Modiriate_pajoohesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت پژوهش”

مدیریت پژوهش

اسلاید 1: مدیریت پژوهشResearch Management & administration

اسلاید 2: رویکرد های پژوهش محتوا Content روش Method مدیریت و اداره تحقیق Research Administration & Managementمدیریت امور پژوهشی دانشگاه

اسلاید 3: وظايف مديريت امور پژوهشي هماهنگي امور پژوهشي در سطح دانشگاه نظارت و سرپرستي امور پژوهشي دانشگاه ( مدير امور پژوهشي) ارائه راهكارهاي مناسب اجرايي در امر پژوهش ( شامل يونيفرم نمودن حق تحقيق، حق چاپ مقالات، فرمهاي مورد استفاده در موارد مختلف پژوهش و…) داشتن ارتباط موثر با محققين و پژوهشگران از طريق تقويت بانك اطلاعاتي برگزاري كارگاههاي مختلف درزمينه تحقيق، مقاله نويسي، آمار و غيره) ارتقاء سيستم پژوهش در دانشگاه ( تسريع و تسهيل پژوهش ها بصورت الكترونيكي)

اسلاید 4: سیاست های مدیریت پژوهشی:ارتقاء‌ رتبه پژوهشي دانشگاه با استناد به معيارهاي مشخص و سياست گذاري در راستاي حركت بسمت معيارهاي مزبورتهیه و ترسيم نقشه(Mapping) فعاليتهاي پژوهشي دانشگاهمستندسازي و سيستماتيك نمودن روند پژوهشتوانمندسازي در امور پژوهشی تسريع روند بررسي و تصويب طرحهاي پژوهشي عدم تمركز در امور اجرايي پژوهش در حوزهسامان دهي پايان نامه ها به سمت فرآيند تحقيق ونيازسنجي و هدفمند شدن آنها تسهيل و تسریع روند امورمالي فعالیت های پژوهشی و کمک به جذب منابع مالی تحقیق از خارج دانشگاه كمك به گسترش پروژه هاي تحقيقات نظام سلامت (H.S.R)، پروژه های مشترک چند مرکزی و تحقيقات مشاركتي مبتني بر جامعه جذب و بکار گیری نخبگان پژوهشي در مدیریت امور پژوهشی استفاده از اطلاعات و داده های موجود و تحقيقاتي نمودن آنها كاربردي سازي نتايج تحقيقات انجام شده

اسلاید 5: مشكلات بين‌المللي1- كمتر از 10 درصد منابع پژوهشي دنيا براي 90 درصد از مشكلات بهداشتي دنيا که به طور عمده به كشورهاي در حال توسعه مربوط است، هزينه مي‌شود.2- هر سال حدود 75 ميليارد دلار براي تحقيق هزينه مي‌شود ولي تنها 3 ميليارد آن براي كشورهاي در حال توسعه است.3- بروز بيماري‌هاي بازپديد و نوظهور4- تغييرالگوي بيماري‌ها5- تجارت جهاني6- خصوصي‌سازي 7- گسترش فقر8- بحران‌هاي اقتصادي9- جنگ‌ها و تعارضات منطقه‌اي و كشوري10- تغييرات جمعيتي

اسلاید 6: Estimated global health R&D Funding 1998 (in curent US$)Estimated global health R&D Funding 1998 (in curent US$)Estimated global health R&D Funding 1998 (in curent US$)Estimated global health R&D Funding 1998 (in curent US$)Estimated global health R&D Funding 1998 (in curent US$)Estimated global health R&D Funding 1998 (in curent US$)Total US$73.5 billionTotal(billion US$)Total(billion US$)Total(billion US$)%Public funding: advanced and transition countriesPublic funding: advanced and transition countries34.534.534.547Private funding: Pharmaceutical industryPrivate funding: Pharmaceutical industry30.530.530.542Private not-for-profit-fundingPrivate not-for-profit-funding6.06.06.08Public funding: developing countriesPublic funding: developing countries2.52.52.53TotalTotal73.573.573.5100

اسلاید 7:

اسلاید 8:

اسلاید 9: مشكلات تحقيق1- به بيان مسأله به جاي حل مسأله منجر مي‌شود.2- در بيان مسأله نگرش سيستميك ملاحظه نمي‌شود و در نتيجه مسأله به صورت ناقص توصيف يا تحليل مي‌گردد.3- اولويت‌ها مورد عنايت قرار نمي‌گيرند.4- به تحقيقات كاربردي كمتر توجه مي‌شود.5- به جاي استفاده مؤثر از تكنولوژي موجود، رغبت به كشف تكنولوژي جديد وجود دارد.6- نتايج تحقيق به اندازه كافي در اختيار مصرف كنندگان بالقوه آن قرار نمي‌گيرد.7- نتايج تحقيق به صورتي كه قابل استفاده و قابل فهم باشد ارائه نمي‌گردد.

اسلاید 10: ادامه مشکلات تحقيق8- تحقيق امري است تفنني براي كسب پرستيژ و ارتقاء9- تحقيق امري است لوكس از آن خواص 10- موضوع تحقيق را محقق تعيين ميكند نه مصرف كننده 11- نتيجه تحقيق به دست مصرف كنندگان آن نمي‌رسد 12- ارتباط بين مصرف كنندگان تحقيق و محققين وجود ندارد 13- گاه موضوع تحقيق به دليل دنورها و موقعيت ژورنال‌هاي بين‌المللي به كشورهاي جهان سوم تحميل مي‌شود14- ذهنيت جدا بودن مدير از عضو هيات علمي و محقق15- محدوديت منابع (نيروي انساني، امکانات و تجهيزات، اعتبارات)16- قوانين و مقررات اداري و مالي حاکم بر تحقيق

اسلاید 11: ارزشیابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه 1386 سال در و مراکز تحقیقاتی تابعهنتایج اولیه، نقاط قوت و ضعف، پیشنهادات اصلاحی

اسلاید 12: محور حاكميت و رهبريفرم ارزشیابی فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه

اسلاید 13: محور توانمندسازیمحور توانمند سازي همايشهاي بين المللي يا منطقه اي  ٠–١٠٠محور توانمند سازي همايشهاي كشوري  طبق دستورالعملمحور توانمند سازي كسب رتبه برتر در جشنــواره هاي رازي و خوارزمي كسب رتبه برتر در جشنــواره هاي رازي و خوارزميهر مور د بين ١٠٠–٥٠محور توانمند سازي كارگاههاي برگزار شده براي پژوهشگران و ساير ذي نفعان كارگاههاي برگزار شده براي پژوهشگران و ساير ذي نفعانهر ٤ساعت ٢ امتياز

اسلاید 14: محور تولید دانش

اسلاید 15: محور کمیته تحقیقات دانشجویی

اسلاید 16: محور حاكميت و رهبري (امتیاز دانشگاه 6/390 از سقف 400 امتیاز ) نسبت طرح هاي ارجاع شده به كميته اخلاق به كل طرح هاي مصوب (100/100)نسبت طرح هاي داراي اولويت پژوهشي به كل طرح ها(100/100)نسبت اعتبار طرحهاي داراي اولويت پژوهشي به كل اعتبار طرحهاي مصوب (100/100)بازنگري برنامه راهبردي براساس نتايج ارزشيابي سال قبل (20/12)همسو بودن برنامه هاي اجرايي با برنامه عملياتي راهبردي بازنگري شده (40/9/38)وجود شاخصهاي ارزشيابي برنامه راهبردي و اجراي آن (40/7/39)

اسلاید 17: محور توانمندسازي (امتیاز دانشگاه 1370 از n) همايشهاي بين المللي يا منطقه اي (500)همايشهاي كشوري(100/100)كسب رتبه برتر در جشنــواره هاي رازي وخوارزمي (620) كارگاههاي برگزار شده براي پژوهشگران و ساير ذي نفعان (150/150)

اسلاید 18: محور توليد دانش (امتیاز دانشگاه 2 / 20519) از n كتب تاليفــي (5/541) ارجاع به مقاله دانشگاه دركتب مرجع بين المللي (150)نوآوري ، اكتشاف ، اختـراع ثبت شده و بومـي سازي فناوري (5)مقالات ارائه شده صورت سخنراني يا پوستر درهمايشهاي داخلي (5/309)مقالات ارائه شده صورت سخنراني يا پوستر درهمايشهاي خارجي و بين المللي(1082)مقالات منتشر شده در مجلات علمي پژوهشي خارجي و داخلي ايندكس نشده (8/494)مقالات منتشر شده در مجلات علمي ايندكس شده(42/17788)

اسلاید 19: محور کمیته تحقیقات دانشجویی (امتیاز دانشگاه /n252 ) كنگره هاي دانشجويي (20) كسب رتبه برتر در جشنـواره هاي رازي و خوارزمـي (-) كارگاههاي برگزار شده توسط اعضاي كميته تحقيقات دانشجويي (100) مقالات استخراج شده از پايان نامه ها (132)

اسلاید 20: درصد رشدامتیاز نهایی 86دانشکده/دانشگاه/مرکز تحقیقات8/1827/2421مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادراری138432مرکز تحقیقات مسمومین86/925/285مرکز تحقیقات طب سنتی و گیاهان دارویی6/877/3301پژوهشکده سل و بیماریهای ریوی8/738/277مرکز تحقیقات قلب و عروق737/2271مرکز تحقیقات علوم اعصاب 7/719/454مرکز تحقیقات پوست45/493/2705پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم 4/281/686مرکز تحقیقات دندانپزشکی 6/226/332مرکز تحقیقات عفونی اطفال172/1370مرکز تحقیقات چشم8/1497/515مرکز تحقیقات علوم دارویی84/907مرکز تحقیقات بیولوژی سلولی و ملکولی2241مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی 086/0-2/1060مرکز تحقیقات بیماریهای گوارش و کبد13-5/681مرکز تحقیقات عفونی گرمسیری2/27-205مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری8/69-1/174مرکز تحقیقات نانو تکنولوژی76-9/64مرکز تحقیقات علوم رفتاری

اسلاید 21: درصد رشدامتیاز نهایی 86دانشکده/دانشگاه/مرکز تحقیقات378مرکز تحقیقات آندو دانتیکس753/7مرکز تحقیقات میکو باکتریولوژی2/344مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات572مرکز تحقیقات پیوند ریه8/305مرکز تحقیقات بیماری های متابولیک5/509مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی 85/1289/2826دانشکده داروسازی4/1206/6054دانشکده پزشکی87/882/683دانشکده توانبخشی16/702/2140دانشکده دندانپزشکی11/535/1218دانشکده پرستاری و مامایی3/491310دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی72/96/681دانشکده پیراپزشکی9/10-8/724دانشکده بهداشت308/22531دانشگاه

اسلاید 22: محورهای مورد بررسیکل دانشگاهدانشکده بهداشتدانشکده پزشکیدانشکدهپیرا پزشکیدانشکدهتوانبخشیدانشکدهداروسازیدانشکدهدندانپزشکیدانشکدهتغذیهمحور حاکمیت ورهبری (از 400امتیاز)6/3903002707/324320400260200محور توانمند سازی (بدون سقف)137009/346518/7578925/131محور تولید دانش،استفاده از دانش موجود وبسیج منابع مالی (بدون سقف)2/2051929/4046/54378/3469/2963/16125/15825/870کمیته تحقیقات دانشجویی2520055/271166/7528امتیاز خام کل8/2253179/7246/60545/6812/6839/28262/21401310درصد رشد امتیاز خام نسبت به سال قبل 309/10-4/12072/987/8885/12816/703/49امتیاز تطبیق یافته بر اساس پژوهشگر٭97/19355/3535/88/23 2/315/414/189/25امتیاز تراز شده بر اساس سهم بودجه هر پژوهشگر٭٭6/12289/9571232/1266/973/4286/80435/3درصد رشد امتیاز تراز شده بر اساس سهم بودجه هر پژوهشگر نسبت به سال قبل304.88518.9-94.118.9659.45162.38851.99-48/74نسبت بودجه مصرفی به تعداد پژوهشگر تطبیق یافته 34/1856/785/05.476.666/23/391پژوهشگر تطبیق یافته112820.5724.728.6621.968.17116.356/50

اسلاید 23: نوآوري ، اكتشاف ، اختـــــــراع ثبت شده و بومـــي سازي فناوري (دو مورد) كسب رتبه برتر در جشنـــــــــــواره هاي رازي و خوارزمـي در بخش دانشجویی (-)نقاط منفی ارزشیابی فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه

اسلاید 24: پیشنهادات حاصل از ارزشیابی دانشگاهالف) در محور حاکمیت و رهبری:وضعیت موجود نسبتا مطلوب ، حفظ و ادامه روند جاری توصیثه می شودب) در محور توانمند سازی: ادامه روند برگزاری همایش های بین المللی مشارکت فعال بیشتر در جشنواره های رازی و خوارزمی سیاستگزاری و برنامه ریزی برای کسب امتیاز این محور در برخی دانشکده ها که قادر به کسب امتیاز در این دوره نشده اند

اسلاید 25: پیشنهادات حاصل از ارزشیابی دانشگاهج) در محور تولید دانش :تداوم تشویق به چاپ مقالات در مجلات دارای ایندکس بالاترتشویق به توسعه نوآوری، اکتشاف، اختراع و بومی سازی فناوری تسهیل و تشویق روند تالیف و ترجمه کتب در دانشگاه

اسلاید 26: پیشنهادات حاصل از ارزشیابی دانشگاهد) توصیه های کلی :تقویت بیشتر فعالیت های پژوهشی در بخش دانشجوییاستفاده بیشتر از پتانسیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی در چاپ مقالات و طرح های تحقیقاتی التزام به چاپ حداقل یک مقاله علمی توسط اعضای هیئت علمی برای ارتقاء عمودیبهره گیری از مقالات و متب چاپ شده همکاران دانشگاهی در رفرانس مقالات جدید خود التزام به چاپ حداقل یک مقاله برگرفته از پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی (به خصوص در دوره های دستیاری و فوق تخصص ) تلاش برای تبدیل شدن مراکز تحقیقاتی به مراکز همکار سازمانهای معتبر بین المللی (مانند WHO)عملیاتی کردن سیاست های جامع در شوراهای پژوهشی مراکز تحقیقاتی و دانشکده ها در جهت کسب امتیاز بیشتر پژوهشی طرح ها و فعالیت های اعضا تلاش برای کسب منابع مالی حامی پژوهش از سایر سازمانها و موسسات خارج دانشگاه

اسلاید 27: نتیجه گیری بحمدا.. نتایج ارزشیابی دانشگاه و مراکز تحقیقاتی تابعه نسبت به سال قبل به ترتیب 30 درصد رشد را نشان می دهد. رسیدن به این این مهم در درجه اول مرهون تلاش تمامی همکاران دانشگاهی است. مداخلات اعمال شده حوزه معاونت پژوهشی در سال گذشته (مانند اصلاح حق التشویق مقالات، تسهیل بررسی کتب، تصمیم گیری های مناسب شورای پژوهشی و کمیته اخلاق، سیستم الکترونیک مدیریت پژوهشی)، همینطور تقویت مستند سازی، آموزش افراد درگیر در فرآیند ارزشیابی، بسیج و حمایت آنان، ارزشیابی تفکیکی بر پایه دانشکده ها و تلاش و همکاری دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی از علل مهم این رشد بوده اند. در سال جاری Z-Score پژوهشی دانشگاه برای اولین با به بالاتر از 1 ارتقاء یافت که نمایانگر فعالیت بیشتر متوسط اعضای هیئت علمی در چاپ مقالات می باشد. لکن هنوز بخشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه در این زمینه غیر فعال هستند که با اتخاذ سیاست های مناسب باید فعال شوند.لازم است از پتانسیل بالقوه دانشجویی به خصوص در تحصیلات تکمیلی استفاده بهتری شده و پایان نامه ها در راستای تقویت جایگاه پژوهش دانشگاه ساماندهی شوند. در صورتی که دانشگاه بخواهد به جایگاه پژوهشی مناسبی در کشور دست یابد می بایست سیاستگزاری ها و برنامه ریزی های پژوهشی و مرتبط با پژوهش دانشگاه و واحد های تابعه منسجم و در راستای پیشنهادات پیش گفته ترسیم شوند. این مهم علاوه بر نیاز به منابع مالی و انسانی، به سیاستگزاری مناسب و اعمال مدیریت پویا و صحیح در تمامی واحدهای درگیر نیز نیازمند است.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید