صفحه 1:
9 We ل
ails
شركت شاهين انديش كيفيت
صفحه 2:
Knowledge Management
اطلاعات و دانش ۲
ذهنى
سازمانهای یادگیرنده
ا كروههاى كارى | mers)
فنأوريهاى اطلاعاتى منابع انسانی
صفحه 3:
۳ | و | Bee
* يك مخزن مبتنى بر يايكاه داده ها ۳
ISIC Sis ا يت
0
* يك موتور كاوش
* فهرست طبقه بندى شده دانش
yee ا ا ا ا ل
۱ sree
صفحه 4:
Se ee CDT r roe yee es
مشوقها به نسبت سهم هر فرد
استفاده از
فنآوریهای مرسوم
ارزش و جایگاه مدیریت دانش در سطح سازمان
Randall Sellers-
)© درصد فنآوری
ل م
Re eer Ferre yee res res
۱ een ا
erele Se Be SPT TOs Ts Ci OF a
صفحه 5:
مدیریت دانش
بهره كيرى از فنأورى اطلاعات on
ShareNet
داراى شكل"ساخت نيافته
مديريت فعال و ساختارمند دائش |
seer
cig fy ep eer)
Nee ne ee
0000
كمك به حل كارآمدتر و موثرتر مسائل
تصمیم گیریهای بهتر
ny |
صفحه 6:
© دانش عينيوو10160مم1 غزء ناديد
مستند
قالب معين
انتقال بدون تعامل با درون افراد
}© 0 5
أسان - ولى مكان أن نامشخص است (در ذهن كدام فرد)
مستند سازى
سخت - ساخت نیافته؛ غیر ملموس و حتی بیان آن هم مشکل است
ea
RO Eee Beye ese Seis 0
مجموعه مهارتها؛ بینشهاء تخصص. فهم و مجموعه یادگیریهای افراد
ie secant toy |
CEST Ae ere er Ser re eee Sere eet ew kee Rent Toy
ES eee TCLS OTe Te oe De eer erk nny
۱
صفحه 7:
Toney 9 تر به مشت
1
۱
3
ع
1
€
3
۴
بررسى كميانيهاى مشابه و صحبت با فراهم أورندكان نرم افزار - 26ج //7 ۱
ايجاد يك سيستم مديريت دانش مبتنى بر 241 به منظور در ا ل 00
ا ا لل ا ل
ايجاد بروفايل براى هر كاربر به منظور اعمال جستجوهاى بيشرفته - 5101
۱
یک تیم 26 نفره با هدف مشاهده بررسی قسمتهای مختلف سیستم؛ نگهداری و گسترش آن
صفحه 8:
0
توانانی en از كذشته :
q مدیریت دانش بعنوان بخشی از فرهنگ سازمان
Op Cems Seep ery 1
peer crear as vy 1
الازمه بهبود و كسترش
0
0
۱ Werner Tere
/
گردش سریع آن در سطح سازمان
صفحه 9:
east زير ساخت
|
5
|
ايجاد دانش
جستجو و اشتراك دانش
exer eee reco
كمبود زمان لازم
عدم 501700
عدم وجود مهارتهاى مديريت دائش
عدم اطلاع از مدیریت دانش و مزایای آن
Ly دا
فرهنگ موجود مانع اشتراک دانش
صفحه 10:
۱ w-Vy sate Wee
فرموله کردن کنترل ها و فرآیندها ۷115[
کاربرد در سازمانهانی با محصولات یا سرویسهای استاندارد
ناتوانى در تسخير و كنترل دانش ذهنى
۱ aor Col aS) ed
با هدف کنترل دانش ذهنی
کاربری در سازمانهانی با انش ذهنی انبوه یا دارای ارزش بالا
1 [1 [ؤ[ 1 orate
لك rad
رخدادهای اجتماعی
Pe Oa
تلاش فرد به فرد
9
تركيبى 113:130
صفحه 11:
1
۲۷/2 پست دش
0 SPS ee Sey nL ie ees te Ie se ا
سرفصل های مورد نظرشان
ايجاد جهار جوب مشخص با اهدافى قابل اندازه كيرى در فضاى مديريت دائش
ein ا ا ا ا ل ل
1 ES eT LES PTET NEE SITE POE TCT ECS
صفحه 12:
5
00010000000 سب Tete bs
1
اما با این وجود فناوری یک عامل کلیدی و مهم در موفقیت مدیریت دانش
ا
30101011110 eel
ارتباط با سایرین
يست الكترونيكىء اينترنت؛ اينترانت» ساير ابزارهاى مبتنى بر وب » فاكسء تلفن و ...
صفحه 13:
oa oa
زمان
غيرهمزمان
انجام کارهای گروهی
یک مکان واحد
مکان
ذخيره و بازيابى اطلاعات
221 reer)
هوش مصنوعی
سیستم های خبره؛ شبکه های عصبی, منطق فازی, آژانس های هوشمند
آزانس هاى هوشمند
۳ ا ا ا ا ااا ا pce
XML
روش استاندارد براى ذخيره؛ بازيابى و تبادل اطلاعات
صفحه 14:
صرفه جونی در وقت مدیران
0 skeen REC TSE Kees SIT rT eee D)
درصد وقت مدیران صرف پاسخگوئی به سنوالات شعب 200
صفحه 15:
صفحه 16:
تکیه بیش از حد بر فنآوری
عدم وجود مشوقهای لازم برای مردم موجود در سیستم
صفحه 17:
ne) ا ا ا ا ا
See rr eee Cec lcey Mar 1۱
استفاده از فنآوریهای مناسب
پشتیبانی مالی» تثبیت جایگاه و ارزش مالی در حفظ و حمایت مدیریت
ازير ساخت فنى و سازمائى
wre Sees) ل ا ل 00
كاهش هزينه از دست دادن سرمايه هاى فكرى به دليل خروج أنها از سازمان
RTE NE Cy 2111110
ere ey rey reser)
افزایش رضایت کارمندان با محوریت توسعه دانئی - محیط پویا
صفحه 18:
Savy
[ ی |۲۱
1
branch: wh ear erase mor formation
صفحه 19:
(st) ne tau reece ron
Se ا ce ee eee er eee ee
eee iron tenes
te
f independend disks RAID
بو
eats
ees
veered
و میم
جع ین وا
مد یی و
ese
صفحه 20:
* مكانى براى ذخيره دائش تسخير شده
* غالبا متنى
eels ل
eee reese en 000
بهترین تجربیات در سازمانهای بزرگ
صفحه 21:
بالا بردن فرهنگ پذیرش
تغییر رفتار سازمان به منظور استفاده از مدیرب
ايجاد محيطى مطلوب و كسترش فرأيندهاى كه
تعيين الويتهاى راهبردى مديريت دائش
تاسيس يك مخزن دانش از بهترين تجربيات
با
تعلیم جستجوگران اطلاعاتی
ايجاد فرآيندى جهت مديريت سرمايه هاى فكرى
US PPOs yes mer
کنترل دایرکتوریها و فورست راهنمای دانش به لحاظ حفظ یکدستی
خصوصيات رئيس بخش مديريت دانش
مهارتهاى ارتباطى بين شخصى به منظور متقاعد سازى كارمندان جهت منطبق شدن با تغيير فرهنكى
مهارتهاى مديريتى ( رهبرى ) : به منظور ايجاد و اشتياق لازم در حيطه مديريت دانش
00000 ier enter es
BNE eSB ل ا TOES recta nw ie cere ECE SE ees)
۳
eee eos Tes every
فهم فنأورى اطلاعات و كاربرد آن در مديريت دانش
صفحه 22:
مدیریت دانش نیازمندکارمند تام وقت می باشد
0
RS hea ااا errs
صفحه 23:
000 ند یا از آن بهره می برند
و
در مورد وقت و به هنگام بودن اطلاعات موظف هستند
صفحه 24:
۱۳ ل ey
كمك به تغيير فرهنكى
100/1 فراهم أورى منابع لازم براى مدير بخش
صفحه 25:
eens زار
صفحه 26:
+ فناوری اطلاعات
اجتماع های کاری
»* بررسى الكوها
+ محیط های کوچک به بزرگ
ae 0[
1
5207
تا