صفحه 1:
مدیریت استراتژیک شر کت دامداران
صفحه 2:
شرکت دامداران
تست
۱۳۶۱ نهاده ly
دفتر مرکزی تهران-منطقه ۲-بلوار آفریقا (جردن)-نقاطع
خيابان دستكر: دى-بلاك ۳طبقة ۵-واحد
سول انور الدين تور بخش جعقرى دهكردى
رئيس هيتت مديرة شمس الدين نور بخش جعفرى دهكردى
محصولات
www.damdaran.ir ویگاه
صفحه 3:
تاریخچه
ی و چهار سال بيش در بهار سال ۱۳۶۳ فعلیت ما بصورت واحد صنفی و کارگاهی در شمال شهر تهران شروع
شد. ابدا محصول ماست را در انوع ماست های گاوی و گوسفندی و شیر با سته بندی نالونی خام و سپس نایلونی
پاستوریزه توليد نموديم و متعاقباً تولید دوغ. قره قوروت. بستنی سنتی. لوره کشک. کره. سرشیرو پنیررا اضافه
کردیم. محصولات مان با ویژگی خاص طبیعی که داشت در همان ساعتهای اولیه روز در فروشگاهها تمام
بعد از گذشت چند سال با استقرار دام پروری در شهریره خود مبادرت به تهیه شیرخام طبیمی نمودیم و نهاتا در
سال ۱۳۷۱ در روستای هفت جوی کارخلنه تولید لبنیات را مستقر نمودیم. در حال حاضر مجموعه هولدینگ برند
تجاری « دامداران» کارخانجات تولید و بسته بندی انواع محصولات لبنیپاستوریزه مدت دار و انواع نوشیدنی می
باشد. انگیزه و هدفمان از ورود به لین صنعت. تهیه لبنیات سالم و متنوع که تا آنروز در ایران وجود نداشت بود که
ن خود به خود سبب ایجاد کار آفرینی و اشتفال می شد. در تولید این گروه محصولات. که نیز رزاه مردم
میباشد صداقت.سلامت و طبیعت محوری ما سیب موفقیت و پیشرفت بیشتر ما شد. اهمیت لین صنف و صنعت
همان بس كه در کتب آسمانی مورد اشاره ویّه و خاص خداوند. انبیاء و اولیاء وی قرار گرفته است. شفل و کسب
کشاورزی-دامداری و همچنین مصرف لبنیات (شیر) بعنوان غذای بهشتی بر شمرده شده است که خود به خود
شامل مشتقات آن نیز ميشود. نام اين شركت (تين) نيز از قرلّن بركرفته شده. از سوره ای که اشاره قسم به
3-5
نهيه شيرخام. توليد ظروف, توليد انواع فرآورده هاى لبنی پاستوریزه و استريل ميباشد.شركت هاى ميامى.
eds: alate linens ید ی ای ريو اف فا بت لو
نور و روحانیت خداوند متعال و برکت نعمات وی می نماید. مجموعه دامداران مجموعه ای مستقل در
صفحه 4:
کواهینامه ها
٩ گواهینامهها
150 ۹۰۰۱ گواهینامه ٩
٩ گواهینامه حلال
٩ پروانة کاربرد علامت استاندارد اجباری دوغ
پروانة oy علامت استاندارد اجباری خامه صبحانه
O پروانة کاربرد علامت استاندارد اجباری شیر پاستوریزه و طعم دار
© بروانة كاربرد علامت استاندارد اجبارى ماست كم جرب و طعم ذارا
صفحه 5:
جشم انداز شرکت دامداران
٩ چشم انداز ما در مجموعه دامداران همواره و هميشه تامین و تضمین محصولات سالم
وبا کیفیت پایدار میباشد. کیفیت مسابقه ای است که پایان ندارد و لین آرمان ما
می باشد.
© تبديل شدن به رهبر بازار LAS حضور محصولات ما در تمام لحظات زندگی مردم
٩ به وجدآوردن مشتری ازطریق بهبود مستمر با توجه به کار تیمی. صداقت. کیفیت.
خلاقیت و نوآوری کارکنان شرکت
٩ احترام به مردم و خدمت به مردم. ایجاد نام نیک در ذهن مردم
صفحه 6:
سناریو شرکت
با تداوم سیاست توسعه و ورود به عرصه رقابت جهانی. استفاده از روشهای مدرن مدیریت
بهره وری 1812۳37 تعللی سازمانی ۳0011 مدیریت ارتباط با مشتریان 080
سیستمهای جامع اطلاعاتی» شبکههای پیشرفته توزیع و بسیاری از تکنیکهای روز
مدیریت در دستور کار شرکت قرار گرفته است. به نحوی که توانایی آتی شرکت را در
ارائه خدمات و محصولات برقر افزايش دهد. شركت فرآوزههاى لبنى همواره به جيزى
فرلتر از خواستههای مشتریان خود میانديشد. برند دامداران در سال ۱۳۹۲ در دهمین
چشنواره ملین قهرمانان صنعت ایران به عنوان .یکی از ۱۰۰ برند.برگر ایران تفت شده
صفحه 7:
خط مشی کیفیت شرکت فرآورده های لبنی دامداران
9 خط مشی
°
» سلامت و ایمتی محصولات
شرکت فراورده های لبنی تین با برند تجاری دامداران یه عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکتهای تولید
کننده محصولات لبنی در ایران . ضمن درک و ارج نهادن به تیازها و انتظارات AUS طرفهای ذی نفع و در
راستای هدف اصلی خود یعنی دستیابی به بالاترین سطوح رضایتمندی مهمترین ذی نفع سازمان ( مشتریان ) »
همراه با رعلیت الزامات ۰ قوانین و مقررات قانینی . الگوی استاندارد بین المللی : 2015 : 9001 :150 را
به منظور طراحی . استقرار و یکارگیری یک سیستم مدیریت کیفیت اثر بخش و کارآمد و همچنین الگوی
استاندارد بین المللی : 2005 :22000 :1900 و سیستم : HACCP ,| درجهت طراحی ۰ استقرار و
بکارگیری یک سیستم مديزيث ایمنی مهاد غذابی انتخاب نموده است و در راستای نیل به هدف اصلی خودااهداف
محوری زیر را سرلوحه روند بهبود مداوم سازمان قرارداده است: |
-١ 7 بهبود مداوم کیفیت . ایجاد تنوع در محصولات و تولید محصولات جدید در راستای خواسته ها و نظرات |
مشتریان.
7 ۲- بهبود فرایندها و به روز تمودن منابع و زیر ساختهای سازمان.
© ارتقاء توانیی های کارکنان برای عملیات فرایندها و دستیابی به انطباق محصولات از طریق فرایند مدیریت
دانش و برنامه های آموزشی مداوم.
۴- شناسایی تمامی ذی تفعان سازمان؛ تعیین» پایش و بازنگری الزامات و اطلاعات آنها؛ مشخص نمودن ریسک ها
و فرصتهای مرتیط با این الزابات و النجام اقنامات لازم براى كنترل پیامدهای حاصل.
۵- ارتقاء سطح سلامت و ایمنی محصولات شرکت با عنایت به الزامات ۰)3[1۳ 21۳) و سایر الزامات مطروحه
| 7 ۶- برقراری ارتباط اثربخش در مورد مسائل سلامت و ايمنى غذا با كليه طرفهاى ذى نفع مرتبط با زنجيره غذايى.
7 ۷- بهبود زیر ساختهای سازمان در رابطه با برنامه هاى بيش نیازی.
صفحه 8:
اهداف سازمان محصولات لبنی دامداران
٩ شرکت دامداران در راستای جلب و حفظ رضایت مشتریان و بهبود مستمر و
آثربخش سیستم مدیریت کیفیت اهداف ذیل را مدنظر دارد:
© جلب رضایت کلیه مشتریان
افزايش توان رقابتى و استمرلر آن جهت كسب بيشترين سهم بازار
© لرائه محصول با كيفيت در تمامی گروههای لبتی منطبق بر استانداردهاى ملى و كارخانهلى
7 طراحى و توليد و توزيع محصولات به صورت كاملا بهداشتى و به موقع
© توزيع محصولات توليد شده به تمام نقاط كشور و تسهيل دسترسى كليه مشتريان
© ايجاد ولمرتقاء فرهنك مصرف محصولات متنوع لبنى در سطح جامعه
صفحه 9:
شرکت دامداران به منظور دستیابی به اهداف خود, اقدام به استمرار سیستم
مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد نمود و علاوه بر آن راهکارهای ذیل را نیز دنبال
مینماید: 9001 ۲۰۰۰4]50(ظ)
٩ گسترش فضاهای تولید و ارائه محصولات جدید بر اساس نیاز جامعه
٩ بهبود کیفیت با مشارکت کلیه کارکنان و پیگیری نظرات مشتریان
٩ بهبود و گسترش شبکههای بازاریابی و توزیع محصول
2 برقراری ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان جهت معرفی انواع فرآوردههای
لبنی
گسترش بخش تحقیق و توسعه جهت تولید انواع محصولات لبنی روز دنیا
٩ ارتقاء دانش و آگاهی پرسنل و فروشندگان محصولات لبنی
صفحه 10:
صداقت و کار آفرینی شرکت
© در سال ۱۳۷۱ در روستای هفت جوی کارخلنه تولید لبنیات را مستقر شد و
در حال حاضر مجموعه هولدینگ برند تجاری « دامداران» کارخانجات تولید
و بسته بندی انواع محصولات لبنی پاستوریزه مدت دار و انواع نوشیدنی می
باشد. انگیزه و هدف از ورود به لین صنعت. تهیه لبنیات سالم و متنوع که تا
آنروز در ایران وجود نداشت بود که اين خود به خود سبب ایجاد کار آفرینی و
اشتغال می: شد:
٩ در شرکت لبنی دامداران هماکنون چند واحد کسب و کار پنیره محصولات
پاستوریزه و فرادما وجود دارد که هریک از این واحدها با نوآوری خود. با
کیفیت ترین و متنوع ترین محصولات را در حجم تولید بالا به بازار عرضه
مینمایند. تمامی خطوط تولید اين کارخلنه به نحوی انعطاف پذیر طراحی
شدهلند که مواد اولیه از ورودیهای مختلف وارد خط تولید شده و لات
متنوع خارج گردند.
صفحه 11:
محصولات شرکت
°
شرکت دامداران دارای ۸ کر
Soy
ره محصولى با 8٠١ نوع محصول متنوع است و تنها شركت لبنيات بوده كه داراى بخش مستقیم و مویرگی و
ين ناوكان حمل و نقل و توزيع است.
شركت دامداران روزانه به WV تماينكى محصولات خود را ارسال مىكند و در دسترس عموم در سراسر كشور قرار م دهد.
این شرکت با هدف توسعه صادرات در ان مایشگاه شركت كرده و در حال حاضر به كشورهاى حوزه خليجفارس از جمله عمارت.
أففانستان. تركمنستان. عراق و روسيه صادرات مىكند.
شركث دامداران با ٠١ محصول جدید جهت صادرات شرکت کیده که Une opel cule a gly
و تن نتفیدی ماوت شا کرد
: شوكت دامداران در حال حاضر بيش از ٠٠١ نوع بنيو را به بازار عرضه مى تمايند.
ماست : انواع ماست كم جرب. يرجرب. خامه اى. جكيده. موسيرو ميوه لى
انواع شير: كم جرب. بر جرب. كم لاكتوز. طعم دار( با طعم هاى كاكاثو. موز. خرماء شكلات و -)
انواع دسر: انواع دسر و بودينك با طعم هاى (نسكافه. زعفراتى. توت فرنكى. كرم خامه اى و ..)
انواع دوغ
انواع خلمه
انواع كره
انواع بستنی
آب آشامیدنی دیزین
صفحه 12:
1
تک
بح
بت
a4
صفحه 13:
يلير کوستندی 400 کربی
9
شي كاكانو ياستوريزه 230 مبى مسي
4
et 945 Stal BE
صفحه 14:
تحلیل و تجزیه محیط کلان خارجی شرکت دامداران
برای ارزیلبی محیط کلان خارجی از روش تجزیه تحلیل .۲1 65 ۴. استفاده می شود. لین تجزیه تحلیل,
ابزاری رایج برای شناخت محیط پیرامونی سازمان است که بر اجرای استراتزی ها و موفقیت یا شکست
سازمان موثر است. در این ارزیلبی. هر یک از عوامل شش گلنه ی سیاسی(۳) اقتصادى(12). اجتماعى -
فرهنگی(5), تکنولوژیکی(). زیست محیطی(3) و قانینی(.1) ابتدا به چند ریزعامل که تأثیر
لکرد داشته لند. تقسیم شده است. ۲+ نشان
باعد. ۲- نشلنه وضعیت
صفحه 15:
بررسی شرایط اجتماعی» فرهنگی و بوم شناختی
تسر امسر تعس سككس ۳ -۳]
فقر 0
بیکاری 0
اعتیاد
مذهب 0
سطح مشاركت 0
نرخ ازدواج 0
رع تركو تير 0
هويت ملى 0
اقليم 0
امید به زندگی 0
عدم 0
آداب و رسوم 0
سطح بهداشت روانی 1
هویت ملی 0
صفحه 16:
بررسی شرایط اجتماعی» فرهنگی و بوم شناختی
ee ee
سطح تحصیلات و تجربه افراد سازمان . (]
ارتباط ضعيف با مشترى 0
عدم انكيزه در كاركنان 1
عدم وجود امنيت شغلى 0
گستردگی هرم سنی در جامعه 0
عدم وجود روند مشخصی جهت 6
ارتقای شغلی کارکنان
سلسله مراتب طولانی 0
فرهنگ استفاده از محصولات رژیمی 0
صفحه 17:
بررسی شرایط اقتصادی
هت فك كك سعد سك
نرخ تورم
0 Claas ارغ
رات سرا 0
الگوی مصرف 0
نرخ سرمایه گذاری داخلی 0
ارخ سرمايه كذارى خارجى 0
تحريم هاى اقتصادی 6
إيارانه ها 8
ركورد اقتصادى 5
توان مالى(سرمايه (AS 0
قيمت مجصولات 0
هدفمند کردن يارانه ها
1 عدم ثبات تعرفه ها 5
وجود یازارهای وسیع داخلی
oa
صفحه 18:
بررسی شرایط اقتصادی
EE 1 حدم روكدم سكس
وجود بازارهای کشورهای هم جوار 0
نرخ ارز
بورس و سهام 0
تسهيلات بانكى
نقدينكى
تجمیع عوارض 0
شاخص بهره وری
تعرفه های گمرکی 0
شاخص های رقابت پذیری a
صفحه 19:
نم افزارهای مهندسی
بيشرو بودن در صئعت
داشتن تحقيقات بازار
جا به جایی نیروی انسانی و
توا ریس
امکان بسته بندی کالا با بهترین
نحو ممکن (صنعت سبز)
Se
بازاریابی اینترنتی
اتكنولوزى تبليغات
انجماد
تکنولوژی دسته بندی
صفحه 20:
بررسى شرایط سیاسی - قانونی
.<<
سرعت ae 3
۰
0
نرم فزارهای مهندسی 0 0
بيشرو بودن در صنعت 0
داشتن تحقيقات بازار 0 0
جا به جابى نيروى انسانى و 0
رفت و آمد از طريق يست
امکان بسته بندی کالا با پهترین 0
نحو ممکن (صنعت سبز)
eee lee 0
ابازاريابى اينترنتى 0
تکنولوژی تبلیغات 0
انجماد 0
تكتولوزى دسته بندى 0
صفحه 21:
نرخ تغییرات تکنولوژی
پوشش اینترنت
نرم افزارهای مهندسی
بيشرو بودن در صنعت
داشتن تحقيقات بازار
جا به جابى نيروى انسانى و
رفت و آمد از طریق پست
امکان بسته بندی کال با بهترین
نحو ممکن (صنعت سبز)
تجارت الكتروييق
بازاریابی اینترنتی
تكنولوزى تبليغات
انجماد
5
هه
صفحه 22:
ماتریس ارزیابی عوامل داخلی(11۳15) شرکت لبنی كاله
امتياز وزتى
7
a
امتباز عامل
2
3۳
ER EE de
:)5 ( تقاط فوت
1- كيفيت بالاى محصولات
۲ متنوع بودن محصولات
۳- در اختیر داتن تکنولوزی بالا
۴- تون مالی (سرمایه کافی)
۵- سح تحصیلات و تجرب افرا
۶ داشتن تحفیفات بازار
اد سازمان
R&D-¥
۸
=e
-٩ حضور کارخانه
یکی از بزركترين مناطق شير و نزديكى به عرضه كنندكان مواد اوليه لبنى
GS Waser
تقاط ضعف (0000:
1- قيمت بالاى محصولات
۲- تنوع پیش از حد محصولات
؟- ارتباط ضعيف با مشتری
۴- تبلقات ضعیف معیطی
۵- روابط نا کار آمد بین واحدهای مختلف( توليد بازاريابى, فروش)
ع- جابه جابى نيروى انسائى و رفت و آمد زياد در يست ها
صفحه 23:
تحلیل 11717
جمع امتیازات وزنی حداقل ۱ و حداکثر می باشد و میانگین آنها ۵۱۲
ميباشد. أكر تمزه نهايى سازمان كمتر ان 0/8 باشد يعنى:سازمان از نظر:عوامل
داخلی من حیث المجموع دچار ضعف میباشد و اگر نمره نهلیی بیشتر از ۵/۲
باشد. بیانگر این است که سازمان از نظر عوامل درونی من حیث المجموع
دارای قوت می باشد.
عدد ۲/۵۱ بدست آمده از ماتریس 1۳17 بیانگر غلبه نقاط قوت بر نقاط
ضعف شرکت می باشد.
صفحه 24:
امتیاز وزني
4
2۳
۵
8
ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (:17171) شركت لبنى كاله
آمتبازعامل
2
3
7
عوامل تآثير كذار خارجى
فرمتها( 0):
۱- گستردگی هرم سنی جامعه
۲- معنوعیت واردات محصولات لبنی و حمیت از صادرات
۳-افزایش ضریب.
نفوذ اینترنت
۴- وجود بازارهای کشورهای هم جوار
ف- امكان بسته بندى كالا مطابق با صنعت سيق
#- وجود بازارهاى وسيع داخلى
۲- بل رقتن مصرف سرانه
- حذف ياراته ها
4- فرهتك استفاده از محصولات رؤيمي
شركت در نمايشكاه هاى داخلى و بين الملل
اتهديد ها (5):
-١ ورود رقباى قوى و جديد به بازار
me
؟-ترخ تودم
۴ نوخ ارز
8- هدقمند كردن يارائه ها
۶ عدم تباتتعرفه ها
۷ ورود محصولات توکس و خارجی به ازز
۸ واردات مواد اوليه از خارج
8- نبليغات كسترده رقبا.
صفحه 25:
تحلیل 1۳۳
٩ جمع امتیاز وزنی که حداقل ۱ و حداکثر ۴ میباشد و امتیاز متوسط برای
0
سازمانها. ۵/۲ می باشد. امتیاز ۴ نشان می دهد که سازمان در میان نهادهای
مشابه دارای موقعیتی برجسته است. به عبارت دیگر نشان دهنده واکنش
عللی سازمان در استفاده از فرصت ها و به حداقل رساندن اثر تهدیدها می
باشد. امتیاز ۱ هم نشان می دهد که استراتژی های موزون سازمان در
اسگاده از فرسقها وپرهیر از تهدیدات توااسنت نبوده ایست:
© عدد ۲/۳۴ بدست آمده از ماتریس ۴۴ بیانگر غلبه تهدید های
محیطی بر فرصت های محیط در شرکت لبنی کاله است.
صفحه 26:
٩ جمع امتیاز وزنی که حداقل ۱ و حداکثر ۴ میباشد و امتیاز متوسط برای
سازمانها, ۵/۲ می باشد. امتیاز ۴ نشان می دهد که سازمان در ميان نهادهاى
مشابه دارای موقعیتی برجسته است. به عبارت دیگر نشان دهنده واکتش
عالی سازمان در استفاده از فرصت ها و به حداقل رساندن اثر تهدیدها می
باشد. امتیاز ۱ هم نشان می دهد که استراتژی های موزون سازمان در
استفاده از فرصتها و پرهیز از تهدیدات توانمند نبوده است.
0 عدد ۳۴/۲ بدست آمده از ماتریس ۳ بیانگر غلبه تهدید های
محیطی بر فرصت های محیط در شرکت لبنی کاله است.
صفحه 27:
پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد این شرکت در قالب استراتژی های
تدوین شده به صورت زير ارائه می گردد:
در قالب استراتژی ها اول باید به فعالیت های زیر پرداخته شود:
© لزوم تدوین یک برنامه بلند مدت و برنامه سالانه برای شرکت. به خصوص بخش بزاریابی.
٩ لزوم استفاده از مشاور جهت مديران بازاريابى و استفاده از روان شناسان صنعتی.
3
°
تعریف اقدامات اصلاحی روی شاخص ها
در بخش بازاریابی توجه به بسته بندي, جایگاه سازی در ذهنیت مصرف کتنده. و تدوین استراتژی های مناسب
بازاریابی.
| © طراحى سيستم كنترلى يراى واحد بازاريايى.
© استفاده تؤام از استراتؤى كشش و رانش.
0 ایجاد پایگاه اطلاعاتی 1115 و مستندسازی
0 اهمیت دادن به مقوله مدیریت دانش
٩ تقویت(1061116806 1۷۵۲16611۳0 بررسی تخصصی حرکات رقبا بوسیله ایجاد یک واحد اختصاصی بدین
منظور
با فعال نمودن و علمی نمودن تبلیقات محیطی به خصوص تبلیغات بیلبوردی
صفحه 28:
oO)
اه
59
فعاليت هايى كه در قالب استراتژی های دوم باید به آن توجه کرد:
© در بخش استراتژی محصول: یکنواختی در کیفیت. بسته بندی ( در جهت همگرایی با
بازار» متناسب شدن با ذائقه مشتری
٩ پیش قدمی در ارائه محصولاتی که بوسیله تولید کنندگان خارجی ممکن است عرضه
شوند
نوآوری در محصولات جدید و ایجاد نیازهای جدید برای مشتری
٩ سرمایه گذاری روی کشف و پرورش محصولاتی که در آینده جایگاه عمده در مصرف مردم
دارند
تنوع بالای محصولات لبنی کاله و توجه به تولید محصولاتی برای انواع ذاثقه ها و سلیقه
ها
تولید محصولات سلامت
0
صفحه 29:
فعالیت هایی که در قالب استراتژی های دوم باید به آن توجه کرد:
© بهبو
بازار»
٩ رهبری بازار : با توجه به رشد بازار لبنیات صنعتی در داخل کشور و همچنین در
کشورهای همسایه. کاله باید به عنوان لیدر به اين بازار حمله کند.
٩ تخصصی کردن مدیریت محصول: استفاده از تخصص در تعریف فرایندهای جامع و کامل
٩ افزایش نفوذ در بازار از طریق تقویت شبکه توزیع: نفوذ در بازار با استفاده از شبکه توزیع
قدرتمند و توان مالی بالا.
ات کیفیت برای افزایش رقابت پذیری با محصولات خارجی ( رقبای خارجی در
© توسعه بازار: ازآنجایی که کاله در نوآوری و ارائه محصولات جدید پیشرو می باشد.
توانایی ایجاد بازارهای جدید( سلائق جدید) را داراست
٩ تولید محصول استاندرد و بهداشتی: استاندارد بودن محصولات و تطابق آنها با
استانداردهای بهداشتی, قدرت رقابتی کاله را در مقایسه با رقبای سنتی و محلی افزایش
فى “aS
استفاده از استراتزى هاى تنوع كرايى افقى؛ و همگون
صفحه 30:
| فعالیت هایی که در قالب استراتژی های دوم و سوم بايد به آن توجه كردة
٩ ایجاد ارتباطات قوی. صمیمانه. و سیستماتیک با عرضه کنندگان مواد اولیه
٩ جستجو در بازار عرضه کنندگان به صورت دوره ای جهت شناسایی عرضه کنندگان
جدید با کیفیت بهتر
٩ شناسایی دقیق. علمی و ارزیابی عرضه کنندگان مواد اولیه و قراردادهای بلند مدت با
آنها
٩ در صورت توانایی (مالی) شرکت. کاله می تواند وارد زنجیره تولید شده و قسمت اعظمی
از مراحل تولیدرا از جمله تولید مواد اولیه را خود به عهده گرفته تا از تهدیدهای ناشی از
قدرت چانه زنی عرضه کنندگان جلوگیری نماید
٩ ایجاد سیستم کنترلی در شرکت های عرضه کنندگان مواد اولیه جهت بررسی مست
کیفیت محصولات ارائه شده
5°
اسایی عرضه کنندگان مواد اولیه قدیمی و قدرتمند
صفحه 31:
منابع
www.kalleh.com °
www. °
Emodiran.com
0