کسب و کارمدیریت و رهبری

مدیریت تعارض و بحران

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 46 اسلاید مدیریت تعارض و بحران ،تعارض مشابه رقابت است ولی با شدت بیشتر

الهیار

صفحه 1:
م کر مر روص ول

صفحه 2:
تعريف تعارض: تعارض در فرهنگ لغت فارسی به معنای رو ۱ كوتاه ترين تعريف تعارض از رابينز: ا ل ل تعارض مي‌تواند بدون درگیری و نزاع یا جنگ وجود داشته باشد. نزاع تنها يكى از اشكال تعارض مي باشد. 7 ‎eer pene CCR Cerin ter)‏ ل ‎BEES eed‏ ‏تعارض مستقل و خارج از وجود افراد به وجود نمی آید. ‏ب ا قي ۱ ‏مخالفت جز عوامل اساسی تعا > ۳ ۳۳ ‎ ‎Tee aee itt)‏ ی ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 3:
تفاوت تعارض و رقابت: تعارض مشابه رقابت است ولى با شدت بيشتر ا ا 00 ارزشمند در حالى كه در تعريف وازه تعارض جنين فرض مي‌شود که یک گروه مستقیماً مانع از این مي‌شود که گروه ديكر به هدف خود برسد. ساده ترین مثال ورزش‌ها هستند.

صفحه 4:
نگرشهای سنتی و معاصر در خصوص تعارض بو اا م تفار ف السريلة بد و مذموم 1 مس شود. 2 وجود تعارض نشانه عملکرد ‎cuwliols‏ 0955 7 تس مس تا 3 را رل 1 4 سازمان بهره ور و موفق سازمان خالى ‎Poel)‏ و تضاد نكرش نوين (مثبت) 1 فعارض مي‌نواند سازنده و مفید باشد, تعارض یک ناهنجاری سازمان تیمت . 2 وجود تعارض تا سطح مشخص ‎g cud MS ashy, alias‏ ۳ ‎ns‏ :۱۳۳ Foe ESF Ronee eet SP ‏مختلف تعارض و حل أن در جهت‎ ‏عملکرد بهینه سازی است.‎ را لد را اد زا همواره سطحى از تعارض در ان errr Pr ee

صفحه 5:
nee ‏تعارض از ديدكاة لورنزه‎ ‏اجزاي تعارض :1- هویت گروهي2-تفوت قابل مشاهده بین گروهها 5-ناكامي یاستیصال‎ ‏رقابت:‎ تفاوت رقابت,تعرض بحران و جنگ ل ل 1 - ديدكاه مركزي يا تثوري يكانكي 2- ديدكاه تكثركرابي 0 4- ديدكاه جاري

صفحه 6:
‎id het‏ اه تارض مخرب يا غير كاركردي ‎ ‏حداگز میرن تعازض ‎ ‎

صفحه 7:
انواع تعارض فرد با خود خجلستن خولستر2- ن فولستن نذ_خولستن 3- خولستن ن خولستن1 سبك هاي مديريت تعارض: 5 55 زياد

صفحه 8:
ل :عوامل شخصي مهارتهاو توانمنديد- 3 لحساسات -تفاوت اهداف انع ارتباه 55 558 0 : :روابط قدرت کرت هنكي “عدم تناسب يست با فرد تناقض موقعیت

صفحه 9:
0 ‏ا ا‎ vcr eee Tene ‏فرهنگوقابتي‎ ‎3 ‏خرده فرهنگظ-‎ Teens ۱ كرليوافقيو عمودي را ار شك eae ToS eyo a

صفحه 10:
me ew ‎ee ee‏ | عارس بین ۳ ‎| ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
تعارض سازنده و

صفحه 12:
انواع تعارض |( تعارض بايه اى: رن ۱ وسایل لازم برای انجام آنها رخ مي‌دهد. معمولاً افراد بر سر مسائلی از قبيل اهداف سازمانى و كروهى. تخصيص منابع. توزيع: ياداش. ‎Mere‏ ل ا لا ال لل سس 2 تعارض عاطفى: ‎ee)‏ م ‎Prove,‏ ‏عدم اطمينان نفرت و ترس و نارضايتى سرجشمه م يكيرد. تعارض ملظ بين بن مي برد 1 آنها !5 ‎oer‏

صفحه 13:

صفحه 14:
موضع مدير در موقعيت تعارض ا ‎Frown pee Sel NS) ICS) A Cee |e‏ ‎U Sy 590 39 Gabo g He gb cl Ate 39 9 WS 5LET Owl eh i!‏ 99 ‎Rta y pone Intean econr CaS IRe Cn Te Te4‏ ‎Cae Pees CS [PE eS tate eee oes eo Peas Be‏ 1 داشته باشد. 1 Pp Seve OOO Yes eee - دجار هيجان نشود و خونسردى خود را حفظ كند. ‎Sade tad‏ م ا ا ل سا مورد لزوم را جویا شود. 0 - در نظر داشته باشد مدر دوست ليام 0ك ‎eel als eel ae 5‏

صفحه 15:
Oot noe ‏موقعیت برد- برد‎ -1 ra ‏موقعیت باخت- باخت‎ -3 ‏روش هاي مهم مدیریت تعارض‎ kee Meson a erie eek read) ‏ایجاد دشمن مشعرک‎ 4 5200006 برد- باخت 5- روش گذشت 7- تغيير روابط انساني 000 marie) ‏تسا‎

صفحه 16:
۱ م م ا ل ۱ 'مسئوليت دهد. 6 مدير بايد كوشش نمايد تا وحدت كروهى را در سازمان تحكيم بخشد. 7- هر قدر رفتار مدیر مناسب تر باشد به همان میزان تعارض کاهش مي‌پابد. ۱ 9-امکانات را عادلانه توزیع کند.

صفحه 17:

صفحه 18:
بحران نگرش نت به مدیریت بحران» براین باور بود که مدیریت بحران يعني فرو نشاندن آتش . --. + ا را رويدادى بدون برنامه مى داند كه باعث وارد آمدن صدمه يا حتى مرك كاركنان» مشتريان يا مردم جامعه مى شودء ورشكستكى يا ايجاد وقفه در عمليات سازمان را موجب مى كرددء خسارات فيزيكى يا محيطى را ‎rrrs‏ ل ۱ از کارگزاران یا سازمان را تهدید می کذ" —, <سدييه (- 15

صفحه 19:
۱ BIO Onan ne ‏ا‎ Boel Becta eee ES 2- نقطه اوج يك كشمكش است ا 2 | ‏ل ل ا ا ا‎ rc ar ‏از کنترل است‎ 5- بهم ريختگي حالت تعادل است عدم انطباق بین نیازه و منابع است 6- یک وضعیت نابهنجار و یا ادراک نابهنجار است که عملیات و اعتبار سازمان را هدید میکند

صفحه 20:
0 هدف حياتي و عالي واحد تصمیم گیرنده را تهدید مي کند ۶ 0 زمان واکتش را براي اتخاذ تصمیم محدود مي کند 0- عناصر و عوامل تصمیم گیرنده با بروز ناگهاني خود غافلكير مي كند سه عامل مهم:)- تهديد©- زمان2- غافلگيري حضور سه هاعمل شرط است

صفحه 21:
a ‏پ1ا1ا1ا1‎ ‎۱ ?WHAT IS A CRISIS Oitk the potecttal to siqeiPiccaty dosage ‏عفص‎ ‏,نال صمت ,جوج ررصاومج) جاوموور‎ povirvorest) (Povtiiies, procurts, Procaciat oats) Ou inole the elewedt oP surprise ‏هرهز نی لصا مان‎ Oves wt vevessunp interrupt pperaivas ‏موه مها‎ aed / or extercal ‏وشوو‎ Ou eweryeusy situativs

صفحه 22:
ات گويي به بحران 927 60 از بحران حفظ منابع سازمان 050 يايداري سازمان و سرآمدي سازماني

صفحه 23:
‎Sayre‏ بحران ‏مدیریت بحران فرايندي است براي پيشگيري از. بحران و یا به حداقل رساندن اثرات آن به هنگام وقوع؛ براي انجام اين فرايند باید بدترین وضعیتها را برنامه‌ريزي و سپس روشهايي را براي اداره و حل آن جستجو کرد . ‏مدیریت بحران مجموعه ای از کارکردها و فرآیندها برای شناسایی» مطالعه و پیش بینی موضو عات بحرانی و تبیین روش های ویژه ایست که سازمان را قادر می سازد تا ضمن پیش گیری» در مواقع بروز آن نیز تدابیر لازم را بکار گيرد.

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:
برنامه‌ريزي 9 3 3

صفحه 28:

صفحه 29:
شناخت امکانات موجود شناخت کمبودها و اولویت‌بندی آنها © تهيه بانکهای اطلاعاتی ‎٩‏ تعیین مکانیزم‌های تامین امکانات ‎٩‏ تعیین مکانیزم‌های هماهنگی و ارتباطات ‎ ‎ ‎ ‎9

صفحه 30:
اساندن نکات ایمنی در ارتباط با بحرران های مختلف بخصوص زمینلرزه شنایی با ساختار مدیرریت بحران و سلسله مراتب آن شناساندن وظایف و اختیارات پرسنل در مراحل مقابله با بصران و در ساختار تشکیلاتی آموزش های تخصصی لازم به تیم های عملیاتی و. ‎sone,‏ ‏شناسایی مکانیزم‌های ارتباطات, هماهتگی و استفاده از امکانات در مر‌حله مقابله بر‌گنراری کلاسهای آموزشی دورماى با توجه به اولویتبندی‌های انجام شدء در واحد وس گنراری مانورها ارائه گن‌ارشات مربوطه به واحد برنامه‌رینزی

صفحه 31:

صفحه 32:
از دیدگاء فیتک ‎OW‏ از ديدكاء قارلكتر 250010 از ديدكاء رويرت 295447 ‎CRIS AAS EIS‏ چدیدههای تاگوارپیشگیری می‌کتد ماد افزایش برنامه ریزی مدیریتی کمک می‌کتد تا رات بحرانهای بالقوه کاهش باد). حرحله طهور با رسیدن این مرحله متخ می‌شود که مواجهه شدن با بحراتها غیرتیل مرحقه وضمیت اضطراری: زصاتی که آشار بحران حس شود و اقدامات لازم ‎Bip‏ ‏محافظات از اسرد و دفراتییا صسورت ع ى كيره. مرحله میان دورد" زمتی است که نیازهای عبان مدت اقراد يايد لز طريق احیای مجدد مزايا و خدمات تساسى ب رآورده شود. هدف اصلی در لین دیدگاه حقظ اعتبار عسومی با سوعت هرجه یشتر ات مرحله پلتدمدت: ‎SoS iy‏ جام بهبود تم ىتوقتد با سرعت ‎BAD‏ ‏(بازسازى زيرساختهاى وسراق شدء. سل مشکلات محیطی. رسیدگی حقوق قربانیاند. استراتزی‌هاي سرمایه گذاری مجدد. تحقیق کسردن در مسوره ‎SOSA hs‏ انجديدنظر شدم در موره وقايع اكوار). مرحلله وضع وخيم: هيدف این لست وقتی تتوان از بحران به حالت عادى يركشت يايد زیانها و ضررهای بحران را محدوه ساختم مرحله مزمن: کاملاً باکسازی کردته ریشه‌یابی شمودنه خود ارزیایی و بهبرد پخشیدنه. حل : پهیود مستمر و پا احپای محددد. ای دا رد زر قاس ی تین

صفحه 33:
طبقه‌بندي بحرانها از لحاظ ‎ate‏ بودن يا تدريجي بودن آنها: بعضي ‎See ace‏ ني و يك دفعه به‌وجود مي‌آیند و اثرات ذ | ۳ به اين 2 1 2 نهاني ز ‎(®BROPT CRIGEG‏ 00 hes ees es Bris pera renee ss) 08 وجود دارند مسائل بحران‌خیز شروع مرن ور ول زان تقويت ده وكا كه مح 1101100 ‎yen‏ 9( — ف = تچ تا ‎ae |١‏ « د

صفحه 34:
‎ARC TO eld‏ لك ‏9 مهن ناكهاني و تدريجي ميتوان از © ويزكي كليدي ‏بحرانهاي 5 ‎eno‏ بموجود مي آيند » قابليت بيش بيني كمي ‎Saale nape ee Yolo‏ 0 ارك ركد ‏مشخص يكدفعه‌اي ‎ele‏ شوندء در يك زمان ثابت به وقوع مي ‏و از عنم نطباق سازمان با ‎pe rear eating‏ امك اصل مي شوند. ‏در مقايسه» بحرانها ی و تجمعي به وجود آيندء قابليت 7 دارندء وا وی نس له رگا هدك ل احتمال وقوع آنها ببشتر مي شود و ‏از عدم انطباق سازمان با جندين جنبه از محيط به وجود مي آيند . ‎

صفحه 35:
* تصمیم گیری در زمان بحران چالشی تر و مشکل تر از زمانی است كه شرايط حالت عادى دارد. موقعيت بحران شامل موراد زير است: ‎ce es is‏ ل 0 ‎٠‏ © رويدادها نادر و فوق العاده هستند و باعث تهديد بقاء سازمان مى وقد ‏۰ ©- رويدادى كه زمان كمى براى واكنش به آن وجود دارد. ۰ <- ایجاد غافلگیری برای اعضاهء سازمان 00 ۳ ام کج رف ‎ME) See genet eel‏ ‎ ‎

صفحه 36:
الف - فراهم شدن خسارت فراگیر و گسترش یابنده ‎ye re ees eee‏ 9 عرصه هاى مختلف اقتصادى ؛اجتماعى .... ج- از دست خارج شدن زمان براى كنتريل د- شدت كرفتن فضاى شايعه و حدسيات و انواع كمانه زنى ها و تشنگان قدرت ه- تهاجم زياد در رسانه هاى خبرى براى انعكاس اخبار و ۱

صفحه 37:
Fundamental Questions ‎eneee etd‏ 0ن ‎SQ) Nee Reon ia ‎* Dky kos t ood? ‎Oho ts PP evied? ‎* Okere ts the wost volteruble ueus? ‎ ‎ ‎

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:
* بسیج سازماندهي‌شده * نيروهاي مردمی * فرهنگ مدیریت. عملیات و مردم * کمكهاي مردمی * اعتقادات * بحرانهاي خاص خود * ساختارهاي خاص خود * امکانات * توان مالي‌دولتي * شرایط محیطی

صفحه 41:
اه ۱ ۳-2 (چیزیکم نگذارید به جزییات بپردازید هر قدر مي توانید اطلاعات جمع کنید) ‎as ad‏ (واقمي و دقیق باشید از كلي گويي بپرهیزید) ‎laa‏ ما ۱ ‎(Ceca oe fe eee PI ‏م ا‎ ‎[ Centre Rom CSN Bree Sm RS) Cn Og (COSCO ES PI Se a ‎

صفحه 42:
تکنیک های کنترل بحران ‎ere te |‏ 0 ©جريان سازي ©-انضباطي(قدرت سركوب كننده است) © جورواني (از ی ‎Oe Tee Sere ow See cd‏ 0 تا و رس بیشگیر ان( یجدمجاريتخلیهاعتراض امین خواسته ها افزیش قدرت أنضباطي, ...) ع استقرار دولت بحران ‎eee Ie here en Dt ane eo)‏ ت روانی؛قرار دادن عوامل بحران ‎PMY MISyes bye Oc eccdie ee PA fom Oe NOD YI Cos‏ استمرار بحران يرداخت خواهد كرد 220 10-مديريت بحران از طريق ايجاد بحران و مشابه سازي

صفحه 43:
9 افزايش مقررات و قابلیت هاي خودیو نمایش آن ‎ERNIE aE Cee Ca‏ 0»پافشاري بر ايستادگي ۳ ie) 2 خیر مشروع جلوه دادن موضوع حریف ©-اجراي تاكتيك تكه اي(سلام تاكتيكي) © اخبار ريا شما ايجاد كنيد و حركت آفريني جديد كنيد

صفحه 44:
تعريف بحران شناسايي بحران اولويت بندي بحران تعيين ارتباطات بحراني تعيين استراتزي هاي برخورد با بحران تشکیل گروه مدیریت بحران شناسايي و درک توانمدي هاي سازمان 5 تهيه برنامه مديريت بحران . پیش بيني و پيشگيري از وقوع بحران 6 65 5 0 0 % D ‏م‎

صفحه 45:
27777777777 لذ ارزيابي دوباره وضعيت 00 ا كت ۳ بهرهكيري از دستكاههاي الكترونيكي ‎ce iced‏ 0 ل لك 0 كن إن 5

صفحه 46:
بخ ن مه چا كك كن 5 اك 0 ied ‏تهیه فههرستي از شماره تلفن هاي ضروري‎ ‏يبش بيني و بيشكيري ازوقوع بحران‎ ‏پیش بيني آموزش‎ ۱

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
13,000 تومان