سایر تحقیق و پژوهش

مدیریت پایان نامه

modiriyate_payan_nameh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت پایان نامه”

مدیریت پایان نامه

اسلاید 1: درس سمينار مديريت پايان‌نامه عباس افرازه دی ماه1383دانشگاه صنعتي اميرکبيردانشکده مهندسي صنايع

اسلاید 2: چرا مطالعه مي‌كنيد؟مطالعه به شما فكر مي‌دهد. مطالعه به شما براي بهبود سبك نگارش كمك مي‌كند. شما نيازمند درك مطالبي هستيد كه محققان در زمينه تحقيقي انجام داده‌اند. مطالعه ديدگاه‌هاي شما را گسترده‌تر و تحقيق را با زمينه و محيط آن تنظيم مي‌كند. زيرا تجزيه مستقيم شخصي به تنهايي نمي‌تواند كافي باشد. زيرا استاد راهنما انتظار دارد اين مطالعه را انجام دهيد. زيرا شما مي‌توانيد نامها را هنگام نگارش تحقيق خود حذف كنيد!

اسلاید 3: چرا مطالعه مي‌كنيد؟زيرا مطالعه جالب است. به مباحث شما مشروعيت مي‌بخشد. زيرا ممكن است باعث تغير عقيده شما شود. زيرا نويسندگان نيازمند خوانندگان هستند. زيرا شما مي‌توانيد سيستمهاي رشته را در زمينه تحقيقي بهتر درك كنيد. زيرا شما با مطالعه بهتر مي‌شويد. زيرا شما علاقه‌مند به انجام مطالعه نيستيد.

اسلاید 4: چرا مطالعه مي‌كنيد؟زيرا شما به طور مؤثري مي‌توانيد از آنچه ديگران انجام داده‌اند انتقاد كنيد. زيرا مطالعه راهي براي دوري از تماسهاي اجتماعي است. مي‌توانيد درباره مكانهايي كه هرگز نديده‌ايد، مطالبي ياد بگيريد. مطالعه شما را از خيابانها دور می­كند. درباره روشهاي تحقيق و كاربرد آنها در عمل بيشتر ياد مي‌‌گيريد. چون روي زمينه‌هايي متمركز مي‌شويد كه درمورد آنها تحقيق نشده است.

اسلاید 5: پرداختن به ادبيات تحقيقدر ادبيات تحقيق به موارد زير پرداخته مي‌شود: حجم ادبيات. ميزان مطالب نوشته شده در زمينه مورد مطالعه چيست؟انواع ادبيات. انواع مختلف ادبيات وجود دارد؛ براي مثال كتابها، مجلات، روزنامه‌ها، اسناد، مقالات علمي، كنفرانسها، گزارشهاي داخلي و مانند آن كه ممكن است كه به موضوع تحقيق شما مرتبط باشد. تعيين حدود براي مطالعه ادبيات. چگونه محقق از مطالعه گسترده يا بدون هدف پرهيز كند؟مباحث متضاد. هنگام مطالعه با عقايد، مباحث و تفاسيري روبه‌رو مي‌شويد كه با يكديگر متفاوت و يا متضاد هستند. چگونه محققان آنها را ارزيابي كنند؟

اسلاید 6: چه بخوانيم؟برخي متون عمدتاً حاوي داده‌هاست. برخي ديگر شامل بحث ‌و تحليل دربارة داده‌هاست، كه در آنها مؤلف در مورد نظر خاصي بحث مي‌كند. نوع سوم متون، بحث نسبتاً كمتري دارد و بيشتر اطلاعات و چند منبع در مورد منابع اطلاعات را به شما معرفي مي‌كند. اين سه نوع متن را منابع اوليه، ثانويه و دست‌سوم مي‌ناميم. عاقلانه نيست كه مطالعه خود را عمدتاً به منابع دست‌سوم محدود كنيد -اين منابع به ويژگي‌ ژورناليستي يا مجادله‌آميز تمايل دارند- اگرچه مي‌توانند در جاي خود ارزشمند باشند.

اسلاید 7: مطالب چه كساني را بخوانيم؟ بهتر است نوشته‌هاي متفكران بنيانگذار رشته و افراد صاحبنظر در زمينه تحقيق مطالعه شود. از استادان راهنما، همكاران و ديگر محققان و نيز با رجوع به منابع، كتابها و مقالات و شبكه‌هاي اطلاع‌رساني مي‌توانيد افراد مورد نظر را كه بيشتر مورد توجهند، شناسايي كنيد.

اسلاید 8: چگونه آنچه را نياز به مطالعه داريم، بيابيم؟از اساتید، همکاران، دانشجویان رشته مورد نظر مشورت بگيريد .هنگامي كه محل قفسه‌های کتابها يا پايگاه اطلاعاتي مرتبط به تحقيق را پيدا كرديد به ديگر كتابها براي يافتن مطالب مربوط به عنوان تحقيقتان نيز نگاه كنيد. با مراجعه به منابع و مأخذ به ديگر مراجع، كه منابع اصلي كار شما نيستند، نيز توجه كنيد. مطالب و مقالاتي را كه بارها به آن اشاره شده است، شناسايي كنيد. مطمئن شويد مشهورترين يا مربوط­ترين آنها را خوانده و آخرين ويرايش آنها را به دست آورده‌ايد.

اسلاید 9: استراتژي SQ3R براي خواندن مطالبSurvey, Question, Read, Remember and Reviewبررسي. با دوره یا بررسی سريع براي دستيابي به مفاد اصلي مطالبي كه در جستجوي آن هستيد، تلاش كنيد. سؤال. هنگامي كه بررسي انجام مي‌دهيد، از خودتان سؤالاتي بپرسيد كه انتظار يافتن پاسخ آنها را داريد. اگر فكر مي‌كنيد متن ارزشمند است با دقت بيشتري آن را بخوانيد. خواندن. متن را با دقت بخوانيد (اگر ارزشمند به نظر مي‌رسد).به يادآوردن. هنگامي كه خواندن متن پايان يافت، تلاش كنيد نكات اصلي را به ياد آوريد. بازنگري. با خواندن مجدد متن ببينيد چگونه آن را به خاطر آورده‌ايد.

اسلاید 10: استراتژي SQ4R براي خواندن مطالبSurvey, question, Read, Remember, Recite, Reviewبررسي و سؤالمطالعه براي پاسخ به سؤالاتبيان كردن و نوشتن پاسخها و خلاصه‌ها بازنگري در SQ4R اهداف را به صورت سؤالاتي بيان مي‌كنيد. پاسخها را جستجو مي‌كنيد. به اهداف دست مي‌يابيد و ادامه مي‌دهيد. شما براي به چنگ آوردن مفاهيم كليدي تمركز مي‌كنيد.

اسلاید 11: فرايندهاي انتقادي در مطالعه استنتاج:شما بايد درباره احتمال چيزي بيش از آنچه مؤلف مي‌خواهد در قالب صفحات به شما منتقل كند، به هوش باشيد. ارزيابي: شما هر عقيده و نظر را بر اساس ارزش آنچه مي‌خوانيد شكل مي‌دهيد. آيا مؤلف استدلال يا شواهد خوبي براي اظهاراتش آورده است؟ آيا اطلاعات به آساني قابل دسترسي است؟ آيا مؤلفان ديدگاه‌هايي بيان كرده‌اند كه با يكديگر سازگاري دارند؟ آيا بين آنچه واقعيت است و آنچه عقيده و نظر است، تفكيك قائل شده يا عقايد، اغلب بَدل واقعيت است؟

اسلاید 12: مطالعه انتقادي چيست؟محقق در مطالعه انتقادي نوشته‌هاي مختلف را به يكديگر مربوط مي‌كند، به تفاوتها و تناقضهاي آنها اشاره مي‌كند و آنچه مطالعه فاقد آن است، مشخص مي‌كند. محقق منتقد به آنچه نوشته شده است -بدون بررسي- ارزش و اعتباري نمي‌دهد. منتقد كسي است كه در مورد ارزشها و نظريه‌هاي ارائه شده صريح باشد. منتقد كسي است كه نوشتن تحقيق را به عنوان ميدان مسابقه‌اي ببيند كه در آن ديدگاه‌ها و موقعيتهاي جايگزين ممكن است انتخاب شود.

اسلاید 13: دلايل مطالعه درباره روش تحقيق -1ممكن است تصميم‌ بگيريد از يك يا چند روش تحقيق در پروژه استفاده كنيد. بنابراين خوب است تا حد ممكن درباره اين روشها و مورد استفاده آنها مطالبي بدانيد. ممكن است نيازمند ارزيابي برخي از رويكردها و روشهاي قابل گزينش قبل از تصميم‌گيري در مورد استفاده از آنها باشيد. اگر احتمالاً درگير دنباله‌اي از پروژه‌هاي تحقيقي هستيد، به توسعه دانش و درك خود از روشهاي تحقيق مورد استفاده در رشته يا موضوع مورد مطالعه نياز داريد.

اسلاید 14: با مطالعه در زمينه روش تحقيق دانش فعاليتهاي تحقيقي خود را توسعه دهيد تا عكس‌العمل بهتري در كار داشته باشيد. مطالعه در زمينه روش تحقيق به شما در تنظيم يا ارائه و چرايي آنچه انجام مي‌دهيد، كمك مي‌كند. از شما انتظار مي‌رود يك فصل را به روش‌شناسي تحقيق اختصاص دهيد. مطالعه روش ‌تحقيق به طور ساده براي افزايش دانش و استفاده از تجربه ديگران است. دلايل مطالعه درباره روش تحقيق -2

اسلاید 15: اهداف ثبت و ضبط داده‌ها و اطلاعات-1نگهداري داده‌هاي جمع‌آوري شده براي پردازش بعدينگهداري اطلاعات مطالعه براي پردازش بعديحفظ و ذخيره‌سازي اطلاعات مربوط به كار انجام شده و زماني كه براي انجام آن صرف شده براي ارائه مديريت بهتر زمان

اسلاید 16: تأمين اطلاعات به منظور ارائه گزارش پيشرفت تحقيق و استفاده در نگارش پايان‌نامه فراهم كردن افكاري به منظور استفاده در تحقيقهاي بعديمشخص كردن تمايز بين تحقيق با تحقيقات ديگران توجيه استادان و بخش با ارائه گزارشهاي نوبه‌اي ارائه گزارش به كارفرماي پروژه اهداف ثبت و ضبط داده‌ها و اطلاعات-2

اسلاید 17: ثبت و ضبط مطالعات از همان ابتدا ياد بگيريد كه جزئيات آنچه را مطالعه مي‌كنيد يادداشت كنيد. اين جزئيات بايد شامل:نام نويسنده يا نويسندگان عنوان مقاله، كتاب يا گزارش تاريخ انتشار اگر گزارش است يا كتاب، ناشر و محل انتشاراگر فصلي از يك كتاب ويرايش شده است، عنوان و ويرايشگر كتاب و صفحات فصل در كتاب اگر مقاله‌اي در يك مجله است، عنوان مجله، سال، شماره و صفحات منابع آخر اين كتاب، شامل اين اطلاعات است.

اسلاید 18: مديريت پايان‌نامهمديريت زمان. چگونه از وقت خود براي تحقيق استفاده كنيم؟ برنامه‌ريزي پروژه. براي تحقيق با توجه به زمان در دسترس برنامه زمانبندي تهيه كنيد. انجام آزمايشي پروژه. برنامه‌هاي تحقيقي خود را قبل از متعهد شدن آزمون كنيد. افراد و مؤسسات اصلي و كليدي را مورد توجه قرار دهيد. نقش استاد راهنما، مديران، كارفرماها و دانشگاه‌ها جلب مشاركت. از روابط رسمي و غيررسمي براي پشتيباني از تحقيق استفاده كنيد. اعمال مديريت. براي از دست ندادن اعتماد، مديريت لازم را هنگامي كه كارها بر اساس برنامه پيش نمي‌رود، اعمال كنيد. فراز و نشيبهاي فرايند تحقيق را مديريت كنيد.

اسلاید 19: استفاده از وقت براي تحقيق-1برنامه‌ريزي وقت. اوقات خود را براي كار تحقيقي شامل مطالعه، نوشتن، مباحثه با ديگر دانشجويان، استادان، رفتن به كتابخانه‌ها، امور اداري مربوط به تحقيق و مانند آن برنامه‌ريزي كنيد تا در فشار زمان قرار نگيريد. اين زمان با توجه به حفظ ارتباطات و روابط خانوادگي به طور متوسط چهل ساعت در هفته -به غير از تعطيلات آخر هفته- است.

اسلاید 20: واگذاري. آيا مي‌توانيد برخي از ابعاد پروژه را به ديگران واگذار كنيد؛ براي مثال، گرفتن وقت ملاقات، انجام مصاحبه، پياده ‌كردن نوار، وارد كردن داده‌ها در رايانه، تجزيه و تحليل آماري، تايپ دست‌نوشته‌ها و مانند آن؟ مطالعه مؤثر. به خودتان آموزش دهيد كه با ادبيات موضوع ممزوج شويد و هر چه سريعتر به اصل موضوع در مباحث موجود در آن برسيد. استفاده از وقت براي تحقيق-2

اسلاید 21: تقسيم وظايف تحقيق به وظايف كوچكتر. ممكن است قادر به تقسيم برخي از وظايف تحقيق براي انجام آنها در اوقات كوتاه باشيد؛ مثلاً گرفتن كپي از مطالب، زماني كه منتظر ملاقات با استاد هستيد يا شرايط مشابه. استراحت هدفمند. مطمئن شويد كه فعاليتهاي زمانهاي بيكاري هدفمند است. تصور نكنيد اين اوقات تلف شده است. بلكه يكي از روشهاي مناسب براي ايجاد ارتباط بين فعاليتهاي تحقيقي استفاده از اين اوقات همراه با تغيير اوضاع فيزيكي و محيطي است. استفاده از وقت براي تحقيق-3

اسلاید 22: شيوه‌هاي نگارش پايان‌نامهپايان‌نامه چيزي بيش از گرد‌آوري منفعل تحقيق است و به طور كلي شامل ارائه تز يا نظر است؛ به عبارت ديگر، پايان‌نامه بايد چيزي بگويد و با بحث مستدل و شواهد، آن را اثبات كند. پس از جمع‌آوري و تجزيه و تحليل‌ داده‌ها و بحث درباره آنها نگارش نهايي پايان‌نامه شروع مي‌شود. دانشجويان بر اساس پايان‌نامه كه نتيجه چند سال كار تحقيقي است، ارزيابي مي‌شوند. نوشتن پايان‌نامه چيزي بيش از گزارش نتايج تحقيق است. در اين مرحله دانشجويان مشكلات و ناراحتيهاي زيادي را تجربه مي‌كنند.

اسلاید 23: در مطالعه نوشته‌هاي 170 عضو هيأت علمي لوئنتال و ويسون دو دسته نويسنده را تشخيص دادند:سرياليستها (Serialists) كساني هستند كه نوشتن را به منزله فرايندي ترتيبي مي‌بينند. در فرايند ترتيبي همان طور كه مطالب نوشته مي‌شوند، اصلاح مي‌شوند و محققان قبل از شروع به نوشتن براي آن برنامه‌ريزي مي‌كنند. هوليستها(Holists) كساني هستند كه فقط هنگام نوشتن فكر مي‌كنند و پيش‌نويسهايي را كه به ترتيب نوشته شده است، تركيب مي‌كنند. شيوه‌هاي نگارش پايان‌نامه

اسلاید 24: لازم است هنگام نوشتن افكاري را كه به خوبي مي‌دانيد -اما براي خواننده جديد است- به روشني تنظيم كنيد. هدف شما دادن اطلاعات و دانشي است كه تاكنون به دست آورده‌ايد. اين دانش و اطلاعات به كساني داده مي‌شود كه هنوز آن را نمي‌دانند؛ یعنی مفروضات بايد روشن بوده و نظريات به روشني بيان شوند. تفكري كه نظري را با ديگر نظريات مرتبط مي‌‌كند يا از پيش فرض خاص ناشي مي‌شود، بايد بدون ابهام به زبان نوشتاري ترجمه شود. شيوه‌هاي نگارش پايان‌نامه

اسلاید 25: براي كمك به افزايش بهره‌وري در نگارش، استراتژيهاي زير را توصيه مي‌كنند: طرحي كلي تهيه كنيد. هر يك از بخشها را در زمان معين تكميل كنيد. در صورتي كه ممكن است از رايانه استفاده كنيد. حداقل دو مرتبه تجديد نظر و بازنويسي انجام دهيد. در هر هفته 2 تا 5 ساعت صرف نگارش كنيد. شيوه‌هاي نگارش پايان‌نامه

اسلاید 26: شرايط مناسبي براي نوشتن فراهم كنيد. براي خودتان هدف­گذاري كنيد. از همكاران و دوستان براي اظهار نظر در مورد پيش‌نويسهاي اوليه استفاده كنيد. با همكاران قديمي و دوستان مورد اعتماد همكاري كنيد. شيوه‌هاي نگارش پايان‌نامه

اسلاید 27: فرايند نوشتن و بازنويسي مجدد اساسي است. توصيه ما اين است كه براي نوشتن به روش زير عمل كنيد:نكات اصلي را مشخص كنيد. هرچه به ذهن مي‌آيد بنويسد. مطالب را در ساختار قابل قبولي سازماندهي كنيد. تلاش كنيد نكات را در قالب پاراگرافهاي دستور زباني كه از جملات متوازن ساخته شده است، بريزيد.

اسلاید 28: خلاصه مطالبروش مطالعه صحيح را انتخاب كنيد. منابع كتابي و غيركتابي موجود با تحقيق را مطالعه، و منابع اوليه، ثانويه و دست سوم را مشخص كنيد. منابعي را كه دراختيار نداريد با استفاده از تسهيلات موجود سفارش دهيد. براي مديريت پايان‌نامه، فعاليتها، زمانهاي مورد نياز، محدوديتها، منابع و تسهيلات و امكان استفاده از مشاركت ديگران را مورد توجه قراردهيد. پايان‌نامه را بيش از اندازه لازم طولاني نكنيد.

اسلاید 29: خلاصه مطالبپايان‌نامه را با زباني روان وسليس بنويسيد. از واژه‌هاي تخصصي به طور مناسب استفاده‌ كنيد، اما اصطلاحات مبهم را به كار نبريد. از ابتداي كار از پانويسي و منبع‌نويسي استفاده كنيد. در طول تحقيق از هر فرصتي براي نوشتن گزارشها، پيش‌نويس مقاله و انتقاد از كار ديگران و مانند اينها استفاده كنيد. نگارش نهايي پايان‌نامه را به ترتيبي كه براي شما راحت است انجام دهيد. لازم نيست با ترتيبي كه پايان‌نامه خوانده مي‌شود آن را نوشت. بخش روش تحقيق، اغلب نقطه خوبي براي شروع نگارش است.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید