صفحه 1:
‎Cy pte‏ دانش ‎ ‏قاطمه السادات موسوی هفتادر ‏بهار 9 ‎

صفحه 2:
به نام آفریدگار دأنأیی مدمه به جرئت می توآن گفت ترکیب غریب "مدیریت دانش"جذاب ترین ترکیبی ست که اهل حرفه کتابداری و اطلاع رسانی می توانند در تعریف از کارکرد خود تصور کنند.اين ترکیب این قابلیت را دارد که برای كرامج جو ترسيم كك الجا رجو هات پیشین فراتر می رود و به نقش او عمقى بى سابقه .مى بخشد

صفحه 3:
تعریف مدیریت دانش مدیریت دانش» مجموعه اي از فرایندها براي فهم و به كارگيري منبع استراتژيك دانش در سازمان است. مدیریت دانش» رويكردي ساخت یافته است که رویه هايي را براي شناسايي» ارزيابي و سازماندهي؛ ذخیره و به كارگيري دانش به منظور تامین نیازها و اهداف سازمان .برقرار مي سازد مدیریت دانش علاوه بر مدیریت اطلاعات ءتسهیل در ایجاد دانش جدید و مدیریت روشهاي تسهیم و كاربري دانش را نیز بر عهده .دارد مديريت دانش روشي سيستماتيك براي تشخيصء سازماندهي و به اشتراك گذاشتن دانش در سازمان است که مي‌تواند در نهايت به توليد دانش ..بیشتر در سازمان نیز منجر گردد

صفحه 4:
ال زامات سیستم های مدیریت دانش به طور كلي» سيستم‌هاي مدیریت دانش باید به همه افرادي كمك کند که در :فرآيندهاي ادراک» ارزيابي و سازماندهي کار مشارکت دارند تأكيد بر روي مفاهيم استفاده مجدد از دانش موجود مدیریت دانايي امري پایان ناپذیر حمایت از ديدگاههاي مختلف يكپارچه‌سازي دانش با اطلاعات حمایت از آگاهي افراد نسبت به دانش سازمانی

صفحه 5:
مراحل مدیریت دانش آشکار سازی دانش ایجاد گرایش به سوی دانش فرهنگ سازی برای به اشتراک گذاری دانش زیر سازی برای توزیع دانش

صفحه 6:
ده عامل موفقیت مدیریت دانش در سازمان‌ها رهبري در مدیریت دانش فرهنگ در مدیریت دانش فرایندها در مدیریت دانش کنترل دانش آشکار کشف دانش پتهان وجود كانونهاي دانش تقویت بازار دانش روش اندازمگيري افزايش تعداد افراد درگیر و مهارت‌هاي آنان زیر ساخت تکنولوژيك

صفحه 7:
مدير یت دانش و اطلاع رسانی مديريت دانش مسیرجدیدی در حیات حرفه ای متخصصان اطلاع رسانی ایجاد کرده است و ضروری ست متخصصان اطلاع رسانی.نگرششان را نسبت به نقش خود تغییر دهند و خود را با کسب مهارت های جدید تجهیز کنند؛تا هم مهارت های فعلی را تکمیل کنند وهم مجموعه مهارت ها را با یکدیگر تلفیق نمایند متخصصان اطلاع رسانی اگر می خواهند مسیر مدیریت دانش را طی کنند بايد مهارت های خود را نشان دهند و آنچه قابل ارائه دارند با دیگران سهیم شوند. متخصصان اطلاع رسانی در واقع متخصصان دانش هستند.بنابراین باید بیش از پیش خود را .دركير مسایل سازمان ها کنند و به عنصری نیرومند تر تبدیل شوند

صفحه 8:
: مدیریت دانش در کتابخانه نزدیکترین حرفه به مدیریت دانش» حرفه کتابداری و اطلاع رسانی است. متخصصان اطلاع رسانی و کتابداران» به دليل همین نزديكي شغلي؛ براي تصدي سمت جدید مدیریت دانش مطرح شده اند. براي متخصصان اطلاع رسانی و کتابداران که به طور سنتي با فعاليتهايي نظیرتولید. گردآوری دریافت. تکثیر» ساختارسازي ءذخیره وبازیابی و اشاعه اطلاعات. در ارتباطند» لازم است که بدانند مدیریت دانش چیست و چگونه يك نظام مدیریت دانش را تعمیم دهند و آن را در سازمان به كار كيرند. اين بستكي به اين دارد که آنها از پيشرفتهاي مدیریت دانش آگاه باشند و اصول آنرا در جايي که مناسب است يا خطر آن کمتر باشده به کار گیرند» به علت اينکه نظام مدیریت دانش .کم هزینه و پرسود است

صفحه 9:
چارلزتوني مدیریت دانش و ارتبا طآن را با کتابخانه و #كتابداري در *دسته با اهداف كلي زیر شناسايي کرده است لیجاد مخازن‌دلنش 1 بسهبود دسترسيیه دلنش 2 تقويت محيط دلنش 3 مديريتدانشبه عنولزيكدارليي4

صفحه 10:
در حوزه ساختار سازماني» فرايندهاي كاري و فرهنگ کتابخانه ها ب را ي داشتن مدیریت دانش 6 نکته زیر ضروري است معرفي نظام مدير مسئول دانش تحقق به هم بيوسته تلفيق مديريت سازماني كتابخانه با مديريت دانش در طول سازماندهي مجدد فرايند كاري كتابخانه ها بازسازي فرهنك كتابخانه با استفاده از نظريه مديريت دانش

صفحه 11:
اهداف مدیریت دانش در کتابخانه ها بهبود همه جانبه کیفیت کارکنان کتابخانه تشویق مبادله دانش در میان کارکنان کتابخانه تقویت خود آگاهی و توانایی ها اشتیاق برای یادگیری در کارکنان کتابخانه ایجاد دانش کاربردی برای فعالیت های سازمان کتابخانه به طور اثر بخش باز سازی کتابخانه به شکل یک سازمان یادگیری

صفحه 12:
آموزش مدیریت دانش در کتابداری با نگاهی گذرا به تاریخچه و روند آموزش کتابداری د یا می توان دریافت که این آموزش ها حدودا از سه دهه گذشته به دنبال راه یابی رایانه به کتابخانه ها و ظهور فن آوری های نوین اطلاعات و ارتباطات دستخوش تغییراث اساسی گردیده است.توسعه سریع اين فن آوری ها به ویژه در سال های اخیر همراه با پیدایش مفاهیم تازه درپی تحولات اقتصادی و اجتماعی و تجانس برخی از آنها به حرفه کتابداری ضرورت بازنگری در سرفصل ها و محتواى دروس را بي از پیش کرده است. البته اين مهم خاص رشته كتابدارى ت تحولات اخير كم وبيش ‎gals‏ ها دك كها كر تافر گذار بوده اسک.

صفحه 13:
نتیجه گیری مدیریت دانش به عنوان نیاز سازمان های هزاره سوم گریز ناپذیر است.بنابراین باید به صورت برنامه ریزی شده به سمت آن حرکت کرد.افزایش مشاغل مبتنی بر خلق و استفاده دانش»جهانی شدن»رقابت»نوآوری موفق سازماندهی مجدد»کوچک کردن ساختار و به اشتراك گذاشتن بهترین عملکردها همه و همه مواردی هستند که سازمان ها را به سمت پیاده سازی مدیریت دانش سوق خواهند داد.در اين ميان سازمان هايى موفق خواهند بود که با آگاهی کامل از شرایط ,محیطی و پیش قدمانه در اين راستا گام بردارند

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
30,000 تومان