کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت ارتباطات

modiriyate_ertebatat_be_onvane_yek_sistem

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت ارتباطات”

مدیریت ارتباطات

اسلاید 1: مدیریت ارتباطات ارتباطات به عنوان یک سیستم تهیه کننده : مهدی زارعی استاد مربوطه : جناب آقای دکتر پاک طینت

اسلاید 2: به پیام هایی که روزانه ارسال و دریافت میکنیم درجریان ارتباط شما با دیگران یک سیستم یا یک الگو وجود دارد .این الگو بر فرستنده پیام , محتوای پیام , چگونگی ارسال پیام و محل قرار گرفتن گوینده و شنونده متمرکز می باشد.بنابراین مشارکت کنندگان , محیط , هدف و روش تعامل آنها اساس سیستم ارتباطات را تشکیل میدهد.ارتباطات به عنوان یک سیستم

اسلاید 3: یک سیستم ارتباطی میتواند توسط سن , وضعیت , جنسیت , ویژگی های برجسته و میراث فرهنگی شکل گیرد.مثال : قانون و قواعد حاکم بر یک خانواده

اسلاید 4: یک مجموعه ممکن است ارتباطات را تشویق کند و یا مانع برقراری آن گردد.در بعضی محیط ها مردم میتوانند آزادانه مخالفت خود را ابراز کنند, حال آنکه در بر خی دیگر از محیط ها مردم درابراز مخالفت ها محدودیت دارند.مثال : قوانین استادان در کلاس

اسلاید 5: در ارتباطات انسانی , زمانی که سیستم جا افتاد و شروع به کار کرد , هر گونه تلاشی جهت تغییر آنی سیستم و چارچوب قوانین آن غالباٌبه سیستم آسیب وارد میکند و موجب توقف فعالیت آن میگردد.مثال : آویزه متحرک

اسلاید 6: در فرایند پیچیده ارتباطات انسانی ,تشخیص مولفه های کلیدی و درک اینکه ارتباط نوعی سیستم است , کافی نیست و باید این مولفه ها با هم هماهنگ و متناسب باشند.یک روش مفید برای انجام چنین کاری ,بررسی الگوهای ارتباطات است این الگوها عناصر مختلف مرتبط به هم را نشان میدهد.

اسلاید 7: الگوهای ارتباطات انسانی 1- الگوی خطی ارتباطات 2- الگوی تعاملی ارتباطات 3- الگوی تبادلی ارتباطات

اسلاید 8: 1- الگوی خطی ارتباطات در یک الگوی خطی , منبع پیامی را به رمز تبدیل می کند و آن را از طریق یک یا چند کانال حسی به دریافت کننده ارسال می نماید. سپس دریافت کننده , پیام را دریافت می کند و ان را رمز گشایی می کند .

اسلاید 9: ارتباطات یک سویهمنبع پیام را به رمز تبدیل میکنددریافت کنندهپیام را رمز گشایی میکند اختلال اختلال اختلال

اسلاید 10: 2- الگوی تعاملی ارتباطات در الگوی تعاملی ارتباطات ,منبع پیامی را به رمز تبدیل می نماید و آن را به دریافت کننده ارسال می کند (ازطریق یک یا چندکانال). دریافت کننده ,پیام را دریافت می کند و ان را رمزگشایی می نماید, سپس بازخور را نیز به رمز تبدیل نموده و آن را مجدداٌ به منبع بر می گرداند. بنابراین فرایند دو سویه ایجاد می شود.منبع نیز پیام بازخور را رمزگشایی می کند مجدداٌ منبع بر اساس پیام اولیه ارسال شده و بازخور دریافت شده , یک پیام جدید را به رمز تبدیل می کند که این پیام جدید با بازخور سازگار می باشد.( سازگاری )

اسلاید 11: ارتباطات دو سویهمنبع پیام را به رمز تبدیل میکنددریافت کنندهپیام را رمز گشایی میکند اختلال اختلالاختلال

اسلاید 12: 3- الگوی تبادلی ارتباطات در این الگو پیام فوراٌ توسط ارتباط برقرارکنندگان پردازش می شود. ارتباط برقرار کننده الف پیامی را به رمز تبدیل می کند وآن را ارسال می کند . سپس ارتباط برقرار کننده ب , بازخور را به رمز تبدیل می نماید وآن را به ارتباط برقرار کننده الف ارسال می دارد ارتباط برقرارکننده الف نیز آن بازخور را بازگشایی می کند.

اسلاید 13: به رمز تبدیل کردن و رمز گشایی می تواند فوراٌ و در یک زمان صورت گیرد.گویندگان می توانند در همان زمان که پیامی شفاهی را ارسال می کنند , پیام بازخور غیرکلامی شنوندگان را دریافت نموده ,رمز گشایی کنند از انجا که پیام ها را می توان در یک زمان ارسال و دریافت نمود , این الگو چند سویه می باشد.

اسلاید 14: ارتباطات چند سویه رمز گذار ارتباط برقرار کننده (( ب ))رمز گشااختلال رمزگذارارتباط برقرارکننده ((الف ))رمز گشااختلال

اسلاید 15: مقایسه الگو ها یک سویه – دو سویه – چند سویه مثال : مدیر روابط عمومی یک شرکت

اسلاید 16: اخلاق اخلاق عبارت است از مطالعه و بررسی منظم آنچه که باید پایه و اصل رفتار درست و نادرست انسان قرار گیرد.اخلاق چیزی نیست که فقط توسط افراد اعمال گردد, بلکه ارزشی است که بین اعضای جامعه به عنوان یک مجموعه کلی , مشترک می باشد.

اسلاید 17: اخلاق ارزش هایی هستند که در ذهن و باور نقش بسته شده است و آنها را آگاهانه یا ناآگاهانه پذیرفته و بر اساس ان عمل می کنیم .این نظام ارزشی اخلاقی , مبنایی برای تصمیم گیری های فراهم می آورد و بر اساس این نظام می توانیم دلیل انتخاب ها و گزینش های خود را دریابیم.

اسلاید 18: اخلاق ارتباطات مسائل اخلاقی جزء لاینفک هر فرایند ارتباطی هستند , به گونه ای که ارتباطات را می توان بر اساس معیاری درست یا نادرست مورد قضاوت قرار داد چنانکه فرد برقرارکننده ارتباط بتواند آگاهانه اهدافی خاص را انتخاب نماید و ابزارهای ارتباطی لازم جهت دستیابی به آن اهداف را جست و جو کند.سخنران خوب باید اصول اخلاقی را رعایت کند و به شنونده کمک کند تا تصمیمی عاقلانه در عین حال اخلاقی اتخاذکند.

اسلاید 19: ارتباط برقرارکننده اخلاقی : به فردی گفته می شود که معیارهای اخلاقی مورد قبول جامعه را محترم بشمارد و از آنها پیروی کند.سخنران باید بداند که وی باید عامل با اخلاق باشد, یعنی هنگامی که با دیگران ارتباط برقرار می کند و تصمیماتی می گیرد که برخود و دیگران تاثیر می گذارد .باید بداند مسئولیت اخلاقی دارد زیرا اعمال و تصمیمات وی پیامد ها و عواقب انسانی دارد.

اسلاید 20: ویژگی های سخنران با اخلاق 1- آگاهانه شنونده را در معرض مطالب نادرست یا ناقص قرارندهد.2- حقیقت را تغییر ندهد. 3- سطح آگاهی شنونده را با ارائه اطلاعات صحیح ارتقاء دهد. 4- پیامی را ارائه کند که خالی از تهدید و اجبار باشد.

اسلاید 21: خلاصه فصل ارتباطات فرایندی آگاهانه یا ناآگاهانه , خواسته یا ناخواسته است که از طریق آن احساسات و نظرات در قالب پیامدهای کلامی و یا غیر کلامی بیان و ارسال می شوند و از سوی دیگر , دریافت و درک می شوند.ارتباطات می توانند به شکل پیام های فردی و عمومی در آیند.در هر رویداد ارتباطی سه عامل وجود دارد: ارتباط برقرارکننده – غرض و مقصود- محیط . فرایند ارتباطات را می توان از طریق تحقیق و بررسی الگوها خطی , تعاملی , تبادلی

اسلاید 22: الهم صل علی محمد و آل محمد

اسلاید 23: با تشکر از توجه شما

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید