کسب و کارمدیریت و رهبری

مدیریت بر قلبها

صفحه 1:

صفحه 2:
یکی از مهم ترین وظایف مدیرران رهببری است .رهبرری یعنی هزر نفوذ در قلب وباورهای دیگران واین هزر از قلب یک رهبس اغاز 5 ميشود. در این کتاب نویسنده از چگو نگی انتخاب ارزشها و روشهای بهبود سازمانی,شجاعت‌,مواجه با تخیی و راههای توسعه توانمندی های فردی با با خوانندگان سخن مى كويد . وسعی نموده است پا استفاده از جمالات قصار وشیوا» .تجربیات حود را دراختیار خوانندگان قرار دهد

صفحه 3:
کلید پرو رش انسانها در واداشتن‌انان به کار .ها درست است fh?

صفحه 4:
واداشتن انسانها به درست كار كردن انديشه نیر‌ومندی درمديريت است. واداشتن انسانها به انحام کار درست درانان خشنودی وانگیزه کار گرد خوب می افریند. ولی نباید فراموش کرد که ستایش بايد بى درنگ ووب هونبرو بخش در ادامه راه باشد. .این اصول می توانند مایه درخشش هر مدیر در محیط شوند

صفحه 5:
کسان یکه ا زکارها نتیجه خوب م یگیرند از خود احساس .خویی دا رند

صفحه 6:
هنگامی که انسان به نتیجه های خوب دست می یابدهدر خودش حالت خوبی احساس می کند زیر میداند که کار مثبتی انحام داده وجیری دارد تا به نشانه کوششهایش به دیگرران بنمایاند. یک رهبر کارامد از دو راه پیشگام کمک به مردم در روند دستیابی به نتیجه های حخوب میشود: _هدفها را به درستی به انان می شناساند و _در راه رسیدن به هدف هرحه از دستش بس ايد از .يشتيبانى؛تشويق وراهنمايى كوتاهى نمى كند

صفحه 7:
.درست انجام دهند

صفحه 8:
بسیاری از رهبمان خوش خیال در ستایش کا رکنان انقدر درنگ مي کنند تا کار به درستی پایان یابد . مشکل این است كه شايد هركن به چنین نقطه ای ذرسند. بهتى ان است كه ييشرفت را ستايش كنيمءاين كار خود .انگیینمه اضرين است

صفحه 9:
تا خود نخواهید هی چجکس نمی تواند احساس فرو دستی در .شما بيافريند No one can make you feel inferior without your permission.

صفحه 10:
ما همه اعتقاد داریم که خداوند چیزی را بی مصرف نیافریده است پس هسته بنيادین ما درست است اما این بدان معنا نیست که کامل هستیم وجایی بررای رشد خود نداریم. این باور موجب ميشود که احساس خویی ازخود داشته باشیم. اگس ممردم از کار ما انتقادکنند ان را به بد بودن خود تفسیم نکنیم . با ایمان به ارزشمندی خودمان به انان گوش فرا دهیم ودیدگاه انان را با حالت غیر تدافعی بشنویم باشد .که در انان چیزی برای اموحتن بیابیم

صفحه 11:
.نه پیروزی پایدار است نه شکست مرگ اور

صفحه 12:
اين تكه كلام دان شولا مربى تيم میامی دولفینز بود .دان قانونى داشت كه بيست وح ر ساعت نام گرفته بود.وى به خود وبازيكنان اجازه میداد که تنهادر اين مدت پیرروزی خود را جشن گیر‌بند یا بر باخت تیم شیون کنند. درپایان این مدت همگی موضوع گذشته را کنار نیاده وتمام نيروى خود را حريف اينده مت كن کنند. .این یک اصل است که ارزش توجه ک‌دن دارد بابرنده شدن باد نخوت به سرميفكفيد و در پي باخت به درپاي غم فرو مروید.

صفحه 13:
.انگاه که از يا د گیری با زمانید,به رشد خود پایان داده اید

صفحه 14:
نورمن وینسنت پیل بارها میگفت :هنگامی که از یاد گرفتن باز ایستم ءدست و پایم را به قبله بكشيد جون ديك مرده ام. امروزه یاد گرفتن بیش از همه دوران های گذشته اهمیت دارد. آمروزه تنها مهارت ارزشمند رد می تواندضامن ادامه کارش باشد. سه چین را گریزی نیست :مرگ»مالیات ود گر گونی. سازمانها زير بمباران د گر‌گونی هستند. پس هوشمندانه ترین راه این است که پبوسته بیاموزیم و برای همخوان .شدن با وضعیت تازه اماده باشیم

صفحه 15:
۰ 5 ۰ . 7 2 در روند مديريت انسانها رها كردن بسی اسانتم از سخت گرفتن است. هنگامی که مطمئن نیستید که كا ركنان براى انجام وظيفه تازه به چه اندازه نظارت نیاز دارند بهتى است كه در اغاز كار حلقه سس پرستی را تنگ تر کنید. زیرا هنگامی که در یافتند انان بهتر از ان ‎coe‏ هستند که شما پنداشته بودید و بند نظارت را بیشتم رها كرديد اين اقدام موجب دوستى بيشتى وپاسخ مثبت به نداى شما خواهد شداز بن كادية رشد روز اضزون كيفيت كار كا ركنان نين كسك ان کم مقت اغا زكردن وسيس نرم شین ‎ool ay oS Al il atl‏ سخن ي كراببدن ‎ash yo oll‏

صفحه 16:
آن چه انگینزه افرین است به انسان انگیره میدهد. بسیاری از رهبران تصور می کنند پول؛ جای»ءاعطای م‌خصی های ویثره برترین انگزه افررین ها است. به عنوان مثال مدیری دو کارمند خوب دارد ومی خواهد یکی را با افرایش حقوق پاداش دهد ولی این فررد همسسرش کار می کند وپول خوبی به منزرل می اورد ولذا پول بای او چندان اهمیتی ندارد.وتصمیم می گییرد نفر دوع را با افزایش مسئولیت وحوزه سرپرستی پاداش دهد.ولی بیماری ناگهانی همسرش مخارج سنگینی را روی دست او گذاشته است. «واضح است پول بررای چنین فرردی ببر ر گتررین عامل .انگییزش است

صفحه 17:
مدیرری که تنها به سود می انديشد مانند تتیس بازی است که به جای توپ چشم بس تابلو امتیازها دوحته است. سازمانها ی پیم‌وزمند امر‌وز بر سه ستون استوارند درست همانند کر‌سی های سه پاید. اين سه ستون :مشت یان شیفته , کا رکنان شیدا و توانمندی های .مالی هستند. هم سه پایه باید استوار باشند تا كرسى بس يا بماند

صفحه 18:
مدير بهتر است مورد احترام باشد تا همه پسند. | اكردر نقش رهب, از كا ركنان خواهان كار با ارزش براى سازمان هستيد بايد با اذان صادق باشید واستانداردها را همواره بالا بگیررید. در این صورت شاید اغلب ناچار شوید تا محبوییت خود را فدای انجام كارهاى درست بنماييد. اين باعث ميشود كه كا ركنان به خاطر اورند شما رهبم مورد احترام انان هستید. یکی از بهترین قانونها در کسب و کار امروز این است: کار کنان را دست بالا بكيريد تا انان هم خود را شايسته تى بدانند.رهبران باید از پشت پرده احساس لخزش يذيرى»قد رتمندى و توان مهار ‎jh Seo‏ به در .ايند واجازه دهند تا ان روی زیبای دیگر فرروتنی انان اشکار شود

صفحه 19:
۰ 7 1 so كنتن كوشش مى كنم راهى براى ضرار از انجام کار است. تماين ميان علاقه مند بودن ودر گیر شدن وجود دارد. هنگامی که علاقه مند به انجام کاری هستیم در فرصت مناسب به ان می پردازیم؛ولی زمانی که متعهدو د رگیر با کاری شدیم بدون ترس پیش میررویم وهیچ بهانه ای پذیرفته نیست. کسی که خود را در گیر کاری می کند در وضعیت دشوار هم راهش را ادامه می دهد.واین انظباط رفتاری؛نشانه پایمردی است. عشق این توانای را می‌دهد که بگوییم پوزش میخواهم. در جهان دو عبارت است که کمتر به کار میررود:سپاسگزارموپوزش می خواهم. اگر در نقش رهس بتوانيد يوزش خواهى از خطاها را بياموزيد سازمانتان توا ‎wea ge SS oh cx: Sar:‏

صفحه 20:
a gh A Sa ip وینستون چرچیل بر رگترین سخنور دنیای انگلیسی زبان است. در سالهای اضر زندگی در دبستان خود سخترانی گررد.مديرر روبه دانش اموزان گرد وگفت:این لحظه ای تاریخی است. چرچیل بلند شد وكفت: “ه گنه رگن از پای ننشینید ".وه جای خود بر گشت.بسیاری از کودکان ناامید شدند ولی مدیر احساس کرد که این یکی از بز رگتررین سخنرانیهای چررچیل می باشد. همین رفتار ياي مدى او بودکه انگلستان را در جنگ جهانگیر دوم به ادامه برد واداشت »در حالی که بسیاری باخت را پذیررفته بودند. ياى مردى يعنى به تفنگ خود چسبیدن وبه تعهد خود پایبند بودن وسخن را با .عمل يكى كردن

صفحه 21:
2 کاررا جدی بگیررید ولی با خود فرم باشید. عبوس بودن میتواند محیط سازمان را بی روح وتوان حلاقیت را محدود کند. امروزه رهبران را به دوره های طنز پر‌دازی میف‌ستند.هدف اموزش جوک گفتن نیسته‌بلکه می خواهند یاداوری کنند كه به حس خوش طبعی در درون خود کمی میدان دهند. کا رکنان از دیدارچنین رهبرانی شاد میشوند رز

صفحه 22:
برگ بیندیشید! 2 بز رگ عمل کنید! اب رگ باشید

صفحه 23:
نورمن وینست پیل در یک سفر هوایی با مردی اشنا شده بود که بسیار نگران بود. نورمن از او می پر‌سد :چه خبر شده؟ مرد مى كويد :براى اداره كار مهمى انتخاب شدم ولی نگرانم از عهده ان بس ‎“els‏ نورمن می گوید:به خوبی می توانی.اگر فکر کنی که از عهده کار برمی ایی؛ توان انجام ان را هم به دست مى اورى. سپس مرد را تشویق کرد که همواره روزش رابا این ورد اغاز کند: "بو رك بينديشيد وبر رك عمل كنيد وبر رك باشيد ” .هنگامی که هواپیما به زمین نشست مرد در قالب فکری دیگر بود

صفحه 24:
کارکنان در مسیر گذر از وابستگی تا رسیدن به نقطه انجام کار مستقل,چهار سطح رشد را پشت سر می گذارند. ال سطح ها عبارتاست از: ١.اغاز‏ كنندكان علاقه مند( شوق كار كردن را دارند ‎by‏ دانششان كم است) ۲ کاراموزان از خواب بیدارشده(یادگیرری کار را دشوارتر از ان میبینندمه فکس می گ‌دند) ".كا ركنان توانمند ولى محتاط > کا رکنان به خود متکی وتوانمند اما هیچ فردی درهمه کارهایش دریکی از سطحهای فوق نیست. بنابمراین ها .فرد ممکن است در یک زمان به الگوهای رهبری متفاوتی نیاز مند باشد

صفحه 25:
براموزند كان هم كن تنبیه روا مدارید. نواموزان همينكه اشتباه كنند متوجه ميشوند كه دفتارشان درست نبوده است. ‎Gul ap‏ مدیرران با شکیبای راه انجام کار رابه انان دوباره توضیح دهندو حتی اگر ممکن باشد نمونه کار درست را به او نشان دهند ‏اين باعث می شود که رفتار کار کاراموز درجهت انجام درست کارها پیش ‏رود ‏به چیری کمتر از شر کت پیشتاز قانع نباشید. شرکتهای پیشتاز سازمانهایی هستند که: ‏۱.مشتری با انگییزه که همواره باز می ‎2S‏

صفحه 26:
كا ركنانبا روحيه كه روز به روز بهت کار می‌کنند.۲ ۳.سهامدارانیکه سود شرافتمنطنه دریافتمیک نند >.جامعه »فروشند گان‌توزیع کنندگان رقیبانیکه در سایه اعتماد واحترلم متقابلپی روز هستند. با شناساییرزشهایب نيادین شناساندن‌لنها به دیگرلزو همخولن‌ساختن ٠ارزيشها‏ باعملموت ول زجنينا تباط هايوبس,قرار نعود

صفحه 27:
چند جمله مهم که مدیران باید به ان توجه کنند. .گر خواست ندا وند اين بود كد ما بيش از شنيدن سخن بكوبيم به جاى دو گوش دو زبان به ما ميداد. ۲.گر در جستجوی کمال نباشید.به برتری نمی رسید. ۳.انسانها خود خوبند»رفتارشان است که گاهی دردسر افرین می شود. 4 مثبت اندیشان نتیجه مثبت می گیم‌ندچون از دشواریها نمی ترسند. .در جوانی سلامتی را در ثشروت اندوزی فدا می کنیم ودر پیری شروت رادر کسب دوباره سلامتی. 7 .رهبری فرمان بر مردم نیست بلکه کار با مردم است. ۷ گفتارتان را کر‌دار

مديريت بر قلبها نويسنده:كن بالنچارد • مترجم:دكتر عبدالرضا رضايي نژاد • ناشر:فرا • يكي از مهم ترين وظايف مديران رهبري است .رهبري يعني هنر نفوذ در قلب وباورهاي ديگران واين هنر از قلب يك رهبر اغاز ميشود. در اين كتاب نويسنده از چگو نگي انتخاب ارزشها و روشهاي بهبود سازماني,شجاعت,مواجه با تغيير و راههاي توسعه توانمندي هاي فردي با خوانندگان سخن مي گويد .وسعي نموده است با استفاده از جمالت قصار وشيوا، .تجربيات خود را دراختيار خوانندگان قرار دهد كليد پرورش انسانها در واداشتن انان به كار هاي درست است. The key to developing people is to catch them doing something right. واداشتن انسانها به درست كار كردن انديشه نيرومندي درمديريت است. واداشتن انسانها به انجام كار درست درانان خشنودي وانگيزه كاركرد خوب مي افريند. ولي نبايد فراموش كرد كه ستايش بايد بي درنگ ,ويژه,نيرو بخش در ادامه راه باشد. .اين اصول مي توانند مايه درخشش هر مدير در محيط شوند كساني كه از كارها نتيجه خوب مي گيرند از خود احساس خوبي دارند. People who produce good results feel good about themselves. هنگامي كه انسان به نتيجه هاي خوب دست مي يابد،در خودش حالت خوبي احساس مي كند زيرا ميداند كه كار مثبتي انجام داده وچيزي دارد تا به نشانه كوششهايش به ديگران بنماياند. يك رهبر كارامد از دو راه پيشگام كمك به مردم در روند دستيابي به نتيجه هاي خوب ميشود: _هدفها را به درستي به انان مي شناساند و _در راه رسيدن به هدف هرچه از دستش بر ايد از .پشتيباني،تشويق وراهنمايي كوتاهي نمي كند درستايش انسانها انقدر منتظر نمانيد تا كار را صد درصد درست انجام دهند. Don’t wait untile people do things exactly right before you praise them. بسياري از رهبران خوش خيال در ستايش كاركنان انقدر درنگ مي كنند تا كار به درستي پايان يابد .مشكل اين است كه شايد هرگز به چنين نقطه اي نرسند. بهتر ان است كه پيشرفت را ستايش كنيم،اين كار خود .انگيزه افرين است تا خود نخواهيد هيچ كس نمي تواند احساس فرو دستي در .شما بيافريند ‏No one can make you feel ‏inferior without your ‏permission. ما همه اعتقاد داريم كه خداوند چيزي را بي مصرف نيافريده است پس هسته بنيادين ما درست است اما اين بدان معنا نيست كه كامل هستيم وجايي براي رشد خود نداريم. اين باور موجب ميشود كه احساس خوبي ازخود داشته باشيم .اگر مردم ازكار ما انتقادكنند ان را به بد بودن خود تفسير نكنيم .با ايمان به ارزشمندي خودمان به انان گوش فرا دهيم وديدگاه انان را با حالت غير تدافعي بشنويم باشد .كه در انان چيزي براي اموختن بيابيم نه پيروزي پايدار است نه شكست مرگ اور. Success is not forever and failure isnt fatal. اين تكه كالم دان شوال مربي تيم ميامي دولفينز بود .دان قانوني داشت كه بيست وچهار ساعت نام گرفته بود.وي به خود وبازيكنان اجازه ميداد كه تنهادر اين مدت پيروزي خود را جشن گيريند يا بر باخت تيم شيون كنند. درپايان اين مدت همگي موضوع گذشته را كنار نهاده وتمام نيروي خود را حريف اينده متمركز كنند. .اين يك اصل است كه ارزش توجه كردن دارد .انگاه كه از ياد گيري بازمانيد،به رشد خود پايان داده ايد ‏When you stop learning you ‏stop growing. نورمن وينسنت پيل بارها ميگفت :هنگامي كه از ياد گرفتن باز ايستم ،دست و پايم را به قبله بكشيد چون ديگر مرده ام. امروزه ياد گرفتن بيش از همه دوران هاي گذشته اهميت دارد .امروزه تنها مهارت ارزشمند فرد مي تواندضامن ادامه كارش باشد. سه چيز را گريزي نيست :مرگ،ماليات ودگرگوني. سازمانها زير بمباران دگرگوني هستند .پس هوشمندانه ترين راه اين است كه پيوسته بياموزيم و براي همخوان .شدن با وضعيت تازه اماده باشيم در روند مديريت انسانها ”رها كردن“بسي اسانتر از سخت گرفتن است. هنگامي كه مطمئن نيستيد كه كاركنان براي انجام وظيفه تازه به چه اندازه نظارت نياز دارند بهتر است كه در اغاز كار حلقه سر پرستي را تنگ تر كنيد .زيرا هنگامي كه در يافتند انان بهتر از ان چيزي هستند كه شما پنداشته بوديد و بند نظارت را بيشتر رها كرديد اين اقدام موجب دوستي بيشتر وپاسخ مثبت به نداي شما خواهد شداز اين كار به رشد روز افزون كيفيت كار كاركنان نيز .كمك خواهد كرد ان چه انگيزه افرين است به انسان انگيزه ميدهد. بسياري از رهبران تصور مي كنند پول ،جايزه،اعطاي مرخصي هاي ويژه برترين انگزه افرين ها است. به عنوان مثال مديري دو كارمند خوب دارد ومي خواهد يكي را با افزايش حقوق پاداش دهد ولي اين فرد همسرش كار مي كند وپول خوبي به منزل مي اورد ولذا پول براي او چندان اهميتي ندارد.وتصميم مي گيرد نفر دوم را با افزايش مسئوليت وحوزه سرپرستي پاداش دهد.ولي بيماري ناگهاني همسرش مخارج سنگيني را روي دست او گذاشته است.واضح است پول براي چنين فردي بزرگترين عامل .انگيزش است مديري كه تنها به سود مي انديشد مانند تنيس بازي است كه به جاي توپ چشم بر تابلو امتيازها دوخته است. سازمانها ي پيروزمند امروز بر سه ستون استوارند درست همانند كرسي هاي سه پايه. اين سه ستون :مشتريان شيفته ،كاركنان شيدا و توانمندي هاي .مالي هستند .هر سه پايه بايد استوار باشند تا كرسي بر پا بماند مدير بهتر است مورد احترام باشد تا همه پسند. ااگردر نقش رهبر از كاركنان خواهان كار با ارزش براي سازمان هستيد بايد با انان صادق باشيد واستانداردها را همواره باال بگيريد.e در اين صورت شايد اغلب ناچار شويد تا محبوبيت خود را فداي انجام كارهاي درست بنماييد. اين باعث ميشود كه كاركنان به خاطر اورند شما رهبر مورد احترام انان هستيد.e يكي از بهترين قانونها در كسب وكار امروز اين است :كاركنان را دست باال بگيريد تا انان هم خود را شايسته تر بدانند.رهبران بايد از پشت پرده احساس لغزش پذيري،قدرتمندي و توان مهار ديگران به در .ايند واجازه دهند تا ان روي زيباي ديگر فروتني انان اشكار شود گفتن“كوشش مي كنم ”راهي براي فرار از انجeام كار است. تمايز ميان عالقه مند بودن ودرگير شدن وجود دارد. هنگامي كه عالقه مند به انجام كاري هستيم در فرصت مناسب به ان مي پردازيم،ولي زماني كه متعهدو درگير با كاري شديم بدون ترس پيش ميرويم وهيچ بهانه اي پذيرفته نيست. كسي كه خود را در گير كاري مي كند در وضعيت دشوار هم راهش را ادامه مي دهد.واين انظباط رفتاري،نشانه پايمردي است. عشق اين تواناي را مي دهد كه بگوييم پوزش ميخواهم. در جهان دو عبارت است كه كمتر به كار ميرود:سپاسگزارموپوزش مي خواهم. اگر در نقش رهبر بتوانيد پوزش خواهي از خطاها را بياموزيد سازمانتان .محيطي بهتر براي كار خواهد شد وينستون چرچيل بزرگترين سخنور دنياي انگليسي زبان است .در سالهاي اخر زندگي در دبستان خود سخنراني كرد.مدير روبه دانش اموزان كرد وگفت:اين لحظه اي تاريخي است. چرچيل بلند شد وگفت“:هرگز،هرگز از پاي ننشينيد“.وبه جاي خود برگشت.بسياري از كودكان نااميد شدند ولي مدير احساس كرد كه اين يكي از بزرگترين سخنرانيهاي چرچيل مي باشد. همين رفتار پايمردي او بودكه انگلستان را در جنگ جهانگير دوم به ادامه نبرد واداشت ،در حالي كه بسياري باخت را پذيرفته بودند. پاي مردي يعني به تفنگ خود چسبيدن وبه تعهد خود پايبند بودن وسخن را با .عمل يكي كردن كاررا جدي بگيريد ولي با خود نرم باشيد. عبوس بودن ميتواند محيط سازمان را بي روح وتوان خالقيت را محدود كند. امروزه رهبران را به دوره هاي طنز پردازي ميفرستند.هدف اموزش جوك گفتن نيست،بلكه مي خواهند ياداوري كنند كه به حس خوش طبعي در درون خود كمي ميدان دهند. .كاركنان از ديدارچنين رهبراني شاد ميشوند بزرگ بينديشيد! بزرگ عمل كنيد! !بزرگ باشيد !Think Big !Act Big !Be Big نورمن وينست پيل در يك سفر هوايي با مردي اشنا شده بود كه بسيار نگران بود. نورمن از او مي پرسد :چه خبر شده؟ مرد مي گويد:براي اداره كار مهمي انتخاب شدم ولي نگرانم از عهده ان بر نيايم. نورمن مي گويد:به خوبي مي تواني.اگر فكر كني كه از عهده كار برمي ايي ،توان انجام ان را هم به دست مي اوري. سپس مرد را تشويق كرد كه همواره روزش رابا اين ورد اغاز كند: ”بزرگ بينديشيد وبزرگ عمل كنيد وبزرگ باشيد ” .هنگامي كه هواپيما به زمين نشست مرد در قالب فكري ديگر بود كاركنان در مسير گذر از وابستگي تا رسيدن به نقطه انجام كار مستقل،چهار سطح رشد را پشت سر مي گذارند. ان سطح ها عبارتاست از: .1اغاز كنندگان عالقه مند(شوق كار كردن را دارند ولي دانششان كم است) .2كاراموزان از خواب بيدارشده(يادگيري كار را دشوارتر از ان ميبينندمه فكر مي كردند) .3كاركنان توانمند ولي محتاط .4كاركنان به خود متكي وتوانمند اما هيچ فردي درهمه كارهايش دريكي از سطحهاي فوق نيست .بنابراين ها .فرد ممكن است در يك زمان به الگوهاي رهبري متفاوتي نياز مند باشد براموزندگان هرگز تنبيه روا مداريد. نو اموزان همينكه اشتباه كنند متوجه ميشوند كه دفتارشان درست نبوده است. بهتر است مديران با شكيباي راه انجام كار رابه انان دوباره توضيح دهندو حتي اگر ممكن باشد نمونه كار درست را به او نشان دهند اين باعث مي شود كه رفتاركاركاراموز درجهت انجام درست كارها پيش رود. به چيزي كمتر از شر كت پيشتاز قانع نباشيد. شركتهاي پيشتاز سازمانهايي هستند كه: .1مشتري با انگيزه كه همواره باز مي گردند ك eeارeكنانب eeا روeحeيه كeeه روز بeeه روز بeeهتر ك eeار مeيكeeنند2. .3سeeهeامداراeنeيكeeه سeeود شeeراeفتمنداeنeه درeيافتمeيكeeنند .4جeامeعه ،فeeروeشeند گ eeان،ت eeوزeيeع كeeنندگان،رeقيبانeيكeeه در سeeايeه اeعتماد واeحeتراeم مeتقeابeلپeeيروز هستند. ب eeا شeeناسايeيارزeشeهeايبeeنيادeيeن،شeeناساندناeنeهeا بeeه دeيeگeراeنو همخواeنسeeاخeتن .ارزeشeهeا ب eeاعملمeيت eeواeنچنينارeتeباط هايeيب eeرقرار نeeمود چند جمله مهم كه مديران بايد به ان توجه كنند. .1اگر خواست خدا وند اين بود كه ما بيش از شنيدن سخن بگوييم به جاي دو گوش دو زبان به ما ميداد. .2اگر در جستجوي كمال نباشيد،به برتري نمي رسيد. .3انسانها خود خوبند،رفتارشان است كه گاهي دردسر افرين مي شود. .4مثبت انديشان نتيجه مثبت مي گيرندچون از دشواريها نمي ترسند. .5در جواني سالمتي را در ثروت اندوزي فدا مي كنيم ودر پيري ثروت رادر كسب دوباره سالمتي. .6رهبري فرمان بر مردم نيست بلكه كار با مردم است. .7گفتارتان را كردار كنيد.

62,000 تومان