کسب و کارمدیریت و رهبری

نکات مدیریت استراتژیک

صفحه 1:

صفحه 2:
‎ad‏ اتکال زیر ‏شرت كدمات معندسس ‎(owen‏ ‏مدييت استراتؤيىك ‎

صفحه 3:
مدیریت استراتژیک سر ند

صفحه 4:
ادبیات موضوع تدوين.ارزيابي و انتخاب استراتژیبا

صفحه 5:
الكوى جامع مديريت استراتزيى بازخ

صفحه 6:
me ae es ‏لمر لب سل(‎ رای دی متا ربزي و هدایت عملیاتی و براي آبنکه از تاکنیک متملبز شود باید داراي 3 ويژگي باشد.: Sere nee op دوره زماني بلند ثري دارد جابجائی انبوه نیروها Perera ire nee eects eee Len yer ieee) 0 0 hee Ney eed as گروه مشاوران مكنري : استراتزي عبارتست از درک ایعاد مختلف ساختار صنعت و SQ) Ven eR mes ‏ان و تیم برنامه ريزي تفکر خود را روي مقصد استراتژیک سازمان‎ 0 ‏رگد تمد وا رم‎

صفحه 7:
7 5 Sl pawl ‏مت‎ ‎SE EL‏ 257و ا ك2 5 را مر ‎1 2 ee ‎Sa ee ot ‏رت را را‎ ee ee ‎as ‏سي دي تن در سر يك از ‎pool‏ تجاری با توجه به نقاط قوت و ضعف ۰ فرصت ‎0 ‏ا ا‎ sos Tern ‏9 ا ا = ‏* یک الگوریا مجموعه سازگار و یکیارچه از تصمیمات را ایجاد مي کند.. ‏ارت ار رات سر دا رل ار بر ‏دی ند ‎۳ ‎ ‎

صفحه 8:
تعريف مديريت استراتزيىك ‎Oe ree ees rr eee)‏ ea 7 ۱۳ Ve Se ope eon ey oe ee cae ‏كد 5ك سكرب جور عدا رز‎ MES Cp ANSLEAN ‏كن ككجاركو‎ ‏اهداف سارمان را ابشناسد سیم بتوانداستراتوی مفاسب ول انتخابکند.‎ تعريف مدبريت استراتزيك (كري هامل ) حا ‎OSE‏ ‎ec ]pet‏ ا ل ‎CI‏ رك رم ررشره تر ترس تسردد زر اسات حریش را بخشد .

صفحه 9:
55070000 ایند تصمیم گيري دریارء اهداف » منایم مورد نیاز براي نیل به اهداف و چگونگی تخصیص منابع سازمان ر | برنامه ريزي استراتژیک مي نامند ترا [0 eee ren rie err ork Or PEs Warped ‏است . برنامه استراتژیک باید اصلي ترین, وظیفه مدیران.ار:‎ سازمان,دائست ابن ‎SAPS RS EL NS RTE RON rR RE‏ . است که ليازهاي مشتري را ارضا مي کند (9-0-0) مسیون آینده مورد انتظار يك سازمان ۰ آزمان ۰ اهداف داز مدت سازمان که در 9 یا 00 سال آینده میخواهیم به آن برسیم. (-04) میس فلسفه وجودي سازمان , هدف از (مقصود أز) به وجود آمدن سازمان ‎٠‏ آنجه مي خواهيم و كساني كه مي خواهيم ا 5 -0-0) وس« ابزارهاي دستيبي به من . (اغلب به استراتژیها »سرام ریا 00 ا 000 ‎(cece)‏ ا ۱ یت درس ور » محيط زيست ء ايمني » منابع انساني و ... دارد.اين خط مشي ها راهنمائي براي تصميم كيريهاي روزائه هستند.

صفحه 10:
اهداف

صفحه 11:
ete Sele Sol IMS es Day Sle dle) ‏تامین و فروش قطعات خودرو در بازارهاي داخلي و منطقه به وجود‎ » 0 . ‏ايم‎ ما برآنیم تا بتوانیم محصولات خود را با بهترین کیفیت » کمترین هزینه و در له ن خود ارائه لمائیم . بر این اساس با حفظ اصل سود آوري » به منافع مشتريان » سازمان ‎٠‏ كاركنان و جامعه كه از الزامات توسعه يايدار و حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي است بايبنديم .

صفحه 12:
محانب مدیر بت استراتزی و رویکر دهاي مدبريت استراتزيى * الف :رويكرد تجويزي (برنامه ريزي استراتؤي ) 5 ا ا ا ل ا ل ‎eI‏ ‏بلند مدت . پرچمداران این رویکرد اندروز - چندلر - انسوف ‎pe‏ ‏ا كد كس ‎pa ser are ol eg‏ را 2 ۰ به عبارتی شرایط محیطی فردا را در - ار . تدوین ‎ele)‏ داراي ۹ ۶ , 000۶ , 6/1۹/(6() 6۱6( و ماتریس 7

صفحه 13:
CSN A dl ‏ت : زويكرة توضيفي‎ ‎Sa lexi ae‏ سر و تقريبا بر اعمال تدابجر-رشمي »و خلق التناعة ‎1 enemy eee ees tn ‎Par eect eh een Sony eer era SU ote ee eget rer pen ve si ergece ae See eres el eral ‏بيني محیط اشاره مي کننذ و چيزي به نام برنامه ريزي استرانژي وجود ‏گري هامل کار خود را اسبراتزیک کردن شرکت مي داند نه برنامه ربري استرانزیک. ‏هتري میتتزب رگ انستراتوي اتربخش زا پدیده اي خودجوش مي داند و براین نکته ‏که فرایندها تمي توانند استراتژي تولید کنند شدیدا تاکید دارد . ‏ا ا ا ااا ااا ااا ‎eee eee ee ets‏ 0 ‎SE eee) eel‏ ‎ ‎

صفحه 14:
* رويكرد بيش تجربي (اقتضابي ) ا ار ثبلی می باشد ۰

صفحه 15:
سطوح استراتژي ۲" سطح صنعت * سطح کسب و کار (منابع را به کدام یک از کسب و کارها تخصیص بدهیم ) * سطح وظیفه - عملیات (نوع فعالیت و وارد شدن در چه ‎Se‏ | * سطح فرایند

صفحه 16:
زنجیره ارزش داراییها در سازمان داراييهاي سازمان : هرجيز قابل ارزش كه قابل در اختياركيري باشد اعم از مالي - غيرمالي - ملموس و ناملموس- انساني - قابلیت تولید ثروت - ب اجازه با 1 ته باشد - دسترسي غیر او مستلزم 1 DE Wig OCP داراي | 57 رد ‎ery‏ شايستگي كليدي ‏الكوي زنجيره ارزش دارابيها شاستكي ‏قابلیت ‏22 ‏دارايبهايثابت ‎

صفحه 17:
".. دارابيهاى ثابت زمانى.ارزشمند.است كه تبديل. به قابليت شوند و.قابليت. آن. بخش. كك اوس ران ‎roe‏ روك رركا رار سس ره سرف كيم ارت دارآیهای که مرتیط رك رطان را ار رار ا عاملي است که‌برا مشتري ارزش بیافریند مانند منابع ۰ فرایندها و ...و ارزش از دیدگاه مشتري 3 اراي دو مولفه مطلوبيت بالا و قَيمِتَ بابين مى بِاسّد . اين شايستكى ها در سازمان بايد بصورت شايستكي كليدي تبديل شود و شايستكي كليدي.دسسته اي. .از شايستكي ها سازما ن در گلوگاه کل صنعت مي باشد این شايستگي تبدیل ‎yey‏ مي شود را 71 ا ا ل ا

صفحه 18:
آرمان ۱ ممکن است در ابعاد مختلف تکنولوژی » مشتریان و ... باشد . مثلا ارمان ناسا در زمان کندی :۰ ما می خواهيم انسان را در کره ماه پیاده کنیم " با یک شرکت خصوصي مي گوید ما مي خواهیم 7245 سهم بازار را بدست آوريم. ‏ 1 ۱ را . آرمان سقف توسعه سازمان را بیان مي کند ( براي را در ۱

صفحه 19:
Vision آرمان ما » همكاري با قویترین خودروسازهاي جهاني و ورود به بازارهاي بين المللي است و همكاري » كسب رضايت و همجنين كيفيت مورد نظر آنان را سر لوحه اهدات قرار داده ايم.

صفحه 20:
مأموريت BE ‏ا ا ا‎ Slee See cer ae ‏نگاه از بیرون سازمان .نگاه از بیرون سازمان به محصول خاص‎ ‏دا ما‎ ‎ies Wor Sor‏ ا زب برآورده مى كند: ۰ ‏و ا ا ار را است مي كويد ما در دنيا سوراخ ايجاد مي كنيم . با مثلا شركت ‎Peer acer ee cen) ir Eacon crepe] reece ‏را ار ات بر زر

صفحه 21:
Missio بیانیه ماموریت سندی ! یک سازمان را از سایر سازمانهای مشابه متمایز می ما برآنیم تا بتوانیم محصولات خود را با بهترین کیفیت » کمترین هزینه و در حداقل زمان ممکن به مشتریان خود ارائه نمائیم . بر این اساس با حفظ اصل سود آوري » به منافع مشتریان » سازه » کارکنان و جامعه که از الزامات توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست و منابع طبيعي است پایبندیم .

صفحه 22:
Fe ered OE oR RE Oc ROS Meg Hts ae ‏ص۱3‎ جه چیزی ۱ ( الا و خدمات ) و 05 ( 0" ره جرا ؟ هدف بهینه سازمان جكونه ؟ ( مزيت رقابتي ما جيست ) كانون توجه كجاست ؟ ( منابع انساني » تكنولوذي ‎٠‏ نماي سازمان

صفحه 23:
ارزشهاي بنيادي ‎Seria ane ee‏ 0 أخلاق اجتماعي بسياري از محققين سازماتها مانند كري هامل معتقدتد كه ارزشهاي اصولي سازمان آن سازمان را يايدار نكه مي دارد نه سود سازما لاه ۳ او تمسرو دست ‎Poise me ner ge ee eer‏ > تولید اتومبيلي با کیفیت خوب و قیمت پایین مي باشد ارزشهاي سازماني زيربناي فرهنگ سازماني است و شرط بقا و رشد سازمان مي باشد ا ‎eet oO)‏ اا ا ل eee Sey eke ‏ا اا‎ eae ed خواهد كرفت كه ارزشها در تصميم كيري ها لحاظ شود و شرط بقا و رشد ‎Renee‏

صفحه 24:
*_در تدوین یک بیانیه ارزش 5 ويژگي باید رعایت شود : ار ‎er CS Pop Je‏ 1۳ سنك 7 رای ن قابل رویت باشد ار مکسي وا 3515 ‎ste‏ ۳ نا یا را ۳۳ 22 7 aes ‏مر‎ ‎5357 ‏امار‎ 291951195215255 loan مداع سار يان برش راد رل برع ‎ai, SS a‏ لوكت اكد ل وى عاليترين و باكيفيت ترين خدمات را ارائه دهد درمغايرت هم مي باشند جراكه رع بعت تايل در يفيت وردقت بس دود ا 0 نبايدهاي سازمان را تعیین مي کند. آرمانها و ماموریت هاي سازمان بر 1 ‎ce te Cit eee‏ انست نه آرزشهاي كليدي 5 POS ed Seats oa ee cee ue Toe ern S rea eee tg ae ee ree ree

صفحه 25:
محیط ریت سر بورسي كرار مى رد حيط مور"( كلان )( الكوي-:102]8/1)) ‎eS ay ser‏ 00 ‎P= POMCY _ C=ECODOM10 _ G=GOO18L,‏ ‎M=MECADOLOGH‏ مخيط دور( مخيظ كلان ) ا 0 ‎28h giles oe‏ ee eS pee phe ‏وت مین مر تا‎

صفحه 26:
Cae ‏ونر د‎ ‏ورن ورس ارس‎ Se ae ‏جِعَونكي عاداث-و-صلايق-و-نكرشها در جامعه-و-روند- تحقق” آنها‎ 4 0 eV OE ‏نس زر رس‎ Cee ares) 0 a ae A aoe Re SCS cee tcl nea ‏ا‎ ‎piel yb ‏ی یدیل درررته ماع ورس ناس‎ Nema ‏خرس‎ los ‏ار دای ترس سا اس درو و ار رات‎ ۳ ‏ار دس‎ Sap SS a ‏رت رت بر‎ 1 ‏جانشین‎ ern قدرت جانه زني < ار بارن

صفحه 27:

صفحه 28:
رقابت بين فروشندگان صنعت ant epee eel ee 0 ‏ل‎ ee ‏ا‎ em Pe ‏أن بستكي تا را‎ . ‏و یکسان و شبیه بودن ی انب رضايت رقبا از سهم بازار دارة‎ و تس بیس کیفیت بالا eae کاربربهای بسشتر محصول ‎ee‏ ار رس شبتد پررتر تروزیته ( عسده ن شردد نروتي © بلیت بیشتر در نوع آوري و تقلید

صفحه 29:
ام به عواملي همچون : ل ا ل لك ار 9 ۱ ۱۳ ‎Saye ee sa‏ رد ‎Fede Caper ECONO) Poe perp eor Sy ny Oe a a‏ د. وفاداری مشتریان و ترجیح انها به مارك خاص در سا( |

صفحه 30:
تهدید محصولات جانشین ‎Te I VE‏ رد ا ‎Sere es ee is‏ مقابل بطري هاي پلاستيکي. یک صنعت در صورت وجود کالاي جانشین تولید کنندگان اصلي قادر به افزایش قیمت خود تخواهد بود. ‎0 eee eee ‏قيمت كالاي جانشين كيفيت كالاي جاد و ‎ ‎&

صفحه 31:
قدرت جانه زني خريداران خریداران زماني از قدرت برخوردارند که متمرکز باشند با حجم زبادي از محصولات را بخرند. با هزینه پایین تر بتوانند از رقباي دبگر خريداري کنند, داح محصول استاندارد باشد اطارحات کافی مشتری را داشته باشد.

صفحه 32:
‎spears‏ عماج كني ‏محصول_تدارك د كنندم داري سهمي: أ كسيد ‎FCPS ae‏ ‎oer eee ena]‏ ۷ محصولاتو تقاضا براي آن زیاد باشد. 1

صفحه 33:
5 a SOE

صفحه 34:
ا ا ا 6 * رشد كزينشي برخورد احتياطي و گزينشي حذف سرمایه ‎ee‏ | ‎ee ee‏ ۴ الف) روش دلفي (خبرگي افراد) | ا 3

صفحه 35:
(Greaks) O59 BLS ‎eee a‏ ات را ی ی و مزيت رقابتي كه ا ل ۱۳| ‏2 ا ا ۱ ‏نقاط قوت شكل مي گیرد. در ار نقاط قوت به درون سازمان توجه شود.

صفحه 36:
(eee eee به میزان داراببباي شرکت که در سطح قابلیت و داراييهاي ثابت باشد نقاط ضعف مي 75 Fey ee een ‏ا‎ er داراییهباست ولی دلیل بر این نيشت که هر سازمانی دا راي ذارابي بيشترى.است. مُوفق- مى. 7 ا 0 ا ‎een‏ 2 SES ‏تا‎ نكته : هيج موفقيت يا شكستي به محيط بيروني سازمان بر نمي كردد و صرفا محيط ‎als‏ ‏سازمان باعث شكست و موفقيت ساامان مي شود .( از ماست كه بر ماست )

صفحه 37:
" منفعت بالقوه اي كه عوامل بالفعل شدنش هنوز بوجود نيامده است. . فرصت ها هميشه وجود دارند بلكه بايد توسط سازمانها كشف شود کجاها باید به دنبال فرصت گشت ؟ همان جايي که در ارکان جهت ساز ( ماموریت . آرمان . ارزشها ) ومود داشته باشد . در واقع مانند نور چراغ قوه اي است که در پرتو آن فرصتها بومود مي آيد

صفحه 38:
لت 2 ترا را 7 ۴۳۳۳ ‎ys loys CALA + Biwi abby 7>‏ ‎A‏ تهدیدها و ایماد عواملي براي فرصت ۰ ۳ ها جهت بالفعل شدن منفعت 2 65 ‏بالقوه اي که در آن ومود دارد‎ . > _A كه دا

صفحه 39:
ماتر یس تقاط قوت وضعف. فرصت ها و نهدیدات براي تشکیل این ماتریس-5 عامل باید مورد توجه قرار گیرد : عوامل حباتی موفقیت لیست شود بین 5-10 عامل حتي الامکان متكي بر واقعيات باشد نه بصورت ذهتی و آنها را در دو دسته فرصت و تهدید تفکیک کنید - به هیک عامل ضریب وزنيبین0-1-- اختصاص"مي دهیم: جمع ضرایب وزني باید: مساوي ‎fore ee es renee‏ 1 براي هر.یک از عوامل یک امتیاز بین .1-4 بر حسب میزان تطابق شرکت با فرصت ها بنویسید.. امتيازات.بايد. بر اساس. شركت.خودمان.(.شركت.مورد.بروسي.). باشد. اكر. تهديدات زياد بود نتیجه برعکس مي شود.. ‎pie ar iat aa‏ الا ا ‎۲ ere ge era rel Sp reer eres ۲ 00 ‏اين ماتريس اولين مرحله برنامه ريزي استراتؤيك مي باشد

صفحه 40:
ماتر یس نقاط قوت وضعف فرصت ها و تهدیدات فرصتا 17 فرصنها را فهرست ۸ 2 ار نقاط قوت-< ۱ استراتژی هاي (96) يابهره جستن از نقاط قوت درصدد بهره برداری از فرصت ‎Rapes‏ رت بر ار( ترت ار ‎ey She‏ تقاط ضعف-ربر تعمل عض واد فهر سكا كتين 52200 ردص روك افق ضعف را از بین ببرید. ران نت ل م ار

صفحه 41:
اهداف استراتزيى ا 0 . جريت بالفعل شدن منفعت بالقوه آي كه در آن وجود دارد Bes WE pce ‏ا ا ا ا ا‎ eee ‏ار‎ enc gemsceueslipyeerseyy ‏مانند باران و قیف , هر کسی قیف بزرگتري داشته باشد بارآن بيشتري جمع مي‎ ‏کند‎ 0 ‏ا‎ OP CoP IRE RIED WP UPON TOPIC کجاها بایه به دنبال فرصت ,گشت ؟ همان جابی که در ارکان جهت ساز* ( ماموريت ‎٠‏ آرمان ٠ارزشها‏ ) وجود داشته باشد در واقع مانند نور جراغ قوه اي ‎CREE ete Tee Se noe‏

صفحه 42:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان