کسب و کارمدیریت و رهبری

مدیریت ارتباطات

صفحه 1:

صفحه 2:
مديريت ارببا ارتباطات به عنوان یک سیستم ۳ مهدى زارعى استاد مربوطه ‏ یاب آقای دفتر پای طیت

صفحه 3:
ا ‎ori sd‏ 5 ‎aa eee‏ ی ار تال پبام ۱ ۳ ۲۳ قتن گوینده و ستونده متمرکر ا ل ل تعامل آنها اساس سیستم ارتباطات را تشکیل .میدهد

صفحه 4:
.گیرد مثال : قانون و قواعد حاکم بر یک خانواده

صفحه 5:
ميتوانند آزادانه ‎elles.‏ خود را ۳ 51 ال اک رس هر ار 512 7 ‏ع ل‎ Fee ‏.محدودیت دارند‎ ال وی رای

صفحه 6:
شنی ‎TROVE‏ ‏سيستم ۳1 ‎te ffl‏ ۳ 50 سيستم لست وارد میکند و تت .توقف فعاليت ان ميكّردد منال آویزه مسر

صفحه 7:
‎Ae‏ ی يك روش مفيد براى انجام جنين كارى 217 الكوهاى ارتباطات است اين الگوها ا ا 00

صفحه 8:
‎A a‏ سس | لگوعت_بادلیارتباطات3

صفحه 9:
52700 ‏در يكى الكوى خطى , ا‎ ‏راك‎ ee ities lh, Co cepts 1 PCC) pp egret net] EVIEY IO) PD] E DTCs 1 bie eee oC arin

صفحه 10:

صفحه 11:
تماید وان ۰۱ _ ده یق ی ‎lle, cee a‏ سات صن نت ان زا ‎noes‏ 00000 سيس بازخور را نيز به رمز تبديل ۱ ‎Dore a] apt Serer needle ee ees)‏ 1۱ میک ما کی بر ای ایآ ال ی و بازخور دریافت شده , یک پیام جدید را به رمز تبدیل می کند ‎ln cull‏ وبا رک کی لا

صفحه 12:

صفحه 13:
Wi ‏روبنز‎ Se 1 برقراركنندكان يردازش مى شود. ارتباط برقرار كننده الف ييامى را به رمز تبديل مى كند وان را ربساك د که مس ربا ور رار تكضي وب بازخور را به رمز تبدیل می نماید وان را به ‎Coen hey)‏ ل ‎iss‏ ‎USS)‏ پر فرا ‎sone Ul cere‏ آن بازخور را بار که

صفحه 14:
Wh A ‏وان‎ الك تبدیل ‎PP,‏ ۹ ‎aerate‏ ل ام ی 2101101 مى ۹ در 1۳۹ 9۳ می شفاهی را ارسال می کنند ۳ زخور غيركلامى 0 شت ات 00 را مى توان در يك زمان ارسال و دريافت ‎gel IBLE‏ ل ا

صفحه 15:
۳ اختلال

صفحه 16:
ات ۲ 1 ‎pro iJ‏ ی ۱ ع 3597

صفحه 17:
‎jl caw! le GSI‏ ام ‎eer‏ م 0 .قرار گیرد اخلاق چیزی نیست که فقط توسط افراد اعمال كردد, بلكه اررشى است كه بين اعضاى جامعه به .عنوان یک مجموعه کلی , مشترک می باشد

صفحه 18:
Wi ‏وان‎ ار ررس ۱۳ ۳ باور نقش پسته شده است و آنها را آكاهانه يا ناآكاهانه يذي ‎iis puS no ot ul‏ نظام ارزشی اخلاقى , مبنايى براى تصميم كيرى هاى ‎Pelee est Ree be)‏ اين نظام می توانیم دلیل انتخاب ها و گزینش .های خود را دریابیم

صفحه 19:
هستند , به اساس 5 درت ا تارسك مور اقصاوت 7 iece ean he ‏آگاهانه اهدافی خاص را انتخاب نماید و ابزارهای‎ ‏ارتباطى لازم جهت دستیابی به آن ۱ ۳ جست‎ .وج وكند مكررن مورك إضار لكان رايت كدان ‎om) Ot eS eee‏ 50 0

صفحه 20:
۱ Mi OM ۴ ۰۱۳ ۰۰8۳۳۳۲۳ ‏ورد‎ ۱ ASC SECT ‏مورد قبول جامعه را محترم بشمارد و از أنها‎ ‏سخنران بايد بداند كه وى بايد عامل با اخلاق باشد,‎ ‏يعنى هنكامى كه با ديكران ارتباط برقرار مى كند و‎ ‏تصميماتى مى كيرد كه برخود و ديكران تاثير مى‎ ‏گدارد باید نداند مسئولیت اخلافی دارد زیرا اعمال و‎

صفحه 21:
هر ۳ 7 ور ۳95 سخنران بااخلاق آگاهانه شنونده را در م: 5 جر ‎asl Law ysl‏ 0 تها ناقص-1 .حقيقتوا تغيير ندهد-2 سطح آكاهمشنونده را با ارائه اطلاعاتص حيح ارتقاء 37 .دهد .بيامورا ارلئه كند كه خالواز تهديد و اجبار باشد-4

صفحه 22:
ارتباطات كد از طریی آن احساسات و۲ 0002 .شوند ار ل ل لكايه در هر رويداد ارتباطى سه عامل وجود دارد: ارتباط برقراركننده - ا 00 0 ‏ا ا ا 2 ل‎ 1p ee) ‏ل‎ ز سوی دیگر لالت ۲

صفحه 23:

صفحه 24:

مدیریت ارتباطات ارتباطات به عنوان یک سیستم مهدی زارعی تهیه کننده : جناب آقای دکتر پاک طینت استاد مربوطه : ارتباطات به عنوان یک سیستم به پیام هایی که روزانه ارسال و دریافت میکنیم درجریان ارتباط شما با دیگران یک سیستم یا یک الگو وجود دارد .این الگو بر فرستنده پیام , محتوای پیام ,چگونگی ارسال پیام و محل قرار .گرفتن گوینده و شنونده متمرکز می باشد بنابراین مشارکت کنندگان ,محیط ,هدف و روش تعامل آنها اساس سیستم ارتباطات را تشکیل .میدهد یک سیستم ارتباطی میتواند توسط سن ,وضعیت ,جنسیت ,ویژگی های برجسته و میراث فرهنگی شکل .گیرد مثال :قانون و قواعد حاکم بر یک خانواده یک مجموعه ممکن است ارتباطات را تشویق کند و یا مانع برقراری آن گردد.در بعضی محیط ها مردم میتوانند آزادانه مخالفت خود را ابراز کنند ,حال آنکه در بر خی دیگر از محیط ها مردم درابراز مخالفت ها .محدودیت دارند مثال :قوانین استادان در کالس در ارتباطات انسانی ,زمانی که سیستم جا افتاد و شروع به کار کرد , هر گونه تالشی جهت تغییر آنی سیستم و چارچوب قوانین آن غالباٌبه سیستم آسیب وارد میکند و موجب .توقف فعالیت آن میگردد مثال :آویزه متحرک در فرایند پیچیده ارتباطات انسانی ,تشخیص مولفه های کلیدی و درک اینکه ارتباط نوعی سیستم است ,کافی نیست و باید این مولفه ها با .هم هماهنگ و متناسب باشند یک روش مفید برای انجام چنین کاری ,بررسی الگوهای ارتباطات است این الگوها عناصر مختلف مرتبط به هم را الگوهای ارتباطات انسانی ا\\لگویخ\طیار\ت\باطات1- ا\\لگویت\\\ع\ام\لیار\ت\باطات2- ا\\لگویت\\\باد\ل\یار\ت\باطات3- ا\\لگویخ\طیار\ت\باطات1- در یک الگوی خطی ,منبع پیامی را به رمز تبدیل می کند و آن را از طریق یک یا چند کانال حسی به دریافت کننده ارسال می نماید .سپس دریافت کننده ,پیام را .دریافت می کند و ان را رمز گشایی می کند ارتباطات یک سویه اختالل دریافت کننده پیام را رمز گشایی میکند منبع پیام را به رمز تبدیل میکند اختالل اختالل ا\\لگویت\\\ع\ام\لیار\ت\باطات2- در الگوی تعاملی ارتباطات ,منبع پیامی را به رمز تبدیل می نماید و آن را به دریافت کننده ارسال می کند (ازطریق یک یا چندکانال) .دریافت کننده ,پیام را دریافت می کند و ان را رمزگشایی می نماید ,سپس بازخور را نیز به رمز تبدیل نموده و آن را مجددا ٌ به منبع بر می گرداند .بنابراین فرایند دو سویه ایجاد می شود.منبع نیز پیام بازخور را رمزگشایی می کند مجددا ٌ منبع بر اساس پیام اولیه ارسال شده و بازخور دریافت شده ,یک پیام جدید را به رمز تبدیل می کند که این پیام جدید با بازخور سازگار می باشد (.سازگاری ) ارتباطات دو سویه اختالل دریافت کننده پیام را رمز گشایی میکند منبع پیام را به رمز تبدیل میکند اختالل اختالل ا\\لگویت\\\باد\ل\یار\ت\باطات3- در این الگو پیام فورا ٌ توسط ارتباط برقرارکنندگان پردازش می شود .ارتباط برقرار کننده الف پیامی را به رمز تبدیل می کند وآن را ارسال می کند .سپس ارتباط برقرار کننده ب , بازخور را به رمز تبدیل می نماید وآن را به ارتباط برقرار کننده الف ارسال می دارد ارتباط برقرارکننده الف نیز آن بازخور را بازگشایی می به رمز تبدیل کردن و رمز گشایی می تواند فورا ٌ و در یک زمان صورت گیرد.گویندگان می توانند در همان زمان که پیامی شفاهی را ارسال می کنند ,پیام بازخور غ\یرکالمی شنوندگان را دریافت نموده ,رمز گشایی کنند از انجا که پیام ها را می توان در یک زمان ارسال و دریافت .نمود ,این الگو چند سویه می باشد ارتباطات چند سویه رمزگذار ارتباط برقرارکننده (( )) ا\\لف رمز گشا اختالل رمز گذار ارتباط برقرار کننده )) ب (( رمز گشا اختالل مقایسه الگو ها یک سویه – دو سویه – چند سویه مثال :مدیر روابط عمومی یک شرکت اخالق اخالق عبارت است از مطالعه و بررسی منظم آنچه که باید پایه و اصل رفتار درست و نادرست انسان .قرار گیرد اخالق چیزی نیست که فقط توسط افراد اعمال گردد ,بلکه ارزشی است که بین اعضای جامعه به .عنوان یک مجموعه کلی ,مشترک می باشد اخالق ارزش هایی هستند که در ذهن و باور نقش بسته شده است و آنها را آگاهانه یا ناآگاهانه پذیرفته و بر اساس ان عمل می کنیم .این نظام ارزشی اخالقی ,مبنایی برای تصمیم گیری های فراهم می آورد و بر اساس این نظام می توانیم دلیل انتخاب ها و گزینش .های خود را دریابیم اخالق ارتباطات مسائل اخالقی جزء الینفک هر فرایند ارتباطی هستند ,به گونه ای که ارتباطات را می توان بر اساس معیاری درست یا نادرست مورد قضاوت قرار داد چنانکه فرد برقرارکننده ارتباط بتواند آگاهانه اهدافی خاص را انتخاب نماید و ابزارهای ارتباطی الزم جهت دستیابی به آن اهداف را جست .و جو کند سخنران خوب باید اصول اخالقی را رعایت کند و :ارتباط برقرارکننده اخالقی به فردی گفته می شود که معیارهای اخالقی مورد قبول جامعه را محترم بشمارد و از آنها .پیروی کند سخنران باید بداند که وی باید عامل با اخالق باشد, یعنی هنگامی که با دیگران ارتباط برقرار می کند و تصمیماتی می گیرد که برخود و دیگران تاثیر می گذارد .باید بداند مسئولیت اخالقی دارد زیرا اعمال و ویژگی های سخنران با اخالق آ\گاهان\ه ش\\نونده را در م\ع\رضم\طا\لبن\\ادر\س\تی\\ا ن\\اق\ص1- .ق\\رار\ندهد .ح\قیقترا ت\\\غییر ن\\دهد 2- س\\طح آ\گاهیش\\نونده را ب\\\ا ارا\ئ\ه ا\ط\ال\عاتص\\حیح ار\ت\قاء 3- .د\هد .پ\\\یام\یرا ارا\ئ\ه ک\\ند ک\\ه خ\ا\لیاز ت\\\ه\دید و ا\ج\بار ب\\\اشد 4- خالصه فصل ارتباطات فرایندی آگاهانه یا ناآگاهانه ,خواسته یا ناخواسته است که از طریق آن احساسات و نظرات در قالب پیامدهای کالمی و یا غیر کالمی بیان و ارسال می شوند و از سوی دیگر ,دریافت و درک می .شوند .ارتباطات می توانند به شکل پیام های فردی و عمومی در آیند در هر رویداد ارتباطی سه عامل وجود دارد :ارتباط برقرارکننده – .غرض و مقصود -محیط فرایند ارتباطات را می توان از طریق تحقیق و بررسی الگوها خطی ,تعاملی ,تبادلی الهم صل علی محمد و آل محمد با تشکر از توجه شما

62,000 تومان