صفحه 1:
*|
Tc alia sd
ل edt St ee eee ae
FO Ne eel eed el a ee
. “مازندران
0 دانشکده پرستاري و ما ا
صفحه 2:
Gz ترس
سب
صفحه 3:
صفحه 4:
Be ارزش وقت از دیدگاه قرآر
ZA رزش وقت از دیدگاه قران
“در قرآن به قدرى به وقت احترام شده كه كويى
ا 0 00
خداوند به آن سوگند یاد نموده و میفرماید:
صفحه 5:
۹ ل r)
١ Wit ۱
1
**موّمنان از کارهای بیهوده رویگردان هستند
صفحه 6:
**در قيامت اهل باطل و اتلاف كران وقت
زیان خواهند دید
*سوره مومنون آیه 6
*
* | «|
صفحه 7:
7 تا آنجا که با ناله و فریاد میگویند
سید
۳۳9
0
pie
صفحه 8:
Pi
Sera ee Pee eerie eri pa
Sry Seer ee Se rr iy ows
كوتاهي کردم به راستي که من از مسخره کنندگان
۳-0
* 2 i
صفحه 9:
م ع
«و هم يصطرخون فيها ربّنا اخرجنا...؛
یا
صفحه 10:
5
* فریاد میزتند يروردكارا! Bee
f i
Be ie eri as Te eT eC
(Coreen Weer nrasy) erhnee eee
ae SCHSy Sere errs Fie Ss esa
|39 را Reenter eprurctty
شما نيامد؟
اكنون عذاب الهى را بجشيد كه براى ظالمان هيج ياورى نيست
| a 0ت
2
صفحه 11:
۷۷۱۱۱۱۵1 ویلیام شکسپیر ee)
Shakespeare 2۸ ۳
0 OPPS) XO CEP Wa Ia eB reer a
“«بر آن ها كه مي هراسند بسيار تند»
0 ا ل RECS Nols i
ل لت ECA's
اماء برآن ها كه عشق مي ورزندء زمان را آغاز و باياني »
صفحه 12:
۱ مديريت زمان
»مديريت كك ا 9
مهارتهاست که شما را در استفاده
موثر از زمان کمك ميکنند
صفحه 13:
ل عدم استفاده از مدیریت زمان
کر نینک مر وتا Se
cae Pe ne even
Ewes TABU CWP TESS Se
ا ات
00 ie eres me)
شرایط بحران کار کنند.
صفحه 14:
a ea ميشود:
».دیدگاه بهتري نسبت به كارهاي وابسته به
یکدیگر و اولویتها بدست آورید.
a 8 هاي بيشتري براي خلاق بودن ایجاد
٠ با فشارهاي روحي و استرس مقابله كنيد» آنها
را كاهش داده و از آن اجتناب كنيد.
صفحه 15:
py Renee eee ae reer
*با ثبات قدم و بطور منظم به اهدافتان
دست یابید.
ا 0
#انرست:زتدكي كنيد
صفحه 16:
اصول مدیریت زمان
if 4
«الف: هدف گذاره 2
«تب: برنامه ریزی و فهرست بندی اولویت ها
٠ج: رعايت اولويت ها
٠ مديريت زمان - هدفكذاري + تعيين اولويت
+ رعايت اولويت
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
فایده نوشتن اهداف
re Ep yap ty
py Ppt ap cre Ly
IBIS 5
Ki
صفحه 20:
Ap SI فایده نوشتن اهداف
۱۳ BLY PBB!
صفحه 21:
فایده نوشتن اهداف
111110111111101
55 انجام شود
تشخيص اولويت اهداف
از طریق مقایسه آنها
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
فعاليت ها و اولويت بندى آن ها
rodent YY BYES bee we
هیچ ارتباطی با اهداف ما 1۱ pets
DT ek Pe eee
Rip para IY,
(مثلا دوستى كه ما را با يك بيامك به حضور ٠
۱ ار ا al oad
کند)
صفحه 25:
صفحه 26:
مهم نیستند ولی فوری اند
5
کارهایی که
مهم اند ولی فوری نیستند
صفحه 27:
صفحه 28:
۱ Ten
میز گذاشت. بدون هیچ کلمهاي» يك ظرف شيشهاي بزرگ
و چند سنگ بزرگ از داخل جعبه برداشت و تا جايي که
۳ 0 ۱۱۹ 07
سپس از شاگردان خود پرسید: آیا این ظرف پر است؟ *
۳۱ T Wa Rene Ora
صفحه 29:
* سپس معلم مقداريي سنگریزه از داخل جعبه برداشت و
يآنها را به داخل ظرف ريخت و ظرف را به آرامي تكان
RE S'S Seren) ا ا ا PTE
بزرك قرار كرفتند. اين كار را تكرار كرد تا ديكر
سنگريزهاي جا نشود.
* دوباره از شاكردان يرسيد
صفحه 30:
۳۱ Sere eo SENS NB Sh
* دوباره معلم ظرفي از شن را از داخل جعبه بیرون آورد
e RCC EMt BYE Enter) -We Sri] 0
خالي را پر کردند.
BS eee eres Lees ep rors
یکصدا گفتند: بله.
صفحه 31:
Pre ee ee eo
Pear winger py We ket Cone Wee
كرد و كفت: حالا ظرف بر اسث.
ل م ا 0ن
صفحه 32:
Wi
0 /
POSES Pe ers ke ee ee
نگذارید» هيج ar) ۳-9 ۱۳ يشماست.
وقت فرصت برداختن به آن ها را نخواهيد يافت.
سنگهاي بزرگ مهمترین چیزها در زندگي شما هستند؛
خدايتان» خانوادمتان» فرزندانتان» سلامتيتان» دوستانتان
00 ا Ew)
000 CRRVICCPPC ERE Yor Pp Pete es ty
برجا خواهد بود.
صفحه 33:
0
este mene Cerner nee تس
پیگذارید» در غیر این صورت هیچ گاه به آنها دست
0
ل اما سنگریزهها سایر چيزهاي قابل اهمیت هستند مثل
تحصيل» Pe Ce eam Cy
ال ا ا ل ا |
صفحه 34:
(yet) keer wr wares معلم ادامه دادء ©
2 dy (Sai5 PAY eee DIRE
۳۰0 bre EIe ee)
هیچ گاه وقت كافي و مفید براي كارهاي بزرگ و
NE ed (COST ORES) ve) 3۳۳2
چيزهايي که واقعاً برایتان اهمیت دارند.
صفحه 35:
Pe er mer Nt
"کرد و در زمان مناسب آنها را انجام داد.
سق ee
صفحه 36:
صفحه 37:
پیامبر اکرم(ص)
صفحه 38:
0 7
ce
» سعادتي كه در اين دم نهفته است؛ 3
5
صفحه 39:
رزوي خافديه اندازء كاف وقت يبراي
Se eT Tew ees
و ع كك
جون وقتيكه از دست رفتء ديكر بر
ES 0
صفحه 40:
1
“به دليل فقدان برنامه مناسب براي ارتباط
با دیگران
صفحه 41:
ناتواني در گفتن نه
531111
”7 0 احساس خجالت زدگي
صفحه 42:
>
Bre Le ل Teale
عدم اطلاع از اهمیت فعالیت ها
7 عدم اجراي کامل و مرتب برنامه ها
صفحه 43:
تصور نادرست از برنامه ريزي
3 7+ اعدم اطلاع از تاثیر برنامه ريزي
اا es ۱7
9- نكهداشتن برنامه در ذهن
و مكتوب نكر دن آن
صفحه 44:
احساس امکان Yoel 920000
توش کرد
1000 بيشتر امور
عدم تمایل به ارائه اطلاعات به دیگران
صفحه 45:
۱۳ OOPS ed
Ca
*احساس سستي در انجام کارها -
صفحه 46:
نیمه تمام گذاشتن کارها
۱ 200 5207
برداختن به امور كوتاه مدت
صفحه 47:
بر عادت به تعویق انداختن کارها
1 / ١
9
“كارها نداشتن باور قلبى به لزوم انجام آن
کار است
صفحه 48:
9 eS cere Bere)
* افزایش تمرکز ذهنی بر موضوعی خاص
ل ل را ات۱
0000
٠ در نظر كرفتن موضوع به عنوان مرحله اى از
ا eS Ye
صفحه 49:
*وقتهای زندگی تو جزء جزء عمر تو
است» بس بكوش كه هيج وقتى از عمر
تو جز در موارد امورى كه عامل نجاتت
است تلف نشود
صفحه 50:
1
۳ بخشی را به مناجات با خدا و برقراری
ارتباط با آفریدگار جهان میپردازد.
صفحه 51:
eye SSL Swern T'S ese ee
سامان دادن به معاش(مانند غذاء لباس» مسکن و
aye Bee مركب)
Ae Ses ee is ero
۱2 Te RB Ts er
GSB TOE)
صفحه 52:
و
Ne Wael Sunrec Siti be ان
* عادت هاى قبل را فراموش كنيم .
ا لل ey
براى ترك عادات نادرست و يادكيرى روش هاى جديد
صبور باشيم.
صفحه 53: