پاورپوینت در رابطه با مدل همکاری می باشد.

roghaye.saberi77

19 صفحه
648 بازدید
09 بهمن 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
Se erry ee eer Ment epee WEA MG RUE oy) ‏ا كه‎ ‏دانشجو: رقیه سلیمانی‎ ۱۳

صفحه 2:
هدف ها 0 فرض بر این است که همه اعضای ات ات ۱ ل ‎Fe Cer‏ هدف ها دیده مشترکی دارند. فعالیت ها ایجاد می کنند ۲)هدف ها به عنوان منبع مشروعیت انجام وظیفه می

صفحه 3:
SID * کمبل و ساوت ورث:بر ضرورت هدف مشترک کارکنان تاکید می کنند و از نظر آنان توافق در مورد هدف ها زمانی حاصل می شود که کارکنان توسط رئیس انتخاب شده باشند و دارای فلسفه آموزشی مشترکی باشند. اذعان به تعارض در خصوص هدفهای موسسات آموزشی یکی از ارکان اساسی تئوری همکارانه را تهدید می‌کند و قبول وجود تعارض در هدف ها از اعتبار مدل‌های همکارانه می کاهد.

صفحه 4:
مدل همکارانه در اين زمینه با رویکردهای رسمی مشترک است که هر دو ساختار برای سازمان واقعیتی عینی و معنای واضح شباهت مدل همکارانه با مد : ل همکارانه با مدل رسمی ترا هه کارکتان مار مان باون رویکرد همکارانه در آموزش, اغلب در نظامهای شورایی که در سازمانهای بزرگ تر و پیچیده تر است تجلی می‌کند و فرآیند تصمیم‌گیری در شوراها تساوی طلبانه است.و فرض بر این است. که تصمیمات بیشتر از طریق اتفاق نظر و یا توافق حاصل می‌شوند تا اطاعت از دیدگاههای روسا و مدیران.

صفحه 5:
‎١ ۱ 8‏ ۱ شرکت کنندگان برای | كنند كان ب 1 ۱ 1 مسئول اجرای رضایت تعيين خط مشي ها ساختار مسطح و افقی تصمیمات توسط رهبو: ی ساعتار عمودی و تصمیمات دارای حق است اتخاذ ب 9 9 سلسله مراتب رای | ‎ees‏ مراتبی ‎ea‏ زیر دستان ‎ ‎

صفحه 6:
مت رب محیط بیرونی £ نا لسادر ارزيابى جكونكى ارتباط بين سازملن و محيط بیرونی آن دشواری های متعددی وجود دارد: در اين مدل تصميم كيرى فرايند مشاركتى است و همه اعضاى سازمان فرصت برابر براى نفوذ بر خط مشى ها و عملكرد دارند الآدر اين سازمانها ابهام در فرایند تصمیم گیری مشکلی با عنوان پاسخگویی در برابر نيروى بيرونى ايجاد سیم وسدین‌سوارهحتصول حفظ خط بش های مدرسه یا دانشگاه متعنهاین مدلساسبه :۱۳ پاسخگویی رسمی نیست. فحوال های وسمی:با این انتظاراتههاهنگ است؛ یزان تضمیمات را تعلاققلیر آن اثر ی گذارند و در +2 نهادهای بیرونی نیز مسئول هستند. آسامدل همکارانه:به نادیده گرفتن احتمال تضاد بین فرآیندهای مشارکتی درونی و پاسخگویی بیرونی گرایش دارند و 7 یک فرضی رایج است که مشکلات با اتفاق نظر قابل حل است و منجر به نتیجه گیری دلخواه می‌شود که روسا با ‎Y‏ تصمیملت موافقند و هیچ مشکلی در توجیه آنها برای نیروهلی بیرونی ندارند. aA ‏شب‎ sa 7

صفحه 7:
رهبری در لین مدل شیوه رهبری بر چگونگی فرایند تصمیم گیری تاثیر می گذارد و هم تاثیر مى يذيرد. و از آنجما كه سياس دها كر يك جارجوب مشاركتى تعيين هىكردد ار مکی انتظار می‌رود که راهبردهایی را اتخاذ کند که به موضوعات احتمالی که از بخش‌های مختلف سازمان مطرح می‌شود. توجه و آنها را حل کند. *مدلهای رهبری قهرماننهزمانی که نفوذ و قدرت به طور گسترده در سازمان توزیع شده تامناسب انيت * در مدل همکارانه مدیر در یک فرایند مشارکتی» تسهيلكننده است * قابل قبول بودن او در بین همکارانش وابسته به چگونگی هدایت کارکنان و ذینفعان خارجی است.

صفحه 8:
نظریه پردازان همکارانه خصوصیات زیر را برای '")رهبران همكارانه مى خواهند كه فرصت هاى رسمى و غيررسمى را براى بررسى و شرح و بسط ابتکارات خط مشی فراهم کنند. ۴)مدل های همکارانه بیشتر بر اخنیار متخصصین تاکید دارند تا اختیار یسمی: رهبر به جای استفاده از قدرت در يرابر زيردستان بر تصميمات و عملكرد همكاران حرفهاى تاثير مى كذارد

صفحه 9:
رهبران تحولی #ها در اين نوع رهبرى فرض مى شود تمركز اصلى رهبرى بايد به مسئوليت ها و ۱ ظرفيتهاى سازمان معطوف باشد. تعهد شخصى بيشتر به هدفهاى سازمانى و أمادكى بيشتر براى دستيابى به هدف هاء موجب كوشش بيشتر و بهرهورى بالاتر مى شود. 8 مدل تحولی برای اینکه هم برای برخی رهبران مدارس که عمدتً بر فایند تمرکز می کنند و هم برای رهبرانی که خواهان تاثیر بر نتایج مدرسه هستند یک رویکرد هنجاری ارائه می‌کند فراگیر شده است, ‎leah ol‏ می کند که رهبری تحولی امکان تبدیل به رهبرى خودكامه را بالقوه داراست به دليل ویژگی های قدرتمندی,قهرمان و فرهمند بودن» وی عقیده دارد که قدرت رهبر باید موجب طرح نگرانی های اخلاقی و شک جدی در خصوص مناسبت آن برای سازمانهای دموکراتیک گردد. ‎ ‎

صفحه 10:
لیت وود ۸ ویژگی برای رهبری تحولی توصیف کرد | لیجاد بینش آرمانی مدرسه. ۲)تثبیت هدفهای مدرسه )اه انگیزه هوشمندانه ۴)رائه حمایت فردی [۵)الگوسازی بهترین عملکردها و ارزش‌های مهم سازمانی )نشان دادن انتظارات اجرایی خوب ابجاد فرهنگ بهره وری مدرسه 7 ۸)ایجاد ساختارهایی برای ترویج مشارکت در تصمیمات مدرسها

صفحه 11:
* رهبری تحولی با مدل همکارانه که در آن فرض می‌شود رهبران و کارکنان ارزش‌های مشترک وعلایق همانتدی دازند سازکار استاکر رهیری تحولی درست کار کنذ بالقوه این امکان را دارد که همه ذیتفعان در را دستیابی به هدفهای آموزشی شرکت دهد.هدف های رهبران و پیروان به قدری یکپارچه می‌شوند که فرض منجر شدن به ارتاط هتاهنگ وهمگرای ‎Sign Cleese, Bas‏ تواقق تمك ات وفع شاه باشد.

صفحه 12:
رهبری مشارکتی * در این مدل فرض بر این است که تمرکز اصلی گروه بايد فرایندهای تصمیم گیری گروه باشد. *اين مدل.یک مدل هنجاری است که بر سه مولفه استوار است: )افزایش مشار کت اثربخش مدرسه. ۲)مشارکت موجه از نظر اصول دموکراتیک. ‎PET‏ دسترسی در زمینه مدیربت مبتنی بر مکان برای هر یک از ذینفعان. ‏*سرجیووانی:اهمیت رویکرد مشارکتی را بیان می‌کند.این رویکرد در نزديك كردن كاركنان به يكديكر و آسان كردن فشارهای وارد شده بر مدیران مدرسه موقق خواهد بود. ‏* کوپلند:ز نظر او رهبری مشارکتی بالقوه می تواند ار سنگین مسئولیت مدیران را آسان کند و از این توقع مدیر رسمی یک ابر مافوق خواهد بود اجتناب می کند ‎

صفحه 13:
لت 1 رهبرى بين فردى 3 وست برنهام اظهارمی کند:هوش بین فردی رسانه‌ای حیاتی است و مفهوم سازی هر مدل رهبری که در آن هوش بین فردی به عنوان مولفه اصلی ورد تناشتة ياش غير ممكن ) * رهبرى بين فردى به دليل تاكيد بر اهميت تشريك مساعى و روابط بین فردی با مدیریت همکاران مرتبط عی شود * در کار رهبران مدارس این فشارها آشکارتر است و لزوم وجود مهارت های فردی و بین فردی سطح بالا و ضرورت رویکرد تشریک مساعی ان) با کارکنان دانش آموزان و سایر ذینفعان را مطرح می‌کند. ‎e‏ ین 9۵ ه

صفحه 14:
دیدگاه همکارانه و جنسیت "مدارس ابتدایی گرایش بیشتری به مدیریت همکاران وجود دارد. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد: ۱)مدارس ابتدایی عموماً برای مدیریت همکارانه کل مدرسه به اندازه کافی کوچک و دارای ساختار ساده و غیر طبقاتی است. این موضوع تحت تاثیر جز دهند.

صفحه 15:
2

صفحه 16:
*)مدل همكاراته به اندازه كاقى به مشكل تعارض نمى ببرداز: ؟)ارزيابى مدلهاى همكاراته بايد در ارتباط با ویژگی‌های خاص موسسات آموزشی انجام شود. اغلب بين روال هاى تقريباً متفلوت مديريث: ننش وجود داود. ۴)رویکردهای تصمیم گیری همكارانه آرام و دست و با كير ۵)اثر بخشی نظام همکارانه تا حدودی به نگرش کارکنان بستگی دارد.چنانچه آنهابه طور فعال از مشارکت حمایت کنند ممکن ست اين نظام موفق شود ١)مدلهاى‏ همكاران به قدرى هنجاری هستند که به جای به تصویر کشیدن واقعیت سعی در پوشاندن آن دارند. ۶)محدودیت دیگر این نظام زمان محدودی است که برای کار همکارانه وجود دارد ۷)فرایندهای همکاراهمدارس حتی پیش ‎Pelle cle‏ تكرش روسا بستگی دارهوايستكي به حمایت رسا موجب كاهش اعتبار مدل همكاراته ميشود.

صفحه 17:
همكارانه سا< ختكى هاركريوزءانتقاد بنيادى ترى به مدل همكارانه وارد مىكند و اظهار مىكند كه كروههاى رسمى براى تامين اجراى خط مشى ملى در انكلستان و ساير جاها از اين مدل حمايت كرده ويا مصنوعا آن را ايجاد مى كنند. او ادعا مىكند كه مدل همكارانه حقيقى. خود به خودى .داوطلبانه. غير قالبى. غير رسمى و هماهنى با توسعه است. در مقابل مدل همكارانه ساختكى ويزكى هاى متضاد زير را دارد: ١.به‏ جاى خود به خودى به شيوه ادارى مديريت مى شود 1.بيشتر اجبارى است تا اختيارى ۳.هماهنگ با اجرای خواسته های دولت يا رئيس است ۴.زمان و مکان آن ثابت استد ۵.برای کسب نتایج قابل پیش بینی طراحی شده است. در اوضاع و احوال پس از وضع قانون اصلاحات آموزشی در انگلستان این تحلیل متقاعد کننده است. براندت و وب و والیامی.همگی اظهار کردند که چار چوب‌های همکارانه ممکن است برای فعالیت‌های اساسا سیاسی به کار گرفته شوند.

صفحه 18:
مت ‎ZH.‏ ]| 0 ° 7سا نتیجه گیری:آبا مدل همکارانه یک آرمان دست نیافتنی است؟ ب *اين مدل بسیار هنجاری و آرمانی هست و طرفداران آن معتقدند که رویکردهای مشارکتی مناسب ترین ابزار اداره مونسات آمووشتی هستد‌ظ رنه پردازان همکارلنه اطهارنظر می‌کنند که هر ضورعی که معلمان قادر باشند در فرآيتك استگذاری شرکت کید حمایت فمال از تغییر:به احتمال بیشتری درادسترس است. *مدل‌های همکارلنه چندین مفهوم مهم رابه تتوری مدیریت آموزشی اضافه کرده است.این مدلها اختیار رسمی رئیس را دست کم میگیرند. *هویل.اظهارنظر می‌کند که واقعیت‌های بروکراتیک و سیاسی بر این دلالت دارد که در حال حاضر رویکرد همکارلنه در مدارس وجود ندارد این نگرش شاید بیش از اندازه بدبینانه باشد اما حقیقت دارد. سأ *آنها آرزوی روش همکارانه را دارند اغلب در می یابند که نمی‌توان آن را به طور اثربخش به اجرا درآورد. *مدل همکارانه یک آرمان گنگ و مبهم است ولی برای مدارسی که می‌خواهند موزون و خلاق باشند تا حدودی مشارکت ضروری است. ‎is!‏ یا ‎“SJ‏ \

صفحه 19:
7 دف

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان