کسب و کارکامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسیمدیریت و رهبریاستارتاپ و کارآفرینی

مديريت تيم های مجازی (کار مبتنی بر همکاری)

صفحه 1:
مدیریت تیم های مجازی کار مبتنی بر همکاری ‎Working Collaboratively‏

صفحه 2:
چارچوبی ‎Gly‏ آماده سازی اعضای تیم مجازی (ادامه)

صفحه 3:
اصل (۳): توسعه و بهبود مستمر نظام اشترا کت دانش و مدیریت کار مشتر ‎AST‏ نکات مهم: - وابستگی استحکام سازمان ها به قابلیت آنها در بکارگیری و مدیریت دانش - لزوم تجهیز تیم مجازی به فرآیندهای مدیریت دانش و طراحی آنها بر این - به اشتراک گذاری دانش * تمرکز هر تیم مجازی بر روی موضوع به اشتراک گذاری دانش دانش, تجربه. نوآوری و خلاقیت به عنوان ارزشمندترین منابع هر سازمان و هر تیم برای ایجاد. به اشتراک گذاری و استفاده از دانش * به هدر رفتن منابع موجود در تیم. از جمله توانمندی رهبری جمعی در صورت عدم وجود اعتماد ما بین اعضای تیم

صفحه 4:
اصل (۳): توسعه و بهبود مستمر نظام اشترا کت دانش و مدیریت کار مشتر ‎AST‏ - تاثیر میزان تجربه در ایجاد اعتماد به نفس در اعضای تیم < سطوح مختلف تجربه در اعضای تیم: * سطح صفر: کاملا بی اطلاع و بی تجربه * سطح يك: تازه كار و آماتور * سطح دو: آگاه ولی فاقد مهارت و تجربه اجرایی * سطح سه: دارای آگاهی عمیق تر و تجربه متوسط * سطح چهار: دارای تجربه و قابل اعتماد * سطح پنچ: متخصص در یک زمینه مشخص * سطح شش: پیشرو در موضوع خاصی از دانش * سطح هفت: متخصص کلاس بین المللی 7 بطور معمول اعضای هر تیم در یک زمینه دارای مهارت و تجربه و در سایر زمینه ها دارای دانش قابل توجهی در زمینه های دیگر خواهند بود.

صفحه 5:
اصل (۳ زان ): توسعه و بهبود مستمر نظام اشتراک دانش و مدیریت کار مشتر ‎AST‏ از به دارا بودن تخصص و تجربه کافی در یک زمینه خاص توسط رهبر تیم ‎hy‏ + هماهنگ نمودن دانش و تجربه اعضای تیم در راستای اهداف و * مشکل بودن مشاهده از راه دور مثالها و مدلهای مورد استفاده برای مدیریت دانش

صفحه 6:
اصل (۳): توسعه و بهبود مستمر نظام اشترا کت دانش و مدیریت کار مشت رکش * اجزای مدیریت دانش: - ایجاد دانش ضمنی برای جوامع مختلف - تبدیل دانش ضمتی به صریح - ایجاد زیرساخت های لازم برای دسترسی بالاتر به دانش

صفحه 7:
‎fol‏ (4): تعریف نقش های جدید برای رهبران تیم مجازی ‏رهبران به طور سنتی به پیروان خود فرمان داده و آنان را کنترل می نمایند. * شیوه سنتی رهبری» در تیم های مجازی فاقد کارایی است. * رهبران در تیم های مجازی: > دارای رویکرد «شانه - شانه» به نسبت پیروان خود می باشند. - دارای تعامل و ارتباط دو طرفه با پیروان خود می باشند. 7 در تصمیم گیری ها به صورت جمعی عمل می نمایند. * رهبری در تیم های مجازی صرفا یک موقعیت سازمانی نبوده بلکه نوعی فرآیند سیستمی است. ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
‎fol‏ (4): تعریف نقش های جدید برای رهبران تیم مجازی ‏* ساختارهای رهبری مورد استفاده در تیم های مجازی: 7 بکارگیری یک رهبر ثابت و داتمی 7 واگذاری رهبری تیم به صورت چرخشی 7 استفاده از نظام رهبران متمرکز بر کارهای اختصاصی تیم رهبر نمودن هماهنگ کننده ها یا تسهیل کننده ها ‎pre —‏ بکارگیری رهبر و استفاده از نظام خود رهبری ‎ ‎ ‎

صفحه 9:

صفحه 10:
اصل (۵): هماهنگک سازی و حمایت از نظام پشتیبلنی کننده تیم مجازی نظام پشتیبانی هر تیم. تامین کننده زیرساخت های سخت و نرم برای دستیابی هر تیم به حداکثر کارایی * لزوم توجه مدیران به ایجاد هماهنگی بین نیازهای تیمی و کارکردهای نظام پشتیبانی تیم * رهبری در هر تیم اصلی ترین عنصر نظام پشتیبانی کننده تیم 7 تاثیر گذار بر روی کلیه مجریان و مدیران تیم - تاثیرگذار بر روی رهبران و اعضای رسمی تیم

صفحه 11:
اصل (۵): هماهنگ سازی و حمایت از نظام پشتیبنی کننده تیم مجازی امکان بهره گیری از مجموعه ای از الگوهای ساختار تیمی متناسب با کار و ماموریت مورد نظر - استفاده از تیم موقت مجازی برای انجام کار اورژانسی هنکامی که متخصضین مربوطه در یک پهنه جفراقیایی پراکنده باشتد. - استفاده از تیم دائم دارای یک عملکرد مشخص برای طراحی یک قطعه الکترونیکی در یک محصول جدید بخش مهمی از محدوده عمل هر نظام پشتیبانی تیمی, تامين ابزار و محیط انجام کار تیمی است. 7 در تیم های مجازی, ابزار و محیط انجام کار مشتمل بر سخت افزار و نرم افزار مربوطه می باشد.

صفحه 12:
اصل (۵): هماهنگ سازی و حمایت از نظام پشتیبنی کننده تیم مجازی در نظام های تیمی- اصل تغییر ثابت ولی مصادیق تغییر و اعمال آن مبتنی بر شرلیط و بر اساس تصميم مدير تيم - اضافه یا حذف نمودن اعضای تیم مصداق بارز تفییر در تیم - لزوم ایجاد آمادگی های اولیه در مدیران تصمیم گیر برای تغییر عدم تجانس و شباهت نحوه پشتیبانی تیم در شرایط بکارگیری ابزارها و محیط های نامتجانس توسط اعضای تیم - تاثير بسيار زياد نحوه مدیریت عدم تجانس در افزایش يا کاهش کارایی تیمی چالش های اصلی در خصوص نظام های پشتیبانی تیمی - نظام پشتیبانی تیمی در یک سازمان باید چه شرایطی داشته باشد؟ - نظام پشتیبانی تیمی چگونه موجب افزايش هماهنگی خواهد شد؟ - نظام پشتیبانی تیمی چگونه موجب کاهش هماهنگی خواهد شد؟

صفحه 13:
اصول طراحی تیم های مجازی موفق

صفحه 14:
اصول طراحی تیم های مجازی موفق ایجاد چالش های جدید در سازمان در اثر بکارگیری تیم ها و همکاری های مجازی افزایش کمیت و کارایی همکاری های سازمانی در اثر استفاده از تیم های مجازی پیشنیازهای حمایت از کار جمعی و مشترک: 7 طراحی خوب - دارا بودن دید شفاف و هدف گذاری صحیح - محدود نمودن حیطه کاری 7 تفاهم و توافق شفاف در خصوص نحوه انجام کار

صفحه 15:
اصول طراحی تیم های مجازی موفق * عوامل افزایش احتمال موفقیت همکاری های مجازی 7 مشخص بودن نتایج و تبعات عدم همکاری در سازمان — اهمیت داشتن موفقیت سانمان برای تک تک اعضاء 7 وابستگی شدید نتایج و اهداف به همکاری بین کارکنان - چالش بر انگیز بودن شرایط و اوضاع کاری برای برانگیختن قدرت خلاقیت و افزایش کارایی در کارکنان 7 انتخاب رهبران خاص برای مدیریت نمودن اوضاع در خلال انجام همکاری

صفحه 16:
اصول طراحی تیم های مجازی موفق * الزامات دستیابی به همکاری موفق مجازی: 7 وجود همکاری درون سازمانی جهت رقابت برون سازمانی - وجود تعامل بین کارکنان جهت شکستن محدودیت ها 7 ایجاد حس اعتماد. یادگیری و شفافیت در تیم — تقویت و ایجاد حس لازم بر مبنای شعار «ما با هم موفق خواهیم شد» * عدم وجود همکاری کافی در سازمان های با بافت و دید سنتی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان