد و گفت آنها برای فروش هستند تا با پول آنها گرسنگان سير شوند .على و فاطمه دست خالی به خانه بزگشتند و در باره درخواستشان فکر می کردند در حالی که پیامبر هم‌در خانه خود درباره درخواست آنها فکر می ‎pucks IS‏ شب به خانه علی(ع)رفت و گفت می خواهم شما را از کلماتی باخبر کنم که از آنچه از من درخواست کرده ايد بهتر است پنن از هر نماز بار تکبیر 99 بار حمد و 0 بار,تسبیح .

صفحه 39:
Be Fee ‏ب‎ "9 ‏سر و( بل‎ a et dl et oa Dal ارزشهای شگفت خود فاطمه » پیامبر را ناچار می کند که برای شاگرد ویژه اثل سخت بگیرد این است که فاطمه باید آموزش ببیند» آموزشی که بایذ مکرر و پایدارباشد.تسبیحات به جای درخواست خدمتکار-این کلمات و تسبیحات,را که پیامبربه علی(ع)وفاطمه(س) آموخت وتنها اين دو عروش و داماد شگفتند كه مى توانند بفهمند که با کلمه می توان زندگی:کژد خوشبخت بود و انرا نوشيد وخورد وسیراب شد واين عروس وداماد هستند كه ارزش ان را میفهمند وتا پایان عمر آن را همچون مرهم هر دردی عزیز میدارند وبا ان تا پایان عمر می مانند

صفحه 40:
* از ازدواج علی(ع) و فاطمه حسن و حسین متولد شدند از اين زمان به بعد پیامبر هر دم و ساعت به خانه قاطمه سر می زد و آنها را می بوسیذءروزای,به خانه فاطمه وارد شد و دید که علی و فاطمه خوابیده اند و.حسن گریه می کند »رفت میشی را که در خانه بود را دوشید و شیرش را به حسن داد تا ساکت شود و زوزی دیگر به خاطر گریه حسین(ع)بر سرد"فاطمه داد كشيد تا او را ساکت کند.پیامبر از اين همه ابراز علاقه ثسبت به حسن/و حسین عمد و مقصد و هدفی دارد تا کرامت و بزرگی آنها را نشان دهد از این به بعد فاطمه همه چیز پیامبر هی شود و همه كس او مى شود و بعد از حسين زينب مى ايد

صفحه 41:

صفحه 42:
در غدير»كه حضرت علی جانشین خودش کرده بود ابوبکر را را به جانشی پیتیر ‎si (i ere‏ کی (ع) ۰ بگر همچون عمار.یاسومقداد ودیگر باران پیامبر تعیین شدو همه چیز بر خلاف علی (ع) پیش رفت. علی که در جنایا همچون شيران مى جنگید در ج خیبر که ابوبوبکر وعمر پرچم را گرفتند تا قلعه را فتح کنند ودشمن يرجم را شكست على (ع) يرجم رأ در دست گرفت و بارشجاعت یک یک محله ها وقبیله را فتح کرد و همه ظالمان را کشت و همچنینآدر جنگهای بدن احد.خنق وجنگهای زیاد دیگر.اين شجاعتهای علي,د دل دشمنان کینه و در دوست وهمرزم او حسد و حقارت راابوجود آورد. در اين موقعيت كه همه چیز برای علی از بین رفت تنها کانون خطر برای دشمن فقط خانه فاطمه بود فاطمه که راه رفتن را در جنگ و مبارزه یاد گرفته بود و عمرش را در کنار پیامبر در مخالفت با دشمن گذرانده "به خاطر

صفحه 43:
ترس از او و علی عمر قسم خورده بود خانه فاطمه و اهلش را به آتش خواهد. ‎yy st igh naa ck‏ ۳ ۲ در بود و از روللاتة هاى.در شعله هاى اتش را مى ديد ناراحت فرياد كشيد ای رسول خدا بعد از تو آژ عمر و ابوبکر چه ها که ندیدم همراهان که صدا ‎ree. nag‏ ع) در راي عردو دآخل و فلمه کار دوز سته لت به ‎Se‏ ‏ابوبکر گفت از پیامبر شنیدم که میگفت ييامبران,ازاث نمی گذارند انچه از آتها میماند فقط صدقه است فاطمه عصبانى شدة و جواتا داد آيا شما این جمله را قبول دارید که پیامبر میگفت خشنودی فاطمه خشلودی من و دشمنی آو دشمای منت یس من از دست شما ناراضی و خشمگین هسبتم ابوبکر ناراحت شده و گزیه کرد وبا عمر بیرون ‎Cat‏ اما کارفرمایانشان گفتت ۱ گردید به همین ابر کر دستور به محامره فدک داد و دیگز چیزی جز بیت المال برایعلی باقی نماد"

صفحه 44:
فاطمه و علی تنها ماندند و در این زمان دشمن با استدلالات منطقی و عقلاتی ‎ae‏ 0 خارجی بودر یکیو علی وفاطمه ودر سوی دیگربزرگالن حکومتی مانند یی هو ‎ee‏ کرو وبا غار پیامبربود و همچنین عمر چهلمین کسی که در مخفی گاه پیامبر به اسلام پیوست و با آمدن او ‎Sy GUL‏ لین خالدین ولید که سیف الل نام ذآشت وین ابی وقاصس تخستین کسی کهادر اینلام تیری به سوی دشمن رما کرد ودر احد که پیامبر بدون بار وتنها مانده بود از پیامبر دفاع کرد این اشخاص مقابل علی با تاکید بر مصلحت(تیغی که هموآره زرنگ ها با آن حقيقت را ذبح و قربانى مى كردند و آن هم ذبح شرعی) کار خود را با علی و فاطمه انجام دادند در آين زمان كفتند مصلحت نيست كه على بيايد وبا اين حال ‎eo aay gi gate se‏ ‎ee ae‏ 3 سختی و مبارزه ری تنش اکتتابیرکروم و تن ايه

صفحه 45:
تسلی و آرامش او یکی تربت مهربان پدر ودیگری مژده پثر که گفته بود فاطمه از ميان خاندان من کسی است که به من پیوست چنین زندگی بر او سخت شده بود که او منتظرمرگ بود:و بالاخره روژ دوشنبه 10) جمادی آلثانی سال 00 هجرت کودکانش را یکایک بوسید و لحظه وداع با على فرا رسيد و به او وصيت كرد كه شبانه او را ,هفون كنديو فيرش إإيك ف نبينة 20-359[ كر و عمر) أنجا حضور نداشته باشند وبعد از خداحافظی چشمش را بست ومبّش را به بالین گذاشت و به دیدار معبود رفت ‎guia gle‏ داد که شب شد وعلى ‎ ‎ ‏0[ ذهد كنيز او را شلك علميوبزاش را بالين كذاشت ب آو را دفن کرد ساعاتی را بر قبر فاطمه‌آمان اما نمیداند برود پا نه از آنجا که نمی توانست فاطمه را تنها بگذارد و نمى توائسدثا به سخن خداوند كه كفته صبور باشید عمل نکند و ایستاد و رو به خانه پیامبر کرد و گفت امانتت را به تو دادم و به خانه رفت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏فاطمه اینچنین زیست واینچنین در سختی مرد و پس از مزگ زندگی دیگری اغاز کرد برای این بود که فاطمه ایچنین برای ملتها منبع الهام ازرادی وحق خوآهی و عدالت خواهی ومبارزه با ظلم وستم بود ‎

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:

رایگان