صفحه 1:
NEE 59 deol 2502 aly) منیع ؛ مد ‎Al‏ ۷0

صفحه 2:

صفحه 3:
مقدمه تجزبه و تحلیل موردي 505 ‎FA DY BL‏ بازركانى ‎PST eS Oe Le Teil tore Sy‏ ‎EST Len ha‏ ی ‎RST Lr SY Le Ee a ‎OR‏ مورد به صورت شفاهى ‎30 ‏ألا ينجاه رهنمود براى موفقيت در تجرزيه و تحليل موردى

صفحه 4:
eT a SS) 1 eT ne eee ces Dee wey ts Sie Sle teed OE od Bul.

صفحه 5:
مرحله 1 شناسابي مأموريت» اهداف و استراتژيهاي كنوني شرکت. مرحله 2 مرحله 3 شناسايي فرصتها و تمدیدات خارجي سازمان. مرحله 4 تهية ماتریس بررسي رقابت ((0۳), مرحله 5 تهية ماتریس ارزيابي عوامل خارجي سازمان (1۳1۳), مرحله 6 شناسايي نقاط قوت و ضعف داخلي سازمان. ماتریس ارزيابي عوامل داخلي سازمان (1۳5). 3 ماتریس تهدیدات » فرصتها ء نقاط ضعف و نقاط قوت (۲01۷5) » ماتییس ارزيلبي موقعیت و اقدام استراتژيك (5۳۸617) ؛ ماتریس گروه مشاوران بستن (136062) » ماتویس داخلي و خارجي (15) » ماتریس استراتژی اصلي » ماتریس برنامهريزي استراتژي کمي (05۳1)) . مزلیا و معلیب هر يك از گزينيهاي استراتژيك | برشمارید. هدفهاي بلند مدت و ارلئه استراتژيهاي خاصی. بلید هزینه پيشنهادها مشخص شود. براي هر سال مورد نظر » اقلام هزینه روشن باشند. استراتزيهاي پيشنهادي‌جا استراتزيهاي واقصي برنامهريزي شدمبه وسیله شرکت مقایسه شوند. اجراي استراتزيهاي پيشنهادي و نتلیج مورد انتظار مشخص شوند.. شده باید نسبتهاي ذیربط را محأسبه کرد. يك دستورالعمل اجرايي و ز نیه مأموریت سازمان. جمبه صورتهاي مللي

صفحه 6:
لست ا ا 10 لت ‎ie ie‏ م ل ا م00 ‎TC Ne Er Bite te Sree rey‏ ا ‎eee) Fey‏ ‎Peer ere goer eer Ree OR Se Ry ene Be (| Perr ene) ‏3. بايد يبوسته مجموعهاى از «جراها» را مطرح ساخت و در مورد مفروضات و ا ‎a ee eT re Te ee Tee‏ مناسب بر آمد. ‎fee ei Oe Ree et Se ee el oe Ie ee Pye ‏لل‎ 0 Cre ene |e) ‏فايدهاي نخواهد داشك.‎ ۱ rene at oe ‏را ‏درد حل مسائل ب رآمد و نباید با آنها ستیز کرد. ‎Git efc) ene Cnr‏ )- ل ا ا ل لل كذاشت. 1

صفحه 7:
‎ees LS‏ یا ‎oe are eee Be hye eye eSB LST OTT‏ گرفت. ‏8. امكان دارد ساير دانشجويان در زمينههاي عملى و اجرلبي از توانابيهاي خاص برخوردار باشند که پتوّانند نقاط ضعف شما راً از بین‌ببرند. بنا برلین »يك روحيه همكاري (تؤجود آوريد تادر كروه رقابت سازنده بوجود آيد. ‎alee ee 9‏ ا ا ا جيزي ‎ee]‏ ۳ ‎۱ Le ‎ee Dae Te an eee rd merige eine gor mee ayy o ‏مورد نظر ببردازد. هر تیم بلید گزارش کار خود رلبه عنوان‌يك مقلله جداکلنه پنویسد و سپس نسخهاي از آن را به سابر اعضاي گروه بدهد. ‏231000 ‏بهدي تعیین شود. ‎۳

صفحه 8:
۱ ‏هط‎ ‎1۱ err) ‎Te eT Te ara‏ و( ‎ett bela) ‏6روح همکارق و نگرش مثست را تقوست کنید و اعضاي گروه را تشویسق به مشاركك وتعامل نمابيد. در مورد قضاوت درباره اعضاي كروه عجله نكنيد. ‏3917ر سراسر فرایند تجزیه و تحلیل موردي خلاق و نوآور باشید. ‏8براي کارکردن آماده باشید. کاهي ایجاب میکند که بیش از سهم خود کار كنيد كن رلبا آغوشي باز ببذيريد وهر آنجه از دستنان برميقيد انجام دهید نا مؤجب ‎ee‏ ا ‎yw‏ ‏7 موردي که در دست داییسبه گونهاي بیندیشيد که گویا در دنياي واقعي ‎ne nese TO rio Oran) oe)‏ ۳ ‎CD lee eee)‏ ۱ ‎

صفحه 9:
0.براي شناسايي نقصها و عيبهاي کوچك در تجزیه و تحلیل موردي و براي هر ‎ee ee gee ee ae ee ed‏ ۱ ‎ee ter ees Te dy eine re te ene‏ فعال نقش ایفا کند تا شما را از همه نقاط ضعف خود آگاه نماید. ا را ی مت ‎seta]‏ ‎Roe eC Tee eset Seer 22‏ ل بتوافتاسبا رويارميي‌با شرلیط مبهم و سرد کم بهتر فکر کنند ؛ مبادا مستاصل ‎Ree Reece) Rare oe eee ere‏ ۱ 0 ‎ee eS Te Let ‏ا ل ل‎ PO ee Boer Orc ne ee CURT Cnt FTI) ‏ا ا‎ PRY Care Report parece Pepe ep rom in fear re CR REL N? 0 eee terete ele tte ev neres ee | ‏قرار دهید. هیچ نبازی نیست‌که گفتههاي خود را تکرار کنید » مگر اینکه جاي‎ 1 ees Penn PN

صفحه 10:
ات را داشته باشید.که احتمال دارد اطلاعات موجب کمرلهی‌یا تعارض شود و اینکه شايد ابن اطلاعات نادرست باشند. 1 ۱ ‏ا ا سا‎ re ba) ‏ا را‎ rel ‏ا‎ ON eee TOS Tera SOBRE tn Dy Ar AIS Leer | ete ten Bene) Pen retin ‏نميبائلك. در سابه تمرين ميتوانيد به خوبي از عهده آنها برآايبد.‎ 2 دقت نمایید که سبك نگارش شما روان » سلیس و رسا باشد ؛ جملهها دقیق » كوتاه ) روشن و درست باشند. 8 صسورت امکان باطراوت و شاداب باشید. کاهسي موضوع اسستیصالآ ور ‎Re ee Te ee Lee Te ye‏ ۱ ‎re ren Se ge ken pees Peep coe] | Facer seg Pong | rae ey)‏ 320-00 ال ل م ل ۱ این کارها را به تنهايي انجام ندهید.

صفحه 11:
۱ rent Eo ee ey ne ets Bee Biol pre Relea Se Sper irene fee ee at) Oey OS Kye 0 earne hom coma Ween hy ‏1..هنگلمی که مواردی را بصورت گروهی ارلئه مینمایید مبادا تفاوتهای شخصی‎ ۱ e a akon Tey ‏هرچه زودتر آن) مرتفع نمود.‎ ‏2.مبادا فرامزاش کنید که هدف آموزش است امم لا‎ ‏كمناق ذاريذ » كند و كاو نماييد.‎ SC Se ee ao ae ‏رباره کاربرد پيشنهادهاي اراشه شده‌به صورت کاصل (واقعي) بیندیشید.‎ | ‏همیشّه نتلیج تصمیمات روشن نیست. اغلب بر جندین جنبه از عمليات يك‎ ‏ار‎ ‎۱ ‏“هر جه را كه ساير اعضاي كروه مينويسند , بخوانيد » دربارة ليبن مطللب‎ ۳ ‏ا‎ pure er Fe ۱ S PICS ‏ا ا‎ res,

صفحه 12:
ید و ات۲۱۳ رس ات سا تا ۱ en TB Stir 9.تنهلبه بیان نسبتها و ارلئه اعداد و ارقام اکتفا نکنید. بلکه در مورد روندهای ‎hoe ena a)‏ را ۳10 ‎pee tee eT Tose TORT SP te ors)‏ ‎ee or rey‏ (هر كجا امكانينير است) كفتههاي خود را مستدل ‎We Ty ary rar el et‏ ‎ee TCS ae ee ie eer ner ee Teele 1 WS ogk> hed > 9 grad 5 Ly Yiilor ‎CE Nd oe ee Erb) ‏سك تصوير بیش از هزار گفته دارد ويك تصویر خلاق‌به شما بالاتیین نمره را ار ۱ ‏7 یش از ارلثه متلله اجازه بدهید کس دیگري تن را بخولند و مورد نقد قرار دهد.

صفحه 13:
45بر بخشهاي «گزینش استرتژیها و اجراي آنها» تأکید کنيدسيك اشتباه متداول ‎Son ytrL se eto re oe OBC am tee)‏ ۱۳ ‎Feo Ri) pre ey et a nS ere Se)‏ ۱۲ ‎ee Spee eee SI en eee ete or,‏ اجرابي آنها ميباشد. 0 ‏ال ل ا‎ eee Uy 000 re a ee ‏الل‎ ed ‏سا‎ ee Tee Cee Tere] ‎DS ete ke Pa ose tel ee Toh ae‏ ات ‏كروه را تحتالشعاغ ديدكاه خود قرار دهيد. شنونده خوبي باشيد و در كروه مشار کت فعال بنمایید. ‏8 ز اشتباهات و ضعفهاي گذشته درس بکیرید. بسا توجه به جنبههاي فعف ‎eee ete RIC Ne EES eT ae‏ و ‎lp‏ ‎ee a BL Lt) Sener IC EB) ) ‎ee CET a ieee ere ey |)

صفحه 14:
: مديرربت استر اتاريك ۱۳ 09

صفحه 15:
۱ ‏نت"‎ ‏يك‎ BY awl co error ۲ حات 2 در مدیربت ۱5 مديرربت استراتاريك 6 oa brea) TS Eh See Sd eee ent ah ‏لامو رد جامع و تممربنهاى تجربى‎

صفحه 16:
مدیریت استراتژيك چیست ۶ ‎Oe ees SYD)‏ در يك صنفت با هم رقابت ميكردند. اين دو رئيس تصميم كررفتند كه به دامن طبنيعت يناه ببرند ء در آنجا جادر بززنتد ودربارة سس اغحتمالى دو شركة به بحث ببردازند. اين دو نض در نقطهاى دوردست ‎Wy Le Pee‏ ۱ ‎SHED)‏ ل ا ‎Pa‏ ‎SOT EY rt ie el es Pe SEY erate geet rey eS‏ دومین رئیس گفت : «جناب » شما نمیتوانید از این خرس تند تس بدوید.» رئیس آول پاسخ داد : «شاید من نتوانم از این خرس تندتر بدوم» ولی ترردیدی ندارع که میتوانم تندتر از شما بدوع!» این داستان تصویری از مفهوع مدیرریت 1 ۷

صفحه 17:
9 (۳ Bae) ۱ ‏اجمرا و ارزيابى تصميمات وظينهاى جندكانه كه سازمان را قادر ميسازد به‎ ‎yy Tene nel alr Leey‏ ال ‎ee Pe ‏مراحل‎ ‎ERY SE POR Pe ١ ‏تدوین استرراتتیها‎ LVS oe Wa Yess sul obs!

صفحه 18:
TPE ‏ا‎ le ۳ < توان اعمال تفودٌ > تدوین استراتژيهاي مناسب

صفحه 19:
1 TONE ae RY INCRE فراهم شدن مبنايى براى مشاركت سازمان يافته همه بخش ها و اعضاى سازمان در موفقيت آن 8 فراهم شدن امکان ارزیبی مستمر خود سازمان را برای آینده آماده مي سارک

صفحه 20:

صفحه 21:
5 تمریف چشم انداز ‎omen) ees ne aes‏ كت كرايانه . تحقق يذير و جذاب براى سازمان ‏جشم انداز عبارتست إظل|(لنه كارا هابى حردمندانه دربارهى آينده و تقسيس كلزاره 1 ‎١ ۹‏ ‎۳ ‎

صفحه 22:
بيانيه ماموريت لالد تمايز سازمان

صفحه 23:
رت منظور ایبانسی و منحصر به فردئ«ااست كه سازمان رااز ‎١‏ 2500 . نتيجه و بازار تعيين مى نمايد

صفحه 24:
۰۳.9۳۹ سازمان بیانیه فلسفه یدازمان که غالبا "مرام" نامیده میشود معمولا همراه رسالت است 5 ۱ سازمان باورهاى بنيادى ارزشها و , بطور ضمنی بیأن می کند

صفحه 25:
اهداف مقصدهایی که سازمان می خواهد باروجود وفعالیت خود بدانها دست ا ‎eee re‏ . معطوف رسيدن به أن است

صفحه 26:
نتايجج ##ل«تشازمان sea ‏تعقيب ميكند‎

صفحه 27:
هدف های سالانه نتیجه های موه آنتظار سازمان دریک دوره یکساله م ا ا ‎(UMTS CS ere‏ رظلانبه. هفهایب اند مدتباید به آنها دستیابد با ویژگیهای قابلسنجش کمی» چلشگر » ولقعی 1 ‎OEE‏

صفحه 28:
ابزارى ‎AS Saul‏ ساز ‎Es.‏ ميتواند بدان ‎VISE PD Serer‏ قوت اصلی سازمان را با عوامل و تغییرات ‎Te tr ees eS ee‏ أسنتا كه با اجراى صحيح آن از دستيابى به اهذاف اصلى سازمان اطمينان حاصل ميشود )

صفحه 29:
تعریف برنامه ويزٍي استراتژيك جه طور اساسي برنامهريزي استراتزيك‌یا راهبردي 2 0 و اجراي اقدامات زيربنابي اسنت كه ماهيت فعلليت يك ‎een)‏ اال ل ‎Fa‏ ‎came eel apy ery‏ ل 0000 ‎Re ee ew‏ ۳ اجرایاستراتژیهای طراحي شده براي کسب اهداف يك سآزمان ناشي شده باشد " 0

صفحه 30:
مديريت استراتزيى فرايند اتخاذ تصميماتى است كه منجر به توفيق»ادامه حيات ويا مرك سازمان ميكردد مجموعه تصمیماتوفما لیتهایموجد صورتبندی) واجرای استراتژی طراحی شده برای نیل به ( هدفهای سازمان

صفحه 31:
مديريت استراتزيى را سس ا لت 0 1۱ RUT enon eee rape | ee a ‏أي القتضابي با لا‎ و آآن حفظ 200000000 مه الطولف آ[ن معي بااشيد

صفحه 32:
نهادی کردن استراتژی . یعنی استراتژی بر زندگی .روزمره سازمان اثر گذار باشد

صفحه 33:
رت ات عمده«اق است که سازمان قصد ۳ rip wer) به هدفهای بلند مدت خود دست يابد فين

صفحه 34:
Cow 4 سیاست ابزاری ایهتا که بدان وسیله میتوان به هدف_سالانه دست یافت . همچنین رهنمودها و رویه هایی است که سازمان برای ی به هدفهای اعلام شده رعایت میکند . ( هتگام تصمیمگیری از سیاستها به عنوان رهنمود استفلده میشود و همچنین سیاستها تعیین کننده شزايط روز مره و تكرارى سازمان مى باشد)

صفحه 35:
0 or ‏اجراى استراتزى سازمان‎ 00-0

صفحه 36:
برنامه ره _نامه ربزی, یک پل 525551 و ضروری است كه بين حال وآينده زده ميشود و احتمال دستيابى به هدفهاى مورد . نظررا بالا مى برد

صفحه 37:
daly Ky (ye jlur 4S els ‏پنج ساله برای عملیات آینده خود‎ OO eee [ مينمايد

صفحه 38:
وضعیت کمی وکیفی» مالی» انسانی فیزیکی » اطلاعاتی . فن آوری و سایر منابع در دسترس سازمان را . تصوير می کند

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:
|!» ‏کچ‎ LL << ‏ست[ رك‎ ‏منبع » مهارت يا مزيت ديكرى‎ ‏است» نسبت به رقبا و نیازهای‎ ‏بازار» که سازمان در آنها کار‎ ‏,میکندیاخواهد کرد‎ ‏ر شایستگی‌ممتاز)‎

صفحه 42:
یک محدودیت یا کمبود در منابع مهارتها و تواناییها است که جدا مانع عملکرد .أثر بخش می شود

صفحه 43:
a ‏عد‎ co ee L ce للا رهنمودهايى براى اجسراى استرراتثريها لا ادغامها و حنرريدهاى استقراضى ألا استراتنزيهاى عمومى ( نريك ) مايكل بور ‎a Pe ee Ee Ser LTT‏

صفحه 44:
30 عوامل خارجی| تعيين 5 محاسبه و ‎ae aa eed aie‏ 0 بلند مدت ‎Sloe & 53 yer‏ 2 یت عوامل داخلى 5000001 ‏ف‎ SN eC

صفحه 45:
100 Bis 0 ۳ 00-00 ‏ص۱۳۳‎ ‎۱۳۳ ‎BRAWN ‏الروشدين‎ ۲ همگون افقي اهمگون اركت 133 27077000 0 7 1.توسعه بازار 00 3.توسعه محصول 4.يكبارجكي افقي 5.واگذاري ۳ موقعیت ۳۳۹ ۲ مسانلو مشکلاندفاعي ۳ 2.تنوع همگون 3.تنوع افقیو 4.تنوع ناهمگون ‎ere)‏ ‏6.اتحلال ‎een‏ ار ‏ار گتی 5 در خانه شماره 1 از ماتریس استواتژي اصلي قرار گرفته باشد از نظر استراتژيك در وضع بسیار عالي قراردارد

صفحه 46:
ee ‏يكبار جكي‎ ‏عمومي به بابين‎ Pass ‏عمومي به بالا‎ ‏يكبارجكي اففننا‎ وسوخ در بازار 000 ‎a‏ دا ‎3 30 ee bso ‏تحریف ‎en‏ ۱ ‎eed‏ 6 ‎ne‏ ل بر عرضهكندكان مواد اوليه ‏اا 000 برش ركتهاي رقیب ‏بالابردن سهم بازار براي محصولات يا خدمات كنونسسي از مجراي افزايش تلاشهايسي كه در زمينه بازاريابسي انجام ‎Sau‏ © 0 ‏عرضه خدمات و محصولات کنونسي بسه مناطق جغرافيابي جديد 5 بالابردن فروش از طریسق بهبود بخشیدن ‏جه محصولات و خدمات كنوني يا عرضه اا 511000 ‎ ‎ ‎2320000 pes) ‏نمونه ‏شرکست تلفسن و تلگراف آمریکا در 1997 45 ‎re)‏ ل ‎Fyre‏ ‏11011011000 ‏1 ‏کود. ‏بانك «فرست خريداري نمود. ‎ ‎| ‏شرکت بیصه جانسون بر تعداد نمابنگيهاي خود در مکزيك افزود و آنها را به دوبرابروسانید. " ‏شرکت «انهیوز- بوش» بزرگتوین شرکت نوشابهسازي لا ل 0 ‏شرکست خودروسسازي فورد در خارج از بنگاههاي ۲ ‎RIP te cere‏ ‎ ‎ ‎

صفحه 47:
55-5 تنوع همكون سه | تنوع افقي استراتزيباي كوناكون : تعريف لو ‎Pe‏ ‎ate‏ : افزودن محصسولات و خدمات جدیسد و غير مرقبط افزودن محصسولات و خدمات جدیسد و ‎er SOP ne sg‏ OD eh rere aE eee ‏جداکانه میدهند تا به هدفهای مشتر ك‎ 3 ‏خاصي دست یابند‎ نمونه شرکست والست ديسني براي خانوادههسا و نوجوانان ‎eae ey See ad‏ ۱ پیشرفته ساخت و افراد میتوانستند در لین مکانمابه مسابقههاي الكترونيكي و بازيهاي مربوطبه موتوربيا و 011110100000 كشليش يلفتكه مساحت آنيبه 100هزار فوت موبع میرسید. ۱ 1 111 ce nee os Bd ee le Reebok tS Ro ed ‏سینگو» را خويداري کود.‎ 1 reer Teed | تلفن را توليد و عرضه كنند.

صفحه 48:
ل 2 وتمونه Bed ‏تعريف‎ oe BECP ee eee een en pt ee tare lt 71000 * شركت «ريتون» واحد توليد كننده لوازم خانكي .به نام «امانا» راجه مبلغ 750 ميليون دلار جه شركت ‎iy oer‏ 53001010000000 ا ‎Rare‏ ‏أثمام دارابيهاي شركت 2110101119 واكذاري

صفحه 49:
۷ See eT از جمله استراتزيناي بسيار متداول لين است كه ‎wee gece)‏ ا 0 سا شتزكت اين است كه يك سازمان بزرك يك سازمان کوچکتر را خریدار مینماید یا عکس این ‎meee clei py) rer‏ ال ۱ اك ا ل 010 همانند يكي > 0

صفحه 50:
ل ‎SRC STC‏ كه از آن جمله عبارتند از : ‎eer tn‏ | د ‎ral‏ ا كار موجود ‎Tal‏ ۱ اسیتفاده از پدیدهای به نام ((ص‌فهجویی به مقیاس» ‎ISS ST Sa rnel‏ 9[ ۱ Een e ee ae ‏بستائكاران جديد‎ | *_کاهش دادن بدهیهایملیتی

صفحه 51:
مقصود.«اژ خريدهاي استقراضی این است ‎pene ge kere erty ey‏ 7 میخرد و براي بازپرداخ یت اا كال ل

صفحه 52:
۱

صفحه 53:
0 تنیچه ادعاي هر روش مديريبت اين است كه عملكرد سازمان را ا ا ا ل ‎FO‏ ‏بسيار صادق اسيت. مديران و كاركنان با استفاده از اصول و ‎So eae‏ وجود ۳ ‎Brel ae ene‏ كارآايي بيشتري برخوردار شود و مسئلة منمتر لين است كه . روش مزبور براي شر کت این امکان رابه وجود میآورد ‎OS‏ ا ار ۰ب( ‎BOLUS)‏ ‏تضمين نمايد. فرايند مزبور به سازمان لين امكان را ميدهد كه ‎lL pe icra io))‏ م ل ا ۱ ا ل ا ا تت ل

صفحه 54:

صفحه 55:
جزای تشکیل دهنده مأموریت سازمان | ۱۳| ۳

صفحه 56:
م Po ‏بدر‎ دراك ميكويد كه ظرح اين يمرسش : «فعاليت ما جيست؟1» مترادف با ذم «مأموریت ما چیست؟» «بیانیه مأموريت سناثامان» جمله يا عبارتى است كه بدان وسيله مقصود يك ‎SORT OPI) SO‏ ا 0 وحودى» سازمان است. با استفاده از مأموريت سازمان ميتوان به اين | ل یت ل د ا 000 رز ۱

صفحه 57:
30 عوامل خارجی| تعيين 5 محاسبه و ‎ae aa eed aie‏ 0 بلند مدت ‎Sloe & 53 yer‏ 2 یت عوامل داخلى 5000001 ‏ف‎ SN eC

صفحه 58:
۱ srt STa ‏هم متفاوتاند. بیشتس کارشناننان و افراد صاحبنظ در مديرربت استرراتدريك‎ 0 ‏ا ل ا‎ ۱ ‏ل‎ enc TEs Tew) ‏روك‎ 00 eres eon ‏ساير فایٌندهای مدیربت‎ 1 : ‏تا نو چه به مأموریت سازمان باید بتوان به پرسشهاي زبر پاسخ داد‎ ۱ | 2+حصولات یا خدمات : محصولات و خدمات عمده ش کت چیست؟

صفحه 59:
LECOY NSE eT Se Ten eT eB Ea SB ete 4 فنآوری : آیا شرکت از پیشرفتهتزین فنآوریها استفاده میکند؟ 3 توجه به بقاء رشد و سودآوری : آیا شرکت بای رشد و سلامت مالی از تعهد زر بر‌خوردار است؟ 6 فلسنهثلآورها؛ ارزشهاء آرزوها و اولویتهای اخلاقی اصلی شرکت چیست؟ ما ۱ 0۹ ‎ea‏ ۱ 8 توجه به کا رکنان : آیا کا رکنان به عنوان یک قلم دارایی ارزشمند بای شركت به حساب ميآيند؟

صفحه 60:
نمونيهايي از نه ر: مأمورد ena Bop OSLO R En Oe ‏ا‎ ate se er Pe BILE SE Tin ode ۱ DEeoe Tee ‏م‎ ‏؟. محصولات يا خدمات‎ محصولاك اصلى شسركت آماكس از اين قرار است : فلرزات » زغال سدكه؛ سنكآهن » مس » روى » سرب» نقت و كاز» ک ا 0 ۱ ‏ل ا‎ le ) ‏محصولات وخدمات يس از ضروش را به قيمتهابى معقول به جامعه مصرفكننده عررضه نمايد.(شركت نقت استاندارد‎ باذارها اتام توان ميكوشيم ش كت كرنينك كلاس رادر صحنه رقابت جهانى موفق كنيم.(ش كت كرنينك كلاس ) ما پیشتر توجه خود را به بازارهای امریکای شمالی معطوف میکنیم » اگر چه میکوشیم هیچگاء فرصتهای جهانی را هم از الت تذهيم.(بلاكوى )

صفحه 61:
* فاوری شرکت کنتررل دیتا در زمینه تکنولوشی رایانه و الکترونیک در دو زمینه کلی فعالیت میکند : سختافزارهای مربوط به ‎SPY SY ont \tpa a eevee neha ec bes ere orem)‏ 3 دریان زمیدهفآوری متداول این است که ری قطعههایبسیار ریز یک لاه ی پوشش گذاشته شود.(ناشوها) 5. توجه به بقاء رشد و سودآورى از این نظ رش کت عملیات خود را با احتیاط انجام میدهد و مییزان سود و رشد خود را بهگونهای تنظیم مینماید که در ‎eng‏ ان اد ۱ میکوشد اطلاعاتی ارزشمند گرردآوری» آنها را ارزیابی » پرردازش و به سراسر جهان توزیع نماید» بهگونهای که منافع نا 0] ‎Benya)‏ هأ بى آين باوريم كه توسعه انسان از ارزشمندترين هدفهاى تمدن است و استقلال ميتواند بهترين شرايط براى رشد و ويك توانابيهاى انسان ضراهم آورد.(شركت سان ) Pea A ES ‏ااا ا ما ااا امع ا لل‎ BBs SPP ay Ded ADT tS EE SY ane eee ‏ل ل را‎ ١ ‏(لوازمآرایش ماریکی)‎

صفحه 62:
۷ ویوگی ممتاز ۱ Ee Els SSeS See Loan ol Cae Died SST Y SS etccl Ses eens eri yr aed بر مه تم 1 ۱ مشارکت در تقویتنیانهای اقتصادی جامعه و به عنوان یک شهرروند خوب انجام وظینه نمودن در سطح ایالتی » محلی و 7 0 ‎٩‏ توجه به کاررکنان ‎۱ SUS ‏ا ا‎ Testa f een Yea pny oer ean ON NTE TT IOI ONE ME IID ۱ aie een en SECS STOMP OO eT he we Eee) rn) ‏واجوويا)‎ ‏دادن حتوق» پاداش و منرایای حاشیهای به کا رکنان و نینر دادن ضرصتهای م ا ل 0 ۰ برة) ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 63:
ار کان اصلی مأموريت 1. مشتریان 2 محصولات یا خدمات 3. بازارها ‎A‏ فنآوري ‏5 توجه به بقاء رشد و سود آوري 6 فلسفه ‏7 ویژ گيباي ممتاز ‏8 توجه به تصور مردم ‏و. توجه به کار کنان ‎

صفحه 64:
| هاى سياسى » دولتى و قانونى روهاى فنآورى نيرروهاى رقابتى منیع اطللاعات خارجی # ابزارها و روشهاى بيشبينى فلاتجرزبه و تحليل رقابت : الكُوى مبتنى بس بنج نير وى بور ae

صفحه 65:
30 عوامل خارجی| تعيين 5 محاسبه و ‎ae aa eed aie‏ 0 بلند مدت ‎Sloe & 53 yer‏ 2 یت عوامل داخلى 5000001 ‏ف‎ SN eC

صفحه 66:
رابطه بين نيروهاي خارجي و سازمان شركتهاي رقيب عرضهكنندكان مواد اوليه توزيعكنندكان بستانکاران مشتریان کار کنان ole مدیران سیامداران اتحاديمهاي کار گري فيروهاي اقتصادي نيروهاي فنآوري نیروهای رقابتي

صفحه 67:
از ديدكاه يورتر» در هر صنعت ماهيت رقابت به وسيله ينج عامل : به شرح زیر تعیین میشود 1 هم چشتی بین سازمانهای رقیب 2 توان بالقوه رای ورود رقبای جدید 7 توان بالقوه برراى توسعه محصولات جايكررين 00 NE Be:

صفحه 68:
| ‎eee Toad‏ مبتني بر پنج ذ oo مسر توسعه با القوه محصولات جا توان ان عرة ۳ رضییکنند گان ان راد او ‎ju‏ 3 مواد اولیه د: بر چا ۳ ان

صفحه 69:
4 0 0 A ‏معد‎ ~~ 5 و

صفحه 70:
هت استرراتلاريستها با استفاده از ماترريس ارزياني سياسى » دولتى «,خقوقي » فنآورى و اطلاعات رقابتى را مورد ارزيابى قرار دهند. ب إوااتهيهٌ ماترربس ارزبابي عوامل نا رجي بايد بنج مرحله , به شرح ذيس كا وه عامل بنویسید که در پگیررندة عواملی باشد که موچب فرصت میگردد وبا سارژمان را مورد تهدید قربار میدهد. نخست عواملی که موجب فرصت و موقعیت بح دارد دقیق باشید و در صورت امکان از درصده نسبت و اعداد قابل مقایسه استفاده Dee)

صفحه 71:
Bee ea eee ee ie eee DOE eee Les ی ‎oa‏ صنعت مربوظه) میباشد. اغلب» .به عواملي كه موجب فرضيت پا موق De re anes eas ‏ا ما میک ید باشند باید به آنها‎ ad ‏هت‎ ‏ی‎ 0 eee ae ‏اتا‎ ee elt) ene ‏تراتریهای کنونی شرکت در نشاندادرن وا کنش نسبت به عامل مززبور میباشد. عدد.‎ ] Pee Re a Le Dent See eae) ‏بالات وعدد ۲ یی واکنش در حد متوسط و عدد | بدپن معنی است که واکنش ذ‎ ‏سازمان تمپین تبهها در محدوده سازمان‎ ۱ ‏و یه (که در م‌حله ۲ تمیین شدند ) با توچه به صنعت تعیین میشوند.‎

صفحه 72:
4 ریب هس عامل را در رتبه مربوطه ضرب نمایید تا نم‌هنهایی چه دست آید. ۱ سازمان را تعيين كرد. 5 ‎ee ed‏ ۳ خارجي » صرف نظر از تعدا عواملي که موجب ‎RS eye ete wt Set ea on ee enor yee] toe ey‏ 0 ‎ee BL ito‏ است که سازمان در برابر ‎aE ANOS,‏ بیان دیکسر » شرکست در استراتزیهای خود بسه شيوهاي ‎Se ee abe el ee eC eB‏ با ‎et deere) per re rg pn‏ ۱ ‏تزيهاي خود نتوانسته است از عواملي که فرصت‌یا ال ‎Refer eee Bee ea eS‏ ‏دند » احتراز نماید. 3 1 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 73:
ماتربس ارزیابی عوامل خارجی در «مرکز مطالعات اهمیت peas و پژوهشهای راهبردی » نمايي

صفحه 74:
جدول ماتريس ارزيابي عوامل خارجي در شركت 1757 عوامل خارجي ضريب رتبه نمره فرصتها ۱. در عمل ؛ سیگار بدون دود وارد بازارهای جهانی نشده است. 15/0 1 15/0 6ب 000010 05/0 3 15/0 *. رشد بسيار سسريع تبليذات دبك ايندرنت 05/0 1 05/0 >. شركت بيدكر توئطل[بازار دحانيات بيشرواست 15/0 4 60/0 و 10/0 53 80/0 تهديدات 1 تصویب قوانیزعلیه صدمت دخانیات 10/0 2 20/0 ۴ محدودیتهای تولید سیگار موجب افزایش رقابت بررای تولید میشود 0/0 3 15/0 ‎SY, Ue SYAU FS Pee On en Par Oe ETS‏ سَارْمَآنَ نظارت بى مواد غذايى آمريكا در رسانههاء تصويى بدى از سيكار ارائه ميكدد 10/0 2 20/0 "۱ 1/0 1 20/0 جمع 00/1 10/2

صفحه 75:
۳ | dal

صفحه 76:
30 عوامل خارجی| تعيين 5 محاسبه و ‎ae aa eed aie‏ 0 بلند مدت ‎Sloe & 53 yer‏ 2 یت عوامل داخلى 5000001 ‏ف‎ SN eC

صفحه 77:
۳۳۹ 500 جدول پنج وظینه اصلی مدیرریت. آينده انجام میدهد. کارنهای خاصی که در ای انجام ميشود ؛ ‎JAB he‏ ‎a erie eee el Te ae eee ree ry‏ ۱ كرفتنهاقهاى كوتاء مدت. ‎oe‏ اا اا ا ل ل “ااا 00000 ا ‎peer Soe tte eet ee Terr‏ ا ا ااال ‎Pn‏ ‏شغل و تجربه وتحليل شغل ميشود. ‎ ‎ ‎۱ ‏ا ااا ا‎ Eten » ‏ميشود. اقدامات خاصی که در این زمینه انجام میگیررد» عبارتتد از : رهبری‎ ۱ ‏شفل» رخبایت شفظی» تأمین نیاز» تفیی ساختار.‎ ‎ ‎ ‎ ‏اجری استراتدی ‏اجرراى استرراتتثرى ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 78:
جدول پنج وظینه اصلی مدیرریت. فعالیتهایی که در زمینه تأمینن نیرروی انسانی صورت میگیررد حول محور مديريت ۳ أزجمله كارهايى كه در اين زمينه انجام ميشود تعيين دستمزد وجِقؤاق؛ مزاياى كا ركنان ؛ مصاحبه , كدزرينش ء اسستخدام » احضراج .دادن 1 ‎Penn ete‏ ا ‎FOOTED‏ ‎OOO ee POO oT SUE EM RN aoe TBS)‏ 1 ‎Rom eters SSNS Cree E wT)‏ مقصود از اعمال کنترل انجام دادن فعالیتهایی است که مدیس جهت حصول اطمینان از ‎Eee ete Lye ne‏ عاركار اسه انجام ميدهد. كارهايى كه در این زمینه انجام میشود » عبارتدد از : کنترل کینیت» کنترل امورمالی » کنترل اا 0 و تشويق وترغيب افراد. سس

صفحه 79:
2555-5-0 5 11 استراتزيباي تحفيقاتي سطح وظيفهاي يا عملياتي و فني (مدیریت عملياتي)

صفحه 80:
شکه کردن اهداف.مامو ویت هاودید گاه های اسدوراتژیک در هرم تشکیل استواتژی: سطح۱ مسنولیت مدیران ارشد سازما "he err) 1510110 00 اجادكلي وماموريت 557 om ت مذيران تدوم ي كسب وكارهاي, مختلف. سس ‎Yoke‏ ‏7 نهایت رسای ۳ ۳۷ تس وفایفه ایا اصلی مین کحب یشاریاا بخ ‎Soe,‏ سنولیت ‏مفیران تارخانجات بمديران نواحي ‏جغراثيايي مختلف ومدیران ونلینه اي سطح پیین.

صفحه 81:
ae نقاط قوت : هشهاى راهبردى » be al ‏اهمیت‎ oo ۳ oi ۳

صفحه 82:
نمونهای از یک ماتتریس ارزیابی عوامل داخلی رای ش کت ((سی كس سي كس» عوامل اصلي داخلي | 82 3 314 ‏بز ركترين محل تفريحى ,دل آيالات متحده امريكا‎ .١ 38 ۶ 2۸ ‏و‎ ‎086 ۳ 08 pipers eae 58 3 382 000 ‏ل‎ yon Swed 0018 ۷ 2 ‏تیم مديری بسیار قوی‎ .5 2 2 0 Poe Ome Seep |) ‏شم‎ ۳ ۰/۰ 2 86 0 2 ۱ ‏به غنوان يك مكان صميمى و خانوادككى شهرت دارد. 32 0 م2‎ 1١ 2 0 0 Pe ١5

صفحه 83:
نمونهای از یک ماتتریس ارزیابی عوامل داطلی بای ش ,کت ((سی سکس سی سکس » عوامل اصلي داخلي نقاط ضعف اصبلى ‎.١‏ بيشش داراييها در لاسوكاس قلاثار دارد ‎aye‏ 0 5078 ۰/۰ ۲ 1 ۳ شم_تشآنوادگی . عضو چندان زیادی ندارد 2 0 2 6( ایا غیس منتول لافلینگ است 2 ۱ 2 1 )115 ۱ 2 ۱ 2 ‎o/h ee‏ رم

صفحه 84:
جنبه های فرهنگی به هنگام انتخاب استراتژی ‎eee eC cea‏ رز ۱ لانقش هیات مدیره

صفحه 85:
30 عوامل خارجی| تعيين 5 محاسبه و ‎ae aa eed aie‏ 0 بلند مدت ‎Sloe & 53 yer‏ 2 یت عوامل داخلى 5000001 ‏ف‎ SN eC

صفحه 86:
: براي كسب اهداف يك سازمان بايد ۱ 2- ارلئه نعليي از مجموعه شرکت‌یا سازمان که همه موقعيتهاي محیط داخلي و توانليي دريني تن را بیان ۳ 3- اوزيلبي ‎DTC SP eS le eed‏ ی ی را باشد. IY LOS ae ae Teh ele ae ee Dal el cn) ea Doda Cee STC ST eS eee nee eiey oi iter) RRS empy bere oie ripen plore Terre rete ety one eG ‏سازمان مهرد نیاز است.‎ 7- اهداف سالیانمیا استراتژیهاا راهبردهاي کوتاه مدت ساز کارسبا اهداف بلند مدت و استراتژيهاي اصلي ‎icy‏ 0[ م 0 00 5 8- بروسي و ارزيلبي موفقیت آمیز ف رآیند استراتژيك‌به عنوان مبنليي براي کنترل وجه صورتيك داده ‎err itp ede‏ 1۱ ‎Pec iee be eBELUEy | |‏ ۱ گستردهاي میدانند که به منظور تعامل با محبط رقابتي و برآي کسب اهداف سازمان به کار گرفته میشود.

صفحه 87:
Groups or teams going their separate ways within the organization تیم ها با گروههائی که در درون یک سازمان راههای خودشان را طی می کنند [ Strategic Management 0 = AlaviRad-SEP.2002 4 ۱ 1 Strategic Management Process

صفحه 88:

صفحه 89:

صفحه 90:
ويژکيباي اهداف 1. بايد بصورت كمي باشد. 2. بايد ضربالاجل داشته باشد. 3. بايد معيار داشته باشد- جه جيزي- جه وقت- جه كسي مسثول است. 4. بايد تمركز رقابتى داشته باشد. 5. بايد ازيك طرف جالشي باشد واز سوي ديكر قابل دسترسي باشد. 6. بايد مجموعه را به تلاش براي استفاده کامل از ظرفيتهباي خود وا دارد. 7. بايستي براي هر بخشي نتايج كليدي داشته باشد. 8. بايد براي تمامي مدیران از راس هرم تا پایینترین ردهیا مسئولیت تعریف کند تا به مقاصد پيشبيني شد برسند.

صفحه 91:
ماتریس برررسی رقابت (CPM) | aa ere ‏هاترريس ماتريس‎ ‏لكت ل . داخلی‌و‎ )115( ‏و اقدام استراترب يى بستن(800) خارجى‎ (SPACE) ‏رحله سوم : مرحله‎ (10k) 2 easter a ماتتریس ارزیابی عوامل داخلى ‎(IFE)‏ هاتريس استرراتتثرى اصلى ‎(GSM)‏

صفحه 92:
| 5 3 ‏م4‎ ‎5 ‎ao

صفحه 93:
4. با بهمرهجستن از نقاط قوت 0 ‎a‏ ” Aw 4 با بهمرهجستن از فرصيتها 000 5 فد ۸

صفحه 94:
۱ 3 3 ۰ ‏و‎ ۰۳ Foren Cas ee tong ‏بررای احتراز از تهدیدات.‎ 4 285 gab 2Olaap aly? een PE SE 5 ai 354 ‏فد‎ ‎۸ ۸ ۹ ‏ل‎

صفحه 95:
محافظه كارانه شناخت محدود بتها ESE ppl ‏ی‎

صفحه 96:

صفحه 97:
رقابتى شديد 2 7 16 اس ae ۱ 09 5 = ee 1 ‏دا له‎ 2 | 3 ۱ == | : EI ae 5 1 1 i | = 1 i i i i i i i ۱ i i

صفحه 98:
براي تهیه «ماتریس ارزيابي موقعیت و اقدام استراتَژيك» باید به طریق زیر عمل کرد : 1 متغيرهليي را انتخاب نمایید که معرف موارد یر باشد : توان مللي (۲5) » مزبت رقابتي (60۸)» ثبات محيط(15) و توان صنعتي(15): را دو رز بدهید. 3. مقادیر هك از متفيرهاي موجود بر بازوي هعرميك از لین محورها رلباهم جمع کنید و سپس بر ‎em epee) pen ty‏ ا ‎Re YS‏ Soe eee ene ee Fee Op or Sete SR Ree nS Sty de 3 ۳۳ ‏نت‎ ۰ نمرههاي موجود بر روي محور »نها را جمع کنید و نقطه متعلقبه محور نها را مشخص نمایید و ‎CRE OR eee‏ سا درل 3وانقظه را به هم وصل كنيد 53 دا مختساتبه این نقطه وصل کنید. ۱ توضّیه مشود و میتواند به صورت تهاجمي » رقابتي » تدافعي با محافظهکار انه باشد.

صفحه 99:
4- 3- 2- 1- 5- 6 CA

صفحه 100:
۱ محورهاي ماتریس قرار داد وتف بازده سرمایه oe ‏در‎ ah ee Sad 1°) ‏دانش فني‎ | | اععال کنترل بر عرضهکنندگان مواد اولیه و توزیع کنندگان 050000 قیمت محصولات شرکتهاي رقیب موانعي که بر سر راه ورود به بازار وجود دارد فشارهاي ناشي از رقابت قوان صنعت (15) توان بالقوه رشد توان سودآوري ثبات مالي ت 00 ۳ تراکم سرمایه BET a ‘oud Bb ih dings ool! ce 08 0d

صفحه 101:

صفحه 102:
Ps eel serait 0 ‏م‎ ‏قامرتبط ساختن حقوق و عملكررد با استرراقدى‎ 0 ete! 2 ل 00 Poe eae ‏ا‎

صفحه 103:
30 عوامل خارجی| تعيين 5 محاسبه و ‎ae aa eed aie‏ 0 بلند مدت ‎Sloe & 53 yer‏ 2 یت عوامل داخلى 5000001 ‏ف‎ SN eC

صفحه 104:
رز -] اس ‎Ten ato B yee Peet ee)‏ ار ‎RCL CS an Oy‏ تلاشهای اعضبای سازمان را در مسیرری مشخص هدایت. ی ‎eH}‏ ا رت را ‎FAVS‏ ‏حاصی انجام شود. برای کا رکنان به عنوان منبع مهمی در میآیند که موجب ان 0 میذانند ). بای مدیرران و کا رکنان ایجاد انگیزه مینمایند و آنان را تشویق به ‎۱ 7

صفحه 105:
3201010 هدفهاي شركت استاموس بخش 1 هدفهای سالانه فروش اين واحد به ميزان 7040 در ابن سال | و 7/40 در سال بعد افزايش بابد ‎a pleat pig gy)‏ بلس بخش هدفهاي بلند مدت از طریق توسعه بازار و رسوع در بازر ظرف دو سال فروش شركت به دو برابر برسد .(فروشكنينية عيلبوردلارلسه :در سال جاري فروش ابن واحد 40 و در سال بعد 7/40 افزايش يابد .) فروش‌جلوو) /5 حبلیوردلارملست 62 هدفهاي سالانه و۹۰۹۰ ۹ .۱ درر ا در سال جاری» کاریبی - درسال جاری4۰ تسیر ظرف شش مه آنده از 0000 00 ‏ا ا‎ meee) موفتیت یز انجام شده است» تولید 4۳۰ اف 5 وعرفبه شوند. ريد حمل وتقل اده ال ا 7۳[ 0 ‎Byres‏ ode we ‏حسايدارى‎ ws ‏تحقيق سایهگذاری‎ ‏روابط عمونى وصول مطائبات.‎ 0 بخش ۰3 هدفهاي سالانه :در سال جاري فروش وأحد به ميزان 50 و در سال بعد به ميزان 9650 افزايش بابد .فرج كنيني)) / 5عبليور لارسلسه ۳ a ee Lor ree [49 ‏است ودر سال جارى بايد به‎ a

صفحه 106:
كنتزل استراقزي زيابى و 1 بررسي » ارزيابي 1 زيابى استراتثضى زیابی استم‌اتوی برای ارزیابی ۱ عرضه اطلاعات درباره ارزيابى استراتضى ‎a 4 ۱‏ قاويثكيهاى سيستم ارزيابى اربخش ‎Le le‏ اقتضايى و 5 )1 ‎S‏ ‏ا ل

صفحه 107:
فعالیت اول : بررسي منابع استراتژي تهیه ماتریس تجدبد نظر شده ‏ تهیه ماتریس تجدید نظر شده براي ارزيابي عوامل داخلي براي ارزيابي عوامل خارجي مقایسه ماتریس تجدید نظر شده ‏ مقایسه ماتییس تجدیدنظر شده با ماتریس موجود براي ارزبلبمي _جا ماتییس كنيفي براي ارزبلبي عوامل داخلي عوامل خارجي دوم : محاسبه عملکرد سازمان فتهاي برنامهريزي شده با واقعي براي دستبابی به هدفهای نعبین شده

صفحه 108:
0 ‎BI‏ 1۳۱۱۶۰ زیم باسخ‌داد. ‏1 ‏ااا ااال آيا نقاط ضبعن دالى هدو نتم نتاط ضعف ميباشند؟ ۱ ‏3 آیاتهیدات خارجی هعنوز هم سازمان را تهدید میکنند؟ ‏آیا ما دارای تهدیدات خارجی دیگ هم شدهایم؟ ار چنین است» آنها کداماند؟ آیا تهدیدات خارجی هنوز هم سازمان را تهدید میکنند؟ اد ۱ ‎۱ ‎۱

صفحه 109:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان