صفحه 1:

صفحه 2:
مدیریت زمان ‎Time‏ , Management دکتر فیروزی time management

صفحه 3:
time management

صفحه 4:
يسم ‎ai‏ الرحمن للرحيم والعصر ان الأتقكانةألفىا خسر الا الذين آمنو و عملو الصالحات و تواصوا با لحق و تواصوا بالصبر

صفحه 5:
7 زمانمان زابه هر جا که بخواهیم رهسپار کلم اي که پنجاه رفت و در خوابي مگر این پنج روزه دریابی باد هميشه در سمتي كه ما مي خواهیم نمي وزد اما باید بدانیم که چگونه قا هر كسي که دو روزش مساوي باشد مغبون است. فرصتها دير به دست ميآيند و زود از دست مي‌روند. كسي را كه براي يول كار مي كند استخدام نكنيد.كساني را استخدام کنید که در صورت لزوم به ساعتشان نكاه نكنند . ما زمان را تلف نمي کنیم» زمان است كه ما را تلف مي كند. تنها سرمايه‌ي ما وقت است که اگر رفت بر نمي‌گرند. كساني که در انتظار زمان بنشینند آن را از دست خواهند داد. زمان همانند يك تیر از کمان رها شده است که هرگز بازنمي‌گردد. زمان را نه مي‌توان خرید» نه مي‌توان ذخیره کرد و نه مي‌توان متوقف ساخت. time management

صفحه 6:
۰ عمر ما چگونه می گذرد؟ * بيست و ينج سال صرف خوابیدن می شود! سب ۴ * هشت سال برای درس خواندن سپری می شود! © شش سال دراستراحت كردن مى گذرد! * هفت سال صرف تعطيلات وتفريح مى شود! * ينج سال با حرف زدن و مذاكره با ديكران مى كذرد! ‎٩‏ چهارسال برای صرف غذا وقت می گذرد! * سه سال به رفت وآمد كردن مى گذرد! ‎ ‎time management

صفحه 7:
اهمیت زمان *_زمان تنها نعمت مشترک غدابه تمامی بندگانش است. آن در عین حال ارزشمندترین تعمت نير موب می ود : ید شود رنه ری نید هيج چیودیگر راهم )= ‎Coe‏ ‏در * یک روز ۸۶۴۰۰ ثانیه میباشد اما چگینه است که بر خی اشخاص سازمانهای بزرگ را در زمان یاد شده اداره در حالیکه برخی دیگر در همین زمان قادر به اجرای ساده ترین کارها نیز نیستند؟ * ارزش یک,متقام تأنينه را از دونهای بپرس که در مسابقات ‎Jam MEAN‏ نقره گرفته است برای دانستن ارزش یک دقیقه: آ9لاکشیژکه از قطار جا مانده است بپرسیک. *_بهره وری ۴ مولفه دارد : کمیت . کیفیت . هزینه و زمان ‎time management‏

صفحه 8:
ابعاد زمان ۱-بعد درونی (زمان رولتی) : وقت یا به تعبیر مردم کوچه و بازار حوصله.این همان نوع از زمان است که لحظه های نامطلوب بسیار کند می گذرد و در لحظه های مطلوب بسیار تند. ۲- بعد بیرونی (زمان تقویمی) : حس حرکتبست که آدمی گذشت آن را در چرخش عقربه های ساعت دنبال ميکند. time management;

صفحه 9:
وقت - زمان تنها منبع تجدید ناپذیر است قابل خرید نیست قابل فروش نیست پیش نیاز تمام فعالیتهاست قابل پس انداز نی نیست | متوقف نمی شود 0 با عدم استفاده خود بخود از بین می رود یک شاخص سنجش برای همه فعالیتهاست

صفحه 10:
تنها دارایی ما وقت است

صفحه 11:
تفاوت های فرهنگی و نگرش به زمان ردم دنیا آدراگات متفاوتی از زمان دارندبعنوان مثال تفاوت در ما آنگین ساعات نوع که افراد در کشورها و فرهنگهای ملیف نسبت ببه‌زمان متفاوت ۱ ۱ بعضی از فرهتگها زمان بسيار محدود و ‎old gets‏ ریزی و مدیریت زمان ۱ نايذير استاما در مورد کشورهای کمتر توسعه یافته. زمان قربانی اصلی بی برنامگی هاست.چه بسا افرادی برای خود برنامه ریزی بسیار مدون و نیز داشته باشد ‎ile’, Sales Lok‏ كه در جامسه (جود دارد. 01 لمان و برنامه زماتی عقب می اندازد. ‎ ‎ ‏0 خواهتل آز وقت خودبه وه ای اثربخش بهره ببرید بل ۱ ها و غادات خود شنا سيل قیوه استفاده از (مان بذ عادتهاى ما برميكردد بنابرلين كف وق صرف ۳ ميتو 46 عاوات را بهبود بخشيد. ‎ ‎time management

صفحه 12:
بسیار مهم و ارزشمند است,چر که باعث می شود انسان آزلین طریق بهتر و سریع تر به مقاصد و هدف های خود برسد و از اعتماد به نفس بالاتر مندگردد. زمان . نظم در سرلوحه ی تمام امور قرار دار کلید طلایی » مهم ترین و اساسی ترین عوامل مدیریت زمان»«هدف» و «نظم» می باشند. ۳ مدیریت زمان یعنی انجام کارها بصورت موثر نه با شتاب. ا“ الزامات مدیریت زمان عبارتند از: 1( حساس شدن,ذهت"اقراد تسبت بهآعمر به عنوان اصلی ترین سرمالة ۲ شناسایی آفات . دام ها و دلایل اتلاف زمان ۳ جستجوی راه حلهایی برای پیشگیری از اتلاف زمان و بکارگیری تدریجی آنها در زندگی شخصی 3 کاری time management

صفحه 13:
خودسازی در مدیریت زمان ایجادنگرش جدید فرد نسبت به زمان ایجاد عادات رفتاری جدید در فرد تمرینهای مستمر بازخوردهای فردی برای توسعه فنون و مهارتها فردی بکارگیری سای ابزبارهای مدیریتی للكت اكت عن

صفحه 14:
فرآیند مدیریت زمان تعيين اهداف وافق هاى مطلوب فردى - سازمانى و 55 تحليل ابعاد و اجزاء اهداف تبيين الكوهاى استراتزيك سازماندهى وظايف خود ارزيابى اوليه شناسایی,عوامل" اتلاف زان استفاده از فنون لازم در مدیریت زمان time management

صفحه 15:
اهداف دک ریق نداشته باشید پاسخگویی به خواسته های ‎OVS‏ ‏+ نباید از یاد ببریم که دستیابی به موفقی است.

صفحه 16:
2320 ویژکی های هدف خوب ۲ ۱- یک هدف باید چیزی را طلب کند. 6 ۲- هدف باید دست یافتنی باشد. ‎CH‏ ‏۳- هدف باید مشخص و روشن باشد. 4 ۴- هدف باید قابل اندازه گیری باشد. ۵-هدف باید در محدوده زمانی مشخص بان ۱ €¢ | ی 2-7 ۷- هدفهای کاری باید مورد تایید افراد مافوق باشد. ۸- هدفها باید قابلیت انعطاف پذیری داشته باشند time management

صفحه 17:
‎Ope‏ اجزاء اهداف ۰ هر هدف بزرگ مجموعه ای از اهداف کوچکتر است * در خرد کردن اهداف میتوان از روشهای مختلف استفاده کرد :( دوره های زمانی - بخشهای قابل تفکیک - موضوعات موازی ...) * برای رسیدن به مقصد دور کافی است هر روز. مسافت ‏کوچکی را طی كنيد ‎time management

صفحه 18:
اهداف شخصی سرگرمی ها و علایق خاصی که مایلم به آنها بپردازم . کدامند؟ چه مکانی را برای زندگی می پسندم؟ آیالازم است وقت بیشتری رکذ رانم؟ مايل هستم به کدام نقاط دنیا سفر کنم؟ آيا بايد زبان جدیدی بیاموزم؟ ‎ub LT‏ رژیم غذایی مناسبتری در پیش بگیرم؟ خانه مورد علاقه من چگونه است؟ ‎time management

صفحه 19:
مشخص ساختن اهداف کاری تا زمان بازنشستگی به ۲ ژهایی می خواهم دست افته ‎٩82‏ ‏چه درامدی را برای خود در نظر دارم؟ ۲ ترجيج میدهم برای خودم کار کنم پا آنکه مدیر ارشد یک شرکت بزرگ ‎ul‏ 2 همين كشور به كار خود ادامه ميدهم يا به خارج از كشور خواهم رفت؟ be آیا داشتن تحصیلات بالاتر به نفع من ! جه مهارتهاى كارى بايد كسب كنم؟ كار در كدام صنعت را ترجيح ميدهم؟ شغل ايده آل من جيست؟ به کدامیک از سازمانهای حرفه ای ملحق میشوم؟ time management

صفحه 20:
تدوین طرحهای عملی و اهداف جزئی طرحهای عملی که برای هر یک از اهدافمان تعیین میکنیم . ما را قدم به قدم در رسیدن به هدف راهنمایی خواهند کرد. فواید: * اهداف بزرگ را به مراحل قابل دستیابی تقسیم میکند. * انگیزه لازم را برای دستیابی به اهدافم روجود مى آورد: * عملی کردن برنامه هایمان را آسان تر میسازد. * نگرش و دیدگاه کلی و مفیدی به ما می دهد. * مارا قادر میسازد تا بجای کارهای فوری بر کارهای مهم تمرکز کنیم. * معیاری برای قضاوت در مورد پیشرفت کار در اختیار ما قرار میدهد. * مارا یاری میکند تا مشکلات را پیش بینی کنیم. دبای دستیایی به اهداف"و رای هر یک از مراحل ‎af‏ ‏الور نعیین. کنيم. time management

صفحه 21:
الگو های استراتژیک * داشتن الگوهای استراتژیک کمک می کند تا از مسير اهدافمان منحرف نشویم . ‎٠‏ استراتژی مانند قطب نمایی است که همواره مسیر از پیش تعیین شده را به ما نشان می دهد. ‎ ‎ ‎time management ‎

صفحه 22:
سازماندهی وظایف نظر سازمان نیازهای فردی - خانوادگی - اجتماعی اصل ايده آل طلبى (( وقتی کاری خیلی خوب پیش می رود می توانید دو چیز دیگر را هم پیدا کنید : یک آدم یک دنده ویک احساس وظیفه)) پیتر دراکر time management

صفحه 23:
خود ارزیابی | لین مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و شالوده موفقیت های آتی ما را تشکیل میدهد. * تحلیل نحوه فعلی صرف زمان + شناخت عوامل اتلاف زمان # تغییر عادات و روشهای پیشین time

صفحه 24:
خودارزیابی اولیه عملکرد روزانه شم چگونه است؟ = — شما چگونه ساعات کاری خود را تقسیم میکنید؟آیا کارهایتان را اولویت بندی میکنید؟ آیا ابتدا کارهای مهم و فوری را انجام میدهید یا کارهای خوشایند؟چرا با اينکه می دانیم اول بلید کارهای مهم و فوری را انجام دهیم + این موضوع را رعایت نمیکنیم؟ * انشانآازانجام کارهای فکری گریزا دارد » است. ار است و بیشتر به دنبال انجام دادن کارهای تکراری و اموری که در آنها ت شناسایی الگوها با یاری گرفتن از سوالات زیر الگوی رفتاری خود را بيابيد و ببينيد روى كدام يك از كروهها وقت بيشترى صرف ‎)١‏ آيا كارهايى را انجام مى دهم كه فرد ديكرى بايد انجام دهد؟ ‏۲ آیا در فهرستى كه تهيه كرده ام الكوى تكرارى وجود دارد؟ مثلا اوقات صبح من ۲ توزیع کارهای انجام شده در طول روز به چه شکل است؟ ‏۴) آیا اوقانی وجو دارد که خیلی پرمشفله باشم و دیگران بیکار باشند؟ ‏۵) آیا انجام کارها اغلب بیش از حد تصور من بطول می انجامد؟ ‏۶ ایا رای خلاقیت و نوآوری وقت کافی صرف میکنم؟ ‏صرف گروه خاصی میشود؟ ‎ ‎ ‎time management

صفحه 25:
پرسشنامه خود ارزیابی چه درصدی از کارهایم از پیش برنامه ریزی شده بود؟ آیا روز کاری ام دارای ساختار درستی بود؟ آیاًکازهای برنامه ریزی شده بیش از حد انتظازربه طول انجامیده است؟ چرا زمانی طولانی را صرف کارهای بی حاصل کردم؟ چند مورد در کارهایم وقفه ایجاد شد؟ آیا در مورد نحوه گذراندن وقت خود به دیگران حق دخالت میدهم؟ چه زمانی از رو ین بهره وری را دارم؟ آیا بهره وری داشنته ایا فقط حودم را مشغول کرده |؟ چگونه میتوانم کنترل بیشتری بر وقت خود داشته باشم؟ برای چند درصد از وقت خود میتوانستم برنامه ریزی درستی بعمل آورم؟ وین چه میزان بوده است؟ time management

صفحه 26:
آيا زمان ما رابا خود برده ؟ ۳ time management

صفحه 27:
رایج ترین عوامل اتلاف زمان ۱- عدم هدفگذاری و برنامه ریزی صحیح و اصولی ۲-متماس.های ‎(eal‏ ‏۳- وقفه های بی مورد در پروژه ها ۴- تعلل ها در تصمیم گیری ۵- کاغذ بازیهای بی حاصل ‎TIME = Money‏ ۶- آشفتگی و موانع کاری ۷- واگذاری نامناسب کار ۸-ایدهآل طلبی ‎-٩‏ جلسات ۰- عدم شنود موثر time management

صفحه 28:
: بدترین نوع هدر دادن وقت اين است که ۲ کار هایی که اصلا نیازی به انجام دادن آن نیست به بهترین هم کن انجام دهیم time management

صفحه 29:
ماتریکس نحوه #معوتنا عملا ] مصرف زمان با بررسی دقیق تحوه مصرف زمان مشخص کنید بیشترین زمان را صرف ‎me “peng”‏ جاه نوع از فعالِتها موكنيد 7 = Deadlines = Meetings: = Relationship building = Personal Development ‎Ae‏ بهبودی لازم دارید ‎Interruptions. ‎* Some mail ‎- Many popular activities ‎ ‎time management

صفحه 30:
* حال بایدبا کمک گرفتن از جدول زمانی . نقش هر یک از عواما اتلاف وقت خود را بسنجیم.شناخت مواردی که وقت ما را هدر میدهد > مرحله عمده ی در جهت پیشرفت بشمار می آید: = كنار گذاردن عادت های اتلاف وقت: جانشین ساختن عادات صرفه جویی در وقت فرآیند چند مرحله ای تغییر ۱) یاداشت نمودن عوامل اتلاف زمان ۲) تهیه فهرست مشکلات حاصل از ‎Sole‏ اتلاف وقت ۲ تجسم ذهنی عادت صرفه جویی در زمان ۴ پرورش عادت صرفه جویی در زمان time management

صفحه 31:
فنون مدیریت زمان time management

صفحه 32:
!-برنامه ریزی «اگر۹ساعت برای قطع درختی وقت داشتم ,۶ ساعت آن را صرف تيز كردن تبر خود مى كردم. » ابراهام لینکلن *_ برنامه ریزی یعنی تفکر منظم در مورد آینده ۰ _ کافیست فقط یک ساعت از ۲۴ ساعت روزتان را وقف خودتان کنید تا ۲۳ ساعت باقی‌مانده تحت فرمان شما قرار گیرد. 1 * یکی از مهمترین مهارتهای مدیریت زمان بشمار می آید. * _ برنلمه ریزی به معنای آمادگی جهت تحقق اهداف است و راهی جهت نجات دادن و ذخیره سازی وقت بشمار می آید. ۰ ۸ دقیقه امادگی برای هر روز کاری و ثبات قدم بر روی برنامه ها می تولند در نهلیت ۱ ساعت زمان ذخیره شده در پی داشته باشد. ‎ *‏ زملنی که صرف برنلمه ریزی‌می کنیدبه هدر نمی رود بلکه در دراز مدت موجب صرفه جهیی در هقت می شود. ‏*_ مهمترین قاعده در برنامه ریزی آنست که کارها را بصورت نوشته در آوریم. ‎time mana ‎ment ‎

صفحه 33:
اصول برنامه ریزی ۳ time management

صفحه 34:
برنامه های روزانه چس از تهیه طرحهای عملی لازم است چارچوب زملنی را محدود کرده و توجه خود رابه تهیه هرست کارهای روزانه مقطوف زیم 7 77777 نقش برنامه های روزانه: #«ما را قادر میسازد تا آگاهانه برنامه ریزی کنیم. به عنوان یک یادآوری کننده عمل مینماید. «به افکار ما نظم و سامان میبخشد. «کمک میکند تا کارها را در مهلت تعیین شده به اتمام برسانیم. #انكيزه لازم را براى انجام کارها به وجود می آورد. «کمک میکند تا توجه خود را بر اولويتها متمركز سازيم. هشت اصل برای تنظیم برنامه های روزانه کارا ۱ انتقال کارهای نیمه تمام امروز ۲ برنامه ریزی فعالیتهای فردا ۳) در نظر گرفتن فعالیتهایی که به هدف مربوط ميشود. ۴ کارهایی که حق تقدم دارند. ۵) محول کردن فعاليتها ۶) تخمین زمان لازم برای اجرای هر فعالیت ۷) بررسی نامه ها و افزودن مواردی از آنها به فهرست time management

صفحه 35:
۲-توجه به چرخه نیروی ذهنی - بدنی ۳ (ساعت بیولوژیک - بیوریتم ) ۲ هر فردی از لحاظ توان فکری و بدنی دارای یک ریتم خاصی است برای مثال در ساعاتی از روز در اوج توان فکری و بدنی بودمو- در ساعاتی دیگر از کمترین کارایی ممكن برخودار .۳ كرجه تفاوتهايى در بين افراد به خاطر كوناكونى در عادات تغذيه و مسائل شخصيتى وجود دارد ولى بطور كلى ميتوان كفت :

صفحه 36:
*_بالاترین سطح فعالیت معمولا در صبح رخ می دهد.این سطح از فعالیت مجددا در باقی روز بدست نخواهد آمد. بعد از ظهر و بطور مشخص بعد از ناهار . دوره عدم ايو عوجر سرد از خومین وضسیت اه الاو وب قوط | ‎Sara‏ شب به اه بل نت ۲ همه ما بايد از پس این نوسانات در فعالیتهای شخصی برآییم‌مهم آن است که آهنگ نوسانات و تفیبرات روزلته خودتان را,معلوم کنید‌تا بتوانید برنامه های دشوار (نوع للف) بای نقطهاوج صبح تنظیم نماییددر طی زهاني كه قولب ۱ کاهش می گذارد. شما ناد بر خلاق آهنگ بیرا ل#خودتان کاری انجام دهید ‎ask‏ سمی كنيد نا تسد امسا 01 11 رد یت برای تماسهای اجتماعی و کارهای روزمره استفاده کنید(وظایف نوع ج).یکبار دیگر در اواخر بعد از ظهر وكنى که منحنی فملیت. لش میی میتونید کر روی وظلیف مها از سر بید. (وظایف نوع ب) time management

صفحه 37:
۰ يس سعى كنيد با ريتع ريد خوه ‎as Ee‏ * روش انجام کار : بری چند روز میزان خستگی یا سر حال بودنتان را در هر ساعت یادداشت نموده و نمودار بیوریتم خود را ترسیم نمایید. * حال بهتر است‌ااز لین پس زمان ۳ قانجام کازهای: خود ‎PF ly‏ اساس بیوریتم انجام دهید.بدین مفهوم که کارهای مهم و فوری در نقطه اوج صبح . فعالیتهای مهم غیر فوری در نقطه اوج بعد از ظهر و کارهای غیر مهم و غیرفوری در نقاط افت انجام كيرند. time management

صفحه 38:
۳- قاطعیت در اتخاذ تصمیم ۳ اگر کوهی از نامه های اداری اطراف ما را گرفته باشد . نشان دهنده عدم قاطعيت ما درج كار هیک ار متارکی که تر حال رابب ها قرار دارد » مبین تصمیم ی که هنوز اتخاذ نشده است. هنگامی که بیش از حد در مورد تصمیم گیریهای دشوار و پیچیده می انديشيم ۰ مهلت هازو فرصت هاش ای را از دست خواهيم داد. باید تصمیم گیریهای سریع را تجربه کنیم و ببینیم چه پیامدهایی جراهد داش ايد متوجه باشیم که این نوع تصمیم گیریها نیز به حد کافی موثر است.غالبا نیاز به اطلاعات بیشتر بهلقه ای میشود برای به تعویق انداختن تصمیم گیربه:در حالیکه اکثرا تصمیم گیری را بدلیل ‎YES‏ نتایج ‎McG‏ تیال خواهه خاش ۱ و می نماییم.اما یک تصمیم گیری دشوار به مراتب بهتر از لن است که هیچ تصمیم گرفته نشود. time management

صفحه 39:
۳ ۴ - تسلط بر مکاتبات اداری * در لين بخش به روشهای کنترل کاغذهای اداری (که دائما روی میزمان انباشته میشود) ۰ می پردازیم‌این بخش شامل موارد ‎ps‏ می باشد: الف- مبارزه برای کاهش مکاتبات ب- رسیدگی موثر به کاغذهای کاری ج- بایگانی موثر و صحیح

صفحه 40:
مبارزه برای کاهش مکاتبات کاری ¢ مکاتبات کم اهمیت پر هزینه است و توجه ما را از کارهای مهم باز میدارداگر تمام یادداشت گزارشها . فکسها . نامه ها . مجله ها يا سایر کاغذهای بی مصرفی که روزلنه روی میز ما قرار میگیر را مورد بررسی قرار دهیم » متوجه خواهیم شد که اکثر آنها اصولا از ابتدا نمیبایست تولید شده باشند. *- غالبا دیگران را بخاظر ارسال کاغهای ی لهمیت سرزتش میکنيم اما در اکتر نورد زوتن کاری خود ماست که موجب انباشته شدن کاغذهای اداری میشود(چند بار لین جملات را به همکاران خود گفته ليد 2 نسخه از آن را برای پرونده های من بفرستید ۰ گزراش این موضوع را برای من بنویسید 3 * بيش از آنكه درخواست ارسال مدركى را بكنيم ‎٠‏ بايد از ضرور أخرين جاره در نظر گرفته شود. * _ همزمان با کاستن از انبوه کاغذهای وارده باید کاغذهای ارسالی را نیز کاهش دهیم. 1 آن مطمتن بشویم.کاغذ باید به عنوان چک لیست کاهش مکاتبات کاری * حذف برخی اسامی از فهرست نامه های صادره در داخل و خارج شرکت * درخواست از همکاران مبنی بر اينکه گزارش کار خود را مختصر و فشرده نمایند # تفییر مسیر نامه ها به هنگام لزوم * صحبت کردن جایگزین نوشتن گردد. * درخواست از همکاران که فقط موارد خاص را گزارش نمایند. # کاستن از حجم کاغذهای ارسالی ** بازگرداندن کاغذهای کاری غیر ضروری به فرستنده انها time management

صفحه 41:
رسیدگی موثر به مکاتبات کاری پیامدهای یک میز کار آشفته: ۱ بهره وری ۲ از دست دادن فرصتها و مهلت های انجام کار ۳ جستجوی دیوانه وار برای اطلاعات گم شده ۴ ساعتهای طولانی کار ۵) افزایش اضطراب و پریشانی ۶) از دست دادن روحیه ۷ حواس پرتی های ناخواسته ۸ مشکلات غیر منتظره تی برای مد بر اداری #سعى كنيد هر یک از مکاتبات را يك بار بررسى كنيد. # به هنگام رسیدگی به نامه های وارده مصمم باشید و قاطعانه عمل کنید. 8 محیط کار را در یک زمان مشخص فقط یه یک پروژه اختصاص دهید. * از کازیه بعنوان محلی برای انبار کردن کاغذهای کاری استفاده نکنید. * روش 88/41 را مورد استفاده قرار دهید. (ارجاع دادن . اقدام « بایگانی ۰ دور ریختن) * جهت پیگیری کارهای ناتمام . یک پرونده در دست اقدام تشکیل دهید time management

صفحه 42:
0 ۰ ۴ بایگانی موثر ‎)١‏ باكسازى سيستم از كاغذهاى :3و3 ‎ ‎ ‎ ‏عبارت از ‎af Poem nr‏ مدارکی كه هر كز فرصت مطالمه آنها رأ تخواهيم داشت ‎٠‏ پرونده هابى كه در صورت زوم در جاهای دیگری قلل کسترتی هسگدرو برونده هی که ودک به نها رزش چندانی تذرد * لزوم تشکیل بایگانی فعال و راکدر ۲) سازماندهی مجدد پرونده ها ‏*؟ اگر از فهرست پرونده ‎Ble‏ موجود,آگاهی دنه ناشیدهیاقادر به ایافتن آنها نباشیق. بدون شک سیستم بایگانی شما هیچ فایده آی نخواهد دات: شش روش براى طبقه بدي أطلاعات أعبالتتفجاز .طب بندى بر اساس موضوع « حروف الفبا . تریخ » رنگ ۰ جغرافيابى و شملا ‎ ‏اتى جهت مديربت_برونده ها © استفاده از عناوين ساده براى برونده ها ‏۶ تقسیم کردن پرونده های حجیم ‏© جدا کرد "پرونده ها آذر دست اقدام از بئوایقی که به ندرت مورد اشتفاده قرار میگیرند. * قرار دادن قفسه پرونده ها در نزدیکی میز کار ‏* جلوگیری از انباشته شدن پرونده ها بر روی ميز ‏* بکارگیری یک سیستم طبقه بندی معتبر ‏* پاکسازی پرونده ها بطور مرتب ‎ ‎time management

صفحه 43:
تعیین‌اولویتها - © اینکار در بهترین شکل فقط بصورت مکتوب انجام پذیر است ليست نمودن برنامه ها 1 درجه الویت بر اساس ضرورتها صورت می گیرد نقش مدت زمان لازم را نبايد ناديده كرفت به بيوريتم توجه شود time management

صفحه 44:
دوعوم بشن 8# هدف مشخص انطباق با واقعيتها ارائه ييام قابل درك وبدون ابهام ‎١‏ ‏استفاده از ييش نويس تکمیل و پیوست اسناد لازم وضوح و آسانی time management

صفحه 45:
مشکل گزارش نویسی معمولا فراد بای شروع گزارش با مشکل مواجه هستند.اگر شما نيز لين مشكل را داريد روش خود را عوض نمایید.بهترین روش در این گونه موارد این لست که به سا ‎int aa teri Lilt‏ چه به ذهنتان مي آید را تو بت إزلنتها میتوانید گزارش را وبرایش نموکم وه نله برس یس بخلی اینکه به ان فک لقن که یکره کزارش کاملی تیم تما ۱ ‎TON‏ ‏معمولی شروع و سیس اصلاحات را اعمال تمایید. مساله ايده آل فكر كردن برخى مواقع در نظر كرفتن جزييات كار عاقلانه اى است اما در بيشتر موارد نتيجه منفى در بر خواهد داشت. اگر ‎٩۰‏ درصد کاری درست پیش برود غالبا کافی خواهد بود . اما اگر بخواهیم ۱۰۰ درصد درست پیش برود اين غالبا بدين معنی خواهد بود که کارهای مهم قر روی میزمان بدون رسیدگی باقی خواهد ماند.علاوه بر ن زمان اضافی که برای هر یک از کارها صرف میشود . ندرا ارزش خود را باز خواهد افت و در اینجا قانون کاهش بازدهی مصدلق ‎bing‏ ميكند. توصیه : اگر دیگران پیش نویس نامه ها و گزلرش های ما را تهیه میکنند » بهتر است از تصحیح کار آنها خوددازی کنیم و متوجه این نکته باشیم در حالیکه شیوه نوشتاری دیگران اندکی با ما تفاوت دارد 119 | ال وااقبار آن به هيج وجط کمتر ازشیوه ما نیست. time management

صفحه 46:
قانون 410 (رعایت فشردگی و سادگی) این قانون باید در تمام کارهایی که انجام میدهیم رعایت شود.اگر برای حل موضوعی یک تلفن کوتاه کافی باشد . تشکیل یک جلسه اتلاف وقت خواهد بود.نوشتن یک گزارش ده صفحه ای در حالیکه فقط دو صفحه کافی است . کار بیهوده ای محسوب ميشود. اگر فردی را چندین بار در روز ببینیم دیگر نیازی به فرستادن یادداشت برای او نیست. time management

صفحه 47:
خولندن‌موثر 2 مرحله خواندن توجه به نکات مهم جمع بندی پیامهای اصلی و فرعی مرور time management

صفحه 48:
8 - مهار کردن تماس های تلفنی ۱ در تماسهای تلفنی ناخواسته . ‎Ga‏ دیگری نحوه سپری کردن وقت ما را تعیین میکند.رمز موفقیت مدیریت تماس های تلفنی در حذف یا(کوتاه کردن تماس/ های بیهوده و بذل بیشترین توجه نسبت به مکالمات مهم است. ضمن برنامه ریزی مکالمّات قبل از هر تلف از خود بپرسیم چه اطلاعاتی را باید در اختیار دیگران بگذارم و به چه اطلاعاتی نیازمندم؟بهترین راه برای انتقال پیام کدام است؟چه مدارکی بای دار دسترس باشد؟ time management

صفحه 49:
چک لیست ارزیابی تلفن هایی که از بیرون زده مى شود * چه تعداد از تلفن ها غیر منتظره بود؟ * به چند تلفن نا خواسته پاسخ دادم؟ * چند تلفن بیش از حد لازم به طول انجامید؟ ‎az *‏ تعدادی از این تماس ها قابل رسیدگی توسط دیگران بود؟ * چه تعدادی از اين تلفن ها مرا از انجام کارهای مهم خود بازداشت؟ * چه تعدادی از این تلفن ها قابل پی گیری و تفکیک بود؟ time management

صفحه 50:
4 - مديريت جلسات اغلب مدیران حدودا ۲ الی ۵۰ درصد زندگی کاری خود را در جلسات بسر می برند. فوائد تشکیل جلسه: #انتقال اطلاعات و دریافت بازخورها #تولید عقاید جدید و #ایجاد توافق نظر در مورد بعضی تصمیمات یا اقداما 4 #استفاده از نظرات كارشناسان مختلف براى حل 1- سر مشكلات time management

صفحه 51:
_ _ ا ‏ تفاوتهای فرهنگی در مورد جلسات . . در کشور ژلپن شرکت کردن در جلسات بصورت انفرادی توهین حتوام گذاشهن چه میزبان بصورت دسته شیرکت ٍنقایندر کقورهای عربی معمولا آمیز أست. جمعی در < مدت زمان < میابد time management

صفحه 52:
جرا جلسات درست پیش نمی رود؟ هزینه تشکیل این جلسه ها چقدر بوده است؟ آیا هزینه شرکت در این جلسه ها بیش از مزایای آن ها بوده است ؟ آیا جلسات از پیش و به طور صحیح برنامه ریزی شده بود؟ جه تعدادى از جلانه 806 ‎11١‏ شید ی کت کنندگان بهتعویق ‎You.‏ آيا جلسه ها مکرراً بیش از حد انتظار به درازا کشیده است؟ آیا مشکلاتی در ارتباط با دستگاه ها وتجهیزات وجود داشته است؟ آیا مشارکتا دز این جلبنه ها ارزنده بوده است؟ آقآ[زشارکت سایرشرکت کندگان نیزارزشمند بوده است؟ آیا جلسه ها از دستور کار خود منحرف شده است؟ آیا تصمیماتی که طی جلسه ها اتخاذ شده به اجرا در آمده است؟ time management

صفحه 53:
وظایف رئيس جلسه پیش از آغاز آن ‎UI‏ تشکیل جلسه واقعاً فروری است؟ ‏جه روش های دیگری به جای تشکیل جلسه وجود دارد؟ اهداف جلسه چیست؟ ‏چه افرادی باید حضور داشته نتایج دستیایی به اهداف چیست؟ ‏هزینه تشکیل جلسه چقدر است؟ ‏چه وسایل وتسهیلاتی برای تشکیل جلسه ضروری است؟ ‏اگر وجود یک دستور کار در جلسه الزامی است. آیا تهیه شده ودر اختیار همگان قرار گرفته است؟ ‎ES Babin LT‏ کنندگان از زشان شروع و محل تشکیل جلسه آگاهی ذارند؟ ‏آیا همه شرکت کنندگان اطلاعات لازم را دریافت کرده اند؟ ‏آیا لازم است همه شرکت کنندگان در تمام طول جلسه حضور داشته باشند؟ ‎ ‏تا از دبأتیایی به اهداف اطمینان حاصل شود؟ ‎time management

صفحه 54:
وظایف شرکت کنندگان پیش از تشکیل جلسات آیا حقیقتاً فرکت من در جلسه ضروری است؟ آیا راه های دیگری به جز شرکت در جلسه وجود دارد؟ ‎ul‏ از زمان و مکان تشکیل جلسه به خوبی آگاهی دارم؟ آيا برنامه ام را طورى تنظيم كرده ام كه سر وقت در جلسه حاضر شوم؟ جه كمكى به جلسه خواهم كرد؟ هدف من از شرکت در جلسات چیست؟ چه مدارکی را باید آماده سازم؟ آيا شرکت من در تمام طول جلسه ضروری است یا آن که حضور در بخشى از آن كافى است؟ time management

صفحه 55:
وظایف رئیس جلسه در حین جلسه ۳ همواره جلسات را سر وقت آغاز کنید. اقدامات جلسات قبلی را پی گیری کنید. فردی را که باید صورت جلسه را تهیّه کند. مشخص سازید. شرکت کنندگان کم حرف را به شرکت فقالانه تشویق کنید. از مطرح شدن حواشی جلوگیری کنید. مباحث را به دستور کار جلسه محدود سازید. در مورد جدول زمانی دستور کار سخت گیر و قاطع باشید. در طول جلسات همواره نگرش مثبت داشته باشید. تصمیمات و اقدامات اتخاذ شده را در خلال جلسه و هم چنین در پایان آن جمع بندی کنید. اطمینان حاصل کنید که کلیه موضوعات دستور جلسه بررسی شده است. جلسه را به موقع خاتمه دهید. time management

صفحه 56:
وظايف شرکت کنندگان در حين جلسه 7 مشارکت فعال و سازنده محدود کردن مباحث در قالب دستور کار تمرکز بر اهداف جلسه آگاهی از اقدامات پی گیری خود داری از بحث های خصوصی طی جلسه time management

صفحه 57:
عوامل مخرب در طول جلسات افرادى كه دير به جلسه مى آيند www.ModireAgah.com دستور کار پنهان بحث های بی هدف اندک بودن تعداد شرکت کنندگان وقفه ها ار زر time management

صفحه 58:
وظایف رئیس جلسه پس از خاتمه آن آيا حلسه موفی بوده ۳.۱ ‎LT‏ افراد مناسب در جلسه شرکت کرده اند؟ ‏آیا همه موارد موجود در دستور کار مورد بررسی قرار گرفته است؟ چگونه باید به کارهای ناتمام رسیدگی کرد؟ ‏آیا صورت جلسه باید توزیع شود؟ ‏در آینده چه تغییراتی را باید در روش خود منظور دارم؟ ‎alg ge Ale JEG‏ به نتیج مش گت ‎Spal‏ ‎time management

صفحه 59:
وظایف شرکت کنندگان پس از خاتمه جلسه ۳ آیا حضور من در جلسه به راستی ضروری بود؟ آيا از اقدامات پی گیری آگاهی کامل دارم؟ آیا مشارکت سازنده ای در جلسه داشته ام؟ چگونه می توانستم حضور موثرتری در جلسه داشته باشم؟ در جلسات بعدی چه تغییراتی را باید در روش خود منظور دارم؟ time management

صفحه 60:
خلاصه كلام مديريت زمان يعنى استفاده ى بهينه از وقت براى رسيدن به اين هدف بايد : * عادت هاى غلط و ناموثر را فراموش كنيم . *؟ روش هاى جديد و موثر را بياموزيم. براى ترك عادات نادرست و يادكيرى روش هاى جديد صبور باشیم. ‎time management‏

صفحه 61:
1 گرم از وحم : time n

صفحه 62:
سج ‎i‏ ‏منابع : - مدیریت زمان :دیوید لویس - مبانی مدیریت زمان :کن بلانچارد - اینترنت time management

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان