صفحه 1:

صفحه 2:
dos ples! Sols هدقف ( منظور از انحام مدل چیست؟ ) شما در انجام مدل 15 © به دنبال چه عاملی هستید یا چه مشکلی را می خواهید حل کنید 8 براى رسدن به هدف به جه ياراممترها يا لايه ها و اطلاعاتی نياز داريد. بارى انجام مدل جكونه لايه ها را با هم ت ركيب و تلفيق كنيد. ( ازجه مدل وزن دهى يا امتياز دهى استفاده كنيد. )

صفحه 3:
:روشهاى تهيه يك مدل را بوسیله یک مثال تشریح می کنیم * . هدف: مکان یابی, احداث مدارس جدید در یک منطقه © پارامترها و لایه‌های مورد نيا الف) شیب ب) فاصله از مراک خدماتی ‎(Cg‏ فاصله از مدارس موجود د) کاربری اراضی( 1196 1۵0 ) روش وزن دهی: وزن دهی ساده» لایه ها را به تعداد طبقاتی که بس اساس مطالعات تئوریکی انجام شده طبته بندی گرده امتیاز دهی می کند. در مدل سازى تمام لايه هاى به كار رف به صورت رستری و با پیکسلهای یکسان به بررده شوند.

صفحه 4:
روش انجام کار ابتدا با تتظیمات 11010 010) محدوده انجام عملیات» مشخات ا و لآ و اندازه پیکسلها را تعیین می کنیم و به عنوان یک مرجع بای کل کار استفاده می شود. ‎Spatial Analyst > Options‏ در اینجا بای تنظیمات 01011010 از لایه رسترى 1516173110115 استفاده مى كنيم و در پنجره های زیر اين لایه را ممرفی می کنیم: ‎General — Analysis‏ ‎Extent — Analysis extent‏ ‎Cell size > Cell size‏

صفحه 5:
تهر ‎no‏ بت از لایه 1011101 بررای تهییه نقشه شیب استفاده می کنیم: Spatial Analyst > Surface Analysis — Slope حالا نقشه شیب را 0185517 116 می کنیم. از لحاظ تلوریکی مکانهایی که شیب کمتر دارند بای احداث مدرسه مناسبترند و ارزش بیشترری دارند و بر عکس.

صفحه 6:
Old value 5-0 10-5 15-10 20-15 30-20 40-30 50-40 60-50 70-60 <70 New value 10 9 8 7 6 5 4 3 2

صفحه 7:
فاصله از مدارس موحود اين لايه به صورت تقطه ای است یعنی یک لایه نقطه ای شامل: مدارس موجود که باید روى اين لايه فاصله يابى انجام دهیم: عصنا نطونع‌تاه ب ومصعاون + ‎Spatial Analyst‏ حالا لایه رستری بدست آمده را به صورت زیر 1601895187 می کنیم: ( از لحاظ تتوریکی هر چه مکان جدید از مدارس موجود دورتر باشد مکان بهینه می Gath

صفحه 8:
Old value ‏فاصله از مدارس موجود‎ 50-0 100-50 200-100 300-200 400-300 500-400 600-500 800-700 900-800 <900 New value مس | نو تن | صا م |[ ه | دا مو| ص =

صفحه 9:
فاصله از مراک خدماتى لایه خدماتی به صورت نقطه ای است. مراحل فاصله پاپی از مدارس را بای این لایه نیز انجام میدهیم. از لحاظ تئوریکی هر چه فاصله به ممراکنر خدماتی نزدیکتر باشد مکان بهینه تر است.٩‏

صفحه 10:
Old value 50-0 100-50 200-100 300-200 400-300 500-400 600-500 800-700 900-800 <900 New value 10 9 8 7 6 5 4 3 5

صفحه 11:
برای کاربری اراضی جدول زیر را به صورت مرجع در نظر می گیریم اراضی کشاورزی 1 شبكه حمل و نقل و راههای ارتباطی ° اراضی ‎Ab‏ 5 اراضی مسکونی ۳ اراضی جنگلی 0 اراضی آبی از مدل سازى حذف مى شود اراضی مرطوب یا 1800 ۲۷۵1 از مدل سازی حذف می شود

صفحه 12:
جدول اطلاعاتی لایه کاریری اراضی را باز کرده و ارزش کاریریهای موجود را یادداشت می کنیم. اين لايه بايد 116013551437 شود. Spatial Analyst — Reclassify ‏در پنجره باز شده با توجه به ارزشهایی که یادداشت کرده ایم می توانیم بنهمیم که هر کدام مربوط به جه‎ ‏نوع كاربرى است و با توجه به آن ارزش مورد نظرمان را در ۷۵1116 018[ وارد می کنیم.‎ eo Delete Entries 5 ‏براى حذف اراضى آبي و مرطوب روى هم كدام كليك كررده؛‎ ‏زنیم. در پایان کنار گزینه زیر تیک مى زنيم.‎ Change missing values to No Data با این انتخاب به گرینه های حذف شده ارزش 1228 ۱0[ می دهیم.

صفحه 13:
بعد از آماده ردن لایه ها آنها را با هم ترکیب می کنیم. براى اين كار از دو روش مى توانیم استفاده می کنیم: Cell Statistics Raster Calculation ‏در 5688156105 0611) از 511110 استفاده بى كنيم.‎ ‏در نقشه به دست آمده بیشترین ارزش مربوط به مناسبترين مكانها و كمترين ارزشها‎ ‏ممربوط به نامناسبترين مكانها مى باشد.‎

صفحه 14:
همین عملیات را از طریق 081012110۳ 11856۳ می توان انجام داد. در ينجره 0216111311010) “1135161 در بخش 18176۳ لایه های موجود در جدول محتویات نشان داده می شود.با استفاده از لایه های مورد نظس فرمول را می نویسیم. ‎wet Le]t Le ]t Led‏ کلید ۴۷۵111816 را می زنیم. اين نقشه درجايى ذخيره نشدهدروی نام نقشه در جدول محتویات کلیک راست می کنیم و با ‎acs Map permanent 15‏ در محل مورد نظر ذخیره می کنیم. همانطور که گنته شد در مدل سازی از لایه رسترری استفاده می شود.

صفحه 15:
ating aay ‏حم‎ ات مسر | :2 سس | مهو وا مور و ولو ۳ 2 اه ها ۵ وج و و ۳« ا ۳-۱

صفحه 16:
meen he EY Dat Secon Inde ck oh ‎bees foo 3‏ | میس | 6ه اق تج ۵ و وه و ‎lee‏ ۱۰۱۵-۰۲۳۳۵ -ست @| ۱ ‏| 8 ۵888 ۱۱ هه ها ‎ ‎ ‎ ‎Qe ‎aa ‎22 Sat On ‏و‎ eo ‎5 1 ‏ی ‎١ ‎Ss ‎Ra ‏اط ‎ ‎

صفحه 17:
| Gm tow on ‏يط‎ Do ‏صين‎ ۱ 95 ۵ ۰ aa 8 ‏ا‎ ‎tee‏ ای را ‏6 2 و ۶ ۲ ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
نویر ‎Bra Sat,‏ ‎ety‏ 5 8 = ۰ ۰ م 7

صفحه 19:
fe EE ow Iwan Scan Ts ww Hoe هو 3 هسوسو ها ها کج هه و هه ‎fic [> [P= ۰۰۳ 2 5‏ © كه كن ١ه‏ 82 3 ‎tare [enon‏ | - سم | 557 8 ه هات دن ‎[in‏ ۱ 8 لم ease f= 3 ‏اعد‎ o- A 3*0 3

صفحه 20:
1% 68: Yor Bn secon BIS ‏<ه ذ ١ه هع مه‎ - rece eae arte seer tants, Erase, 5 rn Ae Oe ake

صفحه 21:
مه مها | ج یی 0 0 قن 2

صفحه 22:
Be EMC Yow eat Secon Bs Bh Hp Dees) Sexes] ‏هه‎ 7 - 1 ۳۳۵-11۳ ftom ‏سس‎ ‎rere jee a 2 eae ‏تسم‎ used 1 tv ‏متسه جوز‎ Ls

صفحه 23:
‎you Desh Secon J wa BD‏ جع جع ‏28 2 اس | مس هک و ‎rk a ‏سه 3 مسي ممع اا 9 سر ی 20 ‏اس نز ‏ده الس ‎yj‏ ا ‎wae‏ ‎ont‏ ‏۵ وج و و ود ‏ال ۳ ۳ فلگ ‎fw Ae ee‏ ‏۵۰ 51۱ هه ۵ ‏امصيم ممه هد ۳ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 24:
| 6 Low Be ‏سود مه ایو‎ eG S|) Sex - 7 2 BNE | Sprains = | Las [anon مود eo ‏مسيم مد‎ ۳

صفحه 25:
rece ate safes toe نویر ‎Bra Sat,‏ ‎ety‏ eae —sifitsl ew Av O+ ee ee

صفحه 26:
ا اه ]= ‎[rier‏ سس —— ‎oS _—_‏ ۳ سدیسه ۲ اس | 6 2 و ۶ ۲

صفحه 27:
‎Yow Jean Secon Sous ws‏ جع جع ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎er‏ سا دوع |۲۶۵۱ ۵۰۳۵۱۳۳ ۱۵ ]هد اد ۶ ۲ 5 8 مه ه = 8 8 | > ‎Took‏ ‎itor > = I 1‏ هه ]سا | = ‎Davis‏ ‎7a‏ ‎Q‏ ‏5 ‎e‏ ‏۳ ‎ei‏ ‎cea soe‏ ‎sn‏ ‎8a‏ ‎ ‎i Si sl ep u Ae Oe ade ae ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
[7 ۵ ‏عد 6 - - <ه ۵ ۱ ۵۱ هه‎ © 16 | ost > | ‏سينا‎ Svan eal 1 ne mete. Fstewsid ome Stun ian همم ماود ۳

صفحه 29:
eS you Desh Secon Jo wa SD ‎NP | sendin = | tae foie 3 #8‏ ی ‎Bal?‏ ۳1 ‎ ‎[aw 3]‏ فا ‏اس هه ‎ ‎ ‎ ‏<< © نت 5 ههد 8 ۵ ۲ ‎3 ‏م۵ ۵ 92۷ 1 21۳ 5 ‎asia = |e [een ‎feiss aera ‏هه‎ Beaton ‏و‎ ‎ ‎

صفحه 30:
7[ 3 اس | دس امک وه << اه هه 2 ‎ao 03 a" See OBA?‏ 0 2 2 I 1 gion > [Gel ‏اک طخ‎ © = tare BIE *ف ۵ ۵۰ ۶9 9 2 21۳۳

صفحه 31:
0 ۳ ‎oo‏ مج و دوع و

صفحه 32:
تا ‎BG tae Sakon ok Whe‏ و 3 س | ‎we | adie‏ ها و دم هن ۵و هه مهو وه و 8 و 5 3 21| 21 وکام ده دهد ماس | -مسمو وم Tiel she aD eee 0 سود میج ی ‎tar sen‏ ی هد ی هت و ۱

صفحه 33:
9 EO: UN WF SEEN ow a ‏اه ههد‎ ea ‏ت۳۳‎ Fe | spate | ta [ae ne — << Fstewsid ome Stun ian ی

صفحه 34:
6 285 ‏ا‎ [ain ab ey |g 0 rk a 0 ی ‎ies sass ica‏ ‎Beaton‏ هد ‎fhe eet Cwipdranee [Fanatic‏ ‏وج و و و ‎ ‏مر ۵ ۰ 9 9۶ 2 ۳۳

صفحه 35:
‎oes‏ بل 28ج ‎Jae‏ مسا سس و هامر ۳ج سس هن ۵و 8 ‎۲ ۵ 8 03 asl 2 7 ‎asia = | one [sere] J ‎ ‎ ‎2S ie "Bl sae e ‎wee‏ تاد ‎۲ 294 ‎ ‎nowy RO A ‎21۳۳ 2 9 ۶9 ۵ ۵ ‎

صفحه 36:
Yow Tek Sedu Tas ww Hop سس اه ری دص اه وه و 2 ی ‎=I |‏ ارك 1 یمه ‎BRO ESS |@‏ ماس | -مسمو ‎a ‎ ‎ ‏ا و سس و وه موه ‎ ‎ ‎

صفحه 37:
aga ۳۰۲ ۵۳ ۵ ee

صفحه 38:
رها[ نم faim 3] ‏اد‎ ‏ی‎ (Wane = ون و و و«

صفحه 39:
رها[ نم rk a 5 8 ۰ ۰ ° م 7

صفحه 40:
‎you Desh Secon J wa BD‏ جع جع ‏اه اد ماس سس امه دس ۰ ۰ ۵ 288۵ ‎ ‏5 ‏8 ‏« ‏> ‏۰ ‏° ‏م ‏1 ‎1 Changing vin ts ‏لاا سا نس ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 41:
‎ees‏ بل 28ج ‎alle) a) sates et 52‏ ۵ ۳ 2۱۱۳۰۲ ۳ ‎ ‏قل يا ‎wre Ae Or ee‏ نت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 42:
7 1 أ تس - سس ماک هو دم هت ۵ هو ‎tei [es] ili = WOT =f OM — >‏ ل سس atc ear aor u As orate ee

صفحه 43:
نم ها | سوه |32۵9 6۱۱۰۰۱۳ ۵ ۵ 9 2 | ‎ 8] 7۳ 1۲۳۱۳2۰ ۲۱۲۲۳۲۲۴8۵8۵ 8 ۵۴‏ ک sat 5 Oui Fa

صفحه 44:
هب | ‏عن و8‎ Low Be secon ‏سود یه‎ Em ۵ ۶ ۵ 6۱ ‏م هت‎ - 5 @ ole | موو

صفحه 45:
Bex[eo(e|rerr ‏هعد‎ 6 | seta - | ‏عن‎ Pe Jee Se مس مس مهم ‎lp‏ ار رسد ‎Bullen‏ حضف -*ت -ه ۵ ۵ ۷ ۶ 9 2 1۳ ط وا

صفحه 46:
‎Uo Jean Secon os wa BD‏ و ‎NP ssi be fae 2 5‏ ته هر 2 ‎BOE‏ < ها نة ١[ت‏ 8 2 6 ‎ ‎2 iene ‎ ‎ ‎Slits] peu Ay Or >‏ مد ‎ ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان