کسب و کارمدیریت و رهبریبرنامه‌ریزی

راه های مدیریت زمان

صفحه 1:
افت تحيلي منجر به؛ * .هزینه کلان بر خانواده و آموزش و پرورش * تاثیرات نامطلوب رواني - عاطفي بر دانش آموزان و خانوادها * . .. اضطراب » افسردگي » ترك تحصيل و *

صفحه 2:
:عوامل موثر بر افت تحصيلي .فردي ‏ خانوادگي ‏ مدرسه اي اجتماعي ماموریت عمده مشاوران ؛ .توجه به عوامل فوق توسطء .تدریس درس برنامه ريزي تحصيلي و شغلي .تدريس درس مهارت هاي زندكي مشاوره فردي و گروهي کارگاه آموزشي در سطح مناطق و مدارس

صفحه 3:
مدیریت زمان يعني چه؟ .دانشمندان اتقاق نظر دارند که زمان را نمي شود تحت کنترل درآورد مدیریت زمان يعني؛ .از لحظه لحظه ي زمان‌خود به خوبي‌لستفاده کردن (1 .مدیریتبر خویشتن (2 | ستفادم مطلوبباز زمان‌برلياجرايیرنامه هو (3 .فعالیت ها » متناسب با اهدافي که در زندگي داریم خواستن + استمرار+ تلاش + توکل < پيروزي

صفحه 4:
:اصول كلي مدیریت زمان + .هنگذاري,1 * .فهرستاولویت .2 * .رعايتاولويتط .3 *

صفحه 5:
وان ندقیق‌هفها )1 ۱ انرق ‎al‏ ند مح ميان ‎ol pS gate’‏ مددتهاشن ‎ight py‏ )3 — .لهدلفبايد برليشخصتعريفشده باشند (4

صفحه 6:
الف) اهداف بلند مدت؛ دريك دوره زماني طولاني مثلاً 6 سال قابل دست يابي بوده از طرف .دیگر تحقق آنها متضمن تحقق اهداف جزئي تر مي باشد .مانند: رسیدن به تخصص در چشم پزشكي

صفحه 7:
ب) اهداف میان مدت؛ نسبت به اهداف بلند مدت در مدت زمان کوتاه تري قابل دست رسي .بوده ولي نيازمند كذشت زماني مثلأجند ماه يا يكي دو سال مي باشند .مانند: قبولي در آزمون المبياد شيمي

صفحه 8:
: هدف‌گناري .1 ج) اهداف کوتاه مدت؛ .در زمان کوتاه قابل دست رسي هسند عمدتاً بعنوان مقدمات و مراحل دست يابي به اهداف میان مدت و بلند مدت محسوب .مي شوند مي توانندزماني معادل جند ساعت تا جند هفته و حتي يكي دو ماه را به خود .اختصاص دهند .مانند: موفقيت در امتحانات بايان نيم سال . ...نوشتن يك مقاله علمي. ارایه ي يك کنفرانس در کلاس و

صفحه 9:
bt ۱ ۱ 3 3

صفحه 10:
2. the ‏م5‎ ee ‏الف ) كارهايي که اضطراري و با اهمیت هستند؛‎ .نيازمند يك اقدام فوري .با نتايج حايز اهميتي سرو كار دارند .بحران ها و مشکلات شخصي و حرفه اي اين دسته اند .بايد با اين كارها كنار بياييم » و گرنه عوارض آنها گریبان ما را خواهد كرفت ..نبايد بكذاريم همه ي همت و تلاش ما صرف اينكونه كارها شود

صفحه 11:
و لاو ار ‎cee‏ ‏ب ) كارهاي مهم و غير اضطراري؛ .مربوط به رسالت ها » نقش ها و هدف هاي زندكي .مي توانيم آنها را به زمان ديكري موكول كنيم :مانند .درس خواندن .يادكيري زبان انكليسي .يادكيري رايانه يادگيري را انندگي

صفحه 12:
ی 558 ‎the‏ .2 ج) كارهاي غیز مهم و اضتطزاري ؛ .محتواي این کارها مورد علاقه دیگران است .اغلب خوشایند و آسان .هیچ گونه ارتباطي با اهداف ما ندارند .گاهي اوقات مانعي برسر اهداف ما هستند :مانند .تلفني که زنگ مي زند پيامك يك دوست و انتظار او در پارك

صفحه 13:
‎sae 22020000‏ .2 د ) كلر‌هلي. غير لضطرلر ي. و غيرمهم؛ ‏انجام دادن یا ندادن آنها در زمان حال يا آينده هيج سود و زياني به حال ما و .اهداف و رسالت هاي ما در زندگي ندارد ‏.بیشتر باعث اتلاف وقت مي شوند ‏.اگر بیش از حد به آنها پرداخته شود زمان هاي مفید ما را مي سوزانند

صفحه 14:
2 :مانند .تماشاي بیش از حد و بدون هدف تلویزیون .اصرار بر حضور در استادیوم هاي ورزشي .وقت گذراني و پرسه زدن با دوستان

صفحه 15:
2 افراد موفق بیشتر وقت مفیدشان را صرف فعالیت هاي قسمت هاي «الف» و «ب» مي کنند و به صورت متناسب و با توجه به اهدافشان .برنامه ريزي مي کنند

صفحه 16:

صفحه 17:
:رعايتاولويتط .3 يعني جكونكي اختصاص وقت به اولويت هاي زندكي خود را مشخص .كردن .تعيين ساعاتي كه در روزء هفته يا ماه در اختيار داريد .انجام كارهاي قسمت «الف» در بهترين زمان موجود .انجام كارهاي قسمت «ب» در وقت مناسب .انجام كارهاي قسمت «ج» در وقت باقي مانده .انجام كارهاي قسمت «د» در وقت مازاد يا انجام ندادن آنها

صفحه 18:
:رعايتاولويتط .3 جدول اولویت بندي فعالیت هاي هفتگي؛ با اهمیت 7 يك شنبه دو شنيه سه لتية چهار شنبه ينج شنبه جمعه با اهميت ولي غير فوري

صفحه 19:
کننده هاي زمان .مکا ماق لفنيغير ضرورويا بيشاز لندازه )1 .صحبته‌اي‌غیر ضروریو بیش‌از لندازم با دوستان ( 2 .لستفادم بیش‌از حد از پيامكیا پیفام هی فترونيك (3 .لحتیاد بهء چتکردن (4 .میهماناننخولنده و بدون‌برنامه ريزي(5 .صرفوقتروي‌مطا لبکم لهمیتو خر ضروري(6 .تماشایی یش‌از حد تلویزیون ( 7 .نداشتن‌برنامه ریزيصحیح و مناسب(8 «روش‌هاي‌غیر صحیح و عادلتفادرستمطاامه (9

صفحه 20:
:تلف کننده هاي زمان .سستيو بسيازادگی‌در تصمیم گیریو لجرلیآن (10 .دوباره کاریو تکرار بي‌مورد و خر ضروریکارها (11 .برنامه نادرستاستراحتو خولب(12 ناتولنی‌در «نه گفتن» به درخولسته‌اين ابجای‌دوستان‌و وقتگ ذرلني( 13 .بیش از حد با آنها ,نداشتن‌تمرکز حولس(14 .عادت لمروز و فردا کردن (15 .پرسه زدن‌در پارك‌و خیابان (16 .ترسو لضطراباز شكست(17 سركرميهايغير ضرور یو طولفي‌مدت(ب زیر لیانه لي (18

صفحه 21:

صفحه 22:
‎aly:‏ بقت سوال: مگر مي شود وقت را بوجود آورد؟ ‏منظور برخي از روشهاست که مي توان از زمان موجود » بیشتر از حد معمول و .متعارف آن استفاده کرد ‏:زندم كردنوقتهايمردم؛ يادگيري.1 مانند: انتظار اتوبوس لغات زبان نوبت پزشك حفظ اشعار ‏صف گاز معاني لغات فارسي ‏تعاریف کوتاه

صفحه 23:
‎abot‏ قت لنجام کارها بطور همزمانن .2 .مانند : گوش کردن به نوار آموزشي زبان انگليسي هنگام استراحت تنظیم وقتغولبو بيداري؛ .3 .ارزش يك ساعت خواب در شب برابر © ساعت خواب در روز است .كنترلاوقاتقفريح .4 .نه كفتن» به درخولستطونابجا و غير مهم » .5 .به تعويقلندلختنكارهايغير ضروري.6 .با لابردنسرعتمطا هه و لنجام تكالف. 7 مهارت هاي تند خواني .مهارت هاي تند نويسي

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان