تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 37 اسلايد

yahya.mohammadi.j70

صفحه 1:
Project Integration Management wry

صفحه 2:
دلایل ضرورت استفاده از استانداردهای مدیربت پروژه برای مدیریت پروژه ها براساس آمار منتشره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال ۰۸۰ متوسط زمان اتمام پروژه های ملی در کشور نزدیک به ۲۰۲۲ برابر زمان برنامه‌ریزی شده پروژه‌ها بوده آاست : زمان اتمام پروژه های ملی عقبتسر از برنامه 6496 طبقیرنامه 3096 زودتر از برنامه 696 wry

صفحه 3:
© آمار نشان مي دهد در ایران بدلیل فقدان نظام جامع مدیربت پروژه. کشور سالانه متحمل زياني معادل 1650 ميليارد ريال مي‌شود. # زیان سال 1379 ناشي از تاخیر در راه‌اندازي طرح‌هاي ملي معادل 4600 میلیارد ریال بوده است. > متوسط زمان راه‌اندازي طرح‌هاي ملي و سرمایه بر. در حال حاضر هشت سال است. : مشکلات پروژه های ملی مشکلطیاحی 54% +جولین اقص‌بروید 27% ۳/۳۷ لشک لاتدر بسهرد 2890 تدایع ر

صفحه 4:
: اهم دلایل تاخیر و شکست پروژه‌ها ۱- کمبود اعتبارات مالی ۲- مشکلات و تزاحم های قانونی ۳ استرانژی ناصحیح احرای پروزه ۴- فقدان پیمانکاران و نیروهای کار آمد و متخصص ۵- فقدان سیستم مدبریت صحیح علمی مهمترین دلیل تاخیر و شکست پروژه ها استراتژی غلط اجرای پروژه. كنود نو ماف ره تحص رفعان تم رات علد پروژه‌هاست ‎ty‏

صفحه 5:
: دلابل موفقیت پروژه ۱- برنامه ریزی تفصیلی و به هنگام سازی پیوسته آن با توجه به برنامه مبنای پروژه ۲- تفکیک پروژه به ‎WBS‏ و فازها ۳- تعیین دستاوردها با موارد قابل 955 ‎Meliverables} J.‏ ۴- قابل اندازه گیری کردن پیشرفت پروژه از طریق تعیین مابلستونها (سنک نز ها) ۵- کنترل پروژه به طور پیوسته با توجه به برنامه. ۰۲۷135 دستاوردها و مایلستونها ۶- تعهد انجام کار در كنار تعهد و تقید به سود آوری ۷- درگیر شدن و دخالت دادن تیم پروژه در برنامه ریزی داخلی ۸- بررسی ها و بازرسی های منظم و دوره ای ory

صفحه 6:
: گروه فرآیندهای مدیریت پروژه ‎-١‏ مديربت بكيا ژه ‏محدوده پروژه ‎ ‎ ‎ ‏زمان پروژه ‏۸- مدیریت برونسپاری پروژه 4- مدیریت دعاوی پروژه ۰- مدیر ‎ ‎ ‏۱- مدیریت بهداشت حرفه ای پروژه ۳- مدیریت محیط زیست پروژه ۸۳۷ ‎ ‏براساس استاندارد ‎MBOK‏

صفحه 7:
مدیریت یکپارچگی ‎Project Integration Management‏ مدیریت بکپارچگی پروژه. مجموعه‌ای از فرآیندهایی است که به ما اطمینان می‌دهد همه‌ی عناصر مختلف پروژه به‌درستی با یکدیگر هماهنگ شدهاند. زمانی که یک پروژه را آغاز می‌کنیم. می‌دانيم که همه‌ی مراحل و فرایندهاء در راستای رسیدن به یک هدف نهایی است. انتخاب‌های ما در رابطه با تخصیص منابع. مقایسه‌ی گزینه‌ها و ارتباطات. ریسک پذیری‌ها و زمان‌بندی. باید در عمل یکدیگر را پوشش دهند. ‎Ce pro‏ یکپارچگی بروژه درواقع فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که برای شناسایی. تعریف. ‏ترکیب و هماهنگ‌سازی این فرایندها. مورد نیاز است. ‎۷/۳۷

صفحه 8:
۷ حوزه های دانش مدیریت پروژه بر اساس استاندارد ۳۷

صفحه 9:
ary

صفحه 10:
مهم ترين وظايفى كه مدیر پروژه برای حصول اطمینان از یکپارچگی مراحل به عهده #دارد. به‌طور خلاصه عبارت‌اند از 0 تعیین ملزومات پروژه ۱ ۲ برنامهريزى براى مراحل مختلف كار )0 مديريت نيم براى رسيدن به هدف ۴ بودجه‌بندی و تعیین هزینه‌ی نهایی هر مرحله از پروژه ۵( اثبات تحقق پیدا کردن هدف نهابی ۳/۸۳۷

صفحه 11:
به همین منظور. پس‌ازاینکه فرضیات اولیه. محدودیت‌ها و تثیرات کار مشخص zy 1 #شدند. مدیریت یکپارچگی پروژه با فرایندهای زیر تعریف می‌شود تهیه منشور پروژه تهیه برنامه‌ی مدیریت پروژه هدایت و کنترل مراحل اجرایی نظارت و کنترل کارپروژه کنترل یکپارچه تعییرات

صفحه 12:

صفحه 13:
ابزارها و تکنیک‌های مدیریت بکپارچگی پروژه همه‌ی افرادی که درزمینه‌ی اجرای پروژه‌ها تجاربی کسب کرده‌اند. می‌دانند که برای مدیریت یک پروژه. صرفاً یک راه منحصربه‌فرد وجود ندارد. بسته به نیازهای مختلف کسب‌وکار یا ترجیحات مالکان پروژه. تیم می‌تواند از روش‌های مختلفی برای رسیدن به یک هدف نهایی استفاده کند. شکی نیست که این انعطاف‌پذیری مزایای زبادی دارد؛ ولی درنهایت یک سازمان نیاز دارد که شیوه‌های مدیریتی خود را همسو کند و فعالیت‌های خود را در جهت دستیابی به اهداف استراتژیک بلندمدت. هدایت کند. مدیریت یکپارچه. متضمن این امر است که تمام واحدهای مختلف کسب‌وکار برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز و هدف‌گذاری‌هاء از یک رویکرد سازگار استفاده می‌کنند. ۱۳/۸۳۷

صفحه 14:
مراحل ‎Ce pro‏ یکپارچگی Develop Project Charter ‏مرحله‌ی ۱- تهیه منشور‎ سندی است که مجوز رسمی يك پروژه را صادر می‌کند و به رهبر تیم یا مدیر پروژه اعازه می‌دهد از متا انسانی و تولیدی براي تكميل برو ها استفاد. كنك یکی از فواید مهم منشور پروژه. اين است که مرزهای شروع پروژه و محدوده‌ی آن را به‌خوبی مشخص می‌کند و درعین‌حال. مدیر را به اجرای وظایفش متعهد می‌کند. 1۸۳۷

صفحه 15:
3# نکته: بهتراست منشور با دقت و جزئیات کامل نوشته شود تا در طول عملیات پروژه, دیگر به بازنگری و اصلاح نیازی نداشته باشد. همه‌ی اولویت‌های کلی پروژه باید در منشور ذکر شوند. منشور مشارکت میان سازمان های مجری و متقاضی را برقرار می سازد 2 منشور می بایست توسط نهاد حامی نوشته شود اختیار برنامه ریزی و اجرا را به مدیر می دهد ۸۳۷

صفحه 16:
ابزارها و تكنيك ها 1 اسناد کسپ و کار “Jo ‏امنشورپروژه‎ ‎Dealer se‏ مورد کسب و كار ا برنامه مديريت مزيت ها ‎cee‏ توافقات + تمرکز گروهی ‎heme Jager‏ ‎۰ ola ‏ره ؟.سرماية هاى قرايتدى‎ ‏مدیریت تعارضات‎ ‏ذكتيك هاى تسيهيل سازى‎ ‏هدديريت جلسات‎ ‏#جلسات‎ ‎ ‎wry

صفحه 17:
Wty * منشور پروژه * بيانيه كار يروزه * انكيزه تجارى © توافقها * عوامل محیطی سازمان * سرمایه‌های فرآیندی سازمان

صفحه 18:
برتامه‌زیژی مدیریت کستره ‏ أحد كردأورى الزامات. >— age © تعیین گستره هدم © انكيزه تجارى © بيانيه کار پروزه برنام‌ریزی مدیریت زمان‌بندی 7۳ | ee ee cy © سرمایه‌های قرایندی سازمان عوامل محیعلی سازمان بنگاه یا سازمان برنامهريزى مديريت ريسك

صفحه 19:
مراحل مدیریت یکپارچگی مرحله‌ی ۲- تهیه برنامه‌ی پروژه ‎Develop Project Management Plan‏ توسعه‌ی برنامه‌ی پروژه. فرایند تعریف. آماده‌سازی و هماهنگی تمام برنامه‌ها و مراحل فرعی و یکپارچه کردن آن‌ها در برنامه‌ی جامعه مدیریت پروژه است. برنامه‌ی پروژه سندی است" چگونگی اجراء ادامه. کنترل و اختتام پروژه را شرح می‌دهد. محتوای برنامه‌ی پروژه بسته به گستره‌ی کاربرد و سطح اهمیت آن. تغییر می‌کند. مهم‌ترین مزیت برنامه‌ی پروژه. این است که یک سند مرکزی در اختیار ما می‌گذارد که در آن مبنای تمامی کارها تعریف‌شده است. wry

صفحه 20:
ابزارها و تکنیک ها 9 Sap, Sapte dale ‏۲جیع آوری داده‎ خروجى هاى فرايند هاى ديكر طوقان فکری چک لیست ها ۲ عوامل محیطی مایه های فرایندی سازمان تعرکز گروهی #.سرمايه هاى فرایندی سازمان . مصاحية 5 يارت هاى بين فردى و يمي مديريت تعارضات + تکنیک های تسمهیل سازی مدیریت جلسات #جلسات. مه

صفحه 21:
ge ٩ ‏خروجىهاى ساير فرأيندها‎ ٩ ‏ول یی ان‎ * © سرمايدهلى قرآيندى سازمان

صفحه 22:
مراحل مدیریت یکپارچگی مرحله‌ی ۳- هدایت و کنترل مراحل اجرایی در این مرحله. کارهایی که در برنامه‌ی مدیریت پروژه تدوین شده است. با هدف دستیابی به 2 محصولات و خدمات نهایی, به اجرا درمی آیند. مدیر پروژه به همراه تیمش فعالیت‌های برنامه ریزی‌شده را اجرا و هدایت می‌کند. درصورتی که اتفاق غیر مترقبه‌ای رخ دهد. مدیر باید راهکاری برای آن بیابد و با اقدامات مناسب. دوباره پروسه‌ها را به مسیر اصلی برگرداند. ۳۳/۸۳۷

صفحه 23:
در طول اجرای پروژه. همه‌ی داده‌ها از همه‌ی پروسه‌ها جمع آوری و مستند می‌شوند تا بعداً در اختیار مالکان پروژه قرار بگیرند. مهم ترین فعالیت‌های هدایت و کنترل عبارت‌اند از : ۳۳/۸۳۷

صفحه 24:
very دریافت منابع مورد نیاز تعیین وظیفه‌ی هر یک از اعضای تیم آموزش و مدیریت اعضای تیم پیاده‌سازی استانداردهای تصویب‌شده مدیریت شبکه‌های ارتباطی درون تیمی یا خارج سازمانی کنترل تغییرات در محدوده‌ی پروژه مدیریت ریسک و اقدامات مربوط به آن مدیریت زنجیره‌ی تأمین تعامل و ارتباط با ذی‌نفعان و مالکان پروژه مستندسازی اطلاعات (شکست‌هاء پیشرفت‌هاء فرایند بهبود)

صفحه 25:
* برنامه مدیریت پروژه ۶ در ‎ghouls:‏ تغییر تایید شده * عوامل محیعطی سازمان ‎٩ 2‏ سرمایه‌های فرآیندی سازمان « تیه ‏* داده‌های عملکرد پروژه ‎٩‏ درخواست‌های تفییر ‎ty chain *‏ مدببت پوس ‎٩‏ بروزرسالیهای اسناد پروژه ‎

صفحه 26:
ابزارها و تکنیک ها .تحویل شدنی ها ۲داده های عملکردی کاری ۳لیسنت مسائل مربوط یه پزوژه ۴درخواست های ‎atl‏ ۵به روز رسانی های برنامه 3 برنامه مدیریت پروژه ۲ سیستم اطلاعات مدبریت پروژه ۳. جلسات . همه اجزا و .دوس آموخته های همه اجزا لیست مایلستون ها ۶ به روزرسانی های اناد پروژه ارتباطات پروژه .ليست فعائيت ها لیست فرضیات پروژه زمایندی پروژه ola hoy ‏ماتربس‎ ‎oad ead lh Sg . گزارشات ریسک ۲ عوامل معیطی ۴. سرمایه های فرایندی سازمان .درس آموخته های ثبت شده اسناد نياز مندى ها زیسک های ثبت شده ذینفعان ثبت شده ۷ به روز رسانی سرمایه های فرایند سازمان

صفحه 27:
مرحله‌ی ۴- نظارت و کنترل کار پروژه گرچه همه‌ی مراحل و حوزه‌های پروژه. تحت نظارت و کنترل قرار دارند؛ ولى در اين ‎ale po‏ پروسه‌ی پیگیری, بازبینی و گزارش‌های پیشرفت عملکردهایی که در راستای رسیدن به اهداف نهایی صورت می‌گیرند. کامل می‌شود. نظارت مداوم باعث می‌شود تیم از صحت رویکردها و رویه‌ها مطمئن شود. به‌این ترتیب اگر نقاط ضعفی در اجرای برنامه‌ها دیده شود یا برخی از حوزه‌ها به توجه و انرژی بیشتری نیاز داشته باشد. مدیر پروژه با یک برنامه‌ریزی مجدد یا اصلاحی. مشکلات را رفع می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزایای فرایند نظارت و کنترل کار. این است که باعث می‌شود مالکان پروژه درک بهتری از وضعیت فعلی. تدبیرها و اقدامات و همچنین تصمیمات بودجه و زمان‌بندی به دست آورند. ۳۷/۸۳۷

صفحه 28:
* برنامه مدیریت پروژه © ييثرويثىهاى زمازيندى * اطلاعات عملكرد کار * عوامل محيطى سازمان * درخواست‌های تغییر * سرمایه‌های فرآیندی سازمان * گزارش‌های عملکرد کار * بهروزرسانی‌های برنامه مدیریت پروژه * به‌روزرسانی‌های اسناد پروژه ~ TAY

صفحه 29:
۳۹/۸۳۷ | گزارشات عملکردی پروزه ۲ رمیات ‎jest‏ ‏۲ به روز رساقی برنامه مدیریت پروژه درس آموخته های گبت شده ریسک های ثبت شده پیش بیتی هاي زماتبتدی ابزارها و تکنیک ها تعلیل داده ها تعلیل گزینه ها تخلیل سوه ‎tage‏ ‏تحلیل ارزش کمب فش تحلیل علت های ريشه ابی . تحلیل گرایشات تحليل اتحرافات 7 قرايتد تصميم كير ‎F‏ جلسات ‏۱ برنامه مدیریت پروژه همه اجزا ‏3 استادپروژه ‏قرضيات ثيت شده تغمیی هی مین ‏پیش بینی های هوبنه لیست مسائل پروزه درس آموخته های 2 لیست مایلستون ها ‏ش کیفی ‏ريسك هاى ثبت شده گزارشات ثبت شده پیش بینی های زمانیندی ۳ اطلاعات عملکردی ‏؟ توافقات ۵ عوامل محیطی ‏۶ سرمیه هایفرایندی سازمان ‎

صفحه 30:
مرحله‌ی ۵- کنترل یکپارچه تغییرات در این مرحله تمامی درخواست‌های تغییر پا اصلاحات اسناد و برنامه‌های پروژه. مورد بازبینی قرار می‌گیرد و متصدیان پروژه. با تغییرات را تصویب با مخالفت خود را اعلام می‌کنند. مزیت عمده‌ی این مرحله. آن است که تغییرات اعمال‌شده ر در پروسه‌های مختلف. به‌صورت یکپارچه مدنظر قرار می‌گیرند و این امر به کاهش ریسک منجر می‌شود. چراکه اغلب اوقات تغییرات مداوم و کنترل نشده. ریسک پروژه‌ها را تا حد زیادی بالا می‌برد. ۳/۳۷

صفحه 31:
فرایند کنترل یکپارچه تغییرات. همه‌ی مراحل را پوشش می‌دهد و مدیر پروژه به‌عنوان مسئول اول,. بايد به تمام مالكان و ذی‌نفعان پاسخگو باشد. گاهی اوقات تشکیل یک کمیته‌ی کنترل تغییرات به مدیر کمک می‌کند اسناد مورد نیاز را با اعتبار و دقت بیشتری تنظیم کند. مراحل فرایند کنترل یکهارچه عبارت‌اند از شناسایی. درخواست. ارزیابی. تصویب. به‌روزرسانی برنامه. اطلاع‌رسانی. اجرا. ۳۱/۳۷

صفحه 32:
‎٩‏ برنامه مدیریت پروژه * گزارش‌های عملکرد کار ‎٩‏ درخواست‌های تغییر * عوامل محیطی سازمان ‏* سرمايههاى فرآيندى سازمان ‏© سوايق تغيير ‎ ‏* درخواست‌های تغییر تأیید شده ‎SS‏ ‏© بهروزرسانی‌های برنامه مدیریت پروژه * بهروزرسانیهای اسناد پروژه ‎۳۳/۳۷ ‎

صفحه 33:
۱ درخواست های تغسیر تصویب شده ۴ به روز رسانی برنمه مدیریت پروژه .همه اجزا ؟. به روز رسانی اسناد .ليست تقبيرات ۳۳/۸۳۷ ۳ ۲ قضاوت کارشناسی ۴ابزارهایکنتول تغییر ۳ تحلیل داده ها تحلیل گزینه ها تحليل سود- هزينه ۴فرایند های تصمیم گیری رای گبری تصمیم کیری ای مستفلا تحلیل تصمیم گیری چندمعیره ۵.جلسات پرنامه مدیریت پروژه برنامه مدیریت تفیبرات برنامه عدیریت پیکربندی خط مبنای محدوده خط مینای زمانبندی اخط مبنای هزینه ۲ اسناد پروژه تخمين هاى مبنا مانریس ردیابیازامات گزارشات ریسک ۳. گزارشات عملکرد کاری ۴ درخواست تغییر ۵. عوامل محبطی ۶ سرمایه های فرایندی سازمان

صفحه 34:
مرحله‌ی ۶- خاتمه پروژه یا فاز فرایند خاتمه, تمامی فعالیت‌های تیم را در پروسه‌های مختلف, تکمیل می‌کند تا پروژه رسماً به پایان برسد. هنگامی که پروژه خاتمه یافت. مدیر پروژه تمام داده‌های مراحل قبل را موردبازنگری قرار می‌دهد. سپس تمامی منابع. تسهیلات و تدارکاتی که باقی مانده‌اند. به متصدیان و مالکان بازگردانده می‌شوند. موفقیت با شکست پروژه ارزیابی می‌شود و نیروهای انسانی مرخص می‌شوند تا به پروژه یا وظیفه‌ی دیگری مشغول شوند. ۳:۳۷

صفحه 35:
* برنامه مدیریت پروژه * تحويل شدنيهاى ید شده * سرمايههاى قرأيندى سازمان ‎٠‏ * تحویل محصول نهابی ‎٩ 7‏ بهروزرسانیهای سرمیه‌های فرآیندی سازمان ‏ب

صفحه 36:
| به روز رسانی استاد پر درس آموخته های ثبت شده انتقال محصول. خدمت با نتیچه نهایی ‎obey‏ ‏# به روز وسانی سرمایه هایفرایندی ۳/۳۷ 1 قضاوت کارشتاسی ۴ تخليل داده ها تحلیل اسناد تحلیل رگوسیون. تحلیل گوایشات تحلیل احرافات ۲جلسات & sons (منشور پروژه بنامهمدیریت پروژه همه اجزا ۴ سناد يروز اليست فرضيات اتخمين هاى مین . ليست تغييرات درس آموغته هاى قبت شده لیست مایلستون ها نباطات پروزه کنتول کیلیت استاد ثيازمتدى ها. ريسك هاي لبت شده . #زارشات ريسك 6 تحويل شدتى هاى قابل قبول ۵ اسناد كسب و كار مورد کسب و کار بونامه مدیویت منافع ۶ توافقات ۷ استاد ‎els far‏ ۸ سومایه هایفوایندی سازمان

صفحه 37:
‎ain‏ ؤ

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان