کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت رفتار سازمانی (ارتباطات)

modiriyate_raftare_sazmani_ertebatat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت رفتار سازمانی (ارتباطات)”

مدیریت رفتار سازمانی (ارتباطات)

اسلاید 1: مدیریت رفتار سازمانی ارتباطات (فصل دهم) استاد راهنما : جناب آقای دکتر منشی زاده ارائه دهندگان: لیلا دهقان ندا اکبری نسب افسانه امانی

اسلاید 2: مدیریت رفتار سازمانیارتباطات (فصل دهم)استاد راهنما:جناب آقای دکتر منشی زاده ارائه دهندگان:لیلا دهقان ندا اکبری نسبافسانه امانی

اسلاید 3: مقدمهارتباطات ضعیف منبع اصلی اختلافات میان فردی است .زیرا افراد70درصد از ساعات بیداری خود را در حال ارتباط برقرار کردن نوشتن و خواندن و شنیدن هستند .هیچ گروهی نمی تواند بدون ارتباط زنده بماند .

اسلاید 4: نقش ارتباطات ارتباط در یک گروه یا سازمان چهار عملکرد اصلی دارد : کنترل انگیزش ابراز احساسات اطلاعات

اسلاید 5: نقش ارتباطاتارتباط به شیوه های مختلف نقش کنترلی خود را بر رفتار اعضا اعمال می کند .سازمان ها دارای سلسله مراتب اختیارات و خطوط راهنمای رسمی هستند که کارمندان موظف به پیروی از آنها هستند .

اسلاید 6: فرآیند ارتباطارتباط می تواند به صورت یک فرآیند یا جریان در نظر گرفته شود .مشکلات ارتباط زمانی شکل می گیرد که در میان این جریان یک مانع و یا فاصله به وجود آید .

اسلاید 7: یک مدل ارتباطییک مدل ارتباطی از هفت قسمت تشکیل شده است : پیام پیام پیام پیاممنبعکد گذاریکانالرمز گشاییگیرنده

اسلاید 8: فیلترفیلتر کردن اشاره به دستکاری اطلاعات دارد تا مورد پسند گیرنده واقع شود .هنگامی که اطلاعات به مدیر ارشد فرستاده می شود باید فشرده و ترکیب شوند تا هنگام انتقال به سطوح بالاتر آشکار نگردد.منافع شخصی و درک چیزی که مهم است منجر به فیلتر کردن اطلاعات می گردد .فیلتر کردن بیشتر در سازمان هایی شکل می گیرد که در آنها توجه زیادی به تفاوت های موقعیتی کارمندان می شود .

اسلاید 9: ادراک انگیزشی :ما واقعیت را آن طور که هست نمی بینیم بلکه آنها را به گونه ای دلخواه تفسیر کرده و واقعیت می نامیم.

اسلاید 10: حجم سنگین اطلاعات :بسیاری از مدیران از حجم سنگین اطلاعات شکایت دارند .

اسلاید 11: تدافعوقتی افراد احساس می کنند که تحت کنترل و سرپرستی هستند حالت تدافعی به خود می گیرند که توانایی آنها را برای فهم متقابل کاهش می دهد .

اسلاید 12: زبانسن / تحصیلات / پیشینه فرهنگی سه نمونه از متغییر های بارزی است که بر زبانی که فرد استفاده می کند و تعاریفی که برای کلمات ارائه می دهد تاثیر می گذارد .گروه بندی کارمندان به بخش های گوناگون متخصصانی را پدید می آورد که به دنبال توسعه زبان و اصطلاحات مخصوص به خود می باشند .

اسلاید 13: ترس از ارتباطاتاز موانع مهم رسیدن به ارتباطات موثر این است که برخی افراد بین5تا20 درصد از مردم به ترس از ارتباط مبتلا هستند .کسانی که از ارتباطات شفاهی هراس دارند از موفقیت هایی که مستلزم چنین ارتباطاتی هستند پرهیز می کنند .

اسلاید 14: جهت ارتباطات رو به بالا عمودی رو به پایین افقی

اسلاید 15: جهت ارتباطاتارتباط رو به پایین : ارتباطی که از یک سطح یا گروه به سطحی پایین تر جریان پیدا می کند ارتباط رو به پایین است .ارتباط روبه بالا : ارتباط روبه بالا به سوی سطح بالا تری در سازمان و گروه جریان دارد .

اسلاید 16: جهت ارتباطات ارتباط افقی : ارتباطی که بین اعضای یک گروه و یا مدیران هم سطح یا هر پرسنل دیگری برقرار می شود ارتباط افقی می گویند .

اسلاید 17: شبکه های رسمی و غیر رسمی شبکه های ارتباطی جریان ارتباط را مشخص میکنند این کانال ها به دو دسته تقسیم می شوند : رسمی غیر رسمی

اسلاید 18: شبکه های رسمی و غیر رسمی شبکه های رسمی : عموما افقی هستند و از زنجیره قدرت پیروی می کنند و به ارتباطات کاری محدود می مانند .شبکه های غیر رسمی :به درخت انگور شهرت دارند در هر جهتی در آزادی حرکت دارند و از سطوح قدرت می گذرند و همچنان که انجام کارها را تسهیل می کنند می توانند نیازهای اجتماعی اعضای گروه را نیز پاسخ دهند .

اسلاید 19: سه نوع شبکه رایج برای گروه های کوچک شبکه ای : به دقت از زنجیره رسمی دستورات پیروی میکند .چرخه ای : متکی به رهبری است که به عنوان مجرای مرکزی تمام ارتباطات گروه عمل می کند .کامل :همه اعضا اجازه دارند که مستقیما با یکدیگر ارتباط برقرار کنند .

اسلاید 20: همه جانبه چرخه ای زنجیره ای

اسلاید 21: شبکه های غیر رسمیشبکه های غیر رسمی منبع اطلاعاتی خوبی هستند چون مشخص شده است که 75درصد کارمندان اولین بار از طریق شایعاتی که به گوششان می خورد از مسائل آگاه می شوند .

اسلاید 22: شبکه هایی که از طریق شایعه رشد می کنند دارای سه ویژگی هستند :از کنترل مدیریت خارج است .بسیاری از کارمندان آن را باور پذیر تر و قابل اعتماد تر از اعلامیه های رسمی مدیران است .کاربرد بسیاری در ارضاء علایق افرادی که در آن هستند دارد .

اسلاید 23: ارتباطات غیر کلامی دو مورد از اساسی ترین پیام هایی که توسط زبان بدنی انتقال می یابد عبارتند از :میزانی که یک فرد فردی دیگر را دوست دارد و علاقه مند به دیدگاه های اوست .جایگاه ادراکی مرتبط بین فرستنده و گیرنده

اسلاید 24: انتخاب مجرای ارتباطی بعضی از راههای ارتباطی قوی هستند به این دلیل که آنها می توانند :چندین موقعیت را به طور همزمان کنترل کنند .بازخورد سریع داشته باشند .بسیار شخصی باشند .

اسلاید 25: مشکلات ارتباط بین زن و مرد اساس تحقیقات تانن این است که مردان برای بیان احساسات حالات و زنان برای ایجاد رابطه از صحبت کردن استفاده می کنند .به اعتقاد تانن ارتباط یک عمل تعادلی مداوم است که نیاز های متضاد صمیمیت و استقلال را برآورده می کند .

اسلاید 26: ارتباط سیاسی درست کلمات اولین وسیله هایی هستند که افراد با آنها ارتباط برقرار می کنند .هنگامی که ما لغات را به دلیل این که از نظر سیاست کلامی نادرست است حذف می کنیم به این ترتیب ما شانس خود را برای انتقال پیام در واضح ترین و دقیق ترین شکل کم می کنیم

اسلاید 27: ارتباطات بین فرهنگیاولین مشکل بر اثر معنا شناسی رخ می دهد .دومین مشکل معانی ضمنی کلمات است .سومین مشکل تن صداهای مختلف است .چهارمین مشکل تفاوت در درک الفاظ است .

اسلاید 28: راهنمای فرهنگی فرض کنید که تفاوت دارید تا اینکه شباهت ها به اثبات برسد .بجای آن که تعبیر یا ارزش گذاری کنید توصیفی ارائه دهید .همدلی را تمرین کنید .با تعبیرات خود مانند یک فرضیه کارآمد رفتار کنید .

اسلاید 29: ارتباطات الکترونیکیارتباطات الکترونیکی باعث شده است که دیگر نیازی به حضور فرد در پشت میز کار نباشد .ارتباطات الکترونیکی بخاطر توانایی و سرعت دستیابی به افراد انقلابی به وجود آورده است .

اسلاید 30: با تشکر از جناب آقای منشی زاده وشما دوستان گرامی

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید