پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

مداخله مختصر برای مصرف مخاطره آمیز و آسیب رسان مصرف مواد

mavad-mokhdr1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مداخله مختصر برای مصرف مخاطره آمیز و آسیب رسان مصرف مواد”

مداخله مختصر برای مصرف مخاطره آمیز و آسیب رسان مصرف مواد

اسلاید 1: مداخله مختصر برای مصرف مخاطره آمیز و آسیب رسان مصرف مواد سید محمود رضا موسوی روانشناس بالینی

اسلاید 2: مداخله مختصر چیستهدف از غربالگری و مداخله مختصر شناسایی فعلی یا بالقوه مصرف مواد و ایجاد انگیزه در افراد در معرض خطر برای تغییر رفتار مصرف مواد استمداخلات مختصر در مراقبت اولیه می تواند از 5 دقیقه توصیه مختصر تا 30 الی 15 دقیقه مشاوره مختصر باشدعموما مداخلات مختصر به قصد درمان افراد با وابستگی جدی به مواد نیست

اسلاید 3: مدل تغییر رفتارمدل مراحل تغییر رفتار تدوین توسط پروچاسکا و دیکلمنته یک چارچوب مفید برای درک نحوه تغییر رفتار افراد و در نظر گرفتن میزان آمادگی افراد برای تغییر مصرف مواد یا سبک زندگی فراهم می کنداین مدل حاوی 4 مرحله است که در شکل 1 نشان داده شده است

اسلاید 4: مرحله 1- آمادگی برای فکر کردن به تغییر وجود ندارد (پیش تأمل)بسیاری افراد مراجعه کننده به مراقبت اولیه که امتیاز بالا در ASSIST نشان می دهند ممکن است در این مرحله باشند. آنها «مصرف کنندگان راضی» (happy users) هستند. نگرانی خاصی از مصرف مواد سایکواکتیو ندارند و نمیخواهند تغییر نمایند. تأمین اطلاعات می تواند آنها را برای شناسایی خطرناک مصرف مواد و فکر کردن درباره کاهش یا قطع مصرف آن تشویق شوند.

اسلاید 5: مرحله 2- تفکر درباره کاهش یا قطع مصرف مواد (تأمل)افرادی که در این مرحله هستند احتمال دارد:درباره مصرف مواد دودل باشند. آنها می توانند جنبه های خوب و جنبه های ند چندان خوب مصرف مواد را ببینند.از برخی مشکلات همراه با مصرف مواد آگاه هستند و ممکن است حسن و عیب مصرف مواد خود را سبک سنگین کرده باشند. سایرین ممکن است بخواهند تغییر کنند اما : نمی دانند چگونه تغییر کنند مطمئن نیستند که می توانند تغییر کنند.

اسلاید 6: مداخلات برای کسانی که در این مرحله هستند بر روی تأمین اطلاعات درباره خطرات مرتبط با مواد توصیه به کاهش یا قطع آن و کمک به آن ها برای صحبت درباره چیزها خوب و نه چندان خوب مصرف مواد متمرکز است. هدف تشویق آن ها به یافتن و صحبت درباره دلایل خود برای کاهش یا قطع مصرف مواد است. یک ابزار کمک کننده در این مرحله در نظر گرفتن دو سو گرایی درباره مصرف به صورت یک الاکلنگ است در یک طرف آ« محاسن مصرف مواد و هزینه های تغییر این رفتار (دلایل عدم تغییر) قرار دارد و در سر دیگر هزینه های تداوم مصرف مواد و فواید تغییر (دلایل تغییر) است. مرحله 2- تفکر درباره کاهش یا قطع مصرف مواد (تأمل)

اسلاید 7: مداخلات برای این مرحله می تواند شامل موارد زیر باشد کمک به بیمار برای شناسایی نقطه قوت و توانایی هایش برای تغییرپیشنهاد مجموعه ای از راهبردها که بیمار می تواند برای کمک به کاهش یا قطع مصرف مواد انتخاب نماید (فهرست گزینه ها، صفحات 10-11 را ببینید) مرحله 2- تفکر درباره کاهش یا قطع مصرف مواد (تأمل)

اسلاید 8: مرحله 3- انجام کاری برای تغییر رفتار (اقدام)افرادی که در این مرحله هستند :تصمیم به تغییر در رفتار مصرف مواد گرفته اندممکن است در مرحله پرهیز یا کاهش باشند یا تصمیم به تغییر رفتار خود گرفته باشندمداخلات در این مرحله شامل موارد زیر است : بحث درباره اهداف تغییر رفتارهای پر خطر مصرف مواد پیشنهاد مجموعه ای از راهبرد ها که به بیمار برای کاهش یا توقف مصرف مواد کمک می کندکمک به بیماران برای شناسایی موقعیت هایی که احتمال لغزش وجود داردبحث با بیمار درباره برنامه اش برای اقدام به کاهش یا قطع مصرف مواد

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید