آموزشسایرتحقیق و پژوهش

مديريت پايان نامه

صفحه 1:
درس سمینار مدیریت پایان‌نامه عباس افرازه دی ماه1383

صفحه 2:
چرا مطالعه می‌کنید؟ " مطالعه به شما فكر می‌دهد. * مطالعه به شما برای بهبود سبک نگارش کمک می‌کند. *شما نیازمند درک مطالبی هستید که محققان در زمینه تحقبقی انجام داده‌اند. *مطالعه دیدگاه‌های شما را گسترده‌تر و تحقیق را با زمینه و محیط آن تنظیم می‌کند. ۴زیرا تجزیه مستقیم شخصی به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد. | استاد راهنما انتظار دارد این مطالعه را انجام دهید. *زیرا شما می‌توانید نامها را هنگام نگارش تحقیق خود حذف کنید!

صفحه 3:
‎ae‏ چرا مطالعه می‌کنید؟ ‏* زیرا مطالعه جالب است. ‏۴ به میاحث شما مشروعیت می‌بخشد. ‏*زیرا ممکن است باعث تغیر عقیده شما شود. ‏۴ زیرا نویسندگان نیازمند خوانتدگان هستند. ‏* زیرا شما می‌توانید سیستمهای رشته را در زمینه تحقیقی بهتر درک کنید. ‏* زیرا شما با مطالعه بهتر می‌شوید. ‏* زیرا شما علاقه‌مند به انجام مطالعه نیستید.

صفحه 4:
‎fon‏ چرا مطالعه می‌کنید؟ ‏* زیرا شما به طور موّثری می‌توانید از آتچه دیگران انجام داده‌اند انتقاد کنید. ‏* زیرا مطالعه راهی برای دوری از تماسهای اجتماعی است. ‏* می‌توانید درباره مکانهایی كه هرگز ندیده‌اید. مطالبی یاد ‏* مطالعه شما را از خیابانها دور میکند. ‏* درباره روشهای تحقیق و کاربرد آنها در عمل بیشتر یاد می‌گیرید. ‏* چون روی زمینه‌هایی متمرکز می‌شوید که درمورد آنها تحقیق نشده است.

صفحه 5:
پرداختن به ادییات تحقبق *در ادبیات تحقیق به موارد زیر پرداخته می‌شود: *حجم ادبیات. میزان مطالب نوشته شده در زمینه مورد مطالعه چیست؟ *انواع ادبیات. انواع مختلف ادییات وجود دارد؛ برای مثال كتابهاء مجلأت. روزنامه‌ها: اسناد. مقالات علمی, کنفر انسهاء گزارشهای داخلی و مانند آن که ممکن است که به موضوع ت شما مرتبط باشد. *تعیین حدود برای مطالعه ادبیات. چگونه محقق از مطالعه گسترده یا بدون هدف پرهیز کند؟ *مباحث متضاد. هنگام مطالعه با عقاید. مباحث و تفاسیری روبهرو می‌شوید که با یکدیگر متفاوت و یا متضاد هستند چگون : آنها را ارزیابی کنند؟

صفحه 6:
چه بخوا برخی متون عمدتاً حاوی داده‌هاست. برخی دیگر شامل بحث و تحلیل دربارة داده‌هاست. که در آنها ملف در مورد نظر خاصی بحث می‌کند. نوع سوم متون. بحث نسبتا کمتری دارد و بیشتر اطلاعات و چند منبع در مورد منابع اطلاعات را به شما معرفى مىكند. اين سه نوع متن را منابع اولیه. تانویه و دست‌سوم می‌نامیم. عاقلانه نیست که مطالعه خود را عمدتاً به منابع دست‌سوم محدود کنید -این منابع به ویژگی ژورنالیستی یا مجادله‌آمیز تمایل دارند- اگرچه می‌توانند در جای خود ارزشمند باشند.

صفحه 7:
چا مطالب جه كسانى را بخوانيم؟ ‎I + 1 a‏ نوشت ‎Sat ula‏ ان بنیانگذار رشت و افراد صاحبنظر در زمینه تحقبق مطالعه شود. از استادان راهنما. همکاران و دیگر محققان و نیز بارجوع به منابع. کتابها و مقالات و شیکه‌های اطلاع‌رسانی می‌توانید افر اد مورد ‏نظر را که بیشتر مورد توجهند. شناسایی کنید.

صفحه 8:
چکونه آنچه را نیاز به مطالعه داریم» بیابیم؟ *از اساتید. همکاران. دانشجویان رشته مورد نظر مشورت #هنگامی که محل قفسه‌های کتابها یا پایگاه اطلاعاتی مرتبط به تحقیق را پیدا کردید به دیگر کتابها برای یافتن مطالب مربوط به عنوان تحقیقتان نیز نگاه کنید. *با مراجعه به منابع و مأخذ به دیگر مراجع, که منابع اصلی #مطالب و مقالاتی را که بارها به آتن اشاره شده است؛ شناسایی کنید. مطمئن شوید مشهورترین پا مربوطترین آنها را خوانده و آخرین ویر ایش آنها را به دست آورده‌اید.

صفحه 9:
استراتزی 503 برای خواندن مطالب Survey, Question, Read, Remember and Review ‏*یررسی. با دوره يا بررسی سریع برای دستیابی به مفاد اصلی مطالبی‎ ‏که در جستجوی آن هستید. تلاش کنید.‎ #سوال. هنگامی که بررسی انجام می‌دهید. از خودتان سوالاتی بپرسید که انتظار یافتن پاسخ آنها را دارید. اگر فکر می‌کنید متن ارزشمند است با دقت بیشتری آن را بخوانید. * خواندن. متن را با دقت بخوانید (اگر ارزشمند به نظر می‌رسد). *#به یادآوردن. هنگامی که خواندن متن پایان یافت. تلاش کنید نکات اصلی را به یاد آورید. *بازنگری. با خواندن مجدد متن ببینید چگونه آن را به خاطر آورده‌اید.

صفحه 10:
استراتژی 504 برای خواندن مطالب Survey, question, Read, Remember, Recite, Review ١.بررسى‏ و سؤال «.مطالعه برای پاسخ به سوّالات بیان کردن و نوشتن پاسخها و خلاصه‌ها بازنگری در 5048 اهداف را به صورت سوالاتی بیان می‌کنید. پاسخها را جستجو می‌کنید. به اهداف دست می‌یابید و ادامه می‌دهید. شما برای به چنگ آوردن مفاهیم کلیدی تمرکز می‌کنید.

صفحه 11:
فرایندهای انتقادی در مطالعه * استنتاج:شما باید درباره احتمال چیزی بیش از آنچه مؤلف می‌خواهد در قالب صفحات به شما منتقل کند. به هوش *ارزیابی: شما هر عقیده و نظر را بر اساس ارزش آنچه می‌خوانید شکل می‌دهید. آیا ملف استدلال یا شواهد خوبی برای اظهار اتتش آورده است؟ آیا اطلاعات به آسانی قابل دسترسی است؟ آیا مولفان دیدگاه‌هایی بیان کرده‌اند كه با یکدیگر سازگاری دارند؟ آيا بین آنچه واقعیت است و آنچه عقیده و نظر است. تفکیک قائل شده یا عقاید. اغلب بدل واقعیت است؟

صفحه 12:
‎Is‏ 4 مطالعه انتقادی جیست؟ ‏های مختلف را به یکدیگر مربوط می‌کند. به تفاوتها قضهای آنها اشاره می‌کند و آنچه مطالعه فاقد آن است. مشخص می‌کند. ‏*محقق منتقد به آنچه نوشته شده است -بدون بررسی- ارزش و اعتباری نمی‌دهد. ‏*منتقد کسی است که در مورد ارزشها و نظریه‌های ارائه شده صریح باشد. ‏#منتقد کسی است که نوشتن تحقیق را به عنوان میدان مسابقه‌ای ببیند که در آن دیدگاه‌ها و موقعیتهای جایگزین ممکن است انتخاب شود. ‎

صفحه 13:
دلایل مطالعه درباره روش تحقیق -۱ *ممکن است تصمیم بگیرید از یک یا چند روش تحقیق در پروز-ه استفاده کنید. بنابراین خوب است تا حد ممکن درباره این روشها و مورد استفاده آنها مطالبی بدانید. *ممکن است نیازمند ارزیابی برخی از رویکردها و روشهای قابل گزینش قبل از تصمیم‌گیری در مورد استفاده از آنها باشید. *اگر احتمالاً درگیر دنباله‌ای از پروژه‌های به توسعه دانش و درك خود از وشهاق تحقيق مورد استفاده در رشته با موضوع مورد مطالعه نياز داريد.

صفحه 14:
دلایل مطالعه در روش تحقیق ۲ * با مطالعه در زمینه روش تحقیق دانش فعالیتهای تحقیقی خود را توسعه دهید تا عکس,العمل بهتری در کار داشته * مطالعه در زمینه روش تحقیق به شما در تنظیم یا ارائه و چرایی آنچه انجام می‌دهید. کمک می‌کند. * از شما انتظار می‌رود یک فصل را به روش‌شناسی تحقیق اختصاص دهید. " مطالعه روش ‎OY‏ طور ساده برای افزایش دانش و استفاده از تجربه دیگران است.

صفحه 15:
‎ae‏ اهداف ثبت و ضبط داده‌ها و اطلاعات-۱ ‏* نگهداری داده‌های جمع‌آوری شده برای پردازش بعدی ‏* نگهداری اطلاعات مطالعه برای پردازش بعدی ‏* حفظ و ذخیره‌سازی اطلاعات مربوط به کار انجام شده و زمانی که برای انجام آتن صرف شده برای ارائه مدیریت بهتر زمان

صفحه 16:
‎Is‏ 4 اهداف ثبت و ضبط داده‌ها و اطلاعات-۲ ‏* تأمین اطلاعات به منظور ارائه گزارش پیشرفت تحقیق و استفاده در نگارش پایان‌نامه ‏* فراهم کردن افکاری به منظور اس‌تفاده در تحقیقهای بعدی ‏* مشخص کردن تمايز بين تحقيق با تحقيقات ديكران ‏" توجيه استادان و بخش با ارائه گزارشهای نوبه‌ای ‏* ارائه گزارش به کارفرمای پروژه

صفحه 17:
ت و ضبط مطالعات از همان ابتدا یاد بگیرید که جزئیات آنچه را مطالعه می‌کنید يادداشت كنيد. اين جزئيات بايد شامل: *#نام نویسنده با نویسندگان #عنوان مقاله. کتاب یا گزارش *اگر گزارش است يا کتاب. ناشر و محل انتشار *"اگر فصلی از یک کتاب ویر ایش شده است. عنوان و ویرایشگر کتاب و صفحات فصل در کتاب *اگر مقاله‌ای در یک مجله است. عنوان مجله. سال» شماره و صفحات منابع آخر این کتاب. شامل این اطلاعات است.

صفحه 18:
مدیریت پایان‌نامه محیریت زمان. چگونه از وة استفاده کنیم؟ * برنامه‌ریزی پروژه. برای تحقیق با توجه به زمان در دسترس برنامه زمانبندی * انجام آزمایشی پروژه. برنامه‌های تحقیقی خود را قبل از متعهد شدن آزمون کنید. * افراد و موژسسات اصلی و کلیدی را مورد توجه قرار دهید. تفش استاد راهنما. مدیران. کارفرماها و دانشگاه‌ها * جلب مشارکت. از روابط رسمی و غیررسمی برای پشتیبانی از تحقیق استفاده کنید. " اعمال مديريت. براى از دست ندادن اعتماد. مدیریت لازم را هنگامی که کارها نمی‌رود. اعمال کنید. فراز و نشیبهای فرایند تحقیق را

صفحه 19:
‎fon‏ استفاده از وقت برای تحقیق-۱ ‏* برنامه‌ریژی وقت. اوقات خود را برای کار تحقية شامل مطالعه. نوشتن. مباحثه با دیگر دانشجویان. استادان. رفتن به کتابخانه‌ها. امور اداری مربوط به تحقیق و مانند آن برنامه‌ریژی کنید تا در فشار زمان قرار نگیرید. این زمان با توجه به حفظ ارتباطات و روابط خانوادگی به طور متوسط چهل ساعت در هفته -به غیر از تعطیلات آخر هفته- ‏است.

صفحه 20:
‎fon‏ استفاده از وقت برای تحقبق-۲ ‏* واگذاری. آیا می‌توانید برخی از ابعاد پروژه را به دیگران واگذار کنید؛ برای متال» گرفتن وقت ملاقات. انجام مصاحبه. پیاده کردن نوار. وارد کردن داده‌ها در رایانه. ۱ یه و تحلیل آماری. تایپ دست‌نوشته‌ها و مانند آن؟ ‏* مطالعه موثر. به خودتان آموزش دهید که با ادییات موضوع ممزوج شوید و هر چه سریعتر به اصل موضوع در مباحث موجود در آن برسید. ‎

صفحه 21:
‎fon‏ استفاده از وقت برای تحقیق-۳ ‏* تقسیم وظایف تحقیق به وظایف کوچکتر. ممکن است قادر به تقسیم برخی از وظایف تحقیق برای انجام آنها در اوقات کوتاه باشید؛ مثلا گرفتن کپی از مطالب. زمانی که منتظر ملاقات با استاد هستید یا شر ایط مشابه. ‏* استراحت هدفمند. مطمئن شوید که فعالیتهای زمانهای بیکاری هدفمند است. تصور نکنید این اوقات تلف شده است. بلکه یکی از روشهای مناسب برای ایجاد ارتباط بین فعالیتهای تحقیقی استفاده از این اوقات همراه با تغییر اوضاع فیزیکی و محیطی است. ‎ ‎ ‎

صفحه 22:
‎ae‏ شیوه‌های نگارش پایان‌نامه ‏*پایان‌نامه چیزی بیش از گردآوری منفعل تحقیق است و به طور کلی شامل ارائه تز یا نظر است؛ به عبارت دیگر. پایان‌نامه باید چیزی بگوید و با بحث مستدل و شواهد. ‎UF‏ ‏را اثبات کند. *پس از جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و بحث درباره آنها نگارش نوایی پایان‌نامه شروع می‌شود. دانشجویان بر اساس پایا نامه که نتیچه چند سال کار 71 از گزارش ‏تتایج تحقیق است. در اين مرحله دانشجویان مشکلات و ناراحتیهای زیادی را تجربه می‌کنند. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
‎ae‏ شیوه‌های نگارش پایان‌نامه ‏* در مطالعه نوشته‌های ۱۷۰ عضو هیأت علمی لوئنتال و ویسون دو دسته نویسنده را تشخیص دادند: ‎(Serialists) gimJL pw ®‏ کسانی هستند که نوشتن را به منزله فرایندی ترتیبی میبینند. در فرایند ترتیبی همان طور که مطالب نوشته می‌شوند. اصلاح می‌شوند و محققان قبل از شروع به نوشتن برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. ‏* هولی ‎(Holists) igi‏ کسانی هستند که فقط هنگام نوشتن فکر می‌کنند و پیش‌نویسهایی را که به ترتیب نوشته شده است. ترکیب می‌کنند. ‎

صفحه 24:
‎ae‏ شیوه‌های نگارش پایان‌نامه ‏* لازم است هنگام نوشتن افکاری را که به خوبی می‌دانید -اما برای خواننده جدید است- به روشنی تنظیم کنید. هدف شما دادن اطلاعات و دانشی است که تاکنون به دست آورده‌اید. این دانش و اطلاعات به کسانی داده می‌شود که هنوز آتن را نمی‌دانند؛ یعنی مفروضات باید روشن بوده و نظریات به روشنی بیان شوند. تفکری که نظری را با دیگر نظریات مرتبط می‌کند یا از پیش فرض خاص ناشی می‌شود. باید بدون ایهام به زبان نوشتاری ترجمه شود.

صفحه 25:
‎ae‏ شیوه‌های نگارش پایان‌نامه ‏برای کمک به افزایش بهره‌وری در نگارش. استر | ‏" طرحی کلی تهیه کنید. ‏۴ هر یک از بخشها را در زمان معین تکمیل کنید. ‏* در صورتی که ممکن است از رایانه استفاده کنید. ‏* حداقل دو مرتبه تجدید نظر و بازنویسی انجام دهید. ‏در هر هفته ۲ تا ۵ ساعت صرف نگارش کنید.

صفحه 26:
‎ae‏ شیوه‌های نگارش پایان‌نامه ‏شرایط مناسبی برای نوشتن فراهم کنید. ‏برای خودتان هدفگذاری کنید. ‏از همکاران و دوستان برای اظهار نظر در مورد پیش‌نویسهای اولیه استفاده کنید. باهمکاران قدیمی و دوستان مورد اعتماد همکاری کنید.

صفحه 27:
.- ككككا " فرايند نوشتن و بازنويسى مجدد اساسى است. توصيه ما اين است كه براى نوشتن به روش زير عمل كنيد: " نكات اصلى را مشخص كنيد. هرجه به ذهن مىآيد بنويسد. * مطالب را در ساختار قابل قبولی سازماندهی کنید. تلاش کنید نکات را در قالب پاراگرافهای دستور زبانی که از جملات متوازن ساخته شده است. بریزید.

صفحه 28:
خلاصه مطالب * روش مطالعه صحیح را انتخاب کنید. * منابع کتابی و غیرکتابی موجود با تحقیق را مطالعه. و منابع اولیه ثانويه و دست سوم را مشخص کنید. " منابعى را كه در اختيار نداريد با استفاده از تسهيلات موجود سفارش دهيد. * برای مدیریت پایان‌نام , فعالیتها زمانهای مورد نیاز. محدوديتهاء منابع و تسهیلات و امکان استفاده از مشارکت دیگران را مورد توجه قراردهید. * پایان‌نامه را بیش از اندازه لازم طولانی نکنید.

صفحه 29:
خلاصه مطالب * پایان‌نامه را با زبانی روان وسلیس بنویسید. از واژه‌های تخصصی به طور مناسب استفاده کنید. اما اصطلاحات میهم را یه کار نبرید. * از ابتدای کار از پانویسی و منبع‌نویسی استفاده کنید. * در طول تحقیق از هر فرصتی برای نوشتن گزارشه ا. پیش‌نوی س مقاله و انتقاد از کار دیگران و مانند اینها استفاده کنید. نگارش نهایی پایان‌نامه را به ترتیبی که برای شما راحت است انجام دهید. لازم نیست با ترتیبی که پایان‌نامه خوانده می‌شود آ-ن را نون بخش روش تحقیق» اغلب نقطه خوبی برای شروع نگارش است.

51,000 تومان