صفحه 1:

صفحه 2:
رزیت دکتر محمد رضائی قلعه

صفحه 3:
ای ها آخاف علی أمّ المَمَرَ وَلکن اخاف عَلهم سُوء التدبير من از ققر برامتم بیم ندارم . لیکن ازآنچه که بر امتم بیمناگم سو» ندبیر است. خضرت رسول اكرم صلى الله عليه و أله و سلم

صفحه 4:
- AN

صفحه 5:
لاهميشه حرفی بزن که بتوانی بنویسی» لاجيزى را بنويس که بتوانی امضاء کنی» او چیزی را امضاء کن که بتوانی پایش بایستی <ناپلئون بناپارت >

صفحه 6:
حوزه های دانش مدیربت پروژه

صفحه 7:
فصل اول معرفی مدیریت پروژه

صفحه 8:
لاتعريف شما از مدیریت چیست؟

صفحه 9:

صفحه 10:
۵ «مدیریت» پیوند دو مصرع از ابیات زیر است: ۱ جهان چون زلف و خال و چشم و ابروست که هر چیزی به جای خویش نیکوست شيخ محمود شبستری(گلشن راز ۲ اندازه نگه دار که انداژه نکوست هم لایق دشمن است و هم لايق دوست شيخ اجل سعدی( گستان) «هرچیز به جای خویش نیکوست اندازه نگه دار که اندازه نکوست» 10

صفحه 11:
لتعریف شما از پروژه چیست؟

صفحه 12:

صفحه 13:
13

صفحه 14:
14 #سوالات مدیر پروژه از خود: *پروژه درباره چیست؟ *پروژه برای چیست؟ «چگونه با افراد شرکت کننده در پروژه ارتباط برقرار خواهم کرد؟ *چگونه در پروژه ایفای نقش می‌کنم؟ 9

صفحه 15:
15 #پروژه چیست؟ *پروژه فعالیت روزمره نیست! *پرویه مجموعه ای از فعالیت های میقت برنلمه ریزی شده‌با مقاصد آرمان هاء اهداف و خروجی هاء نتایج و پیامدهای پیش بینی شده هستند. "توجه ويذه اىبه بروذهعى شود زيرا منلبع و بول به كن اختصاص يافته و انتظار عی رودبا توليد محصولات.يا خدمات» تحويل كن و تحقق اهداف بروزه خاتمه يابد "كستره» مشخصات و نيازمندىها براى بوششء تاريخ شروع وبايان مشخص و قامين بودجه فعالیت ها از آغاز تا پایان برای پروژه تعریف می شود.

صفحه 16:
16 #محدودیت های پروژه: «موانع با مرزهای پروژه که به شدت باید مورد توجه قرار گيرند. *سه محدودیت اصلی پروژه ( مثلث پروژه- محدودیت های سه گانه) : ١-كستره‏ ۲-زمان ۳- هزینه و بودجه scope *تعاریف کیفیت خروجی ها نیز یکی از محدودیت های پروژه است.

صفحه 17:
17 #پروژه های کوچک و ساده: "نبازمندی ساده» گروه هدفی کوچک تعداد کصی وظیفه یا فعالیت؛ تعدادکمی از منابع؛ بودجه کم و يا چارچوب زمانی کوتاه) "مثال: آماده سازی و آموزش مربیان برای کلاس کامپیوتر "گستره» بودجه و چارچوب زمانی برای پیاده سازی پروژه کاملا سرراست است.

صفحه 18:
18 #پروژه های بزرگ و پیچید * چند سطحی با بخش ها وفعالیت بسیار "مثال: توسعه و پیاده سازی انتخابات الکترونیکی رباست جمهوری *کستره» هزینه ها و چارچوب زملنی برای پیاده سازی لین پرییه ها بزرگ و با اجزای بسیار است. *در لين نوع بروؤه ها تعارييف كيفيت شلمل مشخصات کیفی زیرساخت مخابرلقى معين» تجهيزات و محصولات نرم افزارى در فاز اولميه تعييف مى شوند.

صفحه 19:
19 #ویژگی های کلیدی پروژه: * آرمان» مقصد شفاف و اهداف 5۸27۳۴1۴ "گستره معین و مستند *گزینه های راهبردی برای پاسخ به نبازهای شناسائی شده *نتایج پایانی مشخص *مالکیت پشتیبانی افراد در سطوح مختلف محیط پروژه “تاريخ های آغاز وپایان مشخص “فر آورده هاى به هنكام “بودجه محدود "محدوديت هاى كيفى *منابع اختصاصى

صفحه 20:
20 : SMARTER Glaal 9 Sid ‏#آرمان, مقصد‎ *اهداف بلید خاص, قلبل سنجش» دست بافتنی» ولقع گرابانه. دارای زمان بندی» قابل توسعه و انکیزاننده باشند. *اهداف و آرمان ها به طور منطقی مرتبط به هم

صفحه 21:
#گستره معین و مستند : *پروژه بلید درسیک محدوده زملنی» پوشش‌یا گستره معین» خاص و مکتوب داشته باشد. *گستره باید ها و نباید های پروژه را مشخص می کند. “سند كستره اطلاعات اصلىء فعالیت ها و وظلیف خاص پروژه را نشان می دهد و لین سند توسط مراجع مربوطه بازبینی و تایبدتا برای افراد درگیر در پروژه الزامی شود. 21

صفحه 22:
22 # گزینه های راهبردی برای پاسخ به نیازهای شناسایی شده: "پروژه برای یک مساله با نیاز شناسائی شده یک سازمان؛جامعه و حتی کشور راه حل هایی پیشنهاد a ‏ذا‎ we «بخش مقدملتی ایده پرویه تحلیل مساله است. در تحلیل» روش های مختلف از حل مسالمبه عنوان گزینه های رلهبردی مطرح می گردد.

صفحه 23:
*پروژه باید نتایج مورد انتظار را بیان کند. نتایج بايد خاص و قابل سنجش باشند. iV ei? _—

صفحه 24:
24 #پشتیبانی مالکیت از افراد د رگیر در سطوح مختلف محیط پروژه: *پروژه باید توسط گروه ها در سازمان ها یا جوامع خواهان تغییر پشتیبانی گردد. *پروژه ها بیشتر توسط اشخاص خارجی مانند سازمان های مدیریتی یا سرمایه گذاری معوفی‌حی شهند لذا افرادی کمبه تغیبر نیازدارند و ذى نفع راه حل ها هستند بلید بتوانند مسئولیت مالکیت راه حل ها را عهده دارشوند.

صفحه 25:
25 #ناریخ های آغاز و پایان خاص,: *پروژه محدودیت زمانی دارد و تلاشی موقتى است لذا بايد تاريخ شروع و پایان ‏ ,رم ‎FE‏ ‏داشته باشد. 5 “بايد فعاليت ها بر اساس تاريخ هاى تنظيم شده اجرا كردد. “بايد نتايج تا بايان عمر پروژه گاه به گاه ارزیابی گردد.

صفحه 26:
#ف رآورده هاى به هنكام: 3 6 ‎JustinTime‏ *پروژه شامل فعالیت ها و وظایفی است که با اجرای آن ها خروجی های ملموس تولید می شود. بلید خروجی ها تاريخ هاى تحويل را برآورد كننستا فعاليت هاى وابسته به اين خروجى ها نيز به هنكام توليد شوند. 26

صفحه 27:
27 #بودجه محدود: *پروژه از محل بودجه مشخص» موجود و از پیش تعیین شده محدود می شود. نبه دلیل محدودیت در منلبع مللی و برای تضمین کفلیت منابع در تامین هزینه ها و استفاده بهینه از ن هاء بلید بودجه بندی مناسب صورت گیرد.

صفحه 28:
28 #محدودیت های کیفی: *پروژه با کیفیت معینی از ورودی و خروجی های خود محدود می شود. 0 ی بودجه و زمان مقیله های کمی هستند. کیفیت» مشخصات با ارزش و توصیفی از ورودی و خروجی های پروژه است.

صفحه 29:
29 #منابع اختصاصی: *پروژه به منابعی مانند کار کنان» تخصص» تجهیزات»فضا و نیازمندی های فنی دیگر نیاز دارد. *منابع به سودمندی وسازماندهی پیاده سازی پروژه اختصاص می يابند. "منلبع شلصل تیم پرویه (مدیر پرویه؛ هماهنگ کننده پرویه» هماهنگ کنندگان آموزشی؛ مدیر اداری ومللی» رهبر فنی قیم و پایشگر پروژه)» فضای دفتر مدیریت پروژه( ‎seg (PMO‏ +

صفحه 30:
#چک لیست ویژگی های پروژه: *چک لیست ابزاری مفید برای مدیر پرویه است جهت کمکبه یادآوری و سازمان دهی بسیاری از فعاليت ها به روشى نظام مند

صفحه 31:
31 مدیریت پروژه چیست؟ "مجموعه ای منحصر به فرد از فعالیت های هماهنگ با نقاط شروع وانتهای مشخص, تن چنان کیک فردیا سازمان بتولند مسئولیت تحقق اهداف خاص رابا چارامترهای عملکرد»هزینه و زمان بندی مشخص بر عهده گیرد. *مجموعه ای ابزارها ؛ مهارت هاء فنون ودلنش که‌حی تولند دربیک پروژه به منظور تامین نیازمندی های آن به کار رود.

صفحه 32:
32 بادامه مه *زمینه های برنامه ریزی» سازمان دهی» انگيزش و کنترل منابع برای تحقق آرمان های خاص. *مجموعه ای از اصول» روش‌ها و فنون‌به کار گرفته شده برای رهبری تیم های پرویه» کنترل زمان بندی» هزینه هاء عملکرد و ریسک هاکه به بهره مندی ذینفعان منجر می شود.

صفحه 33:
33 # رویکردهای کلاسیک مدیریت پروژه: *مدیریت چرخه پرویه ( برنلمه ریزی» شناسایی و ارزیابی)و رویکرد چارچوب منطقی *پیکره دلنش مدیییت پرییه ( >۳3۷]13021) - استاندارد موسسه مدیریت پروژه آمریکا *پروژه ها در شیوه محیط کنترل شده (متدولوژی ‎(PRINCE2‏

صفحه 34:
34 “ويزكى هاى 27/119016 , "راهنمای کامل مدیریت پروژه بير رد *لیست کردن کلیه‌ی ابزار و تکنیک‌هایی که در یک ‎PMBOK‏ فر آبندخاص مورداستفاده قرار می‌گیرند ‎GUIDE‏ ‏*دانش جنبه‌های خاص پروژه مانند مدیریت قرارداد» مدیریت کیفیت 2 *راهنمای رهبری» مهارت‌های انگیزشی و دیگر مهارت‌های بین فردی *راهنمای تکنیک‌های گزارشگری مانند مدیریت ارزش کسب‌شده "راهنمایی در مورد کد حرفه‌ای عملکرد مدیر پروژه "عدم راهنمایی در خصوص مسئولیت‌های تیم مدیریت پروژه “عدم بررسى و راهنمايى كامبهكام اجراى بروزه “خروجى هاى هر فرآيند را معرفى مى كند» اما محتواى اين خروجىها را مشخص نمی *فعالیت‌هایی را كه بس از پایان پروژه بهمنظور اطمینان از مزایای محصول انجام می‌شونده در برنمی کیرد «عدم ارائه‌ی جزئبات کافی در مورد محتوبات برنامه

صفحه 35:
35 PRINCE 2 ola 539° *ارائه‌ی یک روش گام‌به گام راهاندازی و اجرای پروژه "راهنمای فعالیت‌های پیش‌نیاز پروژه و فعالیت‌های الزامی پایان پروژه *تأکید بر وجه تجاری و سود آوری پروژه *مدیریت استثناپذیر (قابلیت اصلاح و تغییر الگوها) شرح مفصل مسئولیت‌های تیم پروژه ‎PRINCE2’‏ ‏"توضیحات / قالب محصولات مدیریت پروژه "اراثه‌ی بهترین روش‌های اجرای پروژه | _ ۱ *دانش سازمان‌دهی شده‌ی اصول, فر آیندهاه تم‌ها و اداره‌ی روند کار *دستورالعمل‌های مناسب "تمركز بر محصولات *شرح تفصیلی توسعه‌ی طرح‌های پروژه *جنبه‌های تخصصی پوشش داده نمی‌شود. *تکنیک‌های دقیقی برای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مدیریت پروژه ارائه نمی‌شود.

صفحه 36:
36 # رویکردهای جدید مدیریت پروژه: *چارچوب راه حل های مایکروسافت- راه حل هایبا کیفیت فناوری مرقبطبا کسب وكار “فر يند يكبارجه منطقى ( 1/1515) -فرآيند توسعه نرم افزار تكرار شونده *روش شناسى شش سيكما ( 1(1/1/416- تعريفء اندازه گیری» تحلیل» بهبود و کنترل) و ( 1(1۷]۸1(۷- تعریف» اندازه گیری» تحلیل» طراحی و تایبد) *شیوه های چابک ( ۸0116 )- مدیریت مبتنی بر فر آیند» مدیریت پروژه ناب و....

صفحه 37:
37 24 neg ‏لگنا‎ تیک روش جلمع بهبود اثربخشی سازمانی است که در درون خود از ساختار» برنامه و ابزارهای توانمند مدیریت کیفیت بر خوردار است. عبه معنی تلاش برای نزدیکی هرچه بیشتربه درجه تکامل و برتری در تولید و ارائه خدمات است. ‎Process verge sper ume‏ ساسم

صفحه 38:

صفحه 39:
39 “نكات مهم جرخه مديريت يروزه: *خازها در پیاده سازی پروژه خطی نیستند. *همواره پروژه ها فاز به فاز انجام نمی شوند. *برخی پروژه ها می توانند حتی قبل از فاز خاتمه با تکمیل پایان یابند. *برخی پروژه ها فازهای ۰۲ ۳ و ۴ را طی نموده وبه قبل از فاز خاتمه بر می گردند.

صفحه 40:
40 از پیش از آغاز: 0 از شناسائی برنامه عمل و تبدیل به برنامه منسجم ‏ " اک برنامه ۵ ساله سازمانی بر اساس جلسات» استراتژی هاء اهداف» محدودیت هاء فرصت ها و تهدیدها *استفاده از تکنیک مرور آموخته ها از پروژه های قبلی *استفاده از ابزار پویش محیط (تحلیل 5۲۷0 سازمان) *استفاده از ابزار فعللیت محک زنی ( ارزیلبی و مقایسه سازمان‌با سازمان مشابه)

صفحه 41:
01 , Gddgle ‎ties‏ تقاط قوت ‎64

صفحه 42:
42 از آغاز: ‎ja‏ ‏«فاز اول و مهم بروؤمبا تعييف آرمان هاء اهداف و تایید منطق و فرضیات بروزه "تعیین گستره پروژه» چارچوب زمانی و هزینه های پروژه استفاده از ابزارها وتکنیک های تحلیل مساله» تحلیل اهداف» مطالعه امکان سنجی؛ تحلیل هزینه-فایده» تحلیل ذی نفعان ( مستقیم و غیر مستقیم) و ذی ضررها

صفحه 43:
43 #مکان سنجی يا طرح توجیهی: - معرقی ۲- خلاصه اجرایی(خلاصه‌ای برای مطالعه‌ی مدیران و سرمایه‌گذاران) ۳- ارائه‌ی دیدگاهی کلی از ایده ۴- تجزیه و تحلیل حوزه‌ی قعالیت ۵- معرقی محصول(کالا/خدمات) ۶- مباحث مربوط به تولید و عملیات ۷- برنامه‌ی بازاریایی ۸- ساختار سازمانی و منابع انسانی ‎-٩‏ طرح مالی ‏۰- برنامه‌ی زمان‌بندی و عملیاتی کردن طرح ۱- ارزیایی ریسک‌ها و مدیریت خطریذیری

صفحه 44:
44 “فاز برنامه ریزی يا طراحی: *فاز برنامه ریزی تفصیلی *ابزار اصلی ساختار تقسیم کار “فر آیندهای کاری ۳۹ ‎٠١‏ طبقه مديريتى يا حوزه دانش ‎ ‎

صفحه 45:
از پیاده سازی یا اجراء: *فاز مدیریت فرایندهای اجرائی & تولید پروژه استفاده از ساز وکارهای کنتیلی برنامه ریزی شده درطول اجرای پرویه مانند: جلسات منظم کارکنان پرویه» بازبینی عملکرد؛تولید گزارش های پایش و پیشرفت کار

صفحه 46:
*فاز ارزیابی و خانمه: 1 "فرآورده ها شلمل گزارشات و تعهدات و مخارج مللی تامین شده اند. "ارزیلبی شلمل یافته ها ونتلیجبه عنوان مبنای برنامه ریزی آتی و بازبینی های فازهای قبلی

صفحه 47:
47 قاط عطف پروژه ( ‎INES‏ و 1 2 o— "هر فاز پرویهیک رویداد تحویل را زمان بندی نموده که نشانگر واقعه اصلی پروژه است و در لین نشانگر حلیک فازسبه فاز پایلنی و فاز بعدی مى رسد. *مشخص كننده ابن كه بروزه در كدام مرحله يا فاز است. ن فشانكرها نقاط عطف يا نقاط بررسى بروزه اند.

صفحه 48:
48 *ادامه نقاط عطف بروزه: نقطه عطف اصلى فاز آغاز: جشم انداز / مفهوم / كستره تاييد شده *نقطه عطف اصلی فاز برنامه ریزی: برنامه تایید شده پروژه *نقطه عطف اصلی فاز پیاده سازی:تکمیل گستره *نقطه عطف اصلی فاز خاتمه: عرضه محصول /خدمت

صفحه 49:
49 "جنبه های مهم و ابزارهای مدیریت پروژه: *گستره: اسناد تحلیل نیازمندی هاء برنامه و تکنیک های گستره و... *زمان: نمودار گانت؛ دیاگرام شبکه ای پروژه؛ تحلیل مسیر بحرانی و... *هزینه: ارزش خالص فعلی» با ز گشت سرمایه, تخمین هزینه و... *کیفیت: چک لیست هاء نمودارهای کنترل کیفی» دیاگرام استخوان ماهی و ... منابع انسانی: تکنیک های انگیزش» هیستو گرام های منابع و...

صفحه 50:
50 # نمودا ر گانت : *یک نمایش گرافیکی از اطلاعات مربوط به برنامه ریزی پروژه است. “مزال تهيه كلنت جارت: سازهاندهی طزت کی تور - تنظیم فعالیتهلبه ترتیب تاییخ شروع آنها- تنظیم کارهلبه ترئیب تاییخ شروع آفها - پیش بینی زمان فعالیت ها/کارها - کشیدن نوارها ان دادن مدت زمان - ایجاد تطبیا لازم و فروری

صفحه 51:
51 *جنبه های مهم و ابزارهای مدیریت پروژه: *ذی نفعان / ذی ضررها: تحلیل ذی نفع و برنامه ارتباطی "ارتباطات: جلسات آغازین» مدبییت تعارض انتخاب رسانه ارتباطی» وب سایت پروژه و... *ریسک: برنامه های مدیریت ریسک» دفاتر ثبت ريسكء رتبه بندی های ریسک ‎song‏ ‏*تدار کات: قراردادهاء تحلیل انجام درون با برون سازمانی و... *مشار کت و یکپارچگی: منشورهای پروژه» نرم افزار مدیریت پروژه و...

صفحه 52:
52 "عوامل تسهیل کننده موفقیت پروژه: *پشتیبانی حامیان مالی یا مدیریت ارشد *تعامل سازنده کاربران با بهره برداران *بکارگیری مدیران پروژه با تجربه *آرمان ها واهداف شفاف» شاخص های خاص و قابل سنجش “كستره كوجك و دست يافتنى *استفاده از زیرساخت ها یا سیستم های معتبر *اعلام فعالیت های کاری پایدار و ثابت «استفاده از شیوه هاء ف رآیندهای کاری نظام مند و ساخت یافته بر آوردهای معتبر وقابل اعتماد وبایدار *برنامه ریزی صحیح» استخدام کار کنان با کفایت و...

صفحه 53:
53 #سناد ایجاد وتولید شده در چرخه مدیریت پروژه: *فاز پیش از آغاز: اسناد استراتژی» اوراق مفهوم و پیشنهادات "فاز آغاز: منشورپروژه و گستره پروژه *فاز برنامه ریزی: برنامه پروژه و برنامه مدیریت پروژه *فاز پیاده سازی: گزارش های پیشرفت کار و گزارش های مالی و توصیفی "فاز خاتمه: گزارش ارزیابی اسناد

صفحه 54:
*مدير و اعضای تیم پروژه: *برنلمه ریزی و مدیریت پیاده سازی فعالیت های پروژٌه مطلبق آرمان ها واهداف پروژه *کنترل و مدیریت پروژه مطابق با بودجه و به کمک ابزار های مدیریت پروژه 54

صفحه 55:
55 *نقش مدير يروزه: “متعهد به برنامه ریزی و کنترل فعالیت های پروژه ‎pS‏ ‏»کلید موفقیت پروژه *موظف به اولویت بندی و یکپارچگی فعالیت ها وخروجی های پروژه

صفحه 56:
56 ۰ صفت برتر مدیر پروژه: ‎als wv‏ رهبر متعهد ل *رابط خوب ه. هه ۴ هه "دارای رفتار اخلاقی درست و ساز کار ?7 9 *داشتن همدلی /انطباق پذیری ( *مجری عدالت در تیم و دارای مهارت های تیم سازی *دارای مهارت های حل بحران با کفایت و دارای عقل سلیم *ریسک پذیر اما محتاط *توانمند در واگذاری وظایف

صفحه 57:
57 ‎٠‏ مهارته مهم مدير يروزه: ‏“مهارت ارزيابى و انتخاب افراد مناسب در ايجاد تيم “مهارت ارتباطى ‏*اولویت بندى ويكيارجه سازى بروزه ‏ |0 *هدف كذارى و مديريت كستره ‏*حل ومديريت تعارض ‏“داراى تفكر انتقادى و حل بحران *مدیریت ریسک ‏*مدیریت کیفیت ‏«مدیریت زمان و هزینه / مدیریت معیارها *مدیر یت اطلاعات و مستند سازی ‎ ‎

صفحه 58:
58 ت رکیب تیم پروژه: ‎cy‏ ‏*وجود فرآیند مطلوب در گزینش اعضای تیم پروژه | BY ‏م‎ ١ 2 1 ‎pak clasts‏ پرویه دارای مهارت های مدیییت پرویه» میان فردی» دلنش عملی در استانداردها و مقررات و درک محیط پروژه ‏"تیم پرویه شلمل: مدیر تدارکات» مدیر فنی» مدیر ارتباطات» مدیر تضمین کیفیت» مدير ‎alo‏ انسانی» مشاور حقوقی» حسابدار یا مدیر بودجه و مالی و... ‎

صفحه 59:
59 یک عضو پروژه: "اعتماد را نشان می دهد. *به طور سازنده ارتباط برقرار می کند. به طور فعالانه گوش می دهد. “به عنوان همراهی فعال کار می کند. *شراکت صادقانه و مشتاقانه دارد. *برای کمک همکاری و جدیت دارد. 10۷ ۹ uc! *انعطاف پذیری نشان می دهد. *نسبت به تیم متعهد است. با دیگران به روش محترمانه و حمایتی رفتار می کند.

صفحه 60:
(PMO )o jg yp ‏دفتر مدیریت‎ ءیک ساز و کار رسمی «مسئول یک سیستم متمرکزء اجرائى و سازمان يافته *مشار کت و پشتیبان مدیریت پروژه

صفحه 61:
61 کا رکرد های رایج دفتر مدیریت پروژه( 0[ ): نی اجرائی پروژه مانند مدیریت مالی و تدار کات پروه؛ توسعه فضای جلسات و اتاق عملیات» نگهداری از وب سایت پروژه و پشتیبانی نرم افزار *ایجاد ونگهداری استانداردها و شیوه ها “بايكانى متم ركز بازبینی وضعیت پروژه» پیشرفت کار و اسناد دیگر "ارائه کمک به منابع انسانی و استخدام *مشاوره مدیریت پروژه "رائه یا برنامه ریزی آموزشی مدیریت پروژه

صفحه 62:
62 جد دفتر مدیریت پروژه در سطح پروژه @ وف ‎OS‏

صفحه 63:
بلوغ مدیریت پروژه و ۳۱۷۲0 تا Advanced PMO- مدبویت بهبود مستمرو همکاوهایمیان بخشی بسراى دسستيابى يه اهداف استرائزيك سازمان بکارگیری مدیریت پروژه یکپارچه وجامع یرای دستبایی به اهداف کسب وکارسازمان دستماي به اصدآف واقلام تحویلي پروژه جهت استفاده جمينه ازؤمان. هزينه و متايع ی ع ی ‎san‏ 63

صفحه 64:
64 ذی نفعان پروژه: *افرادی که مستقیم وغیر مستقیم از پروژه و نتایج آن تاثیر پذیرند. افرادی از درون سازمان ( حامیان مللی / اعضای تیم پرویه / طالیه داران پروژه | مشتربان‌یا کاربران نملئی و ...)یا بیرون محیط ( تامین کنندگان/ ارائه دهندگان خدمات /عوامل دولتی و...) پروژه اند. *شناخت ذی نفعان کلیدی پرویه» نیازهاء انتظارات» علائق» نقاط ضعف و محدوديت هاء مشارکت مثبت ومنفی و ۰.. بسیارموثر و دارای اهمیت است. = LLPUVL SF LT

صفحه 65:
65 حامیان مالی پروژه: *حلمی مللی فردیا گروهی که منلبع مللی رابه صورت نقدی و غیر نقدی برای پروژه تایید و تهیه مى كنند. این افراد دارای کار کردها وظرفیت های مصویی اند. *در برخی موارد مدیر اجرائی برنامه با کمیته سازماندهی درون سازمانی اند. «گاهی اهداء کنندگان کمک بلا عوض با سرمایه پروژه اند. گاهی تأثیر گذار بر ساختار و فعالیت های پروژه از" "مسئول ارزش گذاری خروجی ها و نتایج پروژه

صفحه 66:
مدیریت تغییر سازمانی در مدیریت پروژه: *تغییر در سطوح فردی( مانند دانشجویان؛ کار کنان و...)/ سازمانی ( مافند واحد, بخش,اداره و...) / سیستمی ( مانند تغیبر در سیاست » استاندارد» فر آیند و رویه ها)ضروری و اجتناب ناپذیر است. "منلبع» زمان و هزینه ها بلید آمادگی برای اقدامات و واکنش منلسب نسبت‌به تغییر را داشته باشند. «مدیییت تغیبر مجموعه ای از فعالیت های هماهنگ و ساخت یافته برای انتقال از سیستم قدیمی‌به سیستم جدید سا تغییر فرایند» ابزارها و تکنیک های مدیریت افراددر تغیبر کسب و کاراست تا نتایج مورد نیاز حاصل شود.

صفحه 67:
Denial: 5G! KG 7 ‏روج‎ ‎Ny ۳ ‏سس‎ -اتجام؛ 00109

صفحه 68:
مزایای مدیریت آثر بخش پروژه: کنترل بهتر منابع مالی,فیزیکی و انسانی و در نتیجه کارائی بهتر در ارائه خدمات *تمرکز بیشتر در تصمیم گیری مبتنی بر خروجی های قلبل سنجش و پیاده سازی سريع تر با ف رآيندها و تحقق ضرب العجل ها *سطوح بالاتر رضايت ذى نفعان *ارتباطات بهبود يافته بروزه منجر به تصميم كيرى و مشاركت داخلى بهتر بر آورد صریح بهترء بهبود بازدهيف بهبود مديريت مالى و نتايج مد نظر "ابزارهاى برآورد ريسك بهتر *افزایش ابزارهای کیفی منجر به خروجی ها وفتایج با کیفیت بالاتر

صفحه 69:
‎ae‏ ۶-آهاروی ‎a ie‏ هی -آنهامستيليت يم ‎a‏ ‏۵-آب ‏ِ 9 و مرک ‎wm 7 6-4‏ ‎ ‎

صفحه 70:
70 مزلیای استفاده از فناوری در مدیریت پروژه: *ارتباطات و انجام وظایف سریع تر *راه حل مناسب برای تولید اطلاعات مورد نیاز» مسنتد سازی و ایجاد کار حمایتی *ف رآیند.ها وقیم های مجازی پلسخ دهندمبه مسائل زمان » مسافت و جغرافیلبه ویژه برای پروژه های ملی و بين المللی *کاهش رفت و آمده تامین هزینه هاء کاهش زمان بندی پروژه

صفحه 71:
71 *سندی مکتوب به منظور متقاعد سازی حامیان مالی برای سرمایه گذاری و تایید پروژه م2 *سندی با فرمت و مشخصات مختلف بر حسب سازمان پشتیبان ‎SS‏ ‏*سندی حاوی اطلاعات» آمار و مذاکرات متقاعد کننده «سندی شلمل: عنوان» معضلات و منطق کلیدی توسعه؛ اهداف توسعه پرویه مدنظر» شرح اولیه پرویه» ریسک های بالقوه و مقابلمبا ّن ها؛ راه حل معضلات پروژه و زمان بندی آماده سازی ترکیب تیم و بر آورد بودجه

صفحه 72:
فصل دوم معرفى مديريت يروزه هاى

صفحه 73:
73 مقدمه: *اهمیت فزاینده فناوری اطلاعات بهبود کارائی سیستم ها و ارائّه خدمات به شهروندان جدید بودن پروژه های فناوری اطلاعات ( ۴ دهه اخیر) *چالش بر انگیز بودن پروژه های فناوری اطلاعات *نیازبه آگلهی بالابه تمام جنبه های برنلمه ریزی » سازماندهی و... پروژه های فناوری اطلاعات در دهه 1۹۸۰ واژه فناوری اطلاعات عموما شامل فعالیت های برنامه نویسی

صفحه 74:
تعریف فناوری اطلاعات: استفاده گسترده از پردازش برنامه های کاربردی و توزیع و تبادل اطلاعات در شبکه که شامل مخابرات و اشکال مختلف رسانه است.

صفحه 75:
پروژه های فناوری اطلاعات ( در مقایسه با پروژه های غیر فناوری اطلاعات): *راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات که خدمات و نیازهای راهبردی تعیین شده توسط دیلت و بخش خصوصی را برآورده می سازند. *معرفی کننده فرآیند ها و اسلوب شناسی های پشتیبانی شده توسط فناوری اطلاعات ارلئه کننده تغیبرات فنی سودمند در یک سازمان برای خود سازمان و مشتریان هدفش

صفحه 76:
مدیریت پروژه مدرن یا چابک: *تاکید بر تیم به عنوان یک واحد کاملا یکپارچه *ارتباطات فراوان با جلسات روزانه اعضای تیم "ارائه کوتاه مدت محصولات و خروجی ها "استفاده از ابزارها و فنون ارتباطات آزادبا بیان دیدکا ه های همه افراد “باسخ سريع در جريان شناسائی نیازمندی ها و پیاده سازی نرم افزار

صفحه 77:
متدولوژی های فرعی در زیر چتر مدیریت پروژه چابک: "روش اسکروم ( 5011170 ) با تاکید بر بهره وری تیم "روش کریستال-با تاکید بر ارتباطات قیصی در مهارت هاء افراد و تعاملات «توسعه سیستم های پویابا تاکید بر مشارکت فعال کاربران و آموزش ایشان *برنلعه نوبسی افراطیبا تاکید بر باز خورد» ف رآیند و برنامه های رفاهی

صفحه 78:
ویژگی های خاص پروژه های فناوری اطلاعات: “بر هزينه و مستعد خطر *نیازمند فرایندهای دقيق» روش مند ولى انعطاف پذیر» تصمیمات سريع» ابزارهاى مشاركتى و همكارى "فعالیت های زیاد انسافی "فعالیت ها غیر مستقل و بخشی از یک تمامیت یکپارچه

صفحه 79:
79 *فازهای مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات:

صفحه 80:
"از برنامه نویسی: ۰آغاز پروژه

صفحه 81:
‎jE‏ برنامه ریزی: ‏طراحی و برنامه ریزی ( منطقی» فیزیکی) ‏*هدایت پروژه ‎

صفحه 82:
از پیاده سازی: *اجرا ارائه خدمات به مشتریان هدف

صفحه 83:
از پایش: * بازبینی میان مدت و ادواری *کنترل

صفحه 84:
*فاز ارزیابی: " بازبینی در پایان پروژه (ارزیلیی پیشرفت ها و تاخیر ها) "انجام اقدامات اصلاحی

صفحه 85:
*فاز پایان پروژه: ۳ ارائه گزارش *رسیدگی به خطاها و تغییرات محیطی و نبازهای کاربران

صفحه 86:
86 "چرخه يا دوره عمر پروژه: در بر گیرنده همه فعالیت های پروژه

صفحه 87:
87 "مدل دوره عمر توسعه سیستم : پروژه های متوسط و بزر گ( پیچیده) - تعیین کننده شکست يا موفقیت پروژه

صفحه 88:
عمر توسعه سیستم: * مدل متداول دوره *مدل آبشاری “مدل مارييجى *مدل وظیفه ای

صفحه 89:
مدل آبشاری: ات 5 ۳

صفحه 90:
90 مدل آبشاری: «تجزیه پروزمبه تعدادی مرحله اصلی و گذار از هر مرحله کلمل شده به مرحله بعدی *مفید برای پروژه های توسعه سیستم های اطلاعاتی *پیاده سازی واقعی مدلبا باز گشت مداومبه مراحل قبل برای اصلاح و بازنگری تصمیمات قبلی , 5 *نقطه ضعف اصلی تاخیر قابل ملاحظه در کسب نتایج 5 *رویکردی نظام مند برای توسعه سیستم ها

صفحه 91:
*مدل مارپیچی( حلزونی): ۱

صفحه 92:
92 *مدل مارپیچی ( حلزونی): *راه حلی برای بر طرف شدن کاستی های مدل آبشاری *تاکید روی مراحل اولیه دوره عمر یعنی تحلیل وطراحی *هر حلقه از مارپیج نشان دهنده ایجاد چشم اندازی جدید از یک محصول *چارچوبی برای تعمیق و تشخیص مداوم (تکرار شونده و افزایشی ) جزئیات پروژه *خصوصیت کلیدی این مدل مدیریت ریسک در تمام مراحل عمر پروژه

صفحه 93:
93 + باكس هاى با رنك خاكسترى به معنى دركير بودن كارمتد در فعالیت های پروژه است.

صفحه 94:
“مدل وظيفه اى: *توصیف منطقى از اهداف وتحليل ها در طراحى سيستم “در بركيرنده نقاط» وظليف و زير وظليف مختلف كاربران “مفيد در تحليل فعاليت هاء أ زمينه و نقش هاى كاربر در طراحى نرم افزار ها آمدیر اجرایی|

صفحه 95:
مدل راداری يا عنکبوتی: آمادگی و بلوغ در مدیری رهبری مدیریت دانش فرایندها ردستاوردهای مدیریت دانش 95

صفحه 96:
مولفه های مدیریت: عناصر يا متغیر هایی هستند که کیفیت و سرعت یک با مک ‎i‏ ‏۱ 58 روی کیفیت پر ثیر می گذارند و قوای ۳ ۹ باتی پروژه ‎ioe‏ ‏قا كذار ند حيا ها هستند.

صفحه 97:
افراد: گسترش دهنده» مدير و پیاده ساز پروژه ها *مدیر پروژه و کارشناسان پروژه

صفحه 98:
98 رآیند: +کیفیت فر آیند پروژٌه بستگیبه طراحی دقیق دستورالعمل ها و التزام مجریان و کارشناسان پروژه دارد. *باز مهندسی فر آینسبه منظور جلوگیری از افزونگی یا حذف فر آیندهای غير ضرورى و موازى 5

صفحه 99:
99 فناوری: "دلالت بر ماشین یا نرمافزاربه منظور پشتیبانی از نیزها يا فرآیندهای سازمان *اهمیت‌به فناوری پیش از نیازهای افراد و نیازمندی های فر آیند اغلب موجب شکست پروژه و اتلاف منابع ( زمان و هزینه) است. "فناوری درست انتخاب شده و روی پلتفرم با ثبات موجب کارائی بالای ف رآیندهای پروژه و شتاب بخشی به گردش کار است. *به بیان دیگر انتخاب فناوری د ای د هه هم یک د, دس می تواند باشد و هم یک مزيت! 17 6 ‏كك‎ a

صفحه 100:
فصل سوم برنامه تفصیلی پروژه

صفحه 101:
101 مدیریت ذینفعان

صفحه 102:
*پرنامه تفصیلی: «جزئيات خاص پروژٌه» شناسایی وتدیین گستره آن» ف رآیندی مشورتی و برنامه مدیریت پروژه *شلمل مقولات: گستره» زمان» هزینه» کیفیت» منلبع انسانی» ذی نفعان» ارتباطات» تدارکات» ریسک ها و هماهنگی

صفحه 103:
برنامه کاری کلی : گستره پروژه

صفحه 104:
104 برنامه کاری کلی : گستره پروژه *سند پوشش دهنده کلیه ف رآیندهای پیاده سازی پروژه *شامل: -راهنمای تیم پرویُه و فراهم آورنده فضای دستیابی به درک مشترک از آنچه باید انجام شود. -اطمینان از پیاده سازی کارا واثر بخش پروژه -ارائه جزئیات و چگونگی پایش پروژه در جهت اهداف آن -ارائه جزئیات از چگونگی گزارش دهی درباره پیشرفت پروژه

صفحه 105:
105 *زمان بندی پروژه: مدیریت زمان

صفحه 106:
*زمان بندی پروژه: مدیریت زمان “كم به مديريت زمان با نمودار كانت و روش تحليل مسير بحرانی “نمودار كانت : لآمرور اجمالى زمان بندى فعاليت های پروژه الانمودار كلنت جدول زملنى.با نقاط عطفببه منظور تخصيص وكنترل زمان و برآورد تاریخ های آغاز و بایان فازهای پروژه ‎gio ) Serena Open Project 5 MS Project 40,4‏ باز) جهت رسم نمودار روش تحلیل مسیر بحرانی: آابرنامه ریزی و تحلیل پروژه های پیچیده 6 تاطولانی ترین تسلسل فعالیت های وابسته منجر به تکمیل برنامه

صفحه 107:
107 گام های تهیه زمان بندی فعالیت: ۱)فهرست فعالیت های اصلی ۲)تجزیه فعالیت ها به وظایف قابل مدیریت ۳)توضیح تسلسل و وابستگی ها ۴)برآورد راه اندازی»مدت زمان و تکمیل فعالیت ها ۵ خلاصه سازی زمان بندی فعالیت ها ۶)تعیین نقاط عطف ۷)شناسایی تخصص ها ۸)برآورد زمان مورد فیاز برای اعضای تیم

صفحه 108:
108 بودجه: مدیریت هزینه

صفحه 109:
ومد *بودجه: مد يريت هزينه “بودجه بروزه يك جالش بزرى! "بودجه بروه بر اساس فهرست و سطوح فعالميت هاء نمودار گانت و داده هاى منابع پیاده سازی پروژه تعیین می شود. *دسته های اصلی هزینه های پرویه شلمل هزینه های مستقیم ( هزینه های فعالیت های خاص منند سازمان دهی» آموزش و...) و عملیلتی ( فعالیت های اجرائی داخلی مانند حقوق کار کنان» تسهیلات» اجاره و...) * برنامه کاربردی بودجه بندی و ثبت مخارج ‎Microsoft Excel‏

صفحه 110:
*کیفیت پروژه: استانداردها و سنجه های پایداری

صفحه 111:
111 *کیفیت پروژه: استانداردها و سنجه های پایداری *بررسی کیفیت فر آیندها و خروجی های پروژه برای تصمیم گیری» تحلیل و گزارش دهی *وضعیت های اثر گذاربر پایداری و کیفیت پروژه: آامشار کت و مالکیت ذینفعان اولیه یا بهره برداران لايشتيبانى سياسى لافناورى مناسب لاجنبه هاى اجتماعی-فرهنگی لابرابرى جنسيتى لاحفاظت محيطى الاظرفيت مديريت سازمانى الاامكان سنجى اقتصادى ومالى

صفحه 112:
112 مدیریت منابع انسانی و کا رکنان *تیم پروژه و ذینفعان داخلی و خارجی آن “شناسائى و تعيين نقش هاء كاركردهاء مسئولیت ها و روابط ‎ea. SPO ATT‏ "ماتریس تخصیص مسئولیت بر اساس فعالیت: 6 ‎eee‏ اسنول قرد مسئول انجام كار ‎RM‏ 2 لاباسخكو: فرد اگاه از نتایج کار ‎en‏ : فرد پشتیبانی کننده انجام کار 0 کی لايشتيباا لامشاور: كمك کننده به افراد مسئول و دارنده اطلاعات لازم لأمطلع: فرد داننده اتفاقات کار( حتی غیر مستقیم) BUSINESS

صفحه 113:
"مدیریت منابع انسانی و کا رکنان *مدیییت منلبع انسانى بروذه» شلمل ف رآیندهای سازماندهی؛ مدیییت و رهبری تیم پروژه می باشد. *تهبه بر نامه منایع انسانی شناسایی و مستندسازی نقش‌هاء مسئولیت هه مهارت های مورد نیز ریلبط گزارش دهی بروؤه و ارائه برنلمه مدیریت کار کنان هی باشد. برنلمه منلبع انسانی» نقش ها و مسئولیت های پروژه؛ نمودارهای سازمانی پرویه و برنلمه مدیییت کارکنان رکه شلمل جدول زملنی جذب و ترخیص کارکنان است را مستند می نماید. فر آیند تأیید در دسترس بودن منابع انسانی و جذب تیم مورد نیاز جهت تکمیل وظایف پروژهاست. +توسعه ت ‎to‏ ‏فرآیند بهبود توانمندی هاء تعاملات تیمی و فضای کلی تیم جهت ارتقای عملکرد پروژه است. *مدیریت تبم پروژه: فرآیند بیگیری عملکرد اعضای تیم» ارلئه بازخورد» حل مشکلات و مدبییت تغییرات» جهت بهینه سازی 3 عملکرد پروژه است.

صفحه 114:
1 ۱۲۱۸ 7 "وجود ارتباطات به منظور دریافت نتایج مطلوب از ذینفعان *وجود برنلمه و مهارت های ارتباطی قوی برای لثر بخشی جلسات سراسر عمر پروژه *تعیین اطلاعات مهم و پیام های مورد نیازه شکل دسترسی به اطلاعات» 4 جکونگی تحوبل آن ها توسط چه کسی و به جه کسی؟

صفحه 115:
115 *مدیریت ارتباطات پروژه *مدیریت ارتباطات پروژه شامل فر آیندهای مورد نیاز جهت اطمینان از این است که اطلاعات پروژه به موقع ومناسب تولید» جمع آوری» ذخیره» بازیابی و در نهایت جمع بندی می شوند. *شناسایی ذی نفعان: فرآیند شناسایی تمامی افراد با سازمان های اثرپذیر از پروژه و مستندسازی اطلاعات مربوطه در خصوص علایق و اثرات آنها بر موفقیت پروژه است. *بونامه ریزی ارتباطات: فرآبند تعبين نيازهاى اطلاعاتى ذينفعان بروزه و تعريف يك رويكرد ارتباطى است. Wabi I go i ‏آیند در دسترس قرار دادن اطلاعات مورد نیاز ذی نفعان پروژه» بر اساس برنامه ریزی انجام شده؛ می باشد.‎ *مدیر بت انتظارات ذی نفعان: ف رآیند اطلاع رسانی و همکاری با ذ ینفعان جهت تأمین نیازهای آنها و توجه به مشکلات بوجود آمده می باشد. *گزارش عملکرد: فرآیند جمع آوری و تونیع اطلاعات عملکرد» شلمل گزارشات وضعیت؛ اندازه گیری پیشرفت و پیش بینی ها است.

صفحه 116:
برنامه تدا رکات تهیه منابعی چون خدمات» تجهیزات»فناوری نرم افزار و سخت افزار مورد نیاز *اسناد تدار کلتی شلمل: صورت وضعیت کار» در خواست پیشنهاد» دررخواست مزایده یا قیمت دهی»قراردادها و اسناد پذپرش و خاتمه *برنامه مدیریت تدار کات شامل: تامیزان کالاها و خدمات مورد نیاز لانواع قراردادهاى مورد نیاز لاب رآوردهای مستقل و ملاک های ارزیابی آاسناد تدار کات آاهماهنگی تدار کات با زمان بندی و بودجه پروژه اصورت وضعیت كار 6 لاشرح درخواست اطلاعات (131)

صفحه 117:
117 مدیریت تدا رکات پروژه *ف رآیندهای خرید یا دریلفت محصولات خدمات یا نتایج مورد نیاز از خارج تیم برویه است. سازمان می تواند خریدار با فروشنده محصولات؛ خدمات با نتایج حاصل از یک پروژه باشد. برنامه ریزی تدار کات: فر آیند مستندسازی تصمیمات مربوط به خرید پروژه» تعیین رویکرد و شناسایی فروشندگان بالقوه است. مديريت تداركات: فرآيند مدبییت رولبط تدارکات» نظارت بر عملکرد قرارداد و ایجاد تغیبرات و اصلاحات مورد نیازاست. خریدار و فروشنده؛ قرارداد را جهت اهداف مشابهی؛ نظارت می کنند. خاتمه تدارکات: ف رآیند تکمیل هرسيك از تداركات بروؤه لست و ف رآیند خاتمه پریژه با فاز را پشتیبلنیصی کنستا بررسی شود تمامی کارها و اقلام قابل تحویل» مورد پذیرش واقع شده اند.

صفحه 118:
«مدیریت ریسک پروژه ‎me om Qe‏ sraaricy موی 9 en ۳ ۹ ۲ ۱ \ assessment \\) Yl *ریسک عدم اطمینان و آگاهی در مورد نتیجه یک عمل است. "مدیریت ریسک پروژه شلمل ف رآیندهای برنلمه ریزی» شناسایی» تحليل» برنامه ریزی پاسخ و نظارت و کنترل ریسک پروژه می باشد. “هدف مدبييت ريسك بروؤه؛ افزلیش احتمال و لثر وقلیع مثبت و کلهش احتمال و اثر وقایع منفی در پروژه می باشد. 118

صفحه 119:
119 «مدیریت ریسک پروژه ۱- برنامه ریزی مدیریت ریسک:

صفحه 120:
120 مدیریت ریسک پروژه - برنامه ریزی مدیریت ریسک: لابرنلمه ریزی مدیییت ریسک. فر آیند تعییف چگونگی هدلیت فعالیت های مدیریت ريسك در یک پروژه است. ‎oj) dob yO‏ شفاف و دقیق» احتمال موفقیت پنج فرآیند دیگر مدیریت ريسك را افزایش می دهد. ‏لاف رآیند برنلمه ریزی» در فراهم سازی منلبع و زمان کلفی برای فعالیت های ریسک و تعیین مبنایی توافق شده, جهت ارزیابی ریسک هاء اهمیت دارند. ‏اف ر آیند برنلمه ریزی مدیریت ریسک بلید زملنی ,که پرویه تصویب گردید» آغاز شود و خیلی زود در فاز برنامه ریزی پروژه؛ تکمیل کردد. ‎

صفحه 121:
‎Cy pp be?‏ ریسک پروژه ‏۲- شناسایی ریسک هاء ل ‎LE‏ ‎ ‎121 ‎

صفحه 122:
122 «مدیریت ریسک پروژه ۲- شناسایی ریسک ها: لاشناسايى ريسك هاء فرآیند تعیین ریسک های لثر گذار بر پرویه و مستندسازی مشخصات آنها است. [أمشارکت کنندگان در فعالیت های شنلسایی ریسک.عی توانند شلمل لین موارد باشند: مدیر پریژه؛ اعضای تیم مدیییت پروژه؛ اعضای تیم مدیییت ریسک (در صورت تخصیص یافتن)» مشتریان» کارشناسان متخصص خارج از تیم پروژه» کاربران نمایی و ذینفعان. لائكر چه لین افراد؛ معمولاً مشارکت کنندکان کلیدی در شنلسایی ریسک‌می باشند» اما تمامى افراد تیم باید به شناسایی ریسک ها تشویق شوند.

صفحه 123:
123 «مدیریت ریسک پروژه ۲- شناسایی ریسک ها: در لین مرحله دسته بندی ریسک از نظر نوع لثر و منشا تولید ّن و در نهلیت ليست ریسک های پیش بینی شده برای پروژه سیستم ارائه می شود. ریسکها از نظر نوع تأثير به سه دسته تقسیم بندی می شوند: نوع اثر فرح پروژه ريسكبايى كه روى زمان بندى و منابع بروزه اثر كذارند محصول ریسکبایی که روی کیقیت و کارایی‌نرم افزار اثرگذارند كسب وكار ریسکبایی که در توسعه سازمان آثرگذارند

صفحه 124:
«مدیریت ریسک پروژه ۲- شناسایی ریسک ها: منشا و عواملى كه براى ريسكهاى بروزه هاى فنوری اطلاعات و نرم افزری وجود دارند می توانندوبسته بهعوامل مختلفی باشند: منشاریسک ‎Technology‏ ‎People‏ ‎Organizational‏ ‎Tools‏ ‎Requirements‏ ‎Estimation‏ ‎Legal‏ ‎Process‏ ‎Environment‏ ‏124 شرج ريسكبايى كه در صورت ناكارامد بودن قناورى مانند ترم افزارهايا تب ريسكباى ناشى از اقراد ازجمله كاربران. تيم يروزهكارمندان و ريسكبايى كه از سازمان ناشی می شود مانتدعدم تعبد وت ريسكباى ناشى از ابزارهاى مورد استفاده ريسكباى ناشى از عدم شناسابى درست ریسکهای تاشی از تخمین درست زمان و هزینه. ريسكباى ناشى از مسائل قانو ریسکهای تاش از قرايتد هاى تاصحيع ريسكياى ناشى از محيط

صفحه 125:
125 مدیریت ریسک پروژه ۳-تحلیل کیفی ریسک:

صفحه 126:
126 مدیریت ریسک پروژه ۳-تحلیل کیفی ریسک: [اتحلیل کیفی ریسک,فر آیند اولهیت بندی ریسک ها برای تحلیل بیشتریا ارزیابی و تر کیب احتمال وقوع و اثر می باشد. [تحلیل کیفی ریسک.با استفاده از احتمال نسبی و لثر متناظر آنها بر اهداف پروژه؛ اولوبت بندی ریسک های شنلسایی شده؛ و در صورت وقوع ریسک ها و نیز عوامل دیگری مانند چار چوب زملنی برای پاسخ و تحمل ریسک سازمان که مرتبطبا محدودیت های هزینه» زمان» محدوده و کیفیت پروژه می باشند را ارزیابی می کند. لارزیابی اثربخش, نیازمند شناسایی دقيق و مديريت كرايشات ريسك مشاركت كنندكان كليدى» در فر يند تحليل كيفى ريسك مى باشد.

صفحه 127:
127 «مدیریت ریسک پروژه ۴- تحلیل کمی ریسک:

صفحه 128:
128 «مدیریت ریسک پروژه ۴ - تحلیل کمی ریسک: [اتحلیل کمی ریسک فر آیند تحلیل عددی ریسک های شناخته شده بر اهداف کلی پروژه است. اتحلیل کمی ریسک» در مورد ریسک هلیی انجام‌حی شود که براساس فرآیند تحلیل کیفی ریسک‌سبه عنوان ریسک هلیی که اثرات بالقوه و اساسی بر نیازمندی های پروژه دارند» اولویت بندی شده باشند. [فرآیند تحلیل کمی ریسک لثر وقوع ریسک ها را تحلیل کرده و رتبه های عددى به ‎laid! Sus ot‏ حی دهد؛با لثر مجموع تملمی ریسک های اثرگذار بر پروژه را ارزیابی می نماید.

صفحه 129:
129 «مدیریت ریسک پروژه ۴ - تحلیل کمی ریسک: (احتمال وقوع ریسک و مقدار عددی متناظر احتمال وقوع. ‎wane‏ ۱ Low r Moderate 2 High لآاثر ريسك و مقدار عددى متناظر الرريسى مقدار عجدی ۱ eet قاين تمل ۲ ۲ sas فاه انكيز 3

صفحه 130:
«مدیریت ریسک پروژه ۴ - تحلیل کمی ریسک: paz ces ۱ eve ‏احتمال وقوع ریسک و مقدار عددی متناظر 4 اثر ریسک و مقدار عددی مناظر- رتبه رد‎ آسبب يسيارجدى در حداؤيين رقتنكسب | آسیب جدی ۲ وكارة opted Jeet

صفحه 131:
131 مدپریت ر يسك پر وژه ۵- برنامه ریزی پاسخ های ریسک: لابرنامه ريزى پاسخ های ریسک فر آیند تعیین گزینه.ها و اقدامات مختلف جهت افزایش یا بهره برداری از فرصت ها و کاهش یا حذف تهدیدهای مربوط به اهداف پروژه است. آّاین فر آیند» پس از ف رآیند های تحلیل کیفی وکمی ریسک (در صورت استفاده) صورت می گیرد. لآاين فرآيند» شامل شنلسایی و تخصیصیک فرد؛ "مسئول پاسخ به رسک "که مسئولیت پاسخ های توافق شده و سرمایه گذاری شده ریسک را بر عهده دارده می باشد. لاف ر آیند برنلعه ریزی پاسخ های ریسک براساس اولویت ریسک‌هانبه آنها توجه ميكند و منلبع و فعالیت ها رلجه بودجه؛ زمان و برنلمه مديويت بروؤه» در صورت نیازه تزریق

صفحه 132:
132 «مدیریت ریسک پروژه ۶- نظارت و کنترل ریسک: لاف ر آیند اجرای برنلمه های پاسخ‌به ریسک پیگیری ریسک های شناسایی ‎cons‏ نظارت بر ریسک های باقیمانده» شناسایی ربسک های جدید و ارزیابی اثربخشی ف رآیند ربسک در طول پروژه است.

صفحه 133:
133 0 1900 مدیریتویسک [سازمان هلیی کمبه طور موثر ربسک داشته و در تقلبل ریسک پذیری بیشتری قرار دارند» مى بايد با مدیریت ریسک از موجودیت خودشان محافظت کنند. براى جنين سازمان هليى در زمينه ى مديريت ريسك که در كواهينامهى ايزو ‎11١٠١‏ خلاصه مى شود» ضرورى به نظر مى رسد. [استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ 150 به شما امکان می دهد تا: یس اسایی خطرات و قرار دادن کنترل برای مدیریت یا کاهش آن ها ‎ISO:‏ ‏**انعطاف يذيرى براى تطبيق كنترل بر تمام يا بخشى از كسب و كار شما * ‎Nery‏ **محافظت از داده ها ذينفعان و اعتماد مشتريان 000 31 ۲ اوه

صفحه 134:

39,000 تومان