مدیریت و رهبری

مدیریت فرآیند تجاری Business process management

صفحه 1:
مدیریت فرایند تجاری ‎Business process management‏ 0 125

صفحه 2:
عنوان |[ مدیریت فرآیند تجاری ] ات و سازما ا ان

صفحه 3:
مدیریت فرایند تجاری شامل مقاهیم, متدها, تکنیکها برای طراحی, نظارت, پیکربندی, اجرا و آنلیز فرایندهای تجاری می‌باشد. این فرایندها دربرگیرنده افراد. سازمان, سیستم و دیگر منابع اطلاعاتی می‌باشند. مدیریت فرایند تجاری طی یک چرخه اتفاق می‌افند. این چرخه شامل فازهایی است که به هم مرتبط می‌باشند: طراحى و آناليز فاز طراحی و آنالیز نقطه شروع اين جرخه می‌باشد. در اين میحله سازمان, فرايندهاى تجارى و محیط فنی و نکنیکی بررسی می‌شوند و بر مینای این بررسی فرایندها شناسایی, بازبینی, اعتبارسنجی می‌شوند و در نهایت با مدلسازی ازائه می‌شوند. فرایندهایی که با مدلها و نشان گذاری‌های گرافیکی ارائه می‌شوند باعث تسهیل در فهم فرایندها می‌شوند بنابیاین ذینفعان مختلف می‌توانند به صورت موثر در تعریف و بهیود فرایندها شرکت کنند. تکنیکهای مدل‌سازیء اعتبارسنجی, شبیه‌سازی و تأبید فرایند در اين فاز انجام می‌شوند. پیکربندی ۲ پس از مدل‌سازی و تأیید فرایندهاء اين فرایندها باید پیاده‌سازی شوند. روش‌های مختلفی برای انجام این کار موجود می‌باشد. آنها می‌توانند با یک مجموعه از سیاستها و رویه‌هایی که توسط افراد سازمان پذیرفته شده‌است انجام شوند. در این حالت ممکن است که اجرای فرایندها يدون هیچ سیستم نرم‌افزاری باشد. در اين مرحله سیستم نوم‌افزاری برای اجرای فرایندها پیاده‌سازی می‌شود. مدلسازی فرایندها در پیاده‌سازی این سیستم‌ها کمک می‌کند. اين سیستم باید مطایق با محیط سازمان و فرایندهای ‎aul‏ شده آن باشد. این پیکربندی شامل تعاملات کارمندان با سیستم و یکپارچه کردن سیستم‌های نرم‌افزاری موجود با سیستم مدیریت فرایند تجاری می‌باشد. اغلب در سازمانها فرایندها با سیستم‌های موجود پشتیبانی می‌شوند در لین فاز پیکربندی باید بتوان سیستم‌های موجود را به سیستم مدیریت فرایند تجاری ضمیمه کرد. سیستم مدیریت اطلاعات فرایندهای تجاری جنبه تراکنشی دارد.

صفحه 4:
اجرایی کردن + بعد از پیکریندی سیستم فرایندها به صورت قانونی در می‌آیند. لین فاز فرایندهای واقعی و در حال اجرا را شامل می‌شود. فرایندها برای رسیدن به اهداف کسب و کار راه‌اندازی شده‌اند. این فرایندها رویداد‌های تعریف شده را دنبال می‌کنند. سیستم مدیریت فرایند تجاری به طور مور اجرای فرایندهای تجاری را کنترل می‌کند. مولفه نظارت در سیستم مدیریت فرایند تجاری وضعیت فرایندها را مشخص می‌کند. نظارت فرایندها یک مکانیزم مهم در صحت اطلاعات فرایندها می‌باشد. اطلاعات مربوط به جزییات فرایندها در سیستم مدیریت قرایند تجاری قابل دسترس می‌باشد. اطلاعات نظارتی بر مینای وضعیت فرایندها می‌باشد. در اين فاز داده‌های اجیایی با آرزش به صورت ۴:16 109 جمع‌آوری می‌شوند ارزيابى در اين فاز از اطلاعات موجود برای ارزیایی و بهبود مدلهای فرایندی استفاده می‌شود. اين ارزیابی با تکنیک‌های مانند کاوش فرایند و نظارت بر فعالیتهای تجاری انجام می‌شود. این تکنیک‌ها به شرح زیر می‌باشند: کاوش فرایند کاوش فرایند مجموعه‌ای از روشها و ابزارهای مرتبط با نظارت بر فرایند می‌باشد. هدف از کاوش فراآیند. تحلیل ثبت وقایع (95ما ۷60۴ع)استخراج شده در طی نظارت بر فرایند و مقايسة آنها با یک مدل فرایند منطقی می‌باشد. اين كاوش را از سه منظر می‌توان بررسی کرد: منظر فرایندی: در اين منظر کنترل گردش کار و علت انجام فرایندها بررسی می‌شود. منظر سازماتی: در این منظر ساختار سازمانی و افراد دزگیر در فرایند مورد نظر می‌باشند. منظر داده‌ای: در این منظر داده‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

صفحه 5:
نظارت بر فعالیت تجاری نظارت بر فعالیت تجاری, نظارت اتوماتیک بر فعالیت. فرایند کسب و کار است و به صورت ماژولی دز سیستم مدیریت فرایند تجاری پیاده‌سازی می‌شود. به منظور استفاده از 3۵10 باید شاخص‌های کلیدی کازایی شناسایی شوند و سیستمی به منظور نظارت و پاسخگویی به تغییرات به صورت بی‌درنگ ساخته شود. 0 شامل‌مجموعه ابزارهایی‌اسنکه هر سازمان‌در هر موقعیتو با توجه به شرلیط مولند از یکیاز آرها بهره ببرد. برخیاز لین‌لبزارها عبایتند از 8۴۱۸5 ۰ ۶5۱9۴0۵ , 8۴8 و 5 در ولقع یکلبزار بسیار قویاز مجموعه ابزاررهایمورد لستفاده 8۳۱ است‌سازمارهایی که از لینلبزار استفاده مرک‌نند. علاوه بر امکان‌طراحیف رلیندها به صورتسیستماتیک داده‌ها و لطلاعاتف رلیندی را در اختیار خواهند داشنکه به واسطه آن‌ب هبود فرلیندها را تسریم مع‌خشند.

صفحه 6:
ابزارهاى مرتبط Ube Business Process Modeling( BPM) (BPM_) Sg ‏مدل فرایند کسب‎ Business Processes Re-engineering ‏مهندسی مجدد فرآیندهای کاری‎ (BPR) > مدیریت فرایند تجاری علاوه بر خودکارسازی گردش کار قابلیتهای دیگری را فراهم کرده‌است اين قابليتها به سازمانها اين امکان را می‌دهند که بتواتند فرایندهای بیشتری را کنترل کنند. برخی از مزایای استفاده از ۸ به شرح زير می‌با مستندسازى و تعريف فرايندها: استانداردهايى مانند [851/0 امكان مستندسازى فرايندها را فراهم مىنمايد. > خودکار سازی اجرای فرایندها: با 8۴1 تمام قوانین و منطق‌های تجاری سازمان اتوماتیک خواهند شد. ۶ شتاسایی فرصتها و بهبود فرایندها: همچنین 8۳۲ معیارهایی را قراهم می‌کند برای اندازه‌گیری هزینه فرایندها و زمان اجرا که در این صورت بهیته‌سازی بر اساس نتایج واقعی خواهد بود > حذف فعالیتهای غیر ضروری: در 8814 به کمک مدلسازی فرایندهاء سازمانها می‌توانند فرصتی برای حذف کارهای غیر ضروری داشته باشند. > کنترل کارایی فرایندهای در حال اجرا: 88۱۸ با ابزارهای نظارتی امکان نظارت وضعیت فرایندها را ممکن می‌سازد در نتیجه این کنترل باعث ثبات و سازگاری فرایندها برای رسیدن به کیفیت بیشتر و بهینه کردن آنها برای کارایی بیشتر می‌شود همچنین قابلیت اندازه‌گیری آنها باعث می‌شود که دید مدیریتی بهتری داشته باشیم. + همکاری مشتری‌ها و شرکا در فرایندهای تجاری: 8۳۸4 امکان همکاری مشتریان و شرکا را از خارج از برای قرایندهایی که در خارج از محدوده سازمان قرار دارند. بسیار کاربردی خواهد سازمان فراهم می يود < كاهش منابع مورد نياز: فرايتدهاى كسب و كار به افراد و متابع يسيارى نياز دارتد تا اجرا شوند. 8۴۱ می‌تواند تعداد منابع مورد نیاز برای یک فرایند را كاهش مىدهد > افزايش هماهنگی: 581 هماهنگی بین بخش‌های مختلف یک شرکت را از بعد جغرافیایی بهبود م ىبخشد. _ ۲ افزایش سرعت اجرای سیکل فرایندها: 80۲4 با کاهش زمان اجرای فرایندها و امکان اجرای موازی آنها سرعت کسب و کار را بهبود می‌دهد. ۶ افزایش رضاینمندی مشتری: با کاهش زمان اجرا و اطمینان از درستی آنها باعث می‌شود که مشتریان سریعتر و اسانتر به نیازمندی‌های خودشان برسند. > چایکی سازمان: 8۳۸ اين امکان را برای سازمانها فراهم می‌کند که در صورت تغییر شرایط به راحتی بتوانتد تغییرات را در فرایندها اعمال کنند. به این ترتیب به حفظ موقعیت سازمان در بازار رقابتی کمک

صفحه 7:

صفحه 8:
نیروی کار : L$ ‏عع باع‎ 3 2۳۲ WHOIS ‏م‎ ‎WOO

صفحه 9:
که ات هه وب‌سایت ۷۱0۲۵۵۱5.۱۳ مراجعه 0 ۱۳۸۵۲05

رایگان